Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Frane performante

22 Ian 2009, 14:30

Scuzama nautilius daca tu crezi ca aberam. Atunci ce rost mai are topicul acesta sau forumul?
Eu cel putin am scris ce stiu si daca am gresit asta este. Dar asta este pararea mea personale despre frane si cam cum actioneaza o masina cu chip si una fara chip cu frane stock.
Asta ar insemna sa deschidem un topic si sa asteptam parerea ta sau a altor specialisti de aici de pe forum sa scrie si noi sa stam doar ca prosti sa citim si sa nu prea intelegem nimic din ce spuneti voi.
Din cate am inteles eu din ultimul tau post este ca tu esti destept si restu sunt prosti si abereram.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 07:32

grecutzu2005 scrie:
Din cate am inteles eu din ultimul tau post este ca tu esti destept si restu sunt prosti si abereram.

Nici chiar atat de radical , nu poti fii man , nu a vrut sa spuna chiar asta , cel putin asa cred
 
Avatar utilizator
wasile
Mesaje: 235
Membru din: 13 Oct 2008, 10:18
Localitate: bucuresti

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 08:08

mai pana si faptul ca nautilus isi spune parerea, in felul lui, e ok. poate ca si de acolo avem de invatat. dar poate ar fii mai bine sa nu puna problema la modul "nu aveti dreptate, vorbiti din burta" ci la modul "nu aveti dreptate pentru ca de fapt se intampla asa"
Leon FR TDI 170CP
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 10:57

Da profesore poate gresesc eu aici. Si imi cer scuze
Dar si exprimarea lui este una superioara.

ok gata cu off topicurile.
Deci m-am hotarat imi schimb doar placutele si imi pun discuri cu santuri dinalea nu stiu cum le zice la discurile alea
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 11:02

Apropo discuri, de unde cumperi?
Un pret ceva?
Si eu vreau placute si disc. :)
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 11:39

inca nu m-am interesat de discuri. dar cred ca pe internet am sa ma interesez deocamdata.
daca aflu ceva te voi tine la curent.
am sa intreb un baiat de unde si-a luat el ca am inteles ca a dat vreo 1200 de euro pentru discuri fata si spate dar spate nu avea discuri si tot mecanismu de la brembo.
pentru o honda.
ma gandesc ca tot pe acolo bate pretul si la noi
1000 1200 de euro. depinde fiecare de ce calitate vrea.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 12:48

Sa nu dai atat pe discuri! Este prea mult! :shock:
Profesorul a luat discuri street racing, fatza/spate cu cateva sute de euro (200~300).
Am gasit sistem brembo, fatza/spate, cu discuri, etrieri, placute, furtune, tot, cu 1500 euro, e adevarat la second.
Ti-am zis ca info, poate tu vrei ceva super tare...nu stiu...dar tot mi se pare mult.
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine

 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 12:52

nu eu nu dau mai mult de 200 pana in 400 de euro pe discuri si pe placute.
ma gandeam ca tu vrei sa iti schimbi si am postat ce si-a luat un prieten pentru vtm.
sistem brembo fata spate 1200 de euro. dar nu stiu daca noi sau second.
cred ca e putin 1200 pentru noi mai ales pentru ce ii trebuie lui.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 12:58

Ah, daca e vorba de tot sistemul atunci nu e scump.
Eu am gasit sistemul dat jos de pe un Porsche.Tipul a cumparat frane de Audi RS4 de DTM, de la Heinz Goellner, campionul la H din VTM.
Apropo, cu ce Honda se da prietenul tau?
Ma bucur ca si tu esti din lumea curselor.
De la voi il stiu pe Borlovan si Staici.
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 13:11

Anul acesta va concura pentru prima data. la vtm, el concura pana acuma la judetean.
si in echipa lui borlovan ABAS. cu un honda crx 89 parca dar mai nou nu este. acuma o modifica saracu a bagat o gramada de bani in ea.
Da ii stiu pe amandoi cat decat.
Eu nu ma dau decat la campionatu judetean deocamdata e si acesta este destul pentru mine find primul an competitional cel de anu trecut.
Dar sunt multumit din 3 etape cate am prins din 72 de concurenti parca am iesit pe 34 in clasamentul general si cu motoras de 1.3 :)

si pe radu lupas dar parca acesta se da la national ca la vtm nu stiu daca se da bine. avea un peugeote 205. alb cu albastru.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

23 Ian 2009, 13:32

Multa bafta in continuare!
Mai cunosc un grec in CNR: Dimitris Vergitis cu Fiat Punto KitCar. :D

Scuze de off-topic! :oops:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

25 Ian 2009, 21:31

grecutzu2005 scrie:
Dar asta este pararea mea personale despre frane si cam cum actioneaza o masina cu chip si una fara chip cu frane stock.


Nici macar nu are importanta daca motorul e stock sau are chip :D

Sistemul de franare al unui autoturism modern ceva mai rapid de felul sau e supradimensionat. Cu 20 de ani in urma, masini din clasa supercar aveau suprafata de franare mai mica si etriere mono-piston si nu s-a plans nimeni de ele. Dupa 1990, datorita mai multor factori (presiuni din partea asiguratorilor, norme de siguranta mai stricte, greutatea sporita a masinilor de unde inertie mai mare, presiunea concurentei care isi facea reclama cu "masini mai sigure") fiecare fabricant a fost stimulat sa monteze sisteme de franare din ce in ce mai capabile, iar productia de masa a facut ca aceste sisteme de franare sa fie suficient de accesibile pentru a fi montate si pe un automobil mai ieftin.

Pe de alta parte, aceiasi fabricanti stiau ca daca un client obisnuit citeste in reviste despre distante de franare e impresionat, dar cel mai probabil nu le va incerca in practica. Din acest motiv au luat in considerare reducerea costurilor acolo unde era posibil, montand materiale de frictiune mai ieftine, gandite pentru o durata lunga de exploatare la viteze moderate: placute de frana moi, care se macina si produc o mare cantitate de praf negru, anvelope de slaba calitate. Pirelli P6000 cu care a venit Leonul meu din fabrica erau atat de proaste incat atunci cand le-am schimbat (40000km) nu mai erau bune nici de resapat, vulcanizatorii le-au pus direct in tomberon, sa fie date la topire.

Din acest motiv, indiferent ca motorul ramane stock sau e modificat, este de dorit ca materialul de frictiune sa fie imbunatatit, pentru siguranta si pentru posibilitatea de a face manevre la viteze ceva mai marisoare. Intai "gumele", fiindca oricum sunt consumabile si se duc destul de repede, apoi placutele de frana, inlocuite cu unele sport. Trebuie luat in considerare si ca un set de "gume" e usor de gasit la costuri rezonabile la orice dealer de anvelope, dar placutele sport sunt aduse numai de tuneri si costa.

BTW a fost facut un test interesant de catre Motor Trend, cu mai multe automobile sportive si capacitatea lor de a frana de la 60mph (~100km/h). Distantele de franare au fost oarecum surprinzatoare...

VW Golf IV R32 - 108ft / 32.92 m
Dodge SRT-4 - 112 ft / 34.14 m
Nissan 350Z Enthusiast - 115 ft / 35.05 m
Lamborghini Gallardo - 117 ft / 35.66 m :D
Mitsubishi Lancer Evo VIII RS - 119 ft / 36.27 m
VW Golf IV GTI 1.8T - 120 ft / 36.6 m (testul nu a fost facut de Motor Trend ci de European Car Magazine, am vorbit despre asta cu cateva pagini in urma, dar l-am introdus pentru comparatie)
Ford Mustang GT - 125 ft / 38.1m

Toate masinile au avut frane stock, GTI-ul a avut insa anvelope Yokohama de 235. Sublinierea imi apartine, a fost cel mai surprinzator rezultat.

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

26 Ian 2009, 07:31

Trebuie luat in considerare si ca un set de "gume" e usor de gasit la costuri rezonabile la orice dealer de anvelope, dar placutele sport sunt aduse numai de tuneri si costa.


Aici cam ai dreptate , dar nici gume ieftine nu prea gasessti , daca e sa vb. de anvelope competitive , si la noi oricum o dai preturile ssunt exagerate
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

26 Ian 2009, 11:32

Multumim Nautilus pt post, rezultatele testului sunt intr-adevar surprinzatoare.
Asta inseamna ca i-mi ajung placute sport si discuri striate?
Ai distanta de franare si la Leon Cupra/FR?
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

26 Ian 2009, 12:14

Leon 1P Cupra are sistemul de franare asemanator cu al lui R32 si e mai usor. Rezultatele ar trebui sa fie pe masura

In cazul lui Leon 1M si ff probabil si 1P forta de franare e variabila, in functie de viteza de actionare a pedalei. (Nu stiu cum functioneaza exact mecanismul, fie prin intermediul servofranei, fie al ABSului). Asta inseamna ca actionarea progresiva a franei, asa cum se facea in trecut la o masina fara ABS, nu va da rezultate, masina incetineste dar daca tii pedala actionata usor mai mult timp nu va opri. Daca apesi frana mai repede, intri cu nasul in bord. De altfel in acest test: Jackals Racetrack se explica acelasi lucru: "Sports car, hot hatch, diesel Campavan, whatever vehicle you are talking... brakes should give plenty of reassurance and confidence with progression and feel, but so often don't. Sadly the Leon is no exception and its one of the few criticisms I have to make. Whilst they do a half decent job of actually stopping the car they are way too switch-like to provide any real driver satisfaction. Also, the car does pitch forward a bit too much for my liking but given the ride quality its a reasonably small penalty to pay." Sublinierea imi apartine. Aceleasi efecte le-am constatat la Mercedes-Benz E320 (W210, 2001), comparativ cu Mercedes-Benz 260E (W214, 1990), amandoua masinile avand discuri de frana de dimensiuni apropiate si ABS. Probabil e un fel de sistem de siguranta introdus de fabricant ca sa il asiste pe un sofer speriat la franarea de urgenta. De acest efect am vorbit cand am pomenit de franare cu ABS la 5 km/h - daca frana e actionata brusc chiar si la viteza cu care se fac manevrele in parcare, va opri atat de repede incat forteaza ABS sa actioneze. In trafic e greu sa realizezi care este forta efectiva de franare, fiindca sistemul te pacaleste...

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori