Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Cip tuning / resoftare printr-un soft copiat ?!

10 Apr 2014, 09:43

flo04 scrie:
Sincer as plati 200euro ptr un soft, dar cu o singura conditiie ! In astia 200 euro sa fie inclus si doua masuratori dyno, una inainte, una dupa ! Asa stiu exact cat costa 1cp... :)) Parerea mea !


Exelixis Motorsport! :wink: Insa nu stiu scorul...
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
flo04
Mesaje: 265
Membru din: 05 Iun 2009, 13:51
Localitate: Bucuresti

Re: Cip tuning / resoftare printr-un soft copiat ?!

10 Apr 2014, 15:11

Exelixis Motorsport! :wink: Insa nu stiu scorul...[/quote]


"Buna ziua,
In cazul masinii d-voastra prin resoftare se castiga +7-10cp si +12-20Nm.
Pretul resoftarii este de 250euro la care se adauga optional un cost de 50euro in cazul in care doriti masurare dyno inainte/dupa resoftare."

Raspuns Exelixis!
Mersi, Ace! :)
Seat Leon, 1M, 1.8, 20v, 92 kw. :D
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Cip tuning / resoftare printr-un soft copiat ?!

11 Apr 2014, 13:02

Sa fie intr-un ceas bun! :cheers
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: Cip tuning / resoftare printr-un soft copiat ?!

21 Feb 2016, 10:53

Buna dimineata,

Fiind Duminica, avand ceva mai mult timp liber m-am gandit sa animez putin acest topic foarte interesant doar ca putin abandonat de ceva timp.
In mod cert sustin operatiunea de chiptuning, indiferent de metoda prin care se face:
- inlocuire de memorie
- rescriere memorie
- comunicare OBD
- deblocare ecu si comunicare via BDM sau OBD
si in mod clar spun ca este de preferat metoda cea mai putin invaziva, pentru ca este mai comod, mai elegant, nu lasa urme in 90% din situatii se poate reveni la setarea originala data de producator fara sa se lase "amprente", in timp ce deschiderea de ecu si inlocuirea softului prin aceasta metoda 95% din cazuri lasa amprente, existand si aici situatii cand ecu se deschide fara nici o urma, iar memoria este fixata fara lipire intr-un soclu special.
O gramada de oameni de tip minitehnicus au adunat ceva cunostinte si experienta avantandu-se in deschiderea de ecu, mai mult lucrand pentru conectare pe langa procesoare. Treaba asta in sine nu este un lucru rau, insa cei care au cu adevarat cunostinte si specializare in astfel de domenii sunt bineveniti, personal mai mult decat sa desfac suruburile si capacul la ecu nu fac. Eu sunt constient de capacitatile mele dar neavand pregatire, scoala in acest domeniu fiind inginer mecanic nu electronist cu specializare IPC(diploma) ma rezum la atat si mai departe face colegul meu Alex, pe care il consider un geniu in eletronica-programare fiind foarte instruit si capabil in acest domeniu.
In timp foarte multe calculatoare am vazut stricate si le-am reparat dupa interventii de chiptuning neortodoxe dar nu am sa doresc sa dau nume de persoane si firme, pentru ca nu este un atac ci o informare.
Din acest motiv si nu numai foarte multe persoane evita sa faca modificari la soft, le este frica si pe buna dreptate, din pacate nu toti care activeza in aria chiptuningului sunt persoane pregatite ci multe au invatat din mers, au furat meserie, doar ca in electronica nu e chiar asa de simplu si tolerantele nu sunt ca la alte domenii.
Poate vine greu de crezut insa multe ecu sunt distruse si din cauza schemelor de conectare oferite de cei care fac protocoalele de comunicare, scheme prost intelese sau prost relevate, iar in acest caz persoanele care au prins meserie din mers fara logica, fara scoala in domeniu care nu inteleg cu adevarat logica operatiunilor lor o dau in bara. Pentru a evita aceste situatii, macar a le diminua cat mai mult a scadea riscurile cat de mult se poate e nevoie sa apelati la specialisti cu pregatire reala in domeniu.
Acum putem discuta de partea a doua, adica de ceea ce contine softul si ne vom regeri la linii generale nu ne pierdem in biti, este o discutie de principiu nu o lectie de programare, care oricum nu e domeniul meu.
In mod cert un soft trebuie facut personalizat, tinand cont de corectiile pe care le masoara ecu la fiecare masina in parte, in functie de uzura de particulatritatile ei de modificari... toate aspecteleinfluenteaza bunm mers chiar si tipul de transmisie.
Noi facem tot ce putem in limitele fizice de fiabilitate, iar aici spre deosebire de oricare altii cred ca sunt greu de dat exemple de motoare stricate sau ecu blocate, stricate..., dar timen cont de ce isi doreste utilizatorul, fiecare in functie de stilul de mers, de necesitati face aceasta interventie dorind sa imbunatateasca pe undeva cate ceva. Noi ascultam clientul si dacamasina permite ii face exact ce isi doreste, fara a atinge zona de fiabilitate. Poate pare ciudat dar un soft bine facut poate sa va protejeze motorul si nu sa-l expuna la uzuri premature asa cum se crede in general.
Numesc soft generic acel tip de soft care este facut pentru a fi incarcat pe mai multe masini identice, de serie, softul de fabrica fiind cel mai bun exemplu, doar cateva marci in lume ofering softuri personalizate.
Trebuie clarificat ceva si nu trebuiesc tunerii urcati pe un piedestal. Fabricantul cu specialistii la care are acces poate face softuri personalizate si o face in cazuri absolut speciale. Altfel costurile trebuiesc minimizate, marit profitul si simplificata linia de productie cu tot ce tine de ea. In mod cert puterea oferita de producator nu este mereu cea maxima care se poate obtine este dicta de mai multi factori in special de marketing asa ca nu la putere ma refer neaparat ci la optimizari. Chiar daca au specialisti ei tot nu stau sa faca optimizari reale, isi asuma riscul ca anumite piese sa cedeze in garantie si sa fie schimbate fiind mai ieftin decat la 1000 de masini produse pe zi sa puna pe fiecare cate minim 30 min un specialist sa le optimizeze real.Chiar daca par lafel ele de fapt nu sunt lafel, mkicile tolerante diferite ale unor piese, furnizori diferiti, fac ca toate astea sa se adune si sa personalizeze fiecare maisna in parte de aceea pentru o mult mai buna functionare se impune optimizarea.
Cine face un soft bun analizeaza datele din ecu, face OPTIMIZAREA, reglajul fin apoi da drumul la herghelie pe campie.
In cazul softurilor COPIATE nu mai vorbim de optimizare deci chiar daca exista un plus de putere probabilitatea de a se nimeri doua masini absolut lafel e infima, in concluzie apar UZURI PREMATURE. Desigur se simte ceva, dar nu e acelasi lucru ca la masina pe care s-a lucrat softul si capeti lapachet si uzurile premature daca nu mai rau ...
Multi ne copiaza softurile si e clar ca nu ne convine asta, dar sunt convins ca daca ei nu stiu sa le faca corect nici sa opimizeze nu stiu asa ca ... cei care sunt mai destepti stiu ca majoritatea softurilor sunt lucrate pentru fiecare model in parte pe dyno, iar care sunt putin mai rasariti pastreaza partea de putere si fac optimizarea daca stiu ...
Avem solutii anticopiere insa nu le aplicam noi lasam softurile deschise nu facem ca Revo sau altiicare blocheaza ecu. Consideram ca un client nu trebuie sa fie legat de noi si oricand poate sa apeleze la alte solutii. Poate este o urgent si vrea un soft de serie, poate vrea sa dea masina cuiva fara soft de putere... In plus de asta ecu stoc blocat se poate si debloca, noi facand de cateva ori asta pentru masini care au dorit ceva mai mult si mai personalizat decat primisera initial, sau au facut modificari mecanice si si-au dorit ajustarea softului dupa ele...
Un soft generic de fabrica nu este atat de periculos ca un soft generic(COPIAT, clonat cu se spune in jargonul "specialistilor") cu crestere dde putere, softul original este calculat si testat sa functioneze cat de cat in regula la valorile respective date de producator, dar daca se ridica stacheta apar uzuri mult diferite, mult mai mari si mai periculoase.
Normal ca partea cea mai grea la un soft e optimizarea, intelegerea functionarii motorului in intregul lui ansamblu si a comenzilor acestuia, iar sta genereaza costuri, din acest motiv noi la Racing Code nu putem vinde foarte ieftin. Conostintele, munca, sculele, sediul, alte cheltuieli, profit ... trebuiesc cumva luate in calcul si acoperite.
Apropo de scule, sunt importante la citirea corecta, completa si scrierea softului, iar un set de scule bune urca in medie spre 10000 euro( daca vrei sa acoperi tot sau cat mai mult dai 50000), daca mai adaugi si un dyno profi 100000euro cateva scule de diagnostic si cateva accesorii, ... costurile sa poti face treaba serioasa sunt mari, insa lumea se bucura la chilipiruri si mai tarziu le pare rau, mai mult ii sperie si pe altii si spun ca de la chiptuning li s-a stricat, nu le-a mers a consumat mult ... e fapt e de la ceva prost facut.
E clar ca meseria asta frumoasa si aprent simpla in spate are si greutatile ei, nu e pentru oricine, ai nevoie de multe tehnice dar si de ceva pasiune. O astfel de investitie nu o amortizezi usor si trebuie sa te bati in piata cu xxx impostori, unii cu nume mari si marketing pe masura, mai ales daca au scoala economiilor de piata de cand s-au nascut.
Au invatat ca romanaul vrea sa cumepere mult si ieftin, asa ca primesc imaginea pe care o doresc insa realitatea este alta si ne ciocnim mereu de ea, mint la cifre ... sunt aruncate din burta si uneori sustinute cu dyno-graphuri masluite, trucate, furate...
Cand ai o pozitie solida, verticala, intransigenta esti luat de rau, de dur, insa cred ca e mai bine asa si sa te poti uita in ochii oricui cu tarie, stiind ca nimeni nu are cum sa te indoaie.
Discutia din toate punctele de vedere pe acest subiect e lunga si oricat as vrea sa tocesc tastele la computer tot nu pot sa acopar toate aspectele asa ca nu am sa mai scriu foarte mult, dar discutam cu placere cand ne vedem.
Vreau doar sa spun ca sunt multi tuneri care vor cu orice pret sa demostreze ca pot seta foarte sus diverse masini cu ecu stoc si clar este o GRESEALA.
Este gresit si o fac din cel putin trei motive:
- este mai ieftin, dar e doar o aparenta si nu e ceva profi, tot la standalone se ajunge si cu bani aruncati pegeam eventual piese stricate
- nu stiu sa seteze decat ecu stoc
- vor sa demonstreze ce mult pot face ei cu un ecu stoc, dar asta e o prostie, caracteristica incepatorilor si a celor care gandesc imatur in tuning
Imi permit sa spun si sa subliniez toate astea pentru ca si noi am mers pe drumul asta la inceput dar am realizat repede cat e de daunator si am stiut cant trebuie sa schimbam macazu, de lipsa de cunostinte nefiind vorba pentru ca la noi a fost invers prima data am setat ecu standalone apoi stoc.
Am sa mai revin cu aspecte interesante ceva mai tarziu.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: Cip tuning / resoftare printr-un soft copiat ?!

21 Feb 2016, 21:39

Cand vorbim de ecu standalone e clar ca vorbim de masini cu modificari mai deosebite unde ecu stoc e depasit sau cu optiuni care nu pot sa fie active cu ecu de serie. Setarile sunt custom 100% nu pot fi copiate si configuratiile sunt particulare. Masinile de curse veritabile primesc setari personalizate nici un producator nu isi permite sa cloneze softurile.
Cand folosim standalone politica firmei Racing Code este sa blocheze accesul la soft, fiind permise doar monitorizari, logari...
Exista si situatii cand chiar si ecu standalone care poate sa fie cumparat este insuificient, iar atunci pentru situatii speciale fabricam ECC1280, sau proiectam si fabricam.

Acum avem in lucru o masina, de fapt doua cu ecu standalone care permite o gramada de optiuni insa noi il dezvoltam.
Este vorba de un ecu ViPec montat pe un motor de baza de 2l turbo cu o multitudine de modificari.
Acest ecu permite ALS, Launch Control, doua softuri, FFS, comanda NOS, dar totusi si asa este limitat desi este in top fiind la concurenta cu Motec.
Acum panoul de comnda arata asa:
Imagine.Imagine
Lista numerelor de programe este de 4 x 2 si la fiecare se poate cupla ALS si sau NOS.
Oare pe astea le mai poate clona cineva?
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori