Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

24 Noi 2013, 00:41

Azi, dupa o lunga saptamana de studiu al problemei cu relanti-ul, am curatat clapeta de acceleratie, precum si valva EGR.
Odata inceput procesul ( bine inteles ca nu am deconectat borna bateriei - am uitat de problema asta - ) , si m-am apucat sa le desfac usurel pe fiecare in parte.
Clapeta de acceleratie a iesit impecabila, straluceste perfect, permite atat cat trebuie, se vede lumina prin ea ( metoda de verificare pentru aerul necesar turatiei de relanti ) .
Toate bune si frumoase, lafel si cu valva EGR, curatata, data jos frumos cu degripant, pusa inapoi.
Am si filmat putin , ca sa intelegeti care e diferenta.
Inainte de curatare
- clapeta acceleratie: http://www.youtube.com/watch?v=bSpiRGWf ... e=youtu.be
Dupa curatare :
- clapeta acceleratie: http://www.youtube.com/watch?v=d6FaVrde ... e=youtu.be

Toate bune si frumoase, sunet frumos.
Problema este in felul urmator. Nu am optimizat nimic cu VCDS-ul, am abordat metoda clasica ( acceleratie blana inainte de pornire cu contactul pus, pornirea motorului asa, cu pedala apasata ) . Totul a fost bine pana dupa 3-4 minute, cand a inceput sa tremure exagerat relanti-ul, adica sa fluctueze cu 2-300 turatii, oprindu-se de fiecare data . Mai mult decat atat, bordul mi-a devenit brad de craciun, ca tot vin sarbatorile... Alta treaba nu aveam. Imi ramane aprins TCS,EPC,CHECK ENGINE . Din ce cauza? sincer nu stiu...
Atasez mai jos si un videoclip cu parerea masinii, adica, efectiv ce se intampla cand o pornesc..

Brad craciun leon 1m : http://www.youtube.com/watch?v=cNBnopgq ... e=youtu.be

Voi ce parere aveti? sa fie din cauza neadaptarii cu VCDS-ul?Nu am reusit nici pana acum sa ma cunectez cu cablul la masina... mai incerc maine, imi spune "not plugged into car" cand conectez mufa. Nici asta nu stiu de ce face, poate ma puteti ajuta.
Ce ar trebui sa fac? ce sa ii mai schimb? deja am schimbat o gramada de piese ( ambreiaj,distributie,filtrele aferente reviziei,uleiul-de peste tot-sonda temperatura vas expansiune,pompa apa, etc etc .. ) Cati bani mai vrea?:))

Tind sa cred ca in vreme apropiata va trebui sa schimb si sonda lambda, este totusi o cauza pentru "figurile" pe care le face ...
 
Avatar utilizator
Raule
Mesaje: 241
Membru din: 23 Aug 2013, 07:50
Localitate: Arad
Contact:

Re: Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

24 Noi 2013, 08:34

Asa-mi face si mie clapeta de acceleratie(sunetul) tre sa o curat si eu? dar mi-e frica sa nu mi se aprinda ceva in bord dupa :yh
Leon 1.6 16v 2004 BCB
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

24 Noi 2013, 10:18

"Nu am optimizat nimic cu VCDS-ul, am abordat metoda clasica ( acceleratie blana inainte de pornire cu contactul pus, pornirea motorului asa, cu pedala apasata ) "

Crede-ma ca nu am auzit niciodata de metoda asta de calibrare a clapetei. Stiam de aia in care pui contactul si nu te atingi de pedala vreo 5 minute. Apoi pornesti, tot fara sa atingi pedala. Lasi sa mearga pana se incalzeste, apoi opresti. Dupa asta poti face ce vrei. La EGR n-am auzit sa fie vreo metoda de calibrare fara tester.
Despre interfata....ai incercat pe alta masina daca merge? Daca merge pe alta...hmmm...ai schimbat Aura cu altceva pe masina ta?
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

24 Noi 2013, 10:58

Aura este inca pe masina, modelul original.
Azi am sa merg cu calculatorul sa incerc pe un windows xp, nu stiu ce sa zic daca este din cablu sau nu.
Am un RossTech care are cam 4 ani... nu stiu daca este prea vechi , sau prea nou. Cat despre optimizare, eu eram sigur ca am nevoie de calculator, dar multi din cei care sunt "mecanici" in Craiova au spus ca nu trebuie asa mult, si am zis totusi sa incerc. Am facut si chestia aia cu tin contactul cam 5 minute pana se aude un sunet de la clapeta si dupa o pornesc, dar nimic. Asta am facut prima data defapt, si a mers exact 3-4 minute pana a luat-o razna, si a devenit bradut...

Nu stiu ce sa zic , trebuie sa "reprogramez" cam tot pe la ea avand in vedere ca imi aprinde TCS,EPC ? Ma gandesc sa nu mi se fi pierdut setarile de abs si restul .. :-??
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

24 Noi 2013, 14:54

Toate beculetele s-au aprins de la functionarea defectuoasa a motorului. Daca rezolvi cu el, se pot reseta erorile aparute si la restul modulelor.
Cauta pe cineva care are interfata functionala sa faci adaptarile, pe a ta o rezolvi dupa...as zice eu. Nu are importanta ca are 4 ani, daca a mers si nu ai facut update la versiunea de program cu care a venit ar trebui sa mearga.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

24 Noi 2013, 16:27

Am rezolvat in final , totul merge absolut impecabil acum. Am instalat vag908 ( ce scria pe cablu ) am adaptat egr-ul si clapeta, am resetat erorile si totul merge perfect .
Problema era adaptarea, asa cum am crezut. Nu mai fluctueaza deloc, cade exact in 650 si ramane acolo .
Totul este bine!
Multumesc de ajutor! :)
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

24 Noi 2013, 18:00

:hi
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
rey toledo
Mesaje: 59
Membru din: 07 Iun 2012, 15:39
Localitate: Craiova

Re: Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

25 Noi 2013, 23:34

Cine nu are posibilitatea unei adaptari poate folosi cu incredere metoda descrisa de Dany, cea cu contact pus si lasat cateva minute, am facut eu operatiunea asta de multe ori. Desigur cu conditia sa se scoata bornele inainte de a se umbla la clapeta, nu am facut niciodata adaptare cu soft nici la egr nici la clapeta si functioneaza fara probleme.
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Clapeta acceleratie si bradul de craciun din bord

26 Noi 2013, 07:00

Este buna metoda insa este posibil ca vcds-ul sa iti stocheze neadaptarea ca pe o eroare, mie cel putin asa mi-a facut, chiar daca mergea bine. :)

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori