Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Leon99
Mesaje: 42
Membru din: 16 Apr 2013, 21:09
Localitate: Bacau

Re: Check - supraincalzire

26 Mai 2014, 21:10

Din proprie experienta si a altori posesori de motoare ”wv” ,acestea au o racire buna si pot functiona la parametri optimi doar cu ventilatorul mic .Leonul meu a mers doar cu ventilatorul mic trei ani iar temperatura in bord nu a trecut de 90 niciodata .Am reparat ventilatorul mare ce avea carbunii blocati (”boala” lor ce se intilneste frecvent la majoritatea masinilor wv) dar functioneaza doar la pornire citeva secunde dupa care se opreste .El mai porneste doar daca temperatura motorului trece de 90 grade ,dar cum acest lucru nu se prea petrece, ventilatorul mai mult ”leneveste” de aceea carbunii cel mai ades sunt blocati din cauza inactivitatii si a prafului. In concluzie daca ventilatorul mic functioneaza bine si temperatura urca peste 90 grade sigur mai este si alta problema in afara de o posibila defectiune la ventilatorul mare .
Seat Leon (2004) 1,6 16v BCB
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Check - supraincalzire

26 Mai 2014, 21:29

La el se supraincalzeste DOAr cand merge si climatizarea, deci nu are treaba cu racirea in mod normal. Dar cu climatizarea pornita, radiatorul de la AC se incalzeste tare si el si nu are cine sa-l raceasca, iar caldura se duce unde? Direct in radiatorul de racire motor, rezultand acea supraincalzire. Ia sa vezi daca o sa-i mearga si ventilatorul mare nu va mai avea problema asta, iar clima va raci si ea bine, fara sa decupleze aiurea compresorul. Deci, Teko draghe, verifica-l pe el mai intai. Are comand dubla: o data din acea sonda de pe radiator, si o data din acel "releu" de sub lonjeron. Daca nu-ti porneste niciodata...doar pe el il suspectez...deocamdata. Daca-i bolnav...e logic sa bage aer rece doar in mers, cand creste debitul de aer prin radiator si apuca sa se mai raceasca freonul.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Leon99
Mesaje: 42
Membru din: 16 Apr 2013, 21:09
Localitate: Bacau

Re: Check - supraincalzire

27 Mai 2014, 10:06

Dupa cum am precizat, eu am mers cu ventilatorul mare nefunctional trei ani iar climatizarea e pornita permanent, dar temperatura in bord nu a trecut de 90 grade niciodata chiar si la temperaturi exterioare de peste 35 grade. Si sunt multi care merg asa cu ventilatorul mare blocat fara sa stie deoarece temperarura nu trece de 90 grade. Totul e ok pina nu mai apar si alte probleme in circuitul de racire si doar atunci este observata problema ventilatorului .Dar nu doar ventilatorul este vinovat de incalzirea motorului, sigur mai e si alta problema la circuitul de racire (de la o banala infundare-blocare a radiatorului-racorduri-furtunase,astfel lichidul de racire circulind greu ori deloc se supraincalzeste........pina la chestii mai sofisticate gen proasta functionare a pompei de apa ,senzori,supape si ce mai e pe acolo).Nu neg ca reparind ventilatorul mare e posibil ca temperatura sa revina la normal deoarece circuitul de racire va beneficia de un flx de aer mai mare ,dar sigur ventilatoarele vor fi suprasolicitate si la un moment dat ceva va ceda.Parerea mea e ca sigur trebuie facut sa functioneze si ventilatorul mare, dar verificarea temeinica a intregului circuit de racire e obligatorie pentru a evita defectiuni cu consecinte uneori dezastruoase la motor.
Seat Leon (2004) 1,6 16v BCB
 
ovydyu4all
Mesaje: 406
Membru din: 07 Ian 2012, 16:28

Re: Check - supraincalzire

27 Mai 2014, 11:22

Haideti sa va povestesc ce mi-a zis meseriasul care imi completeaza cu freon: daca ventilatorul mare nu functioneaza, pe temperaturi ridicate, pentru ca radiatorul de AC nu este racit, presiunea in instalatia de AC ajunge la peste 20atm si risca sa plesneasca de la garnituri. Ma gandesc ca asa e, omul vorbeste din experienta, presiune indicata pe aparatul de incarcat freon.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Check - supraincalzire

27 Mai 2014, 12:55

Ovidiu, de aia exista un senzor de presiune pe circuitul de freon: daca presiunea e prea mare, opreste compresorul, iar daca e prea mica (adica nu ai freon), nu cupleaza deloc compresorul. Iar presiune mare pot baga chiar si meseriasii freonisti care baga dupa ureche sau dupa cum suna compresorul si ce presiune vad ei pe manometre (adica dupa experienta lor). Singura modalitate corescta e cea in care chiar se masoara cantitatea de freon bagata, conform cu eticheta de pe tragerul masinii. Oricum, la cum sunt facute spatiile pentru acele garnituri, cam greu sa pocnesca...ca nu prea au unde :lol: Si cum "meseriasilor" le place sa sperie clientii...si sa imprastie si mult folclor cateodata...
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Leon99
Mesaje: 42
Membru din: 16 Apr 2013, 21:09
Localitate: Bacau

Re: Check - supraincalzire

27 Mai 2014, 13:27

Ovidiu meseriasul greseste deoarece din cite stiu eu ventilatorul mare e pt. racirea radiatorului din circuitul de racire al motorului iar ventilatorul mic e pe circuitul de climatizare.Daca nu ma insel radiatorul AC este paralel cu radiatorul motorului astfel la masini ce nu au probleme cu supraincalzirea ventilatorul mic face fata sa raceasca ambele radiatoare si sa pastreze temperatura in parametri optimi ,iar in momentul in care in unul din circuite apare o problema ventilatorul mic e depasit de situatie si ca atare creste temperatura in bord iar senzorii sesizeaza si decupleaza AC.
Seat Leon (2004) 1,6 16v BCB
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Check - supraincalzire

27 Mai 2014, 17:43

Nu am reusit inca sa-i dau decap, insa am mers azi si pe 30 de grade afara fara ac, nu a urcat temperatura deloc, masina mergea perfect. Daca pornesc clima, in maxim 5 minute mi-a urcat in 100 grad, si singura metoda sa o cobor este sa dau temperatura in interior pe HIGH si sa dau ventilatorul maxim, schimbul de caldura cu interiorul este singura metoda sa il racesc rapid, altfel imi arde garnitura de chiuloasa si nu-mi prea doresc asta. Cert este ca ventilatorul mare nu merge, Nu a pornit deloc pana acum. Urmeaza sa schimb sonda ( o am deja, spre fericirea mea ) dar inainte sa il verific daca merge sau nu, asa cum si dany a spus mai sus :)

Cat despre circuitul de racire, pompa de apa este noua, iar pe traseu nu cred ca ar fi o problema.
Inca un lucru, in unele zile , dimineata, cand plec de acasa devreme, cand e o temperatura mai mica decat de obicei, imediat dupa ce pornesc motorul tipa martorul de lichid din bord, ca si cum nu as avea. Adevarul este ca atunci cand e rece este putin sub minim, dar daca il las putin pornit si apoi il repornesc creste nivelul imediat, si bipait-ul din bord tace. Sa fie si asta un motiv? Am antigel bun, la nivel, senzorul ala poate urla si din alta cauza?

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Check - supraincalzire

27 Mai 2014, 18:02

Curata sarmele din borcanul cu antigel cu o periuta de dinti sau ceva asemanator si fa nivelul cu lichid. Atat !

PS: Nu stiu cum rezisti atatea zile fara sa verifici acel ventilator si fara sa schimbi sonda aia...daca mai e nevoie. Poti testa daca ajunge tensiune pe mufa ventilatorului mare foarte simplu: pune un bec in locul lui si porneste clima stand pe loc :lol: Daca sonda e buna, se aprinde becul...logic. Sau faci strap in mufa triunghiulara a sondei de temperatura de pe radiator 2-3 sau 2-1, ar trebui sa pornesca pe rand ventilatoarele.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Check - supraincalzire

27 Mai 2014, 20:18

Din nefericire rezist, am foarte mult de invatat si masina , cel putin 2 luni de acum inainte, nu va mai primi foarte multa atentie.. Intr-o luna am bac-ul si in 2 am admiterea la facultate, dupa cele doua voi avea timp de masina. Pierd mult timp cu meditatiile si nu-mi permit sa ma apuc sa desfac la masina o zi, cand as putea face lucruri pentru scoala :-ss
Astept sa-si faca taicameo timp, cu el merge mai repede treaba, insa si el , ca si mine, cu treburi si mai amanam putin cate putin problema numita masina.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Check - supraincalzire

27 Mai 2014, 20:35

Atunci nu mai porni clima pana nu rezolvi cu problemele tale, altfel o sa aiba ea probleme mai mari decat acum :hi
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Check - supraincalzire

28 Mai 2014, 09:55

Pai nu o pornesc, merg pe modul GD :)). ( geam deschis ) :yah
 
Radu Tamas
Mesaje: 258
Membru din: 31 Oct 2013, 23:30
Localitate: Simleu Silvaniei

Re: Check - supraincalzire

29 Mai 2014, 09:53

Bun,deci sa va lamuresc,de aceea se incalzeste numai cand ai clima pornita pentru ca pornesti inca un consumator de energie,si ii este mai greu sa traga,+ ca clima unde baga caldura?in radiatorul de racire al climei care este in fata radiatorului de motor.Parca ai scris ca nu-ti merge ventilatorul mare,incearca sa rezolvi asta,si dupa aia nu cred ca o sa ai probleme.
Toledo 1M;Black Magic;105 CP;Normaly aspirated;LOVE IT!!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori