Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
grimarius
Subiect Autor
Mesaje: 76
Membru din: 19 Feb 2011, 18:13
Localitate: Botosani

Borne cablu baterie

15 Oct 2013, 17:56

Salut
Am o problema cu bornele bateriei in sensul ca nu se mai pot fixa bine la baterie. Ele sunt din plumb masiv si cand am vrut sa le scot, mai demult, erau intepenite si am bagat o surubelnita ca sa despart cele doua jumatati. Cred ca s-a format o denivelare si acum cand strang piulita nu mi se fixeaza borna (ii gasesc o pozitie pana la urma unde sa nu umble) si se poate scoate fara a da drumul piulitelor. Asta e la cea de minus. La plus mi s-a mancat si borna de plus si am aceeasi problema de contact imperfect (am si bornele sulfatate). Cand pornesc motorul am o tensiune de vreo 2V intre borna bateriei si borna cablului. Si nici aici nu mai am cum sa strang. Se poate remedia sau trebuie schimbate bornele cablului? M-am uitat pe la borne dar nu mi-am dat seama cum se scot acele borne din plumb masiv de pe cablu (ma gandesc ca nu tai cablul ca nu ar mai ajunge). Zilele trecute mi-au licarit martorii in bord si dupa ce am scos borna minus si am curatat-o si i-am gasit un loc unde nu se mai misca nu mi-a mai facut probleme.
Multumesc.
Cordoba 2002, motor AUA, 1,4 16v
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Borne cablu baterie

15 Oct 2013, 18:21

Schimba-le !
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Borne cablu baterie

15 Oct 2013, 19:19

Cauta borne de plumb, nu cele ce par de alama dar de fapt sunt de zamac.
Pe cablurile existente daca conductorii sunt curati dupa ce dezizolezi capetele sertizeaza papuci si papucii ii fixezi de borne pe unul din suruburi.
Mai este si varianta sa cumperi cabluri cu tot cu borne.
Retine ca orice urma de oxid se traduce prin rezistenta de contact si mai departe curent insuficient catre consumatori ori catre baterie cand pornesti motorul.
Asta inseamna incarcare insuficienta.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
grimarius
Subiect Autor
Mesaje: 76
Membru din: 19 Feb 2011, 18:13
Localitate: Botosani

Re: Borne cablu baterie

16 Oct 2013, 12:06

Dar cum le scot pe cele vechi? Par una cu cablu pe o distanta de 5-7cm: dupa borna se continua cu un manson. Pot sa o tai chiar de dupa borna?
Cordoba 2002, motor AUA, 1,4 16v
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Borne cablu baterie

16 Oct 2013, 20:48

Sunt sertizate, poti taia cu o panza longitudinal, ori poti sa incerci sa folosesti o bucata de folie din plumb pe care sa o introduci intre borna bateriei si cea de pe cablu, in acest fel se va strange fara probleme.
Folie de plumb gasesti la orice vanzator de ustensile pescaresti.
:)
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
grimarius
Subiect Autor
Mesaje: 76
Membru din: 19 Feb 2011, 18:13
Localitate: Botosani

Re: Borne cablu baterie

17 Oct 2013, 10:44

Nu se mai pot strange dar nici desface. Am sa imi caut altele si le voi inlocui.
Asa arata borna de plus.
Imagine
Cordoba 2002, motor AUA, 1,4 16v
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Borne cablu baterie

17 Oct 2013, 23:32

Codul original pentru motorul tau - AUA - este 6K0 971 228 ES.
Acest cablu duce la la borna de "+" a bateriei , la starter si la alternator.
Vine cu toate mufele insertate din fabrica si costa aprox 500 Ron , MAi exact suna la un Centru Seat, spui codul, masina are peste 10 ani, Se v-a aplica o reducere maricica.
Poate asta este solutia ta.
Eu unul , nu as taia borna, contactul acela insertizat nu prea ai cum sa-l refaci. un asemenea cleste mare au cei de la interventii IDEB, care inserizeaza papuci pe cablurile lor. Este urias!!
Curata borna cu spray contact, nici nu pot sa te inteleg cum de ai lasat sa se ajunga asa. Masina se intretine - nu se repara !! Apoi bate cu un ciocan finut cat se poate de bine pe borba si creeaza-i o aplatizare, pune folie de plumb pe borna bateriei, pune vaselina de contacte, si strange ferm bornele !! Cu siguranta vei obtine un rezultat bun daca ai putina indemanare!!
BAfta :drive

PS.: borna de " - " are codul 6K0 971 235 L si costa aprox. 128 Ron
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002

 
grimarius
Subiect Autor
Mesaje: 76
Membru din: 19 Feb 2011, 18:13
Localitate: Botosani

Re: Borne cablu baterie

31 Dec 2013, 12:50

Ce am facut, la vremea aceea, a fost sa curat borna de plus de oxidul de pe ea (era mai inchisa la culoare decat cea de minus) cu un cutit, parca, apoi am dat cu solutie de bicarbonat de sodiu pe borne , baterie (a cam sfarait si nu a mai facut "albastreala" de atunci) apoi am asezat bine bornele in asa fel incat sa fie fixate. Am rezolvat asa problema avand curent suficient sa pornesc masina si la minus 8 grade (inainte la 4 plus deja facea figuri, licarind martorii in bord). Treaba cu intretinutul trebuie transmisa mai departe caci eu asa am luat-o (dar cred ca masina a stat mult timp avand un accident, un alt simptom fiind ca a trebuit sa inlocuiesc tot traseul de evacuare). Nu am folosit placute de plumb pentru ca, cum am mai scris, bornele nu se desfac si nici nu se strang. Imi voi cauta alte borne pentru momentul cand voi schimba bateria. Multumesc!
Cordoba 2002, motor AUA, 1,4 16v

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori