Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 14:50

corect. forta e egala cu masa x acceleratia. atata timp cat accelerezi. cand nu mai accelerezi singura forta care iti trage masina spre fata e Inertia, restul te trag inapoi si acceleratia devine negativa. singura forta care iti trage masina in fata (exceptand inertia) e forta care apare dupa explozia care se produce in cilindri. daca aia nu se mai intampla atunci toate fortele iti vor trage masina inapoi.
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 15:04

grecutzu2005 scrie:
Franarea dupa parerea mea cu franele stock este aceiasi la ambele masini. Doar ca cea cipuita prinde mai repede viteza si trebuie sa franezi mai repede dact ai face-o cu cea stock.


merci de explicatie grecutzu2005. cred ca aici era chestia pe care nu o luam eu in calcul :) franele mai mari compenseaza faptul ca in acceleratii mari clar franezi mai tarziu decat ar trebui.
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 15:42

wasile si ce zici tu cu frana de motor este adevarata.
Aici cred ca ace ar fi cel mai indicat sa ne explice.

Eu m-am dat cu masina mea pe circuit unu foarte usor. de exemplu ma invarteam in cerc si curbele aveau 90 de grade.
Aici imi trebuia frana de motor dar nu acea frana de motor pe care zici tu adica sa las picioru de pe acceleratie. Bagam din treapta 3 treapta 2 si tot inainte de curba.

Dar chestia este ca pe drumurile din romania nu cred ca ai o masina ca a ta fr 170 de cai si mergi cu ea ca si cum ai concura.

Aici modificarea la frana tine de mai multi factori.
1 daca esti pilot de curse si vrei sa participi cu masina ta atunci clar iti trebuie frane mai bune.
2 fitele care sunt in romania si nu ai pe ce sa dai bani si asa mai mult de 30 la % din soferi din romania (sa nu ma intelegeti gresit) nu prea stiu sa duca masina la capacitatea maxima.
Uni isi iau masini de 100 de cai si nu sunt in stare sa foloseasca nici macar 70 din ei. Doar la liniute unde trebuie cat de cat sa ti volanul drept.

Recunosc ca si mie mi-e frica de masina mea inca nu am fost in stare sa vad ce poate masina pentru ca inca nu pot eu sa o duc la capacitatea ei maxima.

Cum e cu franele asa e si cu chip tuning. exact aceasi smecherie.

Daca gresesc undeva va rog sa ma corectati.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 16:41

grecutzu2005 scrie:
wasile si ce zici tu cu frana de motor este adevarata.
Aici cred ca ace ar fi cel mai indicat sa ne explice.

Eu m-am dat cu masina mea pe circuit unu foarte usor. de exemplu ma invarteam in cerc si curbele aveau 90 de grade.
Aici imi trebuia frana de motor dar nu acea frana de motor pe care zici tu adica sa las picioru de pe acceleratie. Bagam din treapta 3 treapta 2 si tot inainte de curba.

Dar chestia este ca pe drumurile din romania nu cred ca ai o masina ca a ta fr 170 de cai si mergi cu ea ca si cum ai concura.

Aici modificarea la frana tine de mai multi factori.
1 daca esti pilot de curse si vrei sa participi cu masina ta atunci clar iti trebuie frane mai bune.
2 fitele care sunt in romania si nu ai pe ce sa dai bani si asa mai mult de 30 la % din soferi din romania (sa nu ma intelegeti gresit) nu prea stiu sa duca masina la capacitatea maxima.
Uni isi iau masini de 100 de cai si nu sunt in stare sa foloseasca nici macar 70 din ei. Doar la liniute unde trebuie cat de cat sa ti volanul drept.

Recunosc ca si mie mi-e frica de masina mea inca nu am fost in stare sa vad ce poate masina pentru ca inca nu pot eu sa o duc la capacitatea ei maxima.

Cum e cu franele asa e si cu chip tuning. exact aceasi smecherie.

Daca gresesc undeva va rog sa ma corectati.

Ai punctat f. corect , la tot ce ai spus , cu exceptia liniutelor , unde nu prea conteaza ce frane ai ci ce motor ai ............... :wink:
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 16:42

grecutzu2005 scrie:
Haideti sa ma bag si eu aici in discutie cu voi despre frane dar nu prea stiu cum sa incep.
Sa vedem. De exemplu ai o masina stock sa zicem un leon oare care ala de 102 cai si mai ai una identica cu acelasi motor dar cipuita. Franarea dupa parerea mea cu franele stock este aceiasi la ambele masini. Doar ca cea cipuita prinde mai repede viteza si trebuie sa franezi mai repede dact ai face-o cu cea stock.
De exemplu esti intr-o linie dreapta cu masina stock si vine curba la dreapta daca esti sofer franezi la limita la 100 de km la ora vorbind.
Si cu aceiasi masina cipuita ai sa franezi mai repede pentru ca ti se pare tie ca nu franeaza pentru ca are cuplul mai mare.
Si frana de motor nu cred ca o folosesti pentru ca nu mergi sportiv pe drumurile din romania doar daca esti dement. Ca mine. Parerea mea.

Cam acelasi lucru am vrut sa spun si eu dar nu am reusit sa ma fac inteles
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 16:50

ca o concluzie. franele mai mari in cazul masinilor cipuite compenseaza distanta mai mare parcursa de masina din cauza lipsei de reactie a soferului.
Leon FR TDI 170CP
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 17:11

wasile scrie:
ca o concluzie. franele mai mari in cazul masinilor cipuite compenseaza distanta mai mare parcursa de masina din cauza lipsei de reactie a soferului.
da ,intr-un fel de a spune asa e , timpii de reactie sunt mai mici in cazul masinilor chipuite , si atunci e nevoie de frane mai bune , ca sa compensezi cat de cat acesti timpi , poate e si o chestie subiectiva si ti se pare ca nu franeaza , nu mai stiu cum era inaite e prea departe in timp , asa ca , siguranta este primordiala

 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

17 Ian 2009, 00:36

Se vede ca indiferent de experientele avute vorbiti din burta :lol:

Franele unui automobil modern te opresc (arhi)suficient de repede, cat sa te bage cu nasul in bord, daca ai curaj sa franezi ca lumea. Dupa 1990 cam orice autovehicul ceva mai iute are discuri si pistoane supradimensionate, un Leon II Cupra are frane mai mari ca ale unui Porsche 911-930 Turbo si e mult departe de cei 300 de ponei-putere ai respectivului. Problema e fadingul, dat de calitatea proasta a placutelor "ecologice". Poti sa franezi o data de la 220 km/h cand ti-a sarit un maidanez in fata, e indoielnic ca o mai poti face daca sare si restul haitei. Chiar si la o masina cu motor stock e recomandabil sa schimbi materialul de frictiune daca ai de gand sa conduci ceva mai sportiv

~Nautilus

PS ati incercat vreodata sa faceti ABS "sa intre" la o franare de la 5 km/h?... Nu 50, 5? :P
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

17 Ian 2009, 01:11

Nautilus scrie:
Se vede ca indiferent de experientele avute vorbiti din burta :lol:

Franele unui automobil modern te opresc (arhi)suficient de repede, cat sa te bage cu nasul in bord, daca ai curaj sa franezi ca lumea. Dupa 1990 cam orice autovehicul ceva mai iute are discuri si pistoane supradimensionate, un Leon II Cupra are frane mai mari ca ale unui Porsche 911-930 Turbo si e mult departe de cei 300 de ponei-putere ai respectivului. Problema e fadingul, dat de calitatea proasta a placutelor "ecologice". Poti sa franezi o data de la 220 km/h cand ti-a sarit un maidanez in fata, e indoielnic ca o mai poti face daca sare si restul haitei. Chiar si la o masina cu motor stock e recomandabil sa schimbi materialul de frictiune daca ai de gand sa conduci ceva mai sportiv

~Nautilus

PS ati incercat vreodata sa faceti ABS "sa intre" la o franare de la 5 km/h?... Nu 50, 5? :P

Man , vorbim si noi ca sa ne aflam in treaba , asta daca nu avem ce face , ne ierti daca te-am deranjat , exprimam si noi niste pareri ,iar daca totul se rezuma doar la materilul de frictiune , insemna ca putem arunca cauciucurile la gunoi si sa mergem doar cu franele pe asfalt , maine ma duc sa ma dau cu otelul :wink: , asta o spun din burta , ca altceva nu am , dupa cate inteleg , oricum iti multumim pt. intelegere
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

17 Ian 2009, 01:21

Intr-un post Nautilus a explicat f. bine ce inseamna FADING-ul , este intradevar un fenomen periculos pt. frane , dar acesta apare in conditii extreme , mers indelung ppe serpentine cu , coborari sau urcari , grele, unde frana este folosita intens , sau in competitii sportive , dar a-ti aparea fading la mers pe autostrada , eu sincer nu prea am auzit , si exista contra masuri in acest sens , discuri striate , sau perforate , placute sport , licid de frana DOT 5 (punct de fierbere ridicat), furtune de frana cu invelis metalic , si atunci putem vb despre frane performante , este corect ce am spus din burta , Nautilus?
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

17 Ian 2009, 01:23

Nautilus scrie:
PS ati incercat vreodata sa faceti ABS "sa intre" la o franare de la 5 km/h?... Nu 50, 5? :P

Care este spilul , ca aici chiar sunt bagat in ceata , ce rost are sa franezi atat de tare la 5 la ora ? Si cred ca in practica este cam peste mana sa faci asa ceva
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

17 Ian 2009, 11:39

mie mi-a intrat abs-ul la 5km/h. am franat pe pietris si a intrat. bine... nu pot garanta ca aveam 5km/h, poate erau 10... veneam de pe tico si am apasat franamai brusc... dar nu inteleg ce vrei sa demonstrezi cu asta.
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

17 Ian 2009, 11:58

Nautilus scrie:
Se vede ca indiferent de experientele avute vorbiti din burta :lol:

Franele unui automobil modern te opresc (arhi)suficient de repede, cat sa te bage cu nasul in bord, daca ai curaj sa franezi ca lumea. Dupa 1990 cam orice autovehicul ceva mai iute are discuri si pistoane supradimensionate, un Leon II Cupra are frane mai mari ca ale unui Porsche 911-930 Turbo si e mult departe de cei 300 de ponei-putere ai respectivului. Problema e fadingul, dat de calitatea proasta a placutelor "ecologice". Poti sa franezi o data de la 220 km/h cand ti-a sarit un maidanez in fata, e indoielnic ca o mai poti face daca sare si restul haitei. Chiar si la o masina cu motor stock e recomandabil sa schimbi materialul de frictiune daca ai de gand sa conduci ceva mai sportiv

~Nautilus

PS ati incercat vreodata sa faceti ABS "sa intre" la o franare de la 5 km/h?... Nu 50, 5? :P


era vorba de principii... dupa fizica stiuta de mine nu imi dadeam seama de ce ti-ar trebui frane mai mari la puteri mai mari. grecu a reusit sa imi dea un raspuns pertinent, cred ca si profesorul a vrut sa exprime aceeasi idee dar nu a reusit sa se faca inteles. eu pur si simplu nu vedeam de ce trebuiesc imbunatatite franele daca iti maresti puterea motorului. parerea mea despre frane e ca cel mai mult conteaza cauciucurile si placutele, dar oare nu se mai pot discuta chestii de principiu? sunt convins ca daca iti maresti discul nu o sa ai o crestere fenomenala la franare... dar toti factorii astia mici la un moment dat se aduna... si mai sunt convins ca franele nu sunt o chestie cu care sa te joci... sincer... nu ti-as dori sa ajungi vreodata la limita cu franele tale. eu unul prefer la masina mea urmatoarea treaba: am umblat la ceva care imi poate afecta indirect distanta de franare, umblu si la frane. si fac asta pentru ca nu sunt un mare fizician care sa isi poata da seama exact cum voi fii influentat, asa ca prefer sa fiu precaut. poate ca in 99% din cazuri sunt bani aruncati, dar mai exista si acel 1% pe care nu prea as vrea sa il simt pe pielea mea.

in concluzie: daca imi cipuiesc masina e afectata si distanta de franare? DA. ok. atunci dupa logica mea trebuie sa fac ceva si cu franele.

ok. presupunem ca tu te pricepi la domeniul asta si poate ai dreptate. dar oare nu sunt domenii in care situ gandesti la fel ca mine incazul franelor? ce am vorbit noi aici sunt doar niste pareri. cui i se par logice poate tine cont de ele. cui nu e treaba lui. oricum, e o parere. oare nu asta sta la baza evolutiei? daca toti ar tine ideile pentru ei unde am ajunge? eu sunt de parere ca orice discutie e constructiva... chiar daca de acolo se trag niste concluzii bune chiar daca nu.
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
cev13
Mesaje: 478
Membru din: 05 Dec 2008, 12:58
Localitate: Brasov

Re: Frane performante

17 Ian 2009, 13:36

Sunt total de acord cu Wasile si Teacherul.
In plus vreau sa mai remarc ceva: In trafic, oare cel care ruleaza in spatele meu are franele la fel de perfomante, ca ale mele? :?: :bom: :lol:
.....verba volant...
LEON 1.4 2008
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

17 Ian 2009, 14:08

cev13 scrie:
Sunt total de acord cu Wasile si Teacherul.
In plus vreau sa mai remarc ceva: In trafic, oare cel care ruleaza in spatele meu are franele la fel de perfomante, ca ale mele? :?: :bom: :lol:
.....verba volant...


atunci poate ca in cazul imbunatatirii franelor ar trebui sa facem si un upgrade de tetiere :lol: :lol: :lol:
Leon FR TDI 170CP
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori