Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Esapament sport vs teava + tips

16 Mar 2014, 23:30

Salut. As dori sa schimb si eu esapamentul in viitorul apropiat si ma confrunt cu doua modalitati diferite de abordare a schimbarii. Schimbarea poate insemna achizitionarea unei tobe sport sau renuntarea la toba si la catalizator si adaugarea unei tevi simple de inox, iar in capat un tips pentru aspect. Am cativa prieteni care au optat pentru varianta cu teava + tips si mi-au recomandat sa fac acelasi lucru, in favoarea unui sunet mai agresiv si costuri mai mici.

Voi ce pareri aveti? Mie nu imi surade ideea cu demontarea catalizatorului.
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Esapament sport vs teava + tips

17 Mar 2014, 06:50

Cred ca glumesti cu costurile mici..o evacuare cat-back ( cap coada) la Borla pitesti este 1200 lei cu tot cu tips, fara eliminare catalizator ca nu cred ca vrei sa ramai fara talon. Este de inox si ai avantajul ca este cam "pe viata". O toba sport este 150-350 lei. Parerea mea e sa pui o toba sport..
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Esapament sport vs teava + tips

17 Mar 2014, 08:39

Daca nu ai motor turbo nu merita un cat-back, daca vrei doar sunet pune o simpla toba sport, nu ai nici probleme la itp pentru ca-ti pastrezi sonda lamda.
Daca vrei, si chiar ia nevoie de un motor care sa respire mai bine, iti iei un catalizator sport, un traseu borla si o finala normala.

Eu am optat pentru tips de cupra, oem, alta viata fata de cele aftermarket facute de borla si alti producatori de 2 lei.

Daca vrei neaparat performanta, Milltek este varianta optima. Platesti, primesti
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Esapament sport vs teava + tips

17 Mar 2014, 10:17

tekolinooo scrie:

Daca vrei neaparat performanta, Milltek este varianta optima. Platesti, primesti


Nu ai ce performanta sa scoti dintr-un motor aspirat.
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Esapament sport vs teava + tips

17 Mar 2014, 10:19

Dar nu am spus nimic de schimbat intreg traseul! Tipul cu 200 de lei si-a pus in loc de toba finala teava cu tips.

Trimis de pe al meu GT-I9300
 
Avatar utilizator
toni
Mesaje: 277
Membru din: 01 Oct 2008, 15:45
Localitate: Bucuresti

Re: Esapament sport vs teava + tips

17 Mar 2014, 15:52

O teava nu se va auzi niciodata la fel ca o toba de esapament buna!
Se va auzi tare si deranjat, dupa parerea mea.

Eu am pus finala Longlife si tot mi se pare ca se aude cam tare uneori, acum depinde ce cauti.
Leon 20VT 1M - topic prezentare
VW Golf VII GTI
My detailing blog
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Esapament sport vs teava + tips

17 Mar 2014, 18:08

Caut un sunet gros si infundat, nu prea puternic.

Trimis de pe al meu GT-I9300

 
Avatar utilizator
andrei.toledo
Mesaje: 1229
Membru din: 27 Apr 2008, 16:31
Localitate: Galati
Contact:

Re: Esapament sport vs teava + tips

17 Mar 2014, 18:14

Eu am avut initial in loc de finala o teava si tips.Se auzea foarte tare si deranjant , un lucru total inutil.
Am montat o finala Borla si se aude mai discret , mai frumos doar in turatie deci recomand cu caldura o finala buna.
Am mai auzit si o finala Milltek si mi-a placut cum se aude la 1.8T :)
2008 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI BWJ
ex 2001 Seat Leon Sport 1.8 20vT AUQ Alor Blue Metallic
ex 1993 Volkswagen Corrado 53i ex 2.0 16v 9A / 1.8 20vT AEB
ex Seat Toledo 1.6 16v 2002 AZD
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Esapament sport vs teava + tips

17 Mar 2014, 19:31

Si la ce banuti te-a ajuns finala plus manopera?

Trimis de pe al meu GT-I9300
 
Avatar utilizator
andrei.toledo
Mesaje: 1229
Membru din: 27 Apr 2008, 16:31
Localitate: Galati
Contact:

Re: Esapament sport vs teava + tips

18 Mar 2014, 00:31

350 lei finala insa manopera nu mai stiu cat a fost :)
2008 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI BWJ
ex 2001 Seat Leon Sport 1.8 20vT AUQ Alor Blue Metallic
ex 1993 Volkswagen Corrado 53i ex 2.0 16v 9A / 1.8 20vT AEB
ex Seat Toledo 1.6 16v 2002 AZD
 
Avatar utilizator
toni
Mesaje: 277
Membru din: 01 Oct 2008, 15:45
Localitate: Bucuresti

Re: Esapament sport vs teava + tips

18 Mar 2014, 11:43

A mea a fost 750lei cu totul (toba inox straight-through, 2 tipsuri inox, manopera+montare).

Cam asa se aude:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=suxTsTQXMBg[/youtube]
Ultima oară modificat 19 Mar 2014, 13:41 de către Cosmin, modificat 1 dată în total.
Motiv: YT embedded
Leon 20VT 1M - topic prezentare
VW Golf VII GTI
My detailing blog
 
Avatar utilizator
Tudor Anghel
Mesaje: 455
Membru din: 10 Iul 2013, 12:02
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Esapament sport vs teava + tips

18 Mar 2014, 12:37

@toni - superb sunet. Dar oare dintr-un 1.6 se poate scoate asa ceva?
Seat Leon 1M, 1.6 l, 16V, 105 CP AUS - The Black Mamba
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Esapament sport vs teava + tips

18 Mar 2014, 13:18

Eu te sfatuiesc sa-i scoti tipsurile doar, daca are 10 ani toba deja capata un sunet mai gros.

Uite un exemplu, 1.6 16v , doar tips-urile le-am scos in spate: cost 150 lei cu tot cu toba si manopera. (toba de la andrei.toledo + ce au facut baietii de la service )

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9mT9pN-Hfhc[/youtube]
Ultima oară modificat 19 Mar 2014, 13:42 de către Cosmin, modificat 1 dată în total.
Motiv: YT embedded
 
Avatar utilizator
toni
Mesaje: 277
Membru din: 01 Oct 2008, 15:45
Localitate: Bucuresti

Re: Esapament sport vs teava + tips

19 Mar 2014, 10:33

Tudor Anghel scrie:
@toni - superb sunet. Dar oare dintr-un 1.6 se poate scoate asa ceva?

Mersi!
Probabil ca se poate. Baietii le fac custom si pot ajusta in functie de ce doresti. Eu am optat pentru zgomot minim.
Vezi pe youtube ca sunt destul de multe filmulete cu evacuari Longlife, ca sa-ti faci o idee cu ce se poate pe 1.6.
Leon 20VT 1M - topic prezentare
VW Golf VII GTI
My detailing blog

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori