Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
doryn
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 09 Ian 2010, 20:49

segmentare motor 1.4/16v/100CP

11 Feb 2014, 19:37

De cca 1 an si ceva am observat ca masina nu mai ciupeste ulei ca in urma cu 4 ani când am cumparat-o ci il mananca (1L la 1000km).Nu am scurgeri de ulei pe nicaieri pe motor ci doar scade cam repede nivelul pe joja si are miros de benzina.Folosesc Mobil 5w40 actualmente deoarece am incercat si cu 10w40 dar il manca la fel de repede si nu prea este bun sa-l ai in motor iarna.Daca si-a facut careva segmentarea sa-mi spuna cam la ce pret l-au ajuns piesele si cam cat a costat manopera.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: segmentare motor 1.4/16v/100CP

11 Feb 2014, 20:07

Masoara compresia pe fiecare cilindru, la cald si la rece.
Daca uleiul are miros de benzina asta inseamna ca arderea nu este optima.
Poti pierde uleiul si pe evacuare, si atunci nu ai de ce sa segmentezi.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
doryn
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 09 Ian 2010, 20:49

Re: segmentare motor 1.4/16v/100CP

11 Feb 2014, 21:16

Nu inteleg ce legatura are arderea optima cu uleiul.Daca uleiul miroase a benzina inseamna ca pe undeva acesta intra in contact cu amestecul carburant si logica mea se gandeste la segmenti :? .Pe la evacuare daca pierde ce inseamna,ca are uzate simeringurile supapelor ?
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: segmentare motor 1.4/16v/100CP

11 Feb 2014, 21:52

daca arderea nu este buna, ramane benzina in cilindru care se amesteca cu uleiul aderat de cilintru si este introdusa de segmentul raclor in circuitul de ungere.
Ulei diluat inseanma ungere deficitara si uzura prematura.
Intotdeauna cand uleiul miroase a benzina trebuie sa vezi de ce nu se arde benzina de ajunge in ulei.
Daca ai uzare simeringurile supapelor o sa observi un fum de buceag ori taxi logan in urma ta
ori asa citisem eu in ceva manuale...
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
doryn
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 09 Ian 2010, 20:49

Re: segmentare motor 1.4/16v/100CP

03 Noi 2014, 19:09

Am rezolvat problema cu uleiul prin segmentarea motorului in service auto;la demontare am constatat urmatoarele:segmentii erau varza (uzati,casanti,crapati),simeringurile supapelor erau si ele varza,cuzinetii la fel, iar supapele de evacuare au necesitat usoare rectificari cu smirghel fin pe portiunea unde se aseaza in scaune, ca sa nu mai zic de uleiul ars care era depus pe tijele supapelor; a avut ceva de lucru mecanicul; am schimbat si kitul de distributie cu pompa de apa ca nu ma costa in plus manopera iar rolele dupa 35.000 km deja erau zgomotoase.In total m-a costat 2.150 lei (700 lei manopera + 1.450 lei piesele (segmenti,simeringuri,cuzineti,garnitura chiulasa,garnitura baie ulei,garnituri admisie,garnitura evacuare,kit distributie,pompa de apa,filtru ulei si bidon 4L ulei motor Castrol 5w40).Nu mai papa ulei si nici nu mai am acele trepidatii relanti ocazionale. :cheers
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: segmentare motor 1.4/16v/100CP

03 Noi 2014, 21:42

:hi
ii bine ca ai rezolvat, dar pasuirea supapelor se face cu pasta abraziva.
Smirghelul cat ar fi de fin ucide orice speranta de etansare, ori asa se invata pe vremea mea. :hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
doryn
Subiect Autor
Mesaje: 85
Membru din: 09 Ian 2010, 20:49

Re: segmentare motor 1.4/16v/100CP

03 Noi 2014, 23:00

La cum aratau marginile supapelor respective, nu cred ca ar fi mers cu pasta de lustruit.Sa sti ca au iesit chiar bine ca le-am vazut si eu dupa finisaj (prinse in bormasina si cu smirghel foarte fin) :drive

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator