Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
ioanidis84
Subiect Autor
Mesaje: 109
Membru din: 12 Feb 2014, 21:09

seat toledo 1.9 tdi vapori de ulei pe le joja

01 Mar 2014, 16:51

Salut stiu ca s a mai discutat problema vaporilor pe la joja, dar asi dori ceva raspunsuri mai concrete si daca se poate mai documentate si poate din partea celor cu motoare identice si numar de khilometri apropiati.
Motorul meu are 300 000 km este 1.9 tdi 110 cp din 2000, porneste merge trage si se opreste ca si nou ingrijorare si problema mea a aparut atunci cind am vazut vapori de ulei la orificiul de la joja.
Asa cum am mai spus asi dori sa dezvoltam un topic cit mai complex pe aceasta tema,sa ridicam toti posesori de 1.9 tdi capota sa tragem joja si sa postam ce am intilnit deoarece am citit post-uri in care se spunea acest fenomen este foarte intilnit , prezent si la 45000 de km si ca acest fenomen ar aparea datorita pompei de vacuum.
Astept parerile voastre...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: seat toledo 1.9 tdi vapori de ulei pe le joja

01 Mar 2014, 18:59

Asta cu vaporii este doar pentru initiati, nimeni nu va spune nici o vorba de teama furiei calugarilor ce pazesc secretul gazelor de carter!
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: seat toledo 1.9 tdi vapori de ulei pe le joja

01 Mar 2014, 19:13

Daca zici ca s a mai discutat, de ce crezi ca fenomenul ar fi diferit fata de alte motoare?
Este absolut normal ca daca fierbi o solutie anumite componente sa se evapore ori sa se arda si sa degaje gaze.
Acele gaze se recupereaza in circuitul de admisie pentru a fi arse si catalizate apoi, nu eliberate ca atare in atmosfera.
Vezi furtunul de sub daciile vechi prin care fumegau gazele de carter.
Mai mult, cu cat uzura este mai mare si etansarea pistonului pe cilintru deficitara, cu atat mai multe gaze arse vor ajunge in carter marind presiunea acolo.
La fiecare motor constructorul da niste parametrii considerati normali pentru presiunea gazelor in carter si care se poate masura la orice service, spun service si nu garaj de la coltul strazii.
Cu toate ca sunt multi care masurau aceasta presiune chiar si la motoarele de oltcit de exemplu. :)
La 300000km nu stiu ce mai astepti de la motorul acela, probabil ca nici in cele mai urate ganduri cei ce l-au vandut nu au crezut ca va rula atat. Ca daca are o viata lunga scad profiturile, creste plouarea... :cheers
Aia cu poluarea oricum este o mare abureala, ne omoara pe noi dar pe marii poluatori ii lasa sa deverseze linistiti ce vor in atmosefera si in sol, ca doar platesc campaniile electorale... :yh
Ce poti sa faci parerea mea, folosesti uleiuri bune, te asiguri ca circuitul de recuperare este in permanenta curatat, altfel daca se infunda poti sa ai surpriza sa arunce simeringurile de la distributie afara, asta in cel mai fericit caz.
Ori scoti un furtun pana sub masina si le lasi sa se duca...
:cheers
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
ioanidis84
Subiect Autor
Mesaje: 109
Membru din: 12 Feb 2014, 21:09

Re: seat toledo 1.9 tdi vapori de ulei pe le joja

07 Mar 2014, 14:01

Salut Baltazar si multumesc de raspuns.....dar ceea ce doream eu era altceva ,princiiple motorului diesel le cunosc si eu si mai stiam si de testul de compresie si intimplator am si un tester de compresie pt motoarele diesel ,dar mai avind un motor diesel si care mai are si 500000 de km dar care nu scoate de acum vestitii vapori mi am pus intrebarea fireasca zic eu acesta de ce scoate , avind mai putinii, si tot eu mi am si dat respunsul motor uzat, dar apoi au aparut alte intrebarii daca e uzat de ce nu consuma ulei ,de ce nu scoate fum alb si am inceput sa caut raspunsuri si am gasit citeva dar care nu m au multumit si asa am ajuns la ideeea ca acest subiect merita dezbatut ,dar mai mult decit dezbatut venit cu exemple concrete deoarece din ce am inteles eu acei bineinteles de acum vestiti vapori nu ar proveni din pierderea compresiei ci din alta parte si anume pompa de vacum creaza sa zic asa o presiune suplimentara.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: seat toledo 1.9 tdi vapori de ulei pe le joja

07 Mar 2014, 15:02

Salut,
Nu vad cum pompa de vacuum poate crea presiune in carter.
LA fel cum nu cred ca pot exista doua motoare identice ca uzura.
Faptul ca a ajuns la 500000km dovedeste ca este un rebut! cum sa sustii economia cu un asemenea motor? daca te prind cu el il confisca si il distrug, sa nu se afle cauzele longevitatii.
Nivelul lichidului de racire ramane constant? ar putea fi una din cauzele vaporilor din carter.
Un surplus de combustibil nears si care ajunge cu uleiul in carter poate degaja vapori in excess si chiar spuma in ulei.
Chiar si vaporii de apa rezultati in urma arderii ultimelor generatii de bombustibili, asa zisi BIO pot duce la gaze multe in carter.
Garnitura de chiulasa ciupita, o supapa de evacuare care scapa pe langa simering.
Cauze pot fi multe, dar cinstit nu cred ca s-a zbatut cineva sa disece problema.
In marea majoritate a unitatilor service nici nu se gandesc prea mult cand vad gazele decarter in cantitate mare pun verdictul "reparatie capitala" si cei mai multi neavand nimic in comun cu mecanica repara motoarele. :)

:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
ioanidis84
Subiect Autor
Mesaje: 109
Membru din: 12 Feb 2014, 21:09

Re: seat toledo 1.9 tdi vapori de ulei pe le joja

08 Mar 2014, 00:25

baltazar vreau sa iti spun ca am un prieten al carui diesel are 12000 si scoate vapori pe la joja.....si nu ma i inteles 1.9 tdi de care vb eu nu are cum sa aiba garnitura ciupita pt ca mi asi fi dat seama sigur....dar cel mai bine ar fi sa asteptam colegi cu motorizari asemanatoare care sa ne pota spune daca acest fenomen apare si la ei.
 
ioanidis84
Subiect Autor
Mesaje: 109
Membru din: 12 Feb 2014, 21:09

Re: seat toledo 1.9 tdi vapori de ulei pe le joja

08 Mar 2014, 00:26

si da....nivelul lichidului ramine constant

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: seat toledo 1.9 tdi vapori de ulei pe le joja

08 Mar 2014, 12:57

Zau nu inteleg de ce iti faci probleme cu acei vapori. Daca are si km pe care zici ca-i are si doar atat are, lasa-l in pace si bucura-te de el in continuare. Barbotarea uleiului in baie e normala. Vapori de ulei pot apare si fara sa se intample nimic rau, dar la asa "varsta" - ani si km, nu cred ca te asteptai sa merga mai bine ca cele care spui ca au 45000 km cand apare fenomenul. E un motor mult mai fiabil decat la cele noi daca ai ajuns aici fara altele probleme. Deci enjoy it! :hi
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori