Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

10 Dec 2008, 23:08

Avantajele pretinse in cazul unui sistem de franare multi-piston:

1.Distribuirea presiunii pe o suprafata mai mare;
2.Posibilitatea de a utiliza placute cu o suprafata mult mai mare in raport cu discul;
3.Presiunea sporita in conditii extreme, de unde un mic avantaj la franarea de urgenta (placutele sunt impinse in disc fara posibilitatea de a se indoi si a avea suprafete care "nu musca");

Dezavantajele pretinse ale acelorasi frane multi-piston:

1. Au nevoie de mai mult lichid si uneori il pierd putin cate putin;
2. Sunt mai grele;
3. Costul sistemului si al placutelor de rezerva nu e la indemana oricui.

Multi producatori de vehicule performante folosesc sistemul clasic de franare, cu etrier mobil mono-piston (Audi A8, BMW M3, Z4 M), uneori mobil si dublu piston (R32).

Forta de franare propriu zisa e data de:

- diametrul discului (efectul de "parghie" e imbunatatit in cazul unui disc de diametru mare);
- suprafata activa de franare, care e data atat de suprafata discului cat si de aceea a placutei;
- diferenta dintre diametrul pompei de frana si diametrul pistonului - se remarca faptul ca pistoanele de TT/A3/Cupra/FR au diametrul unor cesti de cafea;
- comportamentul anvelopelor la franare.

Nu este de dorit ca raportul intre marimea franelor din fata si a celor din spate sa varieze cu mult in caz de upgrade de frane, cel putin nu fara a schimba si repartitorul - intr-un test facut de un tuner american cu ceva ani in urma pe un Corrado, montand discuri de spate cu acelasi diametru ca acelea din fata distanta de franare a crescut si masina a devenit mai putin controlabila.

Primul lucru pe care il putem imbunatati e reprezentat de placutele de frana, si (daca masina are deja discuri rezonabil de mari) e probabil singurul.

Furtunele de frana imbracate in plasa metalica aduc un avantaj destul de mic - 90% din lungimea conductei de frana e teava metalica, furtunul reprezinta doar ultimii 15-20 cm, dar pot fi montate la un cost rezonabil.

Exista posibilitatea inlocuirii bucselor de cauciuc din etriere (2 la numar la in cazul discului de 312mm) cu bucse metalice, din bronz, de la ECS Tuning sau alti furnizori, ceea ce ar duce la o actionare mai rapida a franelor (placutele nu se mai pot flexa, sunt fortate in disc cu intreaga lor suprafata instantaneu), dar este o modificare riscanta si deloc legala datorita vibratiilor si pericolului de gripare.

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

11 Dec 2008, 02:31

Exemplu din care aflam cat contribuie o componenta de multe ori uitata la forta si eficienta franarii de la 100 km/h: Golf IV GTI 1.8T (acelasi sistem de franare ca Leon I 1.8T) cu etriere, discuri si placute stock, dar cauciucuri Yokohama de 235: franari repetate in <120ft/36.6m.

Sursa: European Car Magazine

Ce alegeti, frane sau "gume"?... :wink:

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

11 Dec 2008, 07:29

Nautilus scrie:
Exemplu din care aflam cat contribuie o componenta de multe ori uitata la forta si eficienta franarii de la 100 km/h: Golf IV GTI 1.8T (acelasi sistem de franare ca Leon I 1.8T) cu etriere, discuri si placute stock, dar cauciucuri Yokohama de 235: franari repetate in <120ft/36.6m.

Sursa: European Car Magazine

Ce alegeti, frane sau "gume"?... :wink:

~Nautilus

Normal ca gume ......., dupa tot ce ai exlicat aici , cel putin in cazul meu , raman pe placute sport fata si gume cat mai performante , in ultima instanta conteaza mult suprafata pe care executi , daca e plina de praf sau mazga adio si nu am ......frane :wink:
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

11 Dec 2008, 21:51

Multumim Nautilus, foarte utila prezentare ta! :thumbup:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

24 Dec 2008, 22:33

Iata in continuare din programul cadoul de craciun din partea mea , aceeasi sursa 4tuning :

Imagine


Imagine
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

25 Dec 2008, 18:54

Multumim Cristi, foarte util articolul! :wink:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

25 Dec 2008, 18:58

Ce am postat eu este in completarea , a ce postat Nautilus ,foarte pertinenta prezentarea lui , eu am pus un accent................. cine vrea sa inteleaga bine , restul .................no mater

 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

25 Dec 2008, 19:01

Faptul ca am revenit la sentimente mai bune este datorat lui Radu , care m-a pus la punct , adica m-a adus p;e traiectorie , tks man , I'll must keep you in Ice :wink:
 
Avatar utilizator
rabanne
Mesaje: 268
Membru din: 08 Mai 2008, 02:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

05 Ian 2009, 21:43

Noi am pus asa ceva pe cateva dintre rachetele RBN. 6 pistonase, 306 si 330 mm, conducte metalice, placute sport, discuri ventilate si striate...pana acum...Urmeaza etrieri cu 8 pistonase pe una dintre masinile mele:D Ce parere aveti?

Imagine - kitul de 306 mm 6 pistonase pe o Ibiza Cupra

Imagine - kitul de 330 mm 6 pistonase
http://rbn-tuning.ro
E-mail: contact@rbn-tuning.ro
Telefon: 0753 083 595
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

05 Ian 2009, 22:20

Ne place, ne place! :alien:
Dar cu cat se vinde kitul? :bounce:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
rabanne
Mesaje: 268
Membru din: 08 Mai 2008, 02:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

05 Ian 2009, 22:37

La vanzare, kiturile din imagine au fost 1200 respectiv 1400 de euro dar sunt custom product. In principiu le-am gandit si adus pentru maniaci, Ibiza Cupra de 330 de cai, Audi-ul meu de 550 de cai, BMW 325i Turbo de 400 de cai etc. Exista posibilitatea sa le aduc in productia de serie undeva intre 900 si 1100 de euro la cele mai pretentioase configuratii insa va mai dura pana voi reusi sa le promovez suficient pentru a avea o productie stabila.
http://rbn-tuning.ro
E-mail: contact@rbn-tuning.ro
Telefon: 0753 083 595
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

09 Ian 2009, 09:02

The teacher scrie:
Faptul ca am revenit la sentimente mai bune este datorat lui Radu , care m-a pus la punct , adica m-a adus p;e traiectorie , tks man , I'll must keep you in Ice :wink:


Off Topic: hm, care Radu?
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

09 Ian 2009, 12:47

rabanne scrie:
La vanzare, kiturile din imagine au fost 1200 respectiv 1400 de euro dar sunt custom product. In principiu le-am gandit si adus pentru maniaci, Ibiza Cupra de 330 de cai, Audi-ul meu de 550 de cai, BMW 325i Turbo de 400 de cai etc. Exista posibilitatea sa le aduc in productia de serie undeva intre 900 si 1100 de euro la cele mai pretentioase configuratii insa va mai dura pana voi reusi sa le promovez suficient pentru a avea o productie stabila.


Thx rabanne, ma intereseaza pe termen lung, poate pana atunci va iesi in productie de serie.
Tinem lagatura! :wink:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

09 Ian 2009, 13:38

Testosul scrie:
The teacher scrie:
Faptul ca am revenit la sentimente mai bune este datorat lui Radu , care m-a pus la punct , adica m-a adus p;e traiectorie , tks man , I'll must keep you in Ice :wink:


Off Topic: hm, care Radu?

Does it matter? :wink:
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

15 Ian 2009, 19:23

nu prea inteleg de ce e atat de important sa faci un upgrade la frane. dupa logica mea tot ceea ce conteaza e greutatea masinii si viteza de deplasare. din ce am vazut eu pe aici nu si-a modificat nimeni masina sa prinda din 220km/h -> 300km/h. si chiar daca si-ar fii modificato; cati merg frecvent peste 140-150? la 140 franezi la fel si si cipuit si necipuit. sunt perfect de acord ca cu cat franezi mai repede cu atat e mai bine... dar eu unul am vazut ca se franeaza super bine cu franele din fabrica (vorbesc de cazul meu), asa ca singura mea grija e sa imi schimb la timp cauciucurile si nu cu cauciucuri proaste.
Leon FR TDI 170CP
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator