Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
urmamihai
Subiect Autor
Mesaje: 3
Membru din: 05 Ian 2014, 17:38
Localitate: Brasov
Contact:

Seat Leon FR 2014 2.0 TDI DSG 150 CP

08 Ian 2014, 21:55

Va salut dragilor !

Sunt din Octombrie 2013 fericitul posesor al unui Seat Leon FR 2.0 TDI DSG si doresc sa impart cu voi primele impresii dupa 13.000 km.

In primul rand consider ca aceasta masina da cel mai bine in rosu insa cu siguranta acesta este un aspect subiectiv. Jantele le-am ales pe 17 inch - standard - intrucat stilul meu de condus face ca un rand de pneuri sa nu tina mai mult de doua sezoane, asa ca este un element important de luat in calcul costul anvelopelor. Din acelasi considerent am optat si pentru padele la care este un deliciu sa te joci pe serpentine !

La primul contact cu masina m-a surprins foarte placut cuplul la turatii joase. Inca un amanunt (zic eu) relevant: anterior am condus 75.000 un BMW 530d din 2003 (E39) cutie automata. Deci, cuplul la turatie joasa m-a surprins placut parand a fi mai bun chiar ca la 530d. Dupa care am observat cu placere cat de rapida este cutia DSG ! (cel putin fata de cea a BMW-ului). Schimba foarte repede ! Un alt lucru care mi s-a parut curios este ca in lipsa unei apasari hotarate a pedalei de acceleratie schimba treptele in turatii joase. Astfel in noua treapta te poti trezi in 1200 rpm :).

Brusc mi-a aparut un suras pe fata ! Trage bine !

Jantele pe 17 in combinatie cu pneurile destul de joase face pe de-o parte ca masina sa para mai rigida decat este (am constatat asta in urma schimbarii cu roti de iarna 195/65 r 15) si pur si simplu lipita de asfalt in curbe ! Pneurile late de 225 la greutatea si categoria ei compacta iti pot da senzatii tari, nu gluma ! :) Este chiar foarte fun de condus ! Totusi, cand ai ajuns pe un drum judetean cu ceva mai multe denivelari, s-a cam terminat distractia ! Incepe cutremurul :) ... sau poate le-am confundat eu cu cele din Vrancea ? Fiindca dupa ce am trecut la jante pe 15 cu 195/65 senzatiile au fost mult atenuate. Acum pot circula intr-un confort relativ ok pe drumuri judetene cu denivelari pana la viteze de 60-70 km/h.

Un alt lucru pe care l-am remarcat este programul eco de functionare. Practic, raspunsul la pedala de acceleratie este usor diminuat, cutia schimba de cele mai multe ori jos, iar cand iei piciorul dupa acceleratie masina ruleaza "pe liber". Adica ca si cum la o manuala ai scoate-o din viteza. Totusi daca apesi cate de putin frana sau panta pe care o cobori are o anumita inclinatie intra in usoara frana de motor masina. Daca apoi apesi iarasi putin acceleratia si apoi o eliberezi, iarasi este lasata "pe liber". Este un sistem foarte eficient si interesant de management al drumului parcurs aducand reale economii de combustibil.

Am mai apreciat conectivitatea sistemelor multimedia la telefon (Note 2). Cum am urcat in masina aceasta s-a conectat la telefon, melodiile din telefon incep sa fie redate de masina de unde au ramas cand am coborat, agenda telefonului este descarcata automat iar pe ecrane imi apar puterea semnalului telefonului, nivelul bateriei, reteaua si pot comanda ultimele numere de telefon formate de pe comenzile volanului. De apreciat: cand am oprit mototrul pe ecram imi apare un mesaj de atentionare sa nu imi uit telefonul in masina :)

Farurile cu led: cea mai buna varianta ! Este o placere sa conduci noaptea, chiar si cu faza scurta !

Sistemul Start-Stop: se poate dezactiva din buton sau se poate controla in functie de puterea cu care apesi frana.

ESC: supriza placuta, daca stai bine cu inima - intervine tarziu de fiecare data, dar foarte hotarat. La fel si controlul tractiunii - foarte tarziu intervine. Pacat ca inca nu am avut ocazia sa testez foarte mult sistemul XDS... Am facut un drum pe zapada pana la cabana Susai si este o diferenta destul de mare. Cand masina simte ca o roata pierde aderenta incepe sa transfere puterea la cealalta. Poate nu pare mare lucru dar in practica reprezinta jumatate din tractiunea intergala :)

In trafic masina este zvelta si accelereaza foarte bine. Totusi inca mi se pare destul de legat motorul. Astept ceva mai mult de la ea in curand cu toate ca fata de 0 km acum se descurca mult mai bine ! Se simte cel mai bine intre 140 - 170 km/h. Franele sunt foarte eficiente (chiar sensibila mi s-a parut pedala de frana pana m-am obisnuit cu ea) si pot fi acompaniate aceste reprize de interventii la padele peste orice program al cutiei de viteze.

La capitolul stabilitate masina puncteaza excelent, iar la limita comportamentul este neutru cu aportul consistent al ESC. Cu toate astea pe cauciucuri inalte de iarna agresivitatea in viraje pe carosabil umed este penalizata puternic de rezonanta pneurilor pe asfalt. Despre viteza... sprinteaza bine catre 170 - 180 km/h insa foarte greu trece de 200. Deocamdata m-am oprit undeva la 210.

Consumul in regim mixt: minim obtinut 4,8. Maxim 7,6. De obicei intre 5,5 si 6,5. De remarcat ca atunci cand computerul de bord iti spune ca nu mai ai motorina si mai poti parcurge 0 km constati cand faci plinul ca defapt incap numai 45 - 46 litri din 50. :)

Minusuri ? ... Daca masina sta afara la temperaturi negative, dupa 5000 de km parcursi am observat ca dupa plecare, pana se incalzeste habitaclul pocneste un plastic prin bord pe undeva :)) la denivelari. Pana se incalzeste putin habitaclul. Dupa, gata. :) Alt minus: dupa ce ai facut plinul, opresti la primul semafor si, cum ai start-stop, se opreste motorul. ok. Dar parca se aude ceva in spate... un baldacait :). Este motorina din rezervor care face valuri. Am confirmarea dealer-ului ca din ratiuni de costuri, "fagurii" din rezervor care evitau astfel de lucruri sa se intample au disparut. Pacat fiindca a fost singurul moment in care nu m-am simtit intr-o masina de 25.000 eur ci in una de 10.000. Dar la plecare am fost primul ! Dupa cele 3 secunde care ii trebuie masinii (uneori) sa porneasca si sa cupleze cutia in prima treapta. Alteori se intampla sa faca acest lucru si in jumatate din acest timp.

Cam atat deocamdata ca mi se termina bateria la laptop :)

Tinem legatura !

Pe curand,
Mihai
Seat Leon FR 2013 5F 2.0 TDI DSG 150 CP
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Seat Leon FR 2014 2.0 TDI DSG 150 CP

08 Ian 2014, 22:12

bun venit in club.
adevarata masinuta pe care ti-ai ales-o...se vad, din ce ai povestit, ca iti place la maxim. ( cui nu i-ar place o asemenea masina)
sa te tina multi km, fara probleme si sa te bucuri de ea.
si sa nu uitam de poze... :hi
 
Avatar utilizator
BrasovBogdan
Mesaje: 510
Membru din: 18 Oct 2013, 01:17
Localitate: BV

Re: Seat Leon FR 2014 2.0 TDI DSG 150 CP

08 Ian 2014, 22:20

:hi Ne bucuräm cä te-ai hotärät sä ne prezinti leutul dupä asa de mult timp si dupä multi KM. bine ai venit printre noi pe ClubSeat.eu
acum asteptäm si poze cu leul täu rosu. :-) :drive
pe curänd.
(si eu abia astept sezonul de varä sä schimb rotile cu cele de varä Performance 225/40/18 R)
LEON SC FR1.8 DSG

http://postimg.org/image/qap1j0t97/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Avatar utilizator
urmamihai
Subiect Autor
Mesaje: 3
Membru din: 05 Ian 2014, 17:38
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Seat Leon FR 2014 2.0 TDI DSG 150 CP

08 Ian 2014, 23:14

Poze:


ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine
Seat Leon FR 2013 5F 2.0 TDI DSG 150 CP
 
Avatar utilizator
BrasovBogdan
Mesaje: 510
Membru din: 18 Oct 2013, 01:17
Localitate: BV

Re: Seat Leon FR 2014 2.0 TDI DSG 150 CP

09 Ian 2014, 08:38

Faine poze
Ești brașovean , probabil te-am văzut in trafic in urma cu vreo 2 saptamâni . Poate ne mai vedem :drive
LEON SC FR1.8 DSG

http://postimg.org/image/qap1j0t97/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon FR 2014 2.0 TDI DSG 150 CP

09 Ian 2014, 13:30

bine ai venit in clubseat! FR, trapa, rosu, nice !
multi km fara probleme :drive

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator