Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 22
 
Avatar utilizator
blaze_sorin
Mesaje: 346
Membru din: 24 Oct 2009, 18:42
Contact:

Re: Top consum

17 Mai 2010, 23:31

nu ar fi rau , e posibil , si eu am scos odata un 5.9% , dar pana nu ii faci din nou plinul nu poti stii exact cati litri a consumat.
 
Avatar utilizator
catalanus
Mesaje: 36
Membru din: 19 Oct 2009, 07:36
Localitate: Iaşi

Re: Top consum

23 Mai 2010, 09:56

Desigur. Aştept să golesc rezervorul şi mai fac un plin. Urban oricum consumul se duce cam la 10 la sută...
Seat Ibiza 1.4 16v 75CP Reference (2005)
 
Avatar utilizator
Krondet
Subiect Autor
Mesaje: 816
Membru din: 19 Oct 2008, 19:28
Localitate: Galati

Re: Top consum

06 Iul 2010, 07:12

Galati - aero Baneasa (prin Buzau-ploiesti) - fara aer conditionat, consum cam 1/4 din rezervor (de la linia de 3/4 la 1/2)
Aero Baneasa - Galati (prin Urziceni - Buzau) - cu aer conditionat pornit, de la 1/2 rezervor pana la becul galben.
consuma AC-ul, ceva de speriat. :glasses
Seat Ibiza 1.4 85 Rojo Emocion
Daca ai vointa, poti sa muti si muntii din loc. Daca ai creier, ii lasi acolo, ca nu te deranjeaza.
 
Avatar utilizator
luci&dana
VIP
Mesaje: 2966
Membru din: 29 Noi 2007, 16:52
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Top consum

20 Iul 2010, 13:07

N-am auzit pana acum pe nimeni care sa se laude cu un consum mediu al propriei masini mai mic decat decat cel oficial, declarat de producator. Din contra, toti se plang de valori mai mari comparativ cu ce din fisa tehnica. Si este oarecum de inteles de ce masinile consuma in realitate mai mult decat spun producatorii. Motivul poate ca pare banal, dar justifica din plin cifrele optimiste din pliantele de prezentare – producatorii calculeaza consumul dupa standarde care nu reflecta realitatea.
Cum este calculat consumul oficial al unei masini
In primul rand, trebuie spus ca cifrele de consum oficiale NU sunt calculate pe strada, in trafic. Sunt stabilite in urma unor teste in laborator, procedurile fiind standardizate.
Astfel, masina este pusa pe un banc cu role si ruleaza simuland doua tipuri de regimuri de functionare. In primul test este simulata pornirea “la rece”, urmata de un circuit urban, pe parcursul caruia viteza maxima nu trece de 60 km/h. Pornirea la rece inseamna cu totul altceva decat ce intalnim in realitate. In testele de laborator inseamna pornirea motorului la o temperatura de 20 grade Celsius si apoi rularea (pe role) cu diferite viteze, dar nu mai mult de 60 km/h. Sunt facute 4 asemenea teste (consecutiv, pentru a “prinde” si plecarile cu motorul cald), fiecare incercare avand o durata de 195 de secunde. Apoi se face media valorilor de consum obtinute, rezultand consumul urban oficial.
Al doilea test presupune simularea unui parcurs extraurban, masina ruland cu diferite viteze, dar nu mai mult de 120 km/h, timp de 6 minute, in acest interval fiind simulate si cateva acceleratii/deceleratii. Valoarea obtinuta in urma acestui test devine consumul oficial extraurban.
Consumul mediu oficial este – evident – media intre consumul urban si cel extraurban. In cadrul acestor teste se calculeaza si emisiile de CO2 ale masinii – gazele sunt colectate intr-o punga speciala, iar apoi este analizata compozitia acestora.
Aceasta este procedura, standardizata, in urma careia se stabilesc nivelurile de consum ale masinilor pentru piata europeana. Ati realizat ca nu prea exista corespondenta in realitate, mai ales in ceea ce priveste consumul urban. Sunt multe zone din Europa in care, iarna, temperaturile n-au nici cea mai mica legatura cu valorile peste 0 grade Celsius, nu mai vorbim de 20 grade Celsius… Plus ca rularea pe rolele standului de laborator nu simuleaza deloc corect rularea in conditii reale, unde exista trafic abundent, care influenteaza mult consumul. Dealtfel, toata lumea observa ca valorile de consum extraurban sunt ceva mai veridice decat cele pentru consumul urban, unde apar diferente mai mari intre “oficial” si “real”.
De ce se procedeaza asa?
Pur si simplu pentru ca sunt diferente mari intre conditiile de trafic, clima, ambuteiaje si calitate a combustibilului intre statele Europei, iar aceasta procedura reprezinta un standard care incearca sa armonizeze aceste conditii diferite. Nu s-a gasit inca nimic mai bun care sa ajunga sa reflecte mai precis consumurile reale ale masinilor, desi se incearca.
Oricine ar trebui sa fie constient de urmatoarele doua lucruri legate de consumul masinii pe care o achizitioneaza:
- va consuma mai mult decat spune fisa tehnica, in orice regim, dar mai ales in cel urban.
- valorile oficiale ale consumului sunt orientative si au mai mult rolul de a putea face diferenta, din acest punct de vedere, intre doua masini.
Asa ca, daca vrei sa-ti faci o idee despre nivelul real al consumului, fa un drive-test de 2-3 ore si orienteaza-te dupa valorile afisate de computerul de bord. In acest fel vei afla cat va consuma masina in conditii reale.
Exemplu. Masina mea, o compacta cu motor pe benzina, de 1,4 litri si 109 CP are un consum oficial de 7,6 litri/100 km. In realitate, n-am vazut niciodata consumul asta pe computerul de bord, in oras. In Bucuresti, consumul urban obtinut in conditii de mers normal este – in aceasta perioada – de 10,5 litri/100 km. Doar in aceasta vara, cand traficul era mai relaxat, pentru ca era perioada concediilor, obtineam un consum urban de 9,5 l/100 km.
sursa: motorstory.ro
Seat Ibiza 1.4 16V 86 CP

În jurul nostru se afla unii oameni care îsi traiesc viata parca numai cu singurul scop de a ajunge la capatul ei.
NU Viteza ucide!!! INCONSTIENTA, PROSTIA, LIPSA DE EXPERIENTA, NEATENTIA, TERIBILISMUL ucide!

http://www.youtube.com/watch?v=m5fsEHeZ1I4
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Top consum

20 Iul 2010, 13:14

foarte bun articolul, ar mai fi de adaugat ca la testul pe role, masina nu are scaune, bancheta, etc, este doar o "coaja" cu motor, cutie si roti. :yh
oricum, nu exista consum "ca la carte", am renuntat de mult sa mai fac consumul, mai ales ca mai nou merg cu metroul. :cheers :hi
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
catalinutzu
Mesaje: 1514
Membru din: 12 Oct 2008, 22:55
Localitate: Bucuresti(Ferdinand fost Dimitrov)
Contact:

Re: Top consum

20 Iul 2010, 13:46

1,4 16v
afara 6
oras 9
mers sportiv peste 10
Imagine
1,4 16 valve 86 de magari in calduri :))
 
Avatar utilizator
Trainelu
Mesaje: 1708
Membru din: 13 Iun 2008, 07:54
Localitate: Bucuresti

Re: Top consum

20 Iul 2010, 13:56

luci&dana scrie:
N-am auzit pana acum pe nimeni care sa se laude cu un consum mediu al propriei masini mai mic decat decat cel oficial, declarat de producator.


Daca vrei se poate insa este foarte greu. Eu am reusit 10,4 pe 400 de km numai in oras si cu AC pornit aproape tot timpul. Producatorul da 10,6.
ALTEA XL 1.6 STYLANCE
ZENITH GREY
Imagine

 
Avatar utilizator
Matrixu
Mesaje: 696
Membru din: 20 Feb 2008, 12:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Top consum

20 Iul 2010, 14:53

2800km (resetat computer) numai in Bucuresti. Viteza medie 29 km/h. 6.2% pe BC
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow
http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4
 
armani07
Mesaje: 59
Membru din: 28 Iun 2010, 09:54
Contact:

Re: Top consum

20 Iul 2010, 17:06

Eu abia m-am "improprietarit" cu o Ibiza 1.4. TDI, am facut plinul, am facut 250 km, si abia acum s-a miscat putin acul.... putin, ma refer nesemnificativ.... :) Astept sa vad cand se termina motorina sa fac o socoteala
Seat IBIZA, 2006,BNM, 1.4.TDI
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Top consum

20 Iul 2010, 17:10

armani07 scrie:
Eu abia m-am "improprietarit" cu o Ibiza 1.4. TDI, am facut plinul, am facut 250 km, si abia acum s-a miscat putin acul.... putin, ma refer nesemnificativ.... :) Astept sa vad cand se termina motorina sa fac o socoteala

o sa ai o "surpriza" placuta sunt sigur, la mine pe la 350 de km in Bucuresti se aprinde becul de la rezerva. :yah :yah :yah
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
pakyman
Mesaje: 1359
Membru din: 31 Mai 2009, 03:38
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Top consum

20 Iul 2010, 18:27

armani07 scrie:
Eu abia m-am "improprietarit" cu o Ibiza 1.4. TDI, am facut plinul, am facut 250 km, si abia acum s-a miscat putin acul.... putin, ma refer nesemnificativ.... :) Astept sa vad cand se termina motorina sa fac o socoteala



pe la 500-550 de km poti sa incepi sa iti faci griji. daca mergi calm si fara clima (aer) si si ceva km cu e (in sensul ca nu e noua) poti chiar si 600km in oras

bafta. exceptionala alegere cu motorul asta. max cu un plin am facut 1150 km
Viaţa e scurtă,încalcă regulile,iartă repede,sărută încet,iubeşte cu adevărat,râzi din toată inima şi niciodată nu regreta ceva ce te-a făcut să zâmbeşti!
Imagine
 
Avatar utilizator
Ovi_King
The King
Mesaje: 2647
Membru din: 03 Dec 2008, 22:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Top consum

20 Iul 2010, 23:26

citind printre posturile voastre cu diferite consumuri mi-am adus aminte de o chestie pe care am observat-o la o skoda fabia 1.9TDI care am avut-o si acum si la seat-ul meu.dupa ce fac plinul, acul sta fix la 1/1,cand scade pana la 1/2 scade foarte incet,cine nu stie ar zice ca are un consum mic mic de tot,insa dupa ce trece de indicatorul de 1/2 parca scade muuult mai repede de zici ca am gaura in rezervor(nu instantaneu,in timp, dar un timp mult mai scurt decat atunci cand scade de la 1/1 la 1/2 )
Aveti idee ce poate fi sau daca a mai patit cineva?
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion

Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp
 
Avatar utilizator
ram84
Mesaje: 783
Membru din: 01 Apr 2009, 12:30
Localitate: Rm.Valcea/Bucuresti-Titan

Re: Top consum

21 Iul 2010, 05:57

Si la mine este la fel(Leon 1.6). Cand fac plinul, pana incepe sa se urneasca acul pentru prima oara trec aproximativ 80 km, si scade usor pana la 1/2 din afisaj. Apoi jumatatea cealalta acul coboara mai repede. Cred ca raportul afisajului cand ajunge la 1/2 este ceva de genul 3/5, si pana la gol 2/5. Numai bine!
Nissan Note 1.6, Accenta Plus, 2008

De vanzare 2 terenuri comuna Mihaesti, sat Barsesti, judetul Valcea --> viewtopic.php?f=96&t=6260&p=212941#p212941
 
Avatar utilizator
florentz12
Mesaje: 693
Membru din: 08 Mar 2010, 15:59
Localitate: cluj
Contact:

Re: Top consum

21 Iul 2010, 07:35

Nu cred ca este o masina la care acul de la indicatorul de benzina/motorina sa scada exponential cu km facuti..daca unele scad primele linii foarte greu si dupa aceea scade rapid la altele e invers..explicatia, nu stiu sa o dau...
Drive safe
 
Avatar utilizator
Krondet
Subiect Autor
Mesaje: 816
Membru din: 19 Oct 2008, 19:28
Localitate: Galati

Re: Top consum

21 Iul 2010, 07:53

acum un timp, cand voiam masina noua (inainte de a intra la SEAT), unul dealer de la dacia (cand i-am spus ca un consum de 10 l (oficial) mi se pare mare, in conditiile in care consumul real inseamna Oficial + 1L ) m-a contrazis - Consumul la Daciea Logan este raportat la un mers prin bucuresti, cu 2 persoane la bord. :glasses Ha... :blackeye:
Seat Ibiza 1.4 85 Rojo Emocion
Daca ai vointa, poti sa muti si muntii din loc. Daca ai creier, ii lasi acolo, ca nu te deranjeaza.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 22

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator