Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
gshadefull
Fotograful
Mesaje: 160
Membru din: 22 Dec 2008, 19:16
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

15 Apr 2009, 23:06

aha, pai si cat m-ar costa si pe mine asa o creatie? :D
Merge facuta la strung, din aluminiu? Sau cum ai facut-o? :)
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

25 Apr 2009, 22:38

Eu am urmatoarele modificari ale schimbatorului de viteze:

1. Short Shifter Forge fata-spate - instalat la Metrotehnica si reglat la pozitia de mijloc
2. Manerul schimbatorului de viteze lungit cu 0,5-1 cm si ingreunat cu ~ 120 g (modificarea nu este vizibila cu ochiul liber :) )
3. Cavitatile din bucsele de la cablurile care fac legatura intre schimbator si cutia de viteze umplute cu silicon.

Efecte:

- cursa schimbatorului redusa de la 15 cm la 10 cm
- intra putin mai greu in viteza I
- schimbarea de viteza ceva mai precisa

Punctele 2 si 3 sunt pentru confort (manevrarea schimbatorului mult mai usoara).

Nu este necesara a doua forma de short-shifter, pentru miscarea laterala a schimbatorului, care oricum e doar ~ 2 cm din fabrica.

Aceste articulatii pot reduce semnificativ cursa schimbatorului de viteze, dar sa nu va asteptati la comportament de cutie secventiala, cu miscarea inainte-inapoi de 1 cm.

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

26 Apr 2009, 09:43

La mine , cel putin , pe langa cursa mai scurta , efectul este deosebit , in ce privweste intratul in vieteza , este mult mai precis si mai usor , intra perfect si nici nu agata sub nici o forma , creatia este ca s--a modificat piesa originala a masinii , prin mutarea stiftului care sustine capatul de plastic al cablului pt schimbarea treptelor pe directia inainte -inapoi , rezultatul dupa mine este f. ok , cursa este mai scurta dar nu cu mult undevva la 20 % reducere , dar precizia este de vis , este mai precisa ca din fabrica , cand mai agata din cand in cand.............
 
Avatar utilizator
Testosul
Subiect Autor
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

07 Mai 2009, 08:15

The teacher scrie:
La mine , cel putin , pe langa cursa mai scurta , efectul este deosebit , in ce privweste intratul in vieteza , este mult mai precis si mai usor , intra perfect si nici nu agata sub nici o forma , creatia este ca s--a modificat piesa originala a masinii , prin mutarea stiftului care sustine capatul de plastic al cablului pt schimbarea treptelor pe directia inainte -inapoi , rezultatul dupa mine este f. ok , cursa este mai scurta dar nu cu mult undevva la 20 % reducere , dar precizia este de vis , este mai precisa ca din fabrica , cand mai agata din cand in cand.............

Subscriu la ce a scris Profu, am testat-o cu manutele mele...este senzationala ideea.
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 503
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

26 Mai 2009, 14:17

In final am gasit :bounce:



Short shift pentru 1.9 TDI ARL 6 trepte -100E
se modifica piesa de pe masina.
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
Avatar utilizator
catalin87
Mesaje: 714
Membru din: 22 Aug 2008, 12:32
Localitate: undeva langa Tg-Jiu

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

07 Aug 2009, 14:22

am vazut si eu pe cupra lui Nicky ,mi-a placut la nebunie ,as vrea si eu unul ,se gasesc si pentru cutie de viteze in 5 trepte pentru masina din semnatura?
Seat Leon 1.4 ,85 Cp , Citrus yellow
Yellow Spider
http://www.sanatateprinmiscare.blogspot.com
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

07 Aug 2009, 22:26

Eu am montat decat short throw shift, pentru ca short side shift-ul nu s-a potrivit. Cei de la Forge nu au fost atenti si au gresit diametrele. Cel negru (plastic) e cel original, al masinii. Cel metalic e cel cumparat si recent rectificat. A gasit tata-meu un strungar. Eu ii sugerasem sa dea jos cu totul prezoanele (tijele) alea si sa le faca de la inceput pe strung, dar strungarul a facut niste bucse. Diametrul e de 12 mm si nu 10 mm cum a venit piesa de la Forge.

Instalasem pe masina doar short throw si patina aia de plastic de pe side shift-ul original a sarit si nu mai intra masina in viteza. Patina e mai mica decat cea de la Forge, de-aia e posibil sa sara daca cumparati doar short throw. Recomand sa vi le faceti singuri, nu e mare inginerie, desi va trebuie ceva scule la indemana sau cel mai indicat, un meserias bun. Se pot face short shifters cu 100-200 RON, eu am platit in jur de 661 RON parca pentru cele doua shiftere si sincer nu faceau banii, mai ales ca nu au fost direct fit si a trebuit rectificat short side shifter-ul.

Imagine x Imagine x Imagine
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

 
Avatar utilizator
flo04
Mesaje: 265
Membru din: 05 Iun 2009, 13:51
Localitate: Bucuresti

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

11 Ian 2013, 09:56

Cineva care are impresii sau informatii despre acest topic ceva mai recente ? :D Sau cineva care si-a mai montat de curand ? :!: :D
Seat Leon, 1M, 1.8, 20v, 92 kw. :D
 
Avatar utilizator
dexter1973
Mesaje: 161
Membru din: 23 Mai 2011, 13:29
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

10 Mai 2013, 08:37

The teacher scrie:
La mine , cel putin , pe langa cursa mai scurta , efectul este deosebit , in ce privweste intratul in vieteza , este mult mai precis si mai usor , intra perfect si nici nu agata sub nici o forma , creatia este ca s--a modificat piesa originala a masinii , prin mutarea stiftului care sustine capatul de plastic al cablului pt schimbarea treptelor pe directia inainte -inapoi , rezultatul dupa mine este f. ok , cursa este mai scurta dar nu cu mult undevva la 20 % reducere , dar precizia este de vis , este mai precisa ca din fabrica , cand mai agata din cand in cand.............


salut...
de unde ai luat Short Shifter -ul ?
o denumire, un cod ceva??
vad ca ai seat leon 1p 1.6 cum am si eu, s-a potrivit la montaj sau ai facut unele ajustari?
Seat Leon 1p, 1.6 MPI, 102 HP
- kit admisie K&N; - suspensie sport Weitec Haicon GT; - bari stabilizatoare KW
- resoftare RBN; - evacuare Remus; - faruri dectane dayline + stopuri CarDNA
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Short Shifter - Pareri/Impresii/Informatii

30 Noi 2013, 18:33

După 7 ani cu short shifter Forge (a fost reglat din nou la Alto Syncro când am schimbat ambreiajul în primăvară, şi acum cursa schimbătorului are aproape 11 cm), concluzia este că nu se merită să îl cumperi.

E eficient din punct de vedere al costurilor (cum se vorbeşte printre hipstări şi corporatişti :P ) numai dacă ţi-l poţi construi singur, mutând ştiftul de pe timoneria stock în altă poziţie. Să zicem că dacă nu îţi iese cu mâna ta, poţi să îi dai 100 de lei unui meseriaş ca să facă asta. Dar 138 de euro plus transport şi alte cheltuieli pentru unul Forge original e o fiţă ordinară.

De fapt, schimbătoarele de serie la cvasi-totalitatea maşinilor nu sunt făcute pentru schimbări ultra-rapide. Schimbătorul e prea scurt pentru a nu ocupa din spaţiul interior al maşinii, cursa lungă (OK, timoneria de la Forge o scurtează de la 15 cm la 10-11, dar nu la 2 cm), articulaţiile care îl leagă de cutia de viteze folosesc în loc de tije cabluri flexibile pentru a amortiza vibraţiile.

Un schimbător de curse chiar şi acolo unde cutia e mecanică şi nu secvenţială e construit cu totul altfel: foarte înalt, aproape atinge volanul, ca să poată fi acţionat rapid, fără să iei complet mâna de pe volan, cursa foarte scurtă şi precisă, nuca grea din oţel pentru ca inerţia ei să ajute mişcarea schimbătorului (şi pentru că la orice fel de curse se conduce cu mănuşă, deci faptul că e prea rece iarna sau prea caldă vara e irelevant).
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori