Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

14 Ian 2014, 22:27

Bun, aceeasi senzatie o caut si eu. Problema este insa ca informatiile de genul nu o sa mi le ofere nici un mecanic. De ce? Sunt destepti toti incat ajung sa le spun eu ce sa imi faca la masina, si mai mult decat atat,sa imi schimb piesele singur. Asa ca, nu am decat sa ma interesez si sa montez.

Cat despre sentimentul de "masina legata" , ce bucse trebuie sa iau? Care sunt piesele ce trebuie schimbate pentru a scapa de acele vibratii, pe care eu sincer nu le suport.
Daca depinde de durabilitati, exista producatori controversati in aceasta categorie de piese? Din cate stiu exista chinezerie la orice, deci trebie sa evit un grup de producatori. Ce este de recomandat?
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

14 Ian 2014, 23:24

Dany, masina ta chiar e noua, la cati km are, cum e pastrata, intretinuta si cat e de rulata. crezi, totusi, ca bucsele de poliuretan nu sunt mai dure( oricare ar fi culoarea lor) decat cele de cauciuc??
desigur, depinde fiecare ce senzatie vrea sa aiba atunci cand merge cu masina, dar trebuie sa avem in vedere ca sunt masini trecute de prima tinerete, si apar greierasii chiar daca amortizoarele si bucsele sunt noi, pt ca e inevitabil ceva din masina sa nu fi capatat joc la ce drumuri are patria noastra.
asa ca, pt confort as opta pt Lemforder la bucse si suporti, raport pret/calitate foarte bun. pt need 4 speed, in primul rand as opta pt un ARL sau un 1.8T, full poliuretan si suspensie sport + bari de rigidizare :lol:
 
dj.gaby94
Subiect Autor
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 00:45

Interesant ce spuneti voi, dar suna a investitie mare din pacate. Am verificat suportii motorului si sunt buni, cred. In orice caz, motorul nu trepideaza tare in momentul in care turez masina sau trag de el.

Am sa verific intai dog bone-ul, iar apoi sincer nu stiu de ce sa ma mai apuc, caci solutiile ieftine se cam imputineaza:)).

ps: nimeni nu mi-a mai spus cum aerisesc ambreiajul.
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 09:33

N-am cum sa-ti fac poza, decat daca vrei la vreo barca sau vaporas acum. Cauti pe partea din fata a cutiei, in stanga bateriei (cum te uiti la ea) si ai sa vezi un aerisitor ca cele de la frane. Se procedeaza la fel ca la frane, prin apasare o data si eliberare aerisitor, apoi strangere imediata, inainte de a elibera pedala. Poti repeta asta de 2-3 ori. Vezi cat lichide frana ai in borcan, pentru ca ambreiajul tot cu lichid de frana merge.
H, chiar imi pare rau ca ne grabeam atunci si n-a fost timp de comparatii intre masini. Ai fi constatat tu singur despre ce vorbesc aprope de bucsele de poliuretan. Cand am pus primele bucse si am facut un giratoriu in care stiam ca masina se lasa si ii fuge fundul, etc - senzatia de barca - si am vazut ca sta exact unde o pun eu si nu scartaie rotile, am zis ca nu e masina mea. Si chiar daca a avut putini km cand am luat-o (32000 km in 10 luni), a fost masina de inchiriat cred, asa ca nimeni n-a avut grija de ea sigur - am avut semnele mele dupa care sa interpretez asa. Kilometrajul a fost real, am avut hartie adusa de altcineva de la nemti si DIP Motors Brasov, unde am fost sa fac directia si s-o pun pe tester dupa ce-am luat-o. Dupa bucsele astea am pus si Koni FSD si iar s-a schimbat comportamentul ei pe strada.
La motor am schimbat doar bucsele la dogbone, dar acum cred ca voi schimba si suportul de la cutie - cauciucul imbatraneste si stand degeaba. Din pacate nu am gasit nicaieri de poliuretan, ca as lua imediat. Powerflex, SuperPro, Polybush, Superflex...doar cativa dintre fabricantii de astfel de bucse. Primii doi sunt si in tara reprezentati. Privitor la duritate - crezi ca bucsele pline de Cupra sunt mai moi? Cele mai moi sunt cele galbene, apoi mov, rosii, cele mai dure fiind negre.


PS: a nu se intelege ca le fac apologia, ca fiind chestia suprema in materie de bucse. Nici reclama nu le fac - nu am de ce. Eu incercat sa transmit experienta mea cu ele. Eram satul sa schimb bucse normale la bratul inferior si la bara antiruliu. De cand le-am pus pe astea, n-am mai umblat la suspensie.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 09:49

sunt sigur ca aceste bucse sunt bune, nu contest asta, si nici impresia care ne-o impartasesti aici. ai perfecta dreptate. m-am dat si eu cu un VRS care avea full poliuretan, si ziceai ca e lipita pe drum. senzatia de barca era doar in amintirea mea.
probabil, la urmatoarea masina, voi opta si eu pt asa ceva...pana atunci, poate mai aloca statul bani sa se repare strazile de pe la noi.
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 11:46

HUNTER scrie:
sunt sigur ca aceste bucse sunt bune, nu contest asta, si nici impresia care ne-o impartasesti aici. ai perfecta dreptate. m-am dat si eu cu un VRS care avea full poliuretan, si ziceai ca e lipita pe drum. senzatia de barca era doar in amintirea mea.
probabil, la urmatoarea masina, voi opta si eu pt asa ceva...pana atunci, poate mai aloca statul bani sa se repare strazile de pe la noi.


Drumuri? Visam cam mult...
Cat despre bucsele de poliuretan, am mai citit si eu ieri. Am sa incerc si eu aceasta chestie, odata cu cele de la motor si dog bone-ul.
Om vedea :)
 
Avatar utilizator
Raule
Mesaje: 241
Membru din: 23 Aug 2013, 07:50
Localitate: Arad
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 13:54

mie nici nu intra in 1 daca se invart rotile :roll:
Leon 1.6 16v 2004 BCB

 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 14:37

Raule scrie:
mie nici nu intra in 1 daca se invart rotile :roll:


Asa imi facea si mie, nu intra daca dai stanga maxim si inainte. Eu folosesc mereu 1 la retrogradari in oras, daca e aglomeratie. Nu o subturez, trebuie doar sa "inveti" schimbatorul ala mai detaliat.
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 14:41

treapta 1-a e treapta pt plecarea de pe loc, nu pt frana de motor. si atunci ne miram de ce nu ne intra in viteze, sau se duc naibii sincroanele si pinioanele din cutie???
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 15:40

HUNTER scrie:
treapta 1-a e treapta pt plecarea de pe loc, nu pt frana de motor. si atunci ne miram de ce nu ne intra in viteze, sau se duc naibii sincroanele si pinioanele din cutie???


Atata timp cat nu fortezi nota la capitolul turatii, retrogradarea in treapta 1 (care are, desigur, sincroane - ceea ce denota faptul ca nu sunt degeaba - ) nu afecteaza nici pinioanele, nici sincroanele. Ele stiu sa pice cap in cap atunci cand trebuie. Faptul ca din mers nu ne lasa cutia sa facem asta, este doar o impresie. As putea da exemplu cutiilor secventiale care retrogradeaza si pana in prima treapta, insa este o tehnologie diferita la mijloc.
Eu unul fac asta de cand am luat masina, obijnuit sa evit mersul subturat. Daca veam diesel, cu siguranta treapta 1 era strict pentru plecarea de pe loc, dar la stilul de mers bara la bara al romanilor treptele 1-2 sunt cele mai utilizate, si uneori ai nevoie sa comuti intre 2 si 1 fara sa opresti de pe loc si desigur, fara sa ineci masina
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 16:31

ai dreptate in ceea ce spui, dar trecutul din a 2-a in 1-a in mersul bara la bara e de acceptat, insa pt retrogradare si frana de motor, nu sunt de acord. poate am inteles eu gresit, ce ai spus acolo.
oricum, la cutiile automate e cu totul alta poveste, asa cum spuneai si tu.
 
Avatar utilizator
Raule
Mesaje: 241
Membru din: 23 Aug 2013, 07:50
Localitate: Arad
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 17:17

HUNTER scrie:
treapta 1-a e treapta pt plecarea de pe loc, nu pt frana de motor. si atunci ne miram de ce nu ne intra in viteze, sau se duc naibii sincroanele si pinioanele din cutie???

eu folosesc frana de motor doar in 5-4-3.
Leon 1.6 16v 2004 BCB
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 2946
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 17:40

Eu stiam ca are un fel de protectie pt treapta intai....sa nu bagi din a cincea in 1
Nici nu am incercat ce e drept [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Eu folosesc treapta 1 doar pt plecari de pe loc iar in trafic bara la bara o turez mai mult daca sunt distante mici de parcurs


Sent from my iPhone using Tapatalk
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 18:54

HUNTER scrie:
ai dreptate in ceea ce spui, dar trecutul din a 2-a in 1-a in mersul bara la bara e de acceptat, insa pt retrogradare si frana de motor, nu sunt de acord. poate am inteles eu gresit, ce ai spus acolo.
oricum, la cutiile automate e cu totul alta poveste, asa cum spuneai si tu.



M-am si exprimat gresit, imi cer scuze :hi . Nu doar pentru frana de motor, adevarul asta este , ma refeream la faptul ca merg mai mult cu treapta 1 la mersul bara la bara, si daca am ceva viteza o las in frana de motor, exact cum spune si bertzi.
Nu am de ce sa fortez cutia :)) . Bag in a 1-a doar din a 2-a, in rest daca nu poti baga, doar daca e retrogradare progresiva.
Exact cum spuneati si voi, exista o protectie, care din nefericire poate fi evitata ( daca se bruscheaza schimbatorul ) . Stiu pe cineva care a gresit-o urat asa cu un Polo 6 1.2 TSI , a dat talpa 1, talpa 2 si cand a vrut sa schimbe 3 a dat in 1 . Au sarit niste suporti la cutie si inca ceva, nu mai tin minte exact. Cert este ca nu e indicat sa "incercati asta acasa" :))) aviz liniutzarilor :)) Ca la mine in oras e plin de "grabiti la semafor"
 
dj.gaby94
Subiect Autor
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema la schimbatul vitezelor 1-2

15 Ian 2014, 22:44

Eu ce sa mai zic, am trecut de la 1.9 dti la 1.4 16v si deja ma consider mosnegut in trafic. Nu stiu daca masina a mai pierdut din cp pe parcursul anilor, dar mi se pare lenesa rau cand vine vorba de accelerat. Iar consumul, e jalnic. Consumul din afara la 1.4 e cat cel intern la 1.9, plus ca 1.9 era mult mai sportiv si in acelasi timp eram si eu ceva mai grabit pe la semafoare.

Mentionez ca asta se intampla la masinile pe care le detin eu, nu stiu cum sta situatia cu alte masini.
Seat Leon S 1.4 16v 2002

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori