Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

16 Ian 2014, 07:07

1.6-ele in 16v e mai sportiv putin, nu te lasa la greu dar nici nu-ti faci treaba cu inca 3 oameni in masina. Singur, am 0-100 10.29 ( cu 0.6 sec mai bine decat spune producatorul, cum? Nu stiu ) . Dar daca mai iau inca 3 persoane in masina, ma rog de ea spre 11.5 .. Pana la urma motoarele mici nu sunt de alergat, daca vrem alergat luam 1.8T . Sau, varianta diesel , care chiar e mai sportiva decat benzinara.
 
Avatar utilizator
agoox
Mesaje: 57
Membru din: 24 Noi 2010, 09:49
Localitate: Iasi

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

11 Mar 2014, 12:21

Citeam pe undeva de uns timoneria cu WD40, nu recomand, din propria experienta. Intra greu in treapta 1 si 2 de cand am cumparat masina, acu 3 ani. Timp de 2 ani dadeam cu WD40 cel putin odata la 2 luni si mergea foarte bine, agata doar un pic, de multe ori insesizabil. Pana la un moment dat cand a murit de tot, nu mai intra deloc in treapta2. Am fost la service si mi-au zis ca de la WD40 s-au ros toate bucsele/cauciucurile. Si acuma trebuie sa schimb toata timoneria (daca schimb piesele noi costa ceva banuti, peste 1000 RON), trebuie sa schimb si axul care intra in cutia de viteza. Din ce mi-au zsi la service daca incepe sa agate, trebuie unsa cu vaselina si reglata.
Leon 1M, 1.6 16v, AUS
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

11 Mar 2014, 12:29

timoneria la 1.6 nu se regleaza. cand apare uzura la bucse se unge, cand nu mai merge varianta asta, se schimba.
treaba cu agatatul la treptele 1-a si a 2-a, poate fi din suportii motor si cutie de viteze, nu neaparat din timoneria. uzura suportilor pune o tensiune mai mare pe timonerie, ducand astfel la uzura acesteia. eu am schimbat suportii la motor si cutie si am scapat de agatatul la intrarea in viteze, insa ung in continuare, periodic timoneria.
 
Avatar utilizator
Raule
Mesaje: 241
Membru din: 23 Aug 2013, 07:50
Localitate: Arad
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

11 Mar 2014, 16:56

HUNTER scrie:
timoneria la 1.6 nu se regleaza. cand apare uzura la bucse se unge, cand nu mai merge varianta asta, se schimba.
treaba cu agatatul la treptele 1-a si a 2-a, poate fi din suportii motor si cutie de viteze, nu neaparat din timoneria. uzura suportilor pune o tensiune mai mare pe timonerie, ducand astfel la uzura acesteia. eu am schimbat suportii la motor si cutie si am scapat de agatatul la intrarea in viteze, insa ung in continuare, periodic timoneria.

unde gasesc si eu un tutorial pentru ungerea timoneriei pentru 1.6 benzina?
Leon 1.6 16v 2004 BCB
 
dj.gaby94
Subiect Autor
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

11 Mar 2014, 17:10

sa intelegem ca nu e bine sa curati cu wd40 si apoi sa dai cu vasilina spray?
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

11 Mar 2014, 17:11

Eu asa am facut. Curatat cu wd40 si uns cu vaselina lichida.
Descrierea o gasesti la mine pe topic cu poze

sent from Allwiew V1 Viper
 
dj.gaby94
Subiect Autor
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

11 Mar 2014, 17:15

Asa am facut si eu, si intentionam sa mai fac...de asta intreb.
Seat Leon S 1.4 16v 2002

 
dj.gaby94
Subiect Autor
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

19 Mar 2014, 01:11

Simptome noi baieti... :(

De curand a inceput sa se auda un troncanit (3-5) secunde dupa ce schimb intr-o viteza superioara si accelerez imediat. Am fost la mecanic, si mi-a zis ca e ambreiajul dus de la uzura (am 215k km si nu stiu cand a fost schimbat ultima oara). Am intrebat ce anume din ambreiaj, si a zis "tot". Tind sa cred ca nu se pot strica toate odata ( placa de presiune, disc, etc.) ... deci ce ar putea fi? ps: timoneria e deja curatata si unsa cu vasilina.
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

19 Mar 2014, 08:41

intrebarea e: daca a fost schimbat ambreiajul vreodata???
iti patineaza in sarcina?? adica, atunci cand o accelerezi brusc, in mers fiind, se tureaza in gol?? daca se intampla, atunci e clara treaba, e dus ambreiajul. de regula se schimba tot kitul, iar la benzinare nu e asa scump, undeva la 800 de lei cu tot cu manopera, in Romania.
dar vezi ca troncanitul acela, poate fi dat si de alte componente: cap planetara, suporti motor, pivoti. trebuie verificat in amanunt, sa nu schimbi ambreiajul si sa troncane in continuare.
 
Avatar utilizator
Undertacher
Mesaje: 1375
Membru din: 21 Iul 2012, 20:04
Localitate: Brasov

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

19 Mar 2014, 09:41

Daca intradevar e ceva stricat la ambreiaj schimba tot,mai ales ca nu stii cand a fost schimbat.Iti convine sa platesti manopera din an in an sa schimbi cate ceva la el?

Sent by me.
Seat Leon 2005, 1.9 TDI ,74 KW,AXR
viewtopic.php?f=134&t=13781&start=0
 
dj.gaby94
Subiect Autor
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

20 Mar 2014, 00:36

Problema e ca eu am achizitionat masina acum 6 luni, si am service history de la reprezentanta seat, dar nu ma ajuta cu nimic. Nu scrie nimic despre ambreiaj, doar distributie si ulei...si inca cateva chestii. Nu am cum sa stiu daca a fost schimbat sau nu.

In sarcina nu patineaza deloc, dar parca e vlaguita, nu o pot tine in rampa doar din ambreiaj ca se inneaca motorul daca nu pisc acceleratia.

Iar daca e '"dus" pana la urma, o sa-l schimb pe tot...insa stiu ca sunt si alti factori ce pot crea troncanitul respectiv, si vreau sa elimin toate variantele inainte sa schimb ceva.
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

20 Mar 2014, 21:26

Nici o benzinara nu va sta pe loc in panta, doar din ambreiaj. E normal, motor benzina, cuplu la turatii mari.
Altfel iti dai seama, nu la plecarea de pe loc, la plecare masinile pe benzina se ghicesc greu. La schimbarea a 2-a in a 3-a, fara acceleratie, cam cand incepe sa-ti cupleze? Mergi normal 1 , dai 2 fara sa apesi acceleratia si da usor drumul la ambreiaj, daca tine spre sfarsit inseamna ca nu mai este in apele lui. Daca tine in jur de jumate este ok.

Eu spre exemplu, am schimbat in vara ambreiajul, SHACH , tot kit-ul ( fara volanta ) . Acum, cand a venit iar caldura, se intampla sa se incalzeasca si patineaza putin ( multi imi spun ca sunt doar fixurile mele perfectioniste :yh ) dar oricum ,dupa ce l-am schimbat se simtea diferenta.. Inainte trebuia sa turez 2500 ca sa plec de pe loc linistit...
 
dj.gaby94
Subiect Autor
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

21 Mar 2014, 02:37

Sunt fost posesor de 1.9dt, care nu numai ca statea in panta din ambreiaj, dar se punea si in miscare de cele mai multe ori :)) .

Acum inteleg ca motorul este foarte mic, dar totusi am reusit sa tin masini cu motor de 1.4 in panta,si tot cu 75cp. Si sa nu mai zic ca eram si incepator... Totusi, de ce pe 85% din cursa pedalei de ambreiaj, nu cresc turatiile deloc? Doar spre final incep sa creasca, si se inneaca motorul daca nu accelerez. Cursa asta a pedalei, nu ar trebui balansata cumva?
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

21 Mar 2014, 06:14

si la mine, si la multi colegi cu Leon pe benzina, 85% din cursa ambreiajului e doar exercitiu pt gamba stanga. si eu ma gandeam ca e dus ambreiajul, dar dupa ce am condus si alt Leon, si un Golf4 ai am mai si citit pe aici ca mai sunt si altii la care ambreiajul prinde asa, m-am mai linistit. nu zic ca nu are si uzura, dar se pare ca asa e la modelele astea, ambreiajul prinde foarte sus.
 
Avatar utilizator
bluestyle
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

21 Mar 2014, 07:26

Nu exista un reglaj la ambreiaj?

Trimis de pe al meu GT-I9300

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori