Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:46

nu va suparati pe mine ca ma tot contrazic dar chiar vreau sa inteleg fenomenul :)
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:59

Nu ne suparam man, pana la urma faci cum vrei tu, e vorba de masina ta, viata ta...
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:18

hai ca am apelat la "suna un prieten". el mi-a spus ca daca ai 2 masi identice dar cu motoare de puteri diferite cea cu putere mai mare opreste mai repede. motiv? pai motivul e ca in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie intra in frana de motor. de obicei o masina cu putere mai mare are si cuplu mai mare si evident si o frana de motor mai puternica. in concluzie adunand franele de pe roti cu frana de motor o masina cu cuplu mai mare franeaza mai repede. asta in conditiile in care nu apesi ambreiajul. daca il apesi franeaza la fel.
Leon FR TDI 170CP
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:25

wasile scrie:
hai ca am apelat la "suna un prieten". el mi-a spus ca daca ai 2 masi identice dar cu motoare de puteri diferite cea cu putere mai mare opreste mai repede. motiv? pai motivul e ca in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie intra in frana de motor. de obicei o masina cu putere mai mare are si cuplu mai mare si evident si o frana de motor mai puternica. in concluzie adunand franele de pe roti cu frana de motor o masina cu cuplu mai mare franeaza mai repede. asta in conditiile in care nu apesi ambreiajul. daca il apesi franeaza la fel.

Bun asta spune prietenul tau , eu zic altceva , masina cu soft , cu puttere mai mare , ajunge la 100 km/h, mai repede decat cea fara soft , cum dreaq sa franeze la fel o masina care are 100 cu una care are 90 , este absolut imposibil , sfideaza legile fizicii , eu asa vad lucrurile ,
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:26

Si , multa lume in momentul cand incepe sa franeze apasa ambreiajul ,am vazut , multi soferi care conduc asa ..............
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:28

m-ai inteles greit. ambele masini franeaza de la 100 de km/h. si eu nu vorbesc de cei care apasa ambreiajul. acolo cazul e simplu. motorul e decuplat deci nu mai conteaza.
Leon FR TDI 170CP
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:29

wasile scrie:
nu va suparati pe mine ca ma tot contrazic dar chiar vreau sa inteleg fenomenul :)

Chiar ,cred , ca discutia asta va creea ceva constructiv , mai mulyte pareri , argumentate corect, si apoi sa tragem o concluzie

 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:36

wasile scrie:
m-ai inteles greit. ambele masini franeaza de la 100 de km/h. si eu nu vorbesc de cei care apasa ambreiajul. acolo cazul e simplu. motorul e decuplat deci nu mai conteaza.

bun , eu am inteles ce vrei sa spui , eu tot incerc sa explic ceva dar , nu am reusit sa ma fac inteles , o iau incet , o masina resoftata , va avea obligatoriu un cuplu si niste caluti in plus fata de stoc , deci implicit performante mai bune decat cea stock , in situatii de sa zicem un concurs , intre cele doua ,va fii o evidenta performanta mai mare din partea celei resoftate , asat cum a spus si Ace , este o mare nevoie de o franare mai puternica pt. a opri masina, in relitate este altfel decat in teorie , prima mea masina resoftata , mi-a mancat placutele in 10000 de km , de ce oare?
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:41

ace117 scrie:
Nu ne suparam man, pana la urma faci cum vrei tu, e vorba de masina ta, viata ta...


un lucru e sigur ace. orice investitie in frane e binevenita. o investitie in siguranta nu are cum sa faca rau. si 1 metru daca castigi la franare poti salva una sau mai multe vieti. eu vroiam doar sa punctez ca franele trebuiesc schimbate doar daca te deplasezi cu viteze mai mari decat o faceai pana sa iti cipuiesti motorul. masina chipuita nu e un motiv pentru schimbarea franelor. sunt 100 de alte motive, dar nu asta.
Leon FR TDI 170CP
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:42

Intr-un final , cine vrea sa isi puna isi pune alte frane cine nu , ...............what ever , argumentele cele mai bune sunt testele , facute cu masini reale , adica iei doua Cupre sau FR -uri , una stock si una resoftata si vezi diferenta , iti dau un om care a simtit asta pe masina lui Ace , este Duncan si el are FR diesel si a vazut cu ochuii lui diferenta , si daca Ace a zis ca are nevoie de alta frane credel [pe cuvant
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:42

The teacher scrie:
wasile scrie:
m-ai inteles greit. ambele masini franeaza de la 100 de km/h. si eu nu vorbesc de cei care apasa ambreiajul. acolo cazul e simplu. motorul e decuplat deci nu mai conteaza.

bun , eu am inteles ce vrei sa spui , eu tot incerc sa explic ceva dar , nu am reusit sa ma fac inteles , o iau incet , o masina resoftata , va avea obligatoriu un cuplu si niste caluti in plus fata de stoc , deci implicit performante mai bune decat cea stock , in situatii de sa zicem un concurs , intre cele doua ,va fii o evidenta performanta mai mare din partea celei resoftate , asat cum a spus si Ace , este o mare nevoie de o franare mai puternica pt. a opri masina, in relitate este altfel decat in teorie , prima mea masina resoftata , mi-a mancat placutele in 10000 de km , de ce oare?



acum imi dai dreptate cand am zis ca franele se schimba in functie de sofer si nu in functie de putere? :)
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 11:54

ar mai fii o chestie. una de perceptie. e strict parerea mea. ai o masina ne modificata. ai niste frane cu care esti obisnuit si ti se pare ca sunt ok. cipuiesti masina. masina accelereaza mai repede dar franeaza la fel. ei bine eu cred ca tu ca sofer percepi raportul dintre acceleratie si franare. raportul fiind mai mare ti se pare ca ar mai trebui sa franezi. si mai e o chestie. sunt convins ca daca m-as da jos din masina mea si m-as sui intr-una cu frane mai bune mi s-ar parea ca masina mea nu franeaza si ca am nevoie de upgrade de frane.

repet. nu sunt in potriva upgrade-ului de frane. chiar m-ar tenta ideea. dar nu pe considerente "masina cipuita".
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 12:20

propun o chestie. in curand imi voi face revizia. imi voi pune mai mult ca sigur niste placute sport. pe urma am de gand sa imi si cipuiesc masina. as vrea sa gasesc pe cineva care sa faca operatia asta in ordine inversa. intai cip si pe urma frane. ce trebuie demopnstrat prin asta? ca mie o sa mi se para ca masina nu franeaza dupa cipuire, pe cand cel care a facut aceeasi operatie in ordine inversa va spune ca franele lui sunt super ok. nu stiu cat de concludent va fii testul dar merita incercat. :)
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 14:20

Nu vroiam sa zic ca in momentul franarii ai acceleratia calcata.
Eu ma refer la o franare in regim de urgenta cand masina este in plina accelerare, oricum cand ai calcat frana nu stiu cat mai are treaba frana de motor, eu tind sa cred ca frana de motor e nula in momentul calcarii franei. Plus ca eu consider ca e mai bine sa calci si abreiajul, pentru o eventuala schimbare de treapta in timp mai scurt, plus pentru a evita oprirea motorului.

Deci logica mea e urmatoarea:
Doua masini identice ca greutate, un motor de 80 cp si unul de 150 cp
Facem o plecare de pe loc pentru atingerea a 100 km/h. Masina cu motor 150 cp ajunge la aceasta viteza mai repede datorita fortei cu care motorul propuleseaza masina. Daca la ambele masini se taie alimentarea la 80 km/h inertia masinii cu motor 150 cp va fi mai mare decat la cea cu motor 80 cp, asta din cauza fortei initiale care a actionat asupra masinii. Pentru a pastra aceiasi distanta de franare, forta de franare a masinii cu motor mai puternic trebuie sa fie mai mare.

Din cate imi aduc aminte din fizica (nu prea multe) forta este egala cu masa inmultita cu acceleratia, cu cat masina are mai multi CP cu atat accelerarea este mai puternica si deci si forta cu care masina este propulsata masina este mai mare, deci eu zic ca e logic ca pentru o masina care isi creste puterea pentru a pastra aceleasi conditii de franare trebuie sa isi creasca puterea de franare.

In cazul in care franarea se face in timpul unui mers la o viteza constanta, franele pot fi de forta egala, pentru ca asupra masinilor actioneaza aceiasi forta.
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 14:43

Haideti sa ma bag si eu aici in discutie cu voi despre frane dar nu prea stiu cum sa incep.
Sa vedem. De exemplu ai o masina stock sa zicem un leon oare care ala de 102 cai si mai ai una identica cu acelasi motor dar cipuita. Franarea dupa parerea mea cu franele stock este aceiasi la ambele masini. Doar ca cea cipuita prinde mai repede viteza si trebuie sa franezi mai repede dact ai face-o cu cea stock.
De exemplu esti intr-o linie dreapta cu masina stock si vine curba la dreapta daca esti sofer franezi la limita la 100 de km la ora vorbind.
Si cu aceiasi masina cipuita ai sa franezi mai repede pentru ca ti se pare tie ca nu franeaza pentru ca are cuplul mai mare.
Si frana de motor nu cred ca o folosesti pentru ca nu mergi sportiv pe drumurile din romania doar daca esti dement. Ca mine. Parerea mea.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator