grecutzu2005 scrie:Franarea dupa parerea mea cu franele stock este aceiasi la ambele masini. Doar ca cea cipuita prinde mai repede viteza si trebuie sa franezi mai repede dact ai face-o cu cea stock.
grecutzu2005 scrie:wasile si ce zici tu cu frana de motor este adevarata.
Aici cred ca ace ar fi cel mai indicat sa ne explice.
Eu m-am dat cu masina mea pe circuit unu foarte usor. de exemplu ma invarteam in cerc si curbele aveau 90 de grade.
Aici imi trebuia frana de motor dar nu acea frana de motor pe care zici tu adica sa las picioru de pe acceleratie. Bagam din treapta 3 treapta 2 si tot inainte de curba.
Dar chestia este ca pe drumurile din romania nu cred ca ai o masina ca a ta fr 170 de cai si mergi cu ea ca si cum ai concura.
Aici modificarea la frana tine de mai multi factori.
1 daca esti pilot de curse si vrei sa participi cu masina ta atunci clar iti trebuie frane mai bune.
2 fitele care sunt in romania si nu ai pe ce sa dai bani si asa mai mult de 30 la % din soferi din romania (sa nu ma intelegeti gresit) nu prea stiu sa duca masina la capacitatea maxima.
Uni isi iau masini de 100 de cai si nu sunt in stare sa foloseasca nici macar 70 din ei. Doar la liniute unde trebuie cat de cat sa ti volanul drept.
Recunosc ca si mie mi-e frica de masina mea inca nu am fost in stare sa vad ce poate masina pentru ca inca nu pot eu sa o duc la capacitatea ei maxima.
Cum e cu franele asa e si cu chip tuning. exact aceasi smecherie.
Daca gresesc undeva va rog sa ma corectati.
grecutzu2005 scrie:Haideti sa ma bag si eu aici in discutie cu voi despre frane dar nu prea stiu cum sa incep.
Sa vedem. De exemplu ai o masina stock sa zicem un leon oare care ala de 102 cai si mai ai una identica cu acelasi motor dar cipuita. Franarea dupa parerea mea cu franele stock este aceiasi la ambele masini. Doar ca cea cipuita prinde mai repede viteza si trebuie sa franezi mai repede dact ai face-o cu cea stock.
De exemplu esti intr-o linie dreapta cu masina stock si vine curba la dreapta daca esti sofer franezi la limita la 100 de km la ora vorbind.
Si cu aceiasi masina cipuita ai sa franezi mai repede pentru ca ti se pare tie ca nu franeaza pentru ca are cuplul mai mare.
Si frana de motor nu cred ca o folosesti pentru ca nu mergi sportiv pe drumurile din romania doar daca esti dement. Ca mine. Parerea mea.
wasile scrie:da ,intr-un fel de a spune asa e , timpii de reactie sunt mai mici in cazul masinilor chipuite , si atunci e nevoie de frane mai bune , ca sa compensezi cat de cat acesti timpi , poate e si o chestie subiectiva si ti se pare ca nu franeaza , nu mai stiu cum era inaite e prea departe in timp , asa ca , siguranta este primordialaca o concluzie. franele mai mari in cazul masinilor cipuite compenseaza distanta mai mare parcursa de masina din cauza lipsei de reactie a soferului.
Nautilus scrie:Se vede ca indiferent de experientele avute vorbiti din burta
Franele unui automobil modern te opresc (arhi)suficient de repede, cat sa te bage cu nasul in bord, daca ai curaj sa franezi ca lumea. Dupa 1990 cam orice autovehicul ceva mai iute are discuri si pistoane supradimensionate, un Leon II Cupra are frane mai mari ca ale unui Porsche 911-930 Turbo si e mult departe de cei 300 de ponei-putere ai respectivului. Problema e fadingul, dat de calitatea proasta a placutelor "ecologice". Poti sa franezi o data de la 220 km/h cand ti-a sarit un maidanez in fata, e indoielnic ca o mai poti face daca sare si restul haitei. Chiar si la o masina cu motor stock e recomandabil sa schimbi materialul de frictiune daca ai de gand sa conduci ceva mai sportiv
~Nautilus
PS ati incercat vreodata sa faceti ABS "sa intre" la o franare de la 5 km/h?... Nu 50, 5?
Nautilus scrie:PS ati incercat vreodata sa faceti ABS "sa intre" la o franare de la 5 km/h?... Nu 50, 5?
Nautilus scrie:Se vede ca indiferent de experientele avute vorbiti din burta
Franele unui automobil modern te opresc (arhi)suficient de repede, cat sa te bage cu nasul in bord, daca ai curaj sa franezi ca lumea. Dupa 1990 cam orice autovehicul ceva mai iute are discuri si pistoane supradimensionate, un Leon II Cupra are frane mai mari ca ale unui Porsche 911-930 Turbo si e mult departe de cei 300 de ponei-putere ai respectivului. Problema e fadingul, dat de calitatea proasta a placutelor "ecologice". Poti sa franezi o data de la 220 km/h cand ti-a sarit un maidanez in fata, e indoielnic ca o mai poti face daca sare si restul haitei. Chiar si la o masina cu motor stock e recomandabil sa schimbi materialul de frictiune daca ai de gand sa conduci ceva mai sportiv
~Nautilus
PS ati incercat vreodata sa faceti ABS "sa intre" la o franare de la 5 km/h?... Nu 50, 5?
cev13 scrie:Sunt total de acord cu Wasile si Teacherul.
In plus vreau sa mai remarc ceva: In trafic, oare cel care ruleaza in spatele meu are franele la fel de perfomante, ca ale mele?
.....verba volant...