Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

2.0 TDI - probleme chiulasa

31 Oct 2013, 21:15

pentru cei care nu au citit aici (http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f= ... 28#p338428) am schimbat recent chiulasa cu una noua. am decis sa deschid thread nou pentru ca informatia sa fie mai vizibila, problema fiind una majora si care nu se poate rezolva 'ieftin'.

si in cazul meu a fost vorba de "chiulasa poroasa", problema raportata de foarte multi oameni pe forumuri din uk, franta, spania, italia, etc, deci o problema generala. in principiu, 2.0 TDI in primele versiuni de pe Audi A3 / Golf au suferit de buba asta (cod motor BKD), dar si BKDurile de pe leon au fost afectate. problemele au inceput sa apara dupa cativa ani de functionare si in general dupa 100 mii km, deci masinile erau iesite din garantie. VW nu a recunoscut niciodata problema oficial, dar au existat informatii neoficiale oferite de oameni din interior care au admis ca producatorul a realizat asta. ca o dovada avem si numarul foarte mare de revizii ale chiuloaselor, insa din pacate problemele s-au rezolvat (sau pur si simplu masinile cu versiuni mai noi nu au ajuns la acelasi grad de uzura) abia la versiunile recente.

au fost persoane care au incercat sa centralizeze informatiile si sa vada care sunt versiunile cele mai proaste, iar cei mai multi au raportat probleme la: v125, v130, v320, v330, cod chiuloasa: 03G 103 373 (A)

versiunea chiuloasei se poate vedea (e gravata) pe partea de evacuare, in partea dreapta cum te uiti la motor din fata masinii, sau in partea din stanga cum te uiti dinspre habitaclu.
Imagine

cat despre informatiile de pe net cu identificarea chiulaselor cu probleme dupa codurile de mai jos, sunt niste dezinformari. acel cod este pentru 'capacul' axelor cu came, nu este relevant
03G 103 308 A years 2003 to 2005.55
03G 103 308 B years 2005.5 to 2006.6
03G 103 308 C years 2006.5 to 2007.5


simptome: pierderi de antigel, fum alb la pornire, si daca problema e avansata: jeg la busonul de ulei si pornire 'zdruncinata' a motorului.

rezolvare: chiulasa noua, impreuna cu toate chestiile conexe la un astfel de schimb: distributie, garnituri, suruburi chiulasa, etc...

* in cazul meu, versiunea chiulasei schimbate era V125. si cu revizia C la capac axe came, adica cel "fara probleme"...
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: 2.0 TDI - probleme chiuloasa

31 Oct 2013, 22:16

Si eu ma numar printre cei care au avut probleme cu chiuloasa.Remediul ... afost inlocuirea ei.
Tot v125 am avut si eu pe leon.Inlocuirea s-a facut recent( la 125.000 km)
La mine a fost insetata rau dupa antigel, cam 1l

Cristi , iti multumesc pt indrumarile date :hi
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiuloasa

01 Noi 2013, 09:58

Brava domnu' Gamer ! :hi

Iti acordam oficial titlul onorific de schimbator de chiulase si inlocuitor de distributie la 2.0 TDI. Te asteptam si pe la alte garaje :)

Referitor la costuri, cam la cat se ridica inlocuirea chilulasei si a ce mai e pe acolo (garnitura, suruburi etc)? Fara distributie.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiulasa

01 Noi 2013, 11:18

cum am spus de la inceput, costurile nu sunt mici:
- chiulasa: eu am luat una noua, desi puteam cauta SH una cu o revizie "fara probleme". dar pentru ca am de gand sa tin masina, am zis sa nu ma mai las pe mana VW care au dat atatea gherle la chiulasa 16v, si am luat AMC noua cu tot cu valve - 750 euro plus transport 35 euro de la o firma din germania, in cazul meu.
- garnitura chiulasa si suruburi chiulasa (obligatoriu): ~80 euro
- set complet garnituri chiulasa (galerii, conexe, etc) : 60-70 euro. daca tot pui chiulasa noua, nu o sa folosesti garniturile vechi de 5-6-7 ani
- suruburi prindere injectoare si suruburi ax culbutori injectoare, o-ringuri injectoare si suruburi de ghidaj injectoare: ~60 euro (varianta cu kit oringuri bosch, nu OEM care e dubla la pret. suruburile doar de la VW luate dupa cod). cu siguranta o sa muti injectoarele si suruburile folosite sunt alungite, deci trebuiesc aruncate. la o-ringuri si suruburi ghidaj se recomanda schimbarea daca umbli la ele.
- cuzineti axe cu came: ~90 euro. axele vechi se presupune ca nu sunt uzate, dar cuzinetii dupa atata timp cu siguranta pot fi schimbati.
- curea distributie, curea accesorii: ~80 euro. se recomanda schimbarea lor daca tot umbli la ele, acum probabil ca depinde si cand au fost puse etc.
- antigel: ~30 euro. trebuie golit sistemul cand te apuci de lucru. aici probabil ca se gasesc variante mai ieftine, eu am mers pe antigel de la VW
- ulei, engine flush, filtru ulei: ~65 euro. uleiul vechi contaminat cu antigel se schimba, preferabil cu engine flush.
- suruburi stranse la cuplu + unghi: ~20 euro. personal am schimbat pe toate, luate de la VW, cele mai mari sunt cele de la suport motor. am inclus si lichid blocare suruburi mici necesar pt suruburi mici.

total: ~1250-1300 euro.

la acest pret bineinteles se adauga manopera. in cazul meu au fost bani bagati in sculele necesare, dinamometrica, kituri blocaj distributie si extractoare, tubulare mai speciale, Muri si alte scule specifice VW, plus timpul pierdut :)
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiuloasa

01 Noi 2013, 17:25

Scriu aici ca poate mai e si altcineva interesat de discutie..

DIn ce am mai citit si eu, se pare ca atat timp cat nu exista fizic o bresa in sistemul de racire, pierderile de antigel sunt 80 % cauzate de chiulasa / garnitura.

Strict referitor la cazul tau, am cateva intrebari:

1. Chiulasa a venit fara ax culbutori, nu? Cat de complicat e sa muti axul culbutorilor de pe chiulasa veche pe cea noua? Trebuie schimbate si suruburile astea? (Nu prea am timp sa verific ELSA, asa ca e mai usor sa intreb :tongue )

2. Aceeasi intrebare cu supapele (sau ma rog, valvele).

3. Ce ulei ai folosit pt. flush? Ceva mai "eftin" sau ?

4. Cat e un belet la tramvai de la BXL la Sibiu? :tongue Asta in caz ca belesc ceva.. :)))


As deface chiulasa la un BMN sa vad ce e acolo - insa as vrea sa stiu la ce ma inham. Masina are vrep 130k, oricum ar trebui schimbata garnitura. Pierderile de antigel pe la garnitura de chiulasa ar trebui sa se observe in exterior, right?

Thanks!
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: 2.0 TDI - probleme chiuloasa

01 Noi 2013, 18:02

Pe bmn parca e chiuloasa v130, nu?
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiuloasa

01 Noi 2013, 18:24

Nu stiu, ca nu am apucat sa verific.
Apropo, codurile de mai sus nu le gasesc in ETKA.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiuloasa

02 Noi 2013, 16:04

versiunile de chiulasa nu se vad in ETKA iar codul e acelasi. eu sper sa ai v150 pe bmn, si poate ai scapat de problema. daca nu sunt pierderi externe, atunci trebuie sa se piarda in chiulasa, ori garnitura sa fie de vina ori chiulasa in sine. daca ai "noroc" e doar garnitura, si scapi mult mai ieftin...

chiulasa noua a venit doar cu supape, pentru ca am preferat sa fie noi si puse de la mama lor. daca te referi la culbutorii supapelor si axele lor (2 la numar), ele nu vin cu chiuloasa si trebuie sa le muti de pe cea veche. operatiunea este foarte simpla, trebuie doar sa ai grija sa pui culbutorii in aceeasi ordine ca pe cea veche daca tot folosesti si axele cu came vechi. se curata si se ung inainte de punerea in chiulasa noua. mai exista inca o bagheta de plastic care amesteca uleiul care intra in chiulasa langa pompa tandem , eu am preferat sa o iau de noua (5 euro).

pt a muta supapele iti trebuiesc niste dispozitive speciale, si oricum pot sa nu pice perfect in chiulasa daca nu sunt curatate cum trebuie. de asta am preferat sa dau 120 euro in plus sa evit munca in plus si sa stiu ca e un lucru facut "cum trebuie". pt flush am folosit uleiul vechi care a ramas in baie, dar peste care am pus o solutie "engine flush" si cu care a mers 10 minute inainte de schimb ulei. flushul sistemului de antigel l-am facut cu antigel vechi pe care il aveam (diluat). dupa flush am spalat si borcanul, e bine ca la o chiulasa noua sa cureti astea pentru ca inevitabil mai strangi praf si diverse scame etc prin ea la montare.

