Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Jurnalul meu de bord !!

24 Mar 2014, 14:37

Asadar si prin urmare, povestea incepe asa:

A fost odata un eu, care cauta o masina de clasa mica, nu neagra neaparat, nu ibiza neaparat, dar benzina neaparat.
Dupa ce am vazut vreo 3-4 focus-uri obosite si vreo 15 skoda fabia, VW Polo, Golf 4 care mai de care mai rujata, retusata, cu mustatile facute, cu rumegus in cutia de viteze si cu mandre urme din batalii trecute, sub forma de rugina, cu linii de imbinare a caroseriei de si unele poduri au rosturile de dilatatie mai finute si mai mici..am vazut-o pe transa. O ganganie mica, neagra si frumoasa. Zic na, hai sa nu sar ca orbul, sa ma uit imprejur. Ce vad: caroserie ok, interior ok, raport uzura/km afisati ok. Zic " bine, hai la service cu ea" . Ma duc la service si dupa o analiza competenta a caroseriei, trenului de rulare, compresie motor luata la rece, pus tester pe ea, zice doctorul ca e totul in ordine si singurul lucru care a fost schimbat la ea e parbrizul ( in gandul meu..bine ca e schimbat ca nu are zgarieturi pe el). Negociez, o iau, fac actele si plec ca si proprietar.
A urmat apoi un schimb de bucsi bascule fata, bielete de directie, geometrie, bujii Bosch, schimbare completa kit distributie, cu tot cu pompa de apa, verificare freon, vreificare uzuri diverse, schimb filtre si ulei LM . Dupa 2 randuri de numere rosii (in prezent la al 3-lea) am fost la primarie pentru taxe, la RAR pentru CIV, platit 450 ron, obtinut Certificat autenticitate, CIV si ITP. Toate pe bune, fara "interventii" ..dei masinuta e tambal. Mers si la ANAF, calculat taxa, platit 1350 ron taxa timbru. Acum stau cu actele, ma pregatesc sa fac asigurarea (nu ma indur inca ca mai am 2 saptamani de valabilitate la nr. rosii) si ma cert cu nevasta ce numere preferentiale sa punem :twisted: .
Masina merge perfect, i-am montat si 4 bucati de vara pe 185/60/14 Bridgestone Turanza pentru aderenta sporita in caz de merg cu soacra-mea sa stea in masina cam asa :shock: :drive . In prezent masina are 127300 km la bord, eu facand 1200 km cu ea de cand am luat-o. Va tin la 220V cu update-uile :hi
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
floryn_99
Mesaje: 1109
Membru din: 02 Noi 2012, 17:46
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Jurnalul meu de bord !!

24 Mar 2014, 15:25

Frumoasa povestioara.... dar ceva poze nu te induri sa ne arati si noua?
Stima

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Seat Toledo Stella 2003 1.6 16v 105 HP (BCB)
EX: Vw Bora 1.9 TDI 90HP (ALH)
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Jurnalul meu de bord !!

24 Mar 2014, 15:56

bun venit in club...
introducerea prevesteste o viata indelungata si palpitanta pt voi...( tu, numerele preferentiale, soacra si sotia :yh )
multi km fara reparatii si bafta la eventualele upgrade-uri ( pt ca nu poti sa ramai imun la asa ceva daca ti-ai facut cont aici si citesti topicurile colegilor )
:hi
 
Avatar utilizator
cristimoise
Mesaje: 535
Membru din: 19 Aug 2013, 13:56
Localitate: Buzau - București

Re: Jurnalul meu de bord !!

24 Mar 2014, 16:27

Eu astept sa pui poze ca sa ti urez bun venit in ClubSeat! :hi
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

24 Mar 2014, 19:42

Promit ca la prima spalare pun poze. Am intentionat sa pun odata, dar dupa ce am iesit frumos voios afara cu aparatul in brate am descoperit ca erau bateriile moarte...si mi-a fost lene sa ma duc la magazin sa iau 4 bucati ; nici pana in prezent nu am luat, din lipsa de timp sau posibile accese de Alzheimer (de la o varsta mai uiti :bigsmurf: ..ca omul). La tuning nu ma gandesc deloc, poate doar la niste blocuri optice aftermarket, de calitate..dar nici aici nu sunt sigur ca vreau. Parerea mea personala si tare ca stanca e ca decat sa bag bani in infrumusetare, mai bine in piese si consumabile de calitate cat mai buna posibil.
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

27 Mar 2014, 10:20

Azi de dimineata, matinal, proaspat ras si cu un zambet fals care sa-mi ascunda aversiunea patologica pe care o am fata de statul la cozi de orice fel, ma prezint (zambind cum v-am spus) la serviciul de inmatriculari din cadrul IJP Prahova. Se deschidea la 8:30 ghiseul; am ajuns acolo la 8:15 cu dosarul pregatit; mai erau 4 in fata mea..zic " ma nene, astia n-au somn, serviciu, nevasta, copii de dus la scoala, gradi, nimic? " De, romanul s-a nascut la coada...apare pe la 8:35 un nene la ghiseu, cu voce de bariton, si ii ia la puricat actele primului de la rand : " Nu e bine dom'le. Ce nu e bine? declaratia asta trebuia sa o dea primul proprietar, nu matale..te duci sa o faca el. URMATORUL !! vine al 2-lea, da actele...nu e bine. Aia de la Impuls leasing nu v-au dat nici un document de identificare al masinii, mergeti inapoi la ei...Pai aia sunt in Bucuresti...MERGETI AM SPUS..Urmatorul...etc. Ce sa zic, cand am ajuns la rand eram lamurit ca se cauta nod in papaura pentru orice, dovada a nervozitatii fiind mana transpirata, dar ferma, cu care am introdus actele prin gaura aia din geam (chiar, ati observat ca gaurile alea sunt parca facute intentionat cu cel putin 2-3 cm mai mici decat ar trebui ? ). II dau actele, astept traditionalul " NU E BINE" ..se uita nenea pe acte...se uita din nou, le semneaza, noteaza ceva, le stampileaza, se uita mieros la mine si vine bomba : Ce numere doriti?? zic " preferentiale, PH xx xxx" . Sigur ca da, 85 RON va rog. II dau banii, imi da chitanta si imi spune sa vin tot azi, dupa 17:00 sa le ridic. Zambind, ma gandesc ca sunt al 5-lea..numar norocos ?!?! Plec de la coada, si ma uit cu tristete la urmatorii din spatele meu (la 5 minute dupa ce am ajuns la ghiseu, deja se stransesera vreo10-12 in spate ). UUUUFFFFF...sa ma vad diseara cu numerele in mana...si Pa si Pusi !!!! :yah :yah :yah
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

28 Mar 2014, 12:52

Gata, e romanca cu acte in regula. Am luat numerele, CIV-ul si dovada inlocuitoare a talonului. Asigurare este, plinul facut este, rovigneta azi, si maine ii dam rotile de-a dura pe drumurile patriei. :cheers :cheers :yah :yah :yah
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )

 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

31 Mar 2014, 15:26

Week-endul ce tocmai s-a incheiat (prea repede, din pacate) am avut parte de o plimbarica de vreo 250 km in total, pana in bucuresti, prin Bucuresti si retur). Masina a mers perfect, facand cinste marcii.
Acum, tragand linie, va impartasesc parerile mele:
PRO:
-consum (pe tot traseul, media de 6,7%, incluzand si cei vreo 50 km prin Bucuresti)
-stabilitate (atat la viteza pe autostrada cat si la manevre bruste in oras, la viteza medie, s-a comportat ireprosabil..sta lipita de asfalt)
- confort (relativ ok)
- spatiu (pe cat de mica, pe atat de spatioasa..bagaje, 3 persoane, micile maruntisuri incap perfect in spatiile din bord si de sub scaune)
- directia asistata electro-hidraulic..o minune
- motor silentios
- nu si-a scartait vioara nici un greiere in ea
- sistemul audio stock ofera calitate foarte buna, la volum mediu

Contra:
- zgomot destul de mare la rularea cu viteze de peste 100-110 km/h
- am prins o rafala de vant pe autostrada, la viteza maxima admisa de 130 km/h ( :roll: bineinteles :D) si am simtit cum se dezechilibreaza oleaca (foarte usor de corectat de altfel)
- confortul nu sufera nici o comparatie cu cealalta masina a mea, Citroen Xantia ( citroenul, cu toata vechimea lui e mult, mult , mult mai stabil, mai silentios la rulare, si mai confortabil, absorbind denivelarile si gropile cu cea mai mare indiferenta)
- e cam mica totusi (sau trebuie sa ma obisnuiesc eu cu dimensiunile)
- e neagra (deja incepe sa se simta cum atrage in interior caldura )
- trebuie sa ma mai obisnuiesc cu franele ( au o dozare cam aiurea fata de masinile frantuzesti cu care sunt obisnuit) :blackeye:
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

11 Apr 2014, 12:09

Astazi, 11.04.2014, masinuta mea a primit 3,5 litri de Liqui Moly 5W-40, filtru de ulei Mann, Filtru de aer Bosch (nu aveau Mann pe aproape) si filtru de habitaclu (nu stiu exact marca, dar e cu particule de carbon si facut in Spania). Nu vreau sa spun cum arata vechiul filtru de aer ca ma bateti (cred ca la ultimele 2 schimburi fostul a schimbat doar uleiul si filtrul de ulei..fara cel de aer).
Din motive de siguranta, urmatorul schimb de ulei va avea loc peste 5000 km ( vreau ca asta de acum sa curete bine prin motor, apoi pun altul si stiu ca 10.000 km am ulei fara impuritati).

P.S : a primit de asemenea si o scadere a presiunii din cauciucuri, ca ma zdruncina la toate gropile . Avea 2.3 pe spate si 2.4 pe fata. Acum are 2.0 pe toate 4 si e muuuuuuuult mai bine :D :)
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7206
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Jurnalul meu de bord !!

11 Apr 2014, 13:34

vezi si ce iti apare pe capacul de la rezervor in legatura cu presiunea in cauciucuri. e bine sa o respecti.
ce-i drept, cu cauciucuri moi intotdeauna castigi la comfort dar poti lovi janta intr-o groapa mai mare si nici pt cauciuc nu e chiar bine ;)
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

11 Apr 2014, 15:57

ee....ocolesc gropile mai tare decat pe soacra-mea...deci iese din discutie :yh
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

05 Mai 2014, 07:38

Mai trecu un week-end obositor dar foarte frumos, in care am parcurs aproximativ 850 km, pe ruta Ploiesti-Botosani-Ploiesti. Masina s-a comportat ireprosabil pe intregul traseu, neavand absolut nimic de comentat. La dus, cu 2 persoane si aproximativ 130 kg de bagaje, cu o medie pe 400 km de 85 km/h (conform computerului de bord) am avut un consum cu o medie de 5.7 afisat in bord ( medie de 85 km/h datorita satelor, comunelor, oraselor cu semafoare si drumurilor proaste din zona de nord a tarii- ultimii 120 km de drum cu petic langa petic peste petic de asfalt), consum apropiat si de calculele mele facute in paralel. AC pornit cam 30% din drum.
La intoarcere, cu 2 persoane si aproximativ 20 kg de bagaje, consumul a scazut la 5.2 %, cu o medie de viteza de vreo 76 km/h ( datorita acelorasi conditii de drum la care s-a adaugat si ploaia uneori torentiala de care am avut parte ieri). AC folosit 0% din drum. Deci, facand un calcul separat de ce-mi arata CB, cu un plin am facut traseul Ploiesti-Botosani-Ploiesti si vreo 40 km prin Botosani..deci eu unul sunt extrem de multumit !!
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

02 Iun 2014, 12:29

129.640 km la bord
Masina se comporta impecabil dpdv al motorului, cutiei de viteze ai in general al tuturor ansamblelor. Imi place stabilitatea si viata motorasului ala dornic de turatii ( cu toate ca nu sar de 3500 rpm); imi place ca functioneaza absolut corect toate cele de pe ea; imi place consumul la nebunie..am si eu masina pe benzina careia nu-i prea place benzina...uuuraaaa !!; imi place directia; imi place culoarea; imi plac toate luminile alea din habitaclu pe timp de noapte
Ce nu-mi prea place in continuare (dar ma obisnuiesc):
- suspensia sportiva (prea ferma pentru posteriorul meu obisnuit cu confortul oferit de Citroen)
- a aparut un greieras in bord, dar "canta" doar pe drumurile neasfaltate sau prost asfaltate
- nu-mi place cum lumineaza farurile noaptea ( dar am inteles ca daca pun faruri de face-lift, iluminarea se va imbunatati considerabil)
- nu-mi place viteza de racire a AC..urmeaza in week-end o verificare a freonului si o reverificare a filtrului de habitaclu
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
nastasedan
Mesaje: 554
Membru din: 21 Feb 2014, 08:52
Contact:

Re: Jurnalul meu de bord !!

04 Iun 2014, 07:24

Greierasi mai am si eu la ibiza mea din 2007, la denivelari.
Legat de faruri, nu stiu cum lumineaza ale tale, dar ale mele, cele de facelift, pot sa spun ca lumineaza foarte bine noaptea, sunt foarte multumit. Folosesc becuri Philips +30%.
Recent am facut si eu revizia instalatiei de AC (incarcat freon, ulei) si pot spune ca viteza de racire e ok. Daca masina sta in soare cateva ore atunci poate dura ~ 3-4 minute pana se raceste in masina. Eu sunt multumit :tongue
Seat Ibiza 6L 1.4 16v Powered by DIMSPORT
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

04 Iun 2014, 15:02

3-4 minute ?? La mine in vreo 10 minute, dupa urmatoarea reteta :
Se ia una bucata masina, bine dospita la soare; se deschide usa, se incearca cu mare atentie sa nu se atinga nimic prin interior pe motiv " au ce frige" , ne urcam/ ma urc in masina si plec la drum cu toate cele 4 geamuri deschise; dupa 2 minute de mers cu geamurile deschise, atunci cand temperaura interioara se egalizeaza cat de cat cu cea exterioara, se inchid geamurile si se porneste AC la treapta 3, iar dupa circa 5 minute, pe treapta 2, iar la drum lung, dupa vreun sfert de ora, treapta 1 si recirculare pornite si deja se mentine racoare bine-bine. Reteta asta se foloseste neaparat la temperaturi de minim de 26-28 gade la exterior ( deci cam 40-50 in masina mea neagra )..daca nu-i canicula afara ( si pentru mine e deja canicula la 26 grade- nu suport caldura) dau direct drumul la AC.
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator