De curand am citit cate ceva pe internet cu privire la micile modificari de efect pentru motor.
Pe primul plan sta softul. Am inteles ca poate genera o crestere de cuplu pana la 10% si de putere pana la 12% la motoarele aspirate , pe benzina. La motoarele diesel cu turbo, precum si cele benzina cu turbo, puterea creste semnificativ.
Ideea de baza este ca,odata cu soft-ul nou, durata de viata a motorului va scadea ? Afecteaza semnficativ motorul?
Multi spun ca un soft bun reprezinta o reactualizare a parametriilor motorului, o "optimizare" pentru anul in care tehnologia programarii a evoluat, insa masina stie sa inteleaga "tehnologia rocket science" ?
A doua problema despre care vreau sa discut, este catalizatorul sport. Am vazut pe net o serie de "catalizatoare universale" cu 100,200 celule, de marimi diferite, cu suport sau fara suport de sonde lambda, mai mult sau mai putin tentante.
Ce pot ele sa faca? Cu cat ajuta motorul un catalizator sport? Merge mai bine cu un kit custom de evacuare?
Teoretic, noxele ce ies din motor trebuie sa fie lafel cu cele care ies pe teava, deci indiferent de traseul pe care circula noxele ITP-ul nu ar trebui sa fie o problema. Insa, aici discutam de masini cu peste 8 ani si acest lucru nu stiu cat isi pastreaza valabilitatea. Din nou, as vrea sa vad ce credeti in privinta asta.
A 3-a problema despre care as vrea sa aud mai multe ar fi admisia custom. Cat de mult ajuta o admisie custom motorul, nu ma intereseaza sunetul de turbo, ma intereseaza strict performantele . Sincer, nu as renunta la capacul motor, insa exista vre-o alternativa in acest sens? Am vazut ca exista filtre sport pentru fiecare masina, un filtru sport fara admisie custom ( adica in carcasa originala ) aduce ceva performante in plus masinii?
De ce deschid acest subiect, eu am un motor 1.6 16v, cu destui km la bord, si as vrea sa mai scot cativa cai din el atat cat mai poate ,fara sa-i afectez in vreun fel viata. Nu trag tare de el, merg cizelat in ciuda vorbelor ca "tinerii rup pedalele".
Motivul pentru care cer ceva cai in plus sunt depasirile, in Romania sunt multi soferi neatenti si trebuie evitati, iar o masina puternica te scoate din rahat in majoritatea situatiilor. Cu cat pleci mai repede, cu atat mai bine

As vrea, daca se poate, sa scot undeva pe la 125-130 cai din al meu 1.6 16v. Din cate am inteles, softul imi da cam 10 cai ( maxim) , iar de restul s-ar ocupa evacuarea custom (nu vreau sa uruie, vreau sa-si faca treaba) , filtrul sport (insesizabil cred eu...) .
Ultimul lucru este legat de combustibil. Am bagat o singura data benzina 100 Carrera de la OMW, se misca mult mai bine, insa producatorul spune maxim 98. Eu am gaz pe masina, majoritatea timpului merg pe gaz iar puterea masinii variaza ( nu imi explic de ce) , in sensul ca trage cand vrea ea foarte bine, dar uneori nu prea trage deloc.
Astept si parerea voastra, poate mai ajuta pe cineva polologhia de mai sus