* asa cum ti-am zis, primul pas e sa verifici versiunea chiulasei si apoi te gandesti la desfacut.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiuloasa

02 Noi 2013, 16:41

Ma refeream ca nu gasesc in ETKA dupa PN postate de tine, nu dupa codul stantat pe exterior.

Uite - cu cautare in toate brandurile

ImaginexImagine

In fine..

Asta o sa si fac. Vad ce versiune e initial. Oricum pana nu desfac nu pot sti sigur care e buba. Multam fain de sfaturi si astept pedefeu' ala. Invat dupa un manual din 1980 si nu prea se vad bine pozele :) Mai mult, e naspa sa inveti fara sa ai in fata fizic obiectul studiului. Da' o sa ma fac eu mare :)

PS: si ca sa ma umflu oleaca in pene, nu se zice cumva "chiulasa" ? :tongue
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiuloasa

02 Noi 2013, 21:48

ai dreptate cu cautarea in etka, insa pe chiuloasa sunt gravate acele coduri. realitatea bate fictiunea :) deci tre sa mergi pe incredere, probabil in etka sunt coduri noi pt piese, revizuite...

* chiulasa e termenul corect, "chiuloasa" e folosit de mecanici, si noi cum purtam discutii de mecanici si nu de academicieni... vine de la cuvantul frantuzesc "culasse" si imprumutat in limba romana, daca e sa discutam despre etimologia termenului (na, ca ti-o zic tot ca un mecanic)
 
Avatar utilizator
samson
Mesaje: 1632
Membru din: 29 Ian 2009, 21:30
Localitate: Onesti

Re: 2.0 TDI - probleme chiulasa

10 Dec 2015, 16:43

M-am regasit si eu in lista, am V330, sa ma astept la probleme?
Imagine
Altea Stylance 5P..... 2.0TDI .... 180hp/400Nm ___ viewtopic.php?f=79&t=10026
Ssssssseat Ibiza 6L ..... 1.4TDI ..... 75hp+ ___ viewtopic.php?f=33&t=3910
Manual Altea http://www.mediafire.com/?27wgzlzn4ihedlc
DIY-uri.... http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=84&t=12486
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiulasa

10 Dec 2015, 17:18

nu neaparat sa te astepti la probleme, dar sa nu excluzi aceasta posibilitate in cazul in care pierzi antigel si nu ai alta explicatie (pierdere externa si vizibila). daca ai dat jos turbina si nu ai observat contaminare cu antigel pe evacuare poti fi linistit (pe moment, ca ghinionul te poate lovi oricand).

in orice caz, nu a aparut problema la 100% din cazuri, asta nu inseamna ca toate BKDurile sunt bune de aruncat. am la fel de multe exemple de masina la care au aparut problema cat altele care merg bine mersi dupa kilometri f multi.
 
exo_luci
Mesaje: 472
Membru din: 08 Aug 2012, 13:28
Localitate: Brasov

Re: 2.0 TDI - probleme chiulasa

11 Dec 2015, 11:42

La fr-u de 170 cp au fost probleme la chiulasa ?
Bmw e92 335D

Ex :Ibiza 1,9 tdi cupra 2??cp
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: 2.0 TDI - probleme chiulasa

11 Dec 2015, 12:27

din cate stiu, BMNurile sunt mai noi si au versiuni de chiulasa revizuite (v150 parca era ok, de exemplu). deci tine de versiunea de chiulasa si nu de cod motor.
 
exo_luci
Mesaje: 472
Membru din: 08 Aug 2012, 13:28
Localitate: Brasov

Re: 2.0 TDI - probleme chiulasa

11 Dec 2015, 13:36

Aha ms
Bmw e92 335D

Ex :Ibiza 1,9 tdi cupra 2??cp

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori