Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Subiect Autor
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

Presiune pneuri

06 Mai 2008, 19:50

Seara buna,

Daca mai exista topic asemanator imi fac mea culpa de pe acum. :blackeye:
Urmeaza sa fac in acest weekend un drum destul de lung si mi-am propus printre altele sa imi verific presiunea din pneuri. Pana aici nimic deosebit, am cercetat cartea masinii si n-am gasit decat ca trebuie sa ma uit pe capacul rezervorului de benzina. Zis si facut, acolo daca am inteles bine ar fi vorba de 2.6 bar pe fata si 2.4 bar pe spate??? :shock: Mi se pare un pic ciudat, tocmai de aceea am rugamintea sa ma lamureasca si pe mine cineva care sunt valorile corecte? Pe timp de vara daca nu ma insel ar trebui undeva cam cu 0.2 bar mai mici presiunile, corect?
Multumesc si astept cu drag si interes sa ma luminez! :wink:
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

06 Mai 2008, 19:54

Eu nu am schimbat niciodata presiunea rotilor in functie de anotimp. Fie vara fie iarna am avut aceiasi presiune. O fi bine o fi rau nu stiu.
 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Subiect Autor
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

06 Mai 2008, 20:04

razmih scrie:
Eu nu am schimbat niciodata presiunea rotilor in functie de anotimp. Fie vara fie iarna am avut aceiasi presiune. O fi bine o fi rau nu stiu.


Ok razmih, dar ce presiuni ai avut? Pentru ca mie inca nu mi-e clar, iar pe dealer cand l-am intrebat mi-a spus ca 2.6 bar pe fata si 2.4 bar pe spate...
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

06 Mai 2008, 20:07

Eu o tin cam la 2.4 2.5 in toate rotile indiferent de anotimp...
Si ce masina...si ce sofer...
C U P R A
 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Subiect Autor
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

06 Mai 2008, 20:16

danieltanase79 scrie:
Eu o tin cam la 2.4 2.5 in toate rotile indiferent de anotimp...


Mutumesc... :)
Si eu ma gandeam sa fac media si sa tin la 2.5 bar in toate rotile. Acum am confirmarea ca nu sunt departe.

:salute:
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

06 Mai 2008, 20:20

Pe celelalte masini ce le-am avut (opel astra), aveam 2,2 atm fata/spate. La asta inca nu am fost nevoit sa umblu la presiune, are presiunea cu care am cumparat-o.
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

06 Mai 2008, 20:20

Eu verific presiunea o data l;a doua saptamani , am 2.5 fata si 2.3 spate , si merg asa de cand am luat masina , dar exista cate un dar e bine sa faci presiunea doar la acelasi centru de vulcanizare , pt ca dau erori , spre ex. facut presiune la autosoft azi si maine mers la Altosyncro pt verificar geometrie valori diferite cu o atm , deci e bine sa-ti gasesti un centru si numai la ei sa faci verificarea , parerea mea.

 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Subiect Autor
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

06 Mai 2008, 20:33

cristi61 scrie:
Eu verific presiunea o data l;a doua saptamani , am 2.5 fata si 2.3 spate , si merg asa de cand am luat masina , dar exista cate un dar e bine sa faci presiunea doar la acelasi centru de vulcanizare , pt ca dau erori , spre ex. facut presiune la autosoft azi si maine mers la Altosyncro pt verificar geometrie valori diferite cu o atm , deci e bine sa-ti gasesti un centru si numai la ei sa faci verificarea , parerea mea.


Deci se pare ca ce mi-a spus dealerul meu (2.6 fata/2.4 spate) pare a fi corecta, eu nu imi explicam de ce fata sa fie mai umflata decat spatele. Intreb pentru ca la vechea masina aveam 1.9/2.1 = fata/spate.
Cristi, se pare ca deja iti urmez sfatul, cu masina veche am mers la un singur centru specializat, asa o sa fac si acum.
Oricum, multumesc tuturor pentru sfaturi si raspunsuri!!!
:wink:
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

06 Mai 2008, 20:35

Cu mare placere , atunci cand pot fi de folos
 
Avatar utilizator
black_shadow
Mesaje: 40
Membru din: 10 Mar 2008, 00:07

08 Mai 2008, 00:46

pe capacul rezervorului ai date valorile la "rece" si cu incarcatura aferenta. Pentru 3 persoane + bagaje ai niste valori fata/spate, pentru 5 persoane +bagaje alte valori.
Presiunea mai mare pe puntea fata ...singura explicatie e ca in fata ai motorul +cutia, care cantaresc ceva kg, afecteaza directia (servodirectia)...ex: daca rotile din fata au presiune foarte mica rotesti de volan mai greu , soliciti servo mai mult...se poate verifica cu o masina fara servo, diferenta dintre roti cu presiune mica si roti la presiunea recomandata sau apropiata. :twisted:

PS: La "cald" suplimentezi cu 0.2 atm..deoarece aerul din anvelopa e dilatat din cauza caldurii.
New Seat Leon MY'07/black magic/1.6/102hp
 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Subiect Autor
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

08 Mai 2008, 07:29

black_shadow scrie:
pe capacul rezervorului ai date valorile la "rece" si cu incarcatura aferenta. Pentru 3 persoane + bagaje ai niste valori fata/spate, pentru 5 persoane +bagaje alte valori.
Presiunea mai mare pe puntea fata ...singura explicatie e ca in fata ai motorul +cutia, care cantaresc ceva kg, afecteaza directia (servodirectia)...ex: daca rotile din fata au presiune foarte mica rotesti de volan mai greu , soliciti servo mai mult...se poate verifica cu o masina fara servo, diferenta dintre roti cu presiune mica si roti la presiunea recomandata sau apropiata. :twisted:

PS: La "cald" suplimentezi cu 0.2 atm..deoarece aerul din anvelopa e dilatat din cauza caldurii.


Explicatia pentru care fata trebuie sa fie mai mare decat spatele mi se pare foarte logica. M-am uitat chiar acum pe capacul rezervorului si pentru 3 persoane + bagaje avem 2.4 bar/2.2 bar, iar pentru 5 persoane + bagaje avem 2.6 bar/2.8 bar.
Singurul comentariu le ce spui tu ar fi ca eu cred ca la cald presiunile se scad cam cu 0.2 bar, din motivul pe care il spui si tu: "aerul din anvelopa e dilatat din cauza caldurii".
Multumesc pentru lamuriri, acum stiu clar ce am de facut.
:salute:
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
Avatar utilizator
black_shadow
Mesaje: 40
Membru din: 10 Mar 2008, 00:07

08 Mai 2008, 08:33

eu zic ca pui mai mult cu 0.2 atm pentru ca deja e cald aerul. cand se raceste (stationare mai lunga) aerul se va raci si isi va micsora volumul.
in rest...cu placere.
New Seat Leon MY'07/black magic/1.6/102hp
 
Avatar utilizator
Attractive
Marius
Mesaje: 438
Membru din: 19 Mar 2008, 10:07
Localitate: Bucuresti

08 Mai 2008, 09:13

Baieti.... de ce nu bagati azot in ele si scapati de acel surplus de presiune la aer cald / aer rece :wink:
Seat Leon 1.9 TDI 1M <- VÂND -> http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=95&t=13822
POWERED BY ASPAD - 140 CP, 300NM
Imagine
 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Subiect Autor
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

08 Mai 2008, 09:27

Attractive scrie:
Baieti.... de ce nu bagati azot in ele si scapati de acel surplus de presiune la aer cald / aer rece :wink:


:lol: :lol: :lol: n-ar fi rau.
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

08 Mai 2008, 10:02

Pe un alt forum exista un versus aer-azot ale carui rezultate nu prea arata avantajul azotului fata de aer. Ideea ar fi ca azotul este un moft. Sunt acolo niste explicatii pertinente.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori