Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 19:26

parerea mea e ca franele trebuiesc upgradate in functie de sofer, nu in functie de caii de sub capota :).
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 20:42

si atunci de ce toate motorizarile au frane diferite???
sau de ce difera franele mele de ale tale, si ale tale de cupra?
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
a_ionut
Mesaje: 510
Membru din: 09 Mar 2008, 20:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 21:48

E normal sa fie diferite deoarece e vorba de multi Cp diferenta.
Eu vad insa problema altfel si va rog sa ma corectati daca gresesc.
Cupra stock are 240Cp.
o alta cupra modificata are 270Cp sa spunem.
La urma urmei daca ruleaza cu 200 km/h in germania si franeaza amandoua in acelasi timp nu va fi acelasi timpul de franare pana la oprire?
Sunt 100%sigur ca da.
Problema se pune cand cu motorul stock putem ajunge doar la 220km/h pe cand cu cel modificat urcam la 240 sa spunem.
Atunci avem nevoie de alt sistem de franare.
Dar sincer nu cred ca pentru o modificare de 20-30 cp este cazul.
In mod normal se face asta la masinile cu modificari destul de mari. Peste 50cp. Dar si cu 50cp in plus daca merg cu aceeasi viteza ca o masina cu motor stock nu imi trebuie alt sistem de franare.
Si ca intrebare. Cum imi va influenta (ipotetic vorbind) pe leon 1.4 85 cp modificarea franelor in cele de pe cupra?(in afara de gaura din buzunar)
Voi opri masina intr-un timp redus macar cu 30%?
Seat Leon 1p
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 22:22

a_ionut scrie:
E normal sa fie diferite deoarece e vorba de multi Cp diferenta.
Eu vad insa problema altfel si va rog sa ma corectati daca gresesc.
Cupra stock are 240Cp.
o alta cupra modificata are 270Cp sa spunem.
La urma urmei daca ruleaza cu 200 km/h in germania si franeaza amandoua in acelasi timp nu va fi acelasi timpul de franare pana la oprire?
Sunt 100%sigur ca da.
Problema se pune cand cu motorul stock putem ajunge doar la 220km/h pe cand cu cel modificat urcam la 240 sa spunem.
Atunci avem nevoie de alt sistem de franare.
Dar sincer nu cred ca pentru o modificare de 20-30 cp este cazul.
In mod normal se face asta la masinile cu modificari destul de mari. Peste 50cp. Dar si cu 50cp in plus daca merg cu aceeasi viteza ca o masina cu motor stock nu imi trebuie alt sistem de franare.
Si ca intrebare. Cum imi va influenta (ipotetic vorbind) pe leon 1.4 85 cp modificarea franelor in cele de pe cupra?(in afara de gaura din buzunar)
Voi opri masina intr-un timp redus macar cu 30%?

Aici , trebuie sa te combat , si de ce , in general masinile cu modificari substantiale , isi schimba comportammentul rutier , nu ma intereseaza viteza maxima, ci cea pe care o obtineam inante de resoftare , in 200 m , si cea pe care o obtin dupa , este mult mai mare , interesul este sa te opresti la fel ca inainte dar viteza fiind mai mare nu o sa poti , deci ...............................potential accident , poate sa vi se para ciudat , dar eu am simtit asta cu multi ani in urma , si nu mai vreau sa repet , poate am imbatranit , dar ....................nu vreau sa mor aiurea , si nici sa nenorocesc pe altii, si faptul ca te opresti mai bine decat un model stoc la fel ca al tau , este vital in urma urmei , in puii mei , voi nu ati fost niciodata la limita?
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 22:24

wasile scrie:
parerea mea e ca franele trebuiesc upgradate in functie de sofer, nu in functie de caii de sub capota :).

Asta nu este un criteriu de upgrade , scuza-ma, nu este un topic de misto
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 22:35

Poate unii din cititori nu au inteles ce am vrut sa exprim cand am deschis acest topic, vreau sa fac unele lamuriri ca sa inteleaga toata lumea , franele fac parte din elementele de siguranta , ele sunt coroborate cu cauciucurile din dotare , dau un ex:daca o Cupra are gume tocite va frana poate mai prost , la aceeasi viteza ,decat un Fr cu gume f. performante chiar daca are discuri cu mult mai mari si altfel gandite , iin acest loc asteptam , comentarii pertinente , nu glume despre soferi , ca in ultima instanta conteaza si soferul , e altceva , eu vb. despre cei care au inpins masinile mai sus decat stoc , lor le este adresat topic si celor care vor sa inteleaga ceva despre siguranta , .........................a lor ,a celorlalti participanti la trafic ,
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 22:39

a_ionut scrie:
E normal sa fie diferite deoarece e vorba de multi Cp diferenta.
Eu vad insa problema altfel si va rog sa ma corectati daca gresesc.
Cupra stock are 240Cp.
o alta cupra modificata are 270Cp sa spunem.
La urma urmei daca ruleaza cu 200 km/h in germania si franeaza amandoua in acelasi timp nu va fi acelasi timpul de franare pana la oprire?
Sunt 100%sigur ca da.
Problema se pune cand cu motorul stock putem ajunge doar la 220km/h pe cand cu cel modificat urcam la 240 sa spunem.
Atunci avem nevoie de alt sistem de franare.
Dar sincer nu cred ca pentru o modificare de 20-30 cp este cazul.
In mod normal se face asta la masinile cu modificari destul de mari. Peste 50cp. Dar si cu 50cp in plus daca merg cu aceeasi viteza ca o masina cu motor stock nu imi trebuie alt sistem de franare.
Si ca intrebare. Cum imi va influenta (ipotetic vorbind) pe leon 1.4 85 cp modificarea franelor in cele de pe cupra?(in afara de gaura din buzunar)
Voi opri masina intr-un timp redus macar cu 30%?

Ideea Ionut este sa reduci spatiul in care franezi , nu timpul conteaza , iar pe 1,4 daca e stoc , ca si motor nu merita upgrade-ul , daca il modifici este suficient un disc sport (sttriat, sau perforat) , plus niste placute sport , si vei vii f. multumit , eu am si spun ca este ok , iti dau loacatia care are preturi bune si termen de llivrare ok

 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 23:51

The teacher scrie:
a_ionut scrie:
E normal sa fie diferite deoarece e vorba de multi Cp diferenta.
Eu vad insa problema altfel si va rog sa ma corectati daca gresesc.
Cupra stock are 240Cp.
o alta cupra modificata are 270Cp sa spunem.
La urma urmei daca ruleaza cu 200 km/h in germania si franeaza amandoua in acelasi timp nu va fi acelasi timpul de franare pana la oprire?
Sunt 100%sigur ca da.
Problema se pune cand cu motorul stock putem ajunge doar la 220km/h pe cand cu cel modificat urcam la 240 sa spunem.
Atunci avem nevoie de alt sistem de franare.
Dar sincer nu cred ca pentru o modificare de 20-30 cp este cazul.
In mod normal se face asta la masinile cu modificari destul de mari. Peste 50cp. Dar si cu 50cp in plus daca merg cu aceeasi viteza ca o masina cu motor stock nu imi trebuie alt sistem de franare.
Si ca intrebare. Cum imi va influenta (ipotetic vorbind) pe leon 1.4 85 cp modificarea franelor in cele de pe cupra?(in afara de gaura din buzunar)
Voi opri masina intr-un timp redus macar cu 30%?

Aici , trebuie sa te combat , si de ce , in general masinile cu modificari substantiale , isi schimba comportammentul rutier , nu ma intereseaza viteza maxima, ci cea pe care o obtineam inante de resoftare , in 200 m , si cea pe care o obtin dupa , este mult mai mare , interesul este sa te opresti la fel ca inainte dar viteza fiind mai mare nu o sa poti , deci ...............................potential accident , poate sa vi se para ciudat , dar eu am simtit asta cu multi ani in urma , si nu mai vreau sa repet , poate am imbatranit , dar ....................nu vreau sa mor aiurea , si nici sa nenorocesc pe altii, si faptul ca te opresti mai bine decat un model stoc la fel ca al tau , este vital in urma urmei , in puii mei , voi nu ati fost niciodata la limita?


am fost la limita. eram in bulgaria si intr-o curba m-am trezit cu 2 tiruri in fata. unul pe sens opus unul pe sensul meu. ambele veneau spre mine. eu am franat, cel de pe celalalt sens a franat, iar cel care se afla in depasire a intrat pe sensul lui la un metru in fata mea. masina mea oprise. aveam vreo 130 la ora si vreau sa spun ca masina a oprit exemplar, intr-un timp foarte scurt, si foarte important si-a pastrat traiectoria pe care am vruto. in momentul ala cam franele masinii au fost tot ce ne-au salvat. avusesem in gand sa ies de pe strada dar in dreapta mea era un mare parapet.

am mai facut franari mai bruste si de pe la 180 km/h, si la fel, masina s-a comportat exemplar. faza cu soferul nu era o gluma si nu am luat topicul la bascalie. imi pare rau ca ai interpretat asa, dar e dreptul tau :). iti dau 2 exemple pe care le stiu foarte bine. primul sunt eu. cu toate ca merg repede de fel sunt foarte precaut si nu fortez limitele masinii. nu sunt genul care franeaza in ultimul moment. in cazul meu franele din fabrica sunt excelente. daca imi voi cipui masina o voi face ca sa ma lipeasca mai tare in scaun si nu sa merg mai repede decat merge acum. in concluzie... parerea mea e ca nu am nevoie de upgrade de frane. al doilea exemplu e tata. ei bine tata, orice masina ar conduce nu depaseste 130km/h. in cazul lui cred ca orice masina ar avea, o echipeaza cu frane de logan si e perfect pentru el. pe de alta parte, daca esti genul de sofer de curse, care face slalom printre masini si franeaza in ultimul moment clar orice investitie in frane e binevenita. eu nu prea sunt de acord cu chestiile astea, cursele ar trebui sa se faca doar in cadru organizat, nu pe strada.

apropo de ce-am zis aici. ar fii interesat sa facem un poll in care sa ii intrebam pe membri motivele pentru care isi modifica masina. pentru viteza maxima sau pentru acceleratie?
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:06

Parerea mea, de neprofesionist, este ca franele trebuie modificate dupa o crestere de putere. Cu cat puterea masinii este mai mare cu atat franele trebuie sa fie mai puternice, deoarece este vorba de franare in momentul in care masina este in plina accelerare, cand franele trebuie sa contracareze si forta propulsie. In momentul accelerarii forta de propulsie e mult mai mare decat in momentul in care se ruleaza cu viteza constanta. Una este sa opresti o caruta trasa de un cal care merge constant cu 3 km/h si alta e sa opresti una trasa de 8 cai care a ajuns la 3km/h dar este in plina accelerare.
Asa vad eu lucrurile, dar in mod concret numai un fizician ar putea sa ne lamureasca sau o persoana care face tuning (rabanne).
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:11

razmih scrie:
Parerea mea, de neprofesionist, este ca franele trebuie modificate dupa o crestere de putere. Cu cat puterea masinii este mai mare cu atat franele trebuie sa fie mai puternice, deoarece este vorba de franare in momentul in care masina este in plina accelerare, cand franele trebuie sa contracareze si forta propulsie. In momentul accelerarii forta de propulsie e mult mai mare decat in momentul in care se ruleaza cu viteza constanta. Una este sa opresti o caruta trasa de un cal care merge constant cu 3 km/h si alta e sa opresti una trasa de 8 cai care a ajuns la 3km/h dar este in plina accelerare.
Asa vad eu lucrurile, dar in mod concret numai un fizician ar putea sa ne lamureasca sau o persoana care face tuning (rabanne).


in momentul franarii eu unul iau piciorul de pe acceleratie, deci nu mai trebuie sa ma opun si hergheliei de sub capota, singura forta careia trebuie sa ma opun ramane forta de inertie, care tine in cea mai mare parte de masa masinii. intradevar ar fii de folos parerea unui specialist.
Leon FR TDI 170CP
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:29

Da se poate sa fii inteles eu gresit postul lui wasile , dar man ,ai spus urmatoarele : daca imi voi cipui masina o voi face ca sa ma lipeasca mai tare in scaun si nu sa merg mai repede decat merge acum. in concluzie... parerea mea e ca nu am nevoie de upgrade de frane , tocmai de aia ai nevoie de alte frane , pt ca vei merge mult mai repede in aceeasi unitate de timp si spatiu , si va trebui sa te opresti mai repede ca inainte ,
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:32

wasile scrie:
razmih scrie:
Parerea mea, de neprofesionist, este ca franele trebuie modificate dupa o crestere de putere. Cu cat puterea masinii este mai mare cu atat franele trebuie sa fie mai puternice, deoarece este vorba de franare in momentul in care masina este in plina accelerare, cand franele trebuie sa contracareze si forta propulsie. In momentul accelerarii forta de propulsie e mult mai mare decat in momentul in care se ruleaza cu viteza constanta. Una este sa opresti o caruta trasa de un cal care merge constant cu 3 km/h si alta e sa opresti una trasa de 8 cai care a ajuns la 3km/h dar este in plina accelerare.
Asa vad eu lucrurile, dar in mod concret numai un fizician ar putea sa ne lamureasca sau o persoana care face tuning (rabanne).


in momentul franarii eu unul iau piciorul de pe acceleratie, deci nu mai trebuie sa ma opun si hergheliei de sub capota, singura forta careia trebuie sa ma opun ramane forta de inertie, care tine in cea mai mare parte de masa masinii. intradevar ar fii de folos parerea unui specialist.

Tin sa te anunt ca in momentul franarii ,deci cand ai inceput sa apesi frana , gazul , este taiat automat , eu si altii , am incercat calcai si varf si nu te lasa electronica masinii.......
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:34

razmih scrie:
Parerea mea, de neprofesionist, este ca franele trebuie modificate dupa o crestere de putere. Cu cat puterea masinii este mai mare cu atat franele trebuie sa fie mai puternice, deoarece este vorba de franare in momentul in care masina este in plina accelerare, cand franele trebuie sa contracareze si forta propulsie. In momentul accelerarii forta de propulsie e mult mai mare decat in momentul in care se ruleaza cu viteza constanta. Una este sa opresti o caruta trasa de un cal care merge constant cu 3 km/h si alta e sa opresti una trasa de 8 cai care a ajuns la 3km/h dar este in plina accelerare.
Asa vad eu lucrurile, dar in mod concret numai un fizician ar putea sa ne lamureasca sau o persoana care face tuning (rabanne).

Ai punctat foarte bine , :wink:
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:35

wasile, ca de la FR-ist la FR-ist: am un minus MARE pe masina mea si anume franele.
Nu vin cu argumente de inginerie sau fizica sau orice ce tine de teorie.E vorba de comportamentul pe strada si pana la urma asta conteaza.
Dupa resoftare franele de pe masina mea pur si simplu nu ajung! Punct.
Este un sfat sau poti s-o iei cum vrei...
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

16 Ian 2009, 10:46

The teacher scrie:
razmih scrie:
Parerea mea, de neprofesionist, este ca franele trebuie modificate dupa o crestere de putere. Cu cat puterea masinii este mai mare cu atat franele trebuie sa fie mai puternice, deoarece este vorba de franare in momentul in care masina este in plina accelerare, cand franele trebuie sa contracareze si forta propulsie. In momentul accelerarii forta de propulsie e mult mai mare decat in momentul in care se ruleaza cu viteza constanta. Una este sa opresti o caruta trasa de un cal care merge constant cu 3 km/h si alta e sa opresti una trasa de 8 cai care a ajuns la 3km/h dar este in plina accelerare.
Asa vad eu lucrurile, dar in mod concret numai un fizician ar putea sa ne lamureasca sau o persoana care face tuning (rabanne).

Ai punctat foarte bine , :wink:


exemplul nu e concludent. pentru ca la o caruta in momentul franarii nu se opresc caii din dat din picioare :). puteai sa zici doar ca e o caruta cu un cal si una cu 8. ambele mergand constant cu aceeasi viteza. e clar ca cea cu un cal se opreste mai repede pentru ca nu ai o acceleratie montata pe caruta care sa le spuna cailor sa opreasca picioarele in momentul cand iei piciorul de pe ea.
Leon FR TDI 170CP
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori