Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Catalizator sport, admisie custom , soft

27 Feb 2014, 22:04

Deschid subiectul acesta strict pe planul Leon 1M.

De curand am citit cate ceva pe internet cu privire la micile modificari de efect pentru motor.

Pe primul plan sta softul. Am inteles ca poate genera o crestere de cuplu pana la 10% si de putere pana la 12% la motoarele aspirate , pe benzina. La motoarele diesel cu turbo, precum si cele benzina cu turbo, puterea creste semnificativ.
Ideea de baza este ca,odata cu soft-ul nou, durata de viata a motorului va scadea ? Afecteaza semnficativ motorul?
Multi spun ca un soft bun reprezinta o reactualizare a parametriilor motorului, o "optimizare" pentru anul in care tehnologia programarii a evoluat, insa masina stie sa inteleaga "tehnologia rocket science" ?

A doua problema despre care vreau sa discut, este catalizatorul sport. Am vazut pe net o serie de "catalizatoare universale" cu 100,200 celule, de marimi diferite, cu suport sau fara suport de sonde lambda, mai mult sau mai putin tentante.
Ce pot ele sa faca? Cu cat ajuta motorul un catalizator sport? Merge mai bine cu un kit custom de evacuare?
Teoretic, noxele ce ies din motor trebuie sa fie lafel cu cele care ies pe teava, deci indiferent de traseul pe care circula noxele ITP-ul nu ar trebui sa fie o problema. Insa, aici discutam de masini cu peste 8 ani si acest lucru nu stiu cat isi pastreaza valabilitatea. Din nou, as vrea sa vad ce credeti in privinta asta.

A 3-a problema despre care as vrea sa aud mai multe ar fi admisia custom. Cat de mult ajuta o admisie custom motorul, nu ma intereseaza sunetul de turbo, ma intereseaza strict performantele . Sincer, nu as renunta la capacul motor, insa exista vre-o alternativa in acest sens? Am vazut ca exista filtre sport pentru fiecare masina, un filtru sport fara admisie custom ( adica in carcasa originala ) aduce ceva performante in plus masinii?


De ce deschid acest subiect, eu am un motor 1.6 16v, cu destui km la bord, si as vrea sa mai scot cativa cai din el atat cat mai poate ,fara sa-i afectez in vreun fel viata. Nu trag tare de el, merg cizelat in ciuda vorbelor ca "tinerii rup pedalele".
Motivul pentru care cer ceva cai in plus sunt depasirile, in Romania sunt multi soferi neatenti si trebuie evitati, iar o masina puternica te scoate din rahat in majoritatea situatiilor. Cu cat pleci mai repede, cu atat mai bine :)))

As vrea, daca se poate, sa scot undeva pe la 125-130 cai din al meu 1.6 16v. Din cate am inteles, softul imi da cam 10 cai ( maxim) , iar de restul s-ar ocupa evacuarea custom (nu vreau sa uruie, vreau sa-si faca treaba) , filtrul sport (insesizabil cred eu...) .

Ultimul lucru este legat de combustibil. Am bagat o singura data benzina 100 Carrera de la OMW, se misca mult mai bine, insa producatorul spune maxim 98. Eu am gaz pe masina, majoritatea timpului merg pe gaz iar puterea masinii variaza ( nu imi explic de ce) , in sensul ca trage cand vrea ea foarte bine, dar uneori nu prea trage deloc.

Astept si parerea voastra, poate mai ajuta pe cineva polologhia de mai sus :yh :hi
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

27 Feb 2014, 22:46

gpl-ul e combustibil la fel ca benzina si motorina, asta inseamna ca se poate "lucra" la el. gpl-ul are sulf in componenta, iar un continut mai mare decat cel recomandat, duce la o ardere mai grea, si implicit la scaderea performantelor masinii. iar la noi se practica manarirea gpl-ului, ca si a benzinei si a motorinei. de exemplu: eu am alimentat de la un MOL si am facut 506 km cu un plin in oras. in aceleasi conditii de trafic si stil de condus, cu gpl de la OMV am facut 545 de km in oras. concluzia: gpl prost la MOL. si am mai intalnit situatii de genul. schimba statia gpl si vezi efectele.
despre upgrade la motor, nici cu cele mai tari softuri, cele mai mari evacuari custom si cele mai performante filtre de aer, nu ai sa scoti din aspiratul tau 130 de cai. o sa scoti cam 10 cai ( maxim) din soft, si poate 1,2 din evacuare si filtru. iar investia care se presupune ca te va sari de vreo 500-600E, nu cred ca merita pt un cuplu mai bun si cei 10 caluti in plus. e un motor care nu se preteaza la upgrade, pt ca nu se scoate mai nimic din el.
daca ai gpl, eu zic ca mergi economic, ceea ce se urmareste la noi, avand in vedere costurile combustibililor alternativi, iar masina la cei 105 caluti care-i are, cred ca sunt suficienti sa te ajute la o depasire, daca-i biciuiesti cum trebuie. un filtru sport bun, gen K&N panel, eu zic ca merita, ca motorul sa respire mai bine avand in vedere praful nelipsit de pe drumurile patriei.
daca tot ai banuti pt un asemenea proiect, eu zic sa te reorientezi si sa-i investesti in ceva estetic la masina, un set de jante, un kit de FR. daca tot nu poti scoate mai nimic din motor, macar estetic sa arate foarte bine.
:hi
 
Avatar utilizator
Raule
Mesaje: 241
Membru din: 23 Aug 2013, 07:50
Localitate: Arad
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

27 Feb 2014, 22:52

nu-ti raspund la intrebare dar decat sa ma complic atat, as vinde masina si mi-as lua arl 150cp :tongue
Leon 1.6 16v 2004 BCB
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

27 Feb 2014, 22:55

Este foarte adevarat, insa am vazut ceva leon-uri care au scos la acceleratie de 0-100 de ex cam 9 secunde, ceea ce e super, zic eu.
Cat despre gpl, alimentez doar rompetrol, avand in familie o mica afacere cu statii gpl, fac cu 30 de litri cam 260 km, depinde de cum merg.
Consumul a fost super pana acum, cel putin dupa ce m-am experimentat in condus, in mai fac un an, iar ultimele 2 luni am avut consum de 10.4 , inbucurator zic eu (pt oras).
Nu am banii de dat, insa vroaim sa stiu daca este o diferenta sesizabila sau nu cu aceste modificari.
Nu vreau nici racheta, dar cred ca nu-i ajung calutii pentru greutatea ei :-ss cu 4 oameni in masina mi-e greu sa depasesc fara avant sau retrogradari. Pana acum nu am avut probleme, insa mi-ar placea sa fac depasirile mai rapid (cui nu :)) )
Nu sunt un fan al vitezei, prefer si eu aspectul. Jante voi lua sigur, ramane sa vad pe care, sper cat mai repede cu putinta. Cat despre putere, ma tenta in vara o resoftare pt consum si ceva cuplu, altceva nu.

@Raule: asta imi zice si tata :))) insa prima masina e prima masina :))
 
Avatar utilizator
andrei.toledo
Mesaje: 1229
Membru din: 27 Apr 2008, 16:31
Localitate: Galati
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

27 Feb 2014, 23:02

In primul rand , majoritatea tunerilor refuza sa faca resoftare la o masina ce are montata instalatie GPL.Este foarte greu de reglat atat GPL-ul cat si softul pentru a functiona ok , fara detonatii.
Nu stiu daca au rost toate eforturile astea pentru cativa caluti.Cel mai bine sa isi dea Dani cu parerea :) El are soft pe AUS
2008 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI BWJ
ex 2001 Seat Leon Sport 1.8 20vT AUQ Alor Blue Metallic
ex 1993 Volkswagen Corrado 53i ex 2.0 16v 9A / 1.8 20vT AEB
ex Seat Toledo 1.6 16v 2002 AZD
 
Avatar utilizator
Raule
Mesaje: 241
Membru din: 23 Aug 2013, 07:50
Localitate: Arad
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

27 Feb 2014, 23:03

si eu tot la prima :))
Next car va fi leon fr 2007 sau 320d :tongue
Leon 1.6 16v 2004 BCB
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

27 Feb 2014, 23:05

Tekolinooo nici tu nu prea stii ce vrei. Vorbesti de 0-100, apoi spui ca vrei pt depasiri...
Nu stiu ce leon-uri ai vazut tu ca fac de 0-100, insa era bine daca aflai si ce motorizari aveau masinile alea. Una peste alta motorul tau nu e tunabil orice i-ai face. Cuplu nu o sa ai ever pt depasiri asa cum ai la un turbo.

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

27 Feb 2014, 23:33

inteleg ce vrei tu de la masina ta, dar din pacate nu se poate la 1.6 16v mai ales in conditii de 4 pasageri in masina, etc. vezi la mine in semnatura ca am avut si eu asa ceva, in momentul in care am considerat ca vreau putere (pe langa altele) am sarit la tdi cu putere stock mai mare si pretabil la upgradeuri in sume decente (cu un simplu soft de cateva sute de euro si nimic altceva masina avea peste 180 cai si spre 400 NM, adica USS enterprise comparand cu 1.6 16v de la care plecasem).

a fost o masina pe forum cu compresor pus pe 1.6, un pasionat nebun poate face si o conversie turbo, dar ar fi solutii care mananca bani multi si rezultatul e o masina care merge bine din cand in cand.

unde mai pui ca tu ai si GPL pe masina, care se bate un pic cap in cap cu performanta, 0-100 si asa mai departe. sfatul meu e sa schimbi masina si sa pleci de la un motor potent (131 cai / 150 cai diesel daca vrei consum mic sau 1.8T daca nu iti pasa de consum). gasesti una sa fie si cu kit din fabrica si toate dotarile pe care le vrei, sa nu stai sa aduni piese si sa faci investitii dupa.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

28 Feb 2014, 07:53

Da, eu am tuning pe AUS, dar e facut nu neaparat pentru CP, ci pentru aia 10-15 Nm in plus si pentru cuplu in turatii mai joase, sa te ajute la plecarea in depasiri. Cosumul e acelasi, chiar parca ceva mai mic. Am facut 918 km cu un plin (fara sa merg la risc, adica pana raman fara benzina), 3 persoane si bagaje - Onesti-Cluj-Onesti-Brasov. Nu ma intereseaza demaraje 0-100, nu fac liniute cu Toledo. Cu Arosa e altceva, parca are ardei sub coada dupa tuning, desi e mai mic motorul. Astea sunt impresiile mele. Am vrut sa fac un experiment si , per ansamblu, sunt multumit.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

28 Feb 2014, 08:38

Pe scurt : vinde-o si cumparati alta mai puternica ; tuningul la aspirate se simte foarte putin...unii simt, altii nu ; de regula simt cei care isi cunosc foarte bine masinile, pt ca diferenta este mica ! cum zice si dany, parca si eu am simtit la ibiza ca statea putin mai bine pe cuplu ; consumul scade cu 0.1/ .0.2 la acelasi regim de mers, de crescut nu creste ; nu se merita sa modifici admisie, evacuare, catalizator la un benzinar aspirat ; cel mai bine sunt gandite din fabrica, degeaba te apuci tu sa pui admisii si filtre care iti trag aer cald din motor sau fel si fel de improvizatii prin care vei pierde cuplu si putere si vei baga praf in motor ; repet, cumparata una mai puternica daca chiar vrei putere ; cel mai bine o lasi asa si cand ai nevoie o turezi, ca nu se strica ; nu poti sa le ai pe toate : si gpl -> consum mic, si putere mare si tuning si de toate...
vrei economie -> benzina aspirat + gpl
vrei putere + consum mic -> diesel
vrei putere + senzatii -> turbo benzinar
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

28 Feb 2014, 11:09

M-ati convins :)))
@Roger: 0-100 era un exemplu de modificare pentru putere, nu fac liniute, in ciuda a cati "raceri" sunt in Craiova.

Multumesc de raspunsuri, cu siguranta masina va ramane asa pana voi avea bani de altceva mai bun. Imi propun sa o tin macar inca 2-3 ani, iar dupa daca voi avea bani voi trece pe diesel.

Ramane de vazut, timpul trece si masinile merg \:d/

Adevarul este ca, punand cap la cap modificatile pentru 15 cai ,ajung la concluzia ca daca o vand si iau un 1.8t ies mai ieftin, dar nu o iau de la cap cu reconditionarile pentru nimic in lume :)) cel putin acum.
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

28 Feb 2014, 12:02

In Craiova sa stii ca exista masini foarte puternice, ca nu vii tu pe la meeturi sau pe unde se strang aceste masini este alta treaba...cat despre cresterea puterii la 1.6 aspirat+GPL...mergi linistit asa cu ea si nu vei avea nici un fel de probleme :hi
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

28 Feb 2014, 13:57

BOGY26 scrie:
In Craiova sa stii ca exista masini foarte puternice, ca nu vii tu pe la meeturi sau pe unde se strang aceste masini este alta treaba...cat despre cresterea puterii la 1.6 aspirat+GPL...mergi linistit asa cu ea si nu vei avea nici un fel de probleme :hi


Masini puternice exista, ma bucur ca ai sarit pe mine. Si puternice inseamna cateva pisici si ursi cu motoare de 2.5 ... Care rup cauciucurile pe artoportul nostru de 2-3 lei. O masina puternica nu este si o masina frumoasa, si asta sr trebui sa stii, pentru ca avem exemplare frumoase, care nu le vezi rupand cauciucurile toata ziua.

Si daca nu vin la meet-uri inseamna ca n-am treaba?:)) sunt pasionat de motorsport, nu de liniute sau cerculete.
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

28 Feb 2014, 15:58

OFFtopic:
- pisicuta: PVM-ul 700 cp+(toate piesele sunt din America, de DRAG)
- pisicuta 2.5+turbo 500 cp+
- SKL- WRX STI 400+
- TEJ - WRX STI 400+
- YYY - Porsche - 3.8 biturbo 650 cp(editie limitata)
- cielo+nexia bimoto - 300-350+
- numai stiu sigur de TICO al lui Baboi cu motor de Hayabussa
- M3-uri + M5-uri
- X5+X6 M
- Honda lui Marutu - locul 1 la Tulcea
- masinuile lui Duta: 2 Ferrari(Italia 458 si FF)+2 Porsche Cayenne(unul 4.8 twin turbo)+ un Porsche 911+toate renault-urile de peste 300cp(toate)
- ROV- Ferrari
- VRG-ul Seat Leon 1M Cupra 330cp
- DBB-ul EVO IX - 450 cp+
- LKV-ul EVO IX - 500 cp(poate si mai mult)
si lista poate continua cu Audi-uri, OPC-uri, cateva GTI-uri de 300cp+ un Mini de 220 cp(care fuge al naibii de bine) si multe altele....te astept la meet GrupVAG pe 30 martie in parcarea de la MAT :hi
P.S Ferrari 458 si FF-ul au partcipat la VTM Bucovat - sa nu zici ca le are de figuri...
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Catalizator sport, admisie custom , soft

28 Feb 2014, 16:27

BOGY26 scrie:
OFFtopic:
- pisicuta: PVM-ul 700 cp+(toate piesele sunt din America, de DRAG)
- pisicuta 2.5+turbo 500 cp+
- SKL- WRX STI 400+
- TEJ - WRX STI 400+
- YYY - Porsche - 3.8 biturbo 650 cp(editie limitata)
- cielo+nexia bimoto - 300-350+
- numai stiu sigur de TICO al lui Baboi cu motor de Hayabussa
- M3-uri + M5-uri
- X5+X6 M
- Honda lui Marutu - locul 1 la Tulcea
- masinuile lui Duta: 2 Ferrari(Italia 458 si FF)+2 Porsche Cayenne(unul 4.8 twin turbo)+ un Porsche 911+toate renault-urile de peste 300cp(toate)
- ROV- Ferrari
- VRG-ul Seat Leon 1M Cupra 330cp
- DBB-ul EVO IX - 450 cp+
- LKV-ul EVO IX - 500 cp(poate si mai mult)
si lista poate continua cu Audi-uri, OPC-uri, cateva GTI-uri de 300cp+ un Mini de 220 cp(care fuge al naibii de bine) si multe altele....te astept la meet GrupVAG pe 30 martie in parcarea de la MAT :hi
P.S Ferrari 458 si FF-ul au partcipat la VTM Bucovat - sa nu zici ca le are de figuri...


Stiu ca s-a dat cu ele la Bucovat, ba chiar a facut spectacol. Oricum Dutescu e destul de priceput in domeniu :)

Despre ce parcare e vorba? Care MAT? Am sa vin si eu :)

:hi Stima!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator