Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
valioval
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 10 Sep 2013, 10:16
Localitate: Pitesti
Contact:

SEAT IBIZA cu belele

10 Sep 2013, 12:19

Va salut! Va rog am urmatoarea problema.Am cumparat acum 2 luni un Seat Ibiza 2002 motor tip AZQ 1.2 benzina., De cand am cumparat-o numai probleme a facut ,dar cea mai grava a fost pana Intr-o dimineata cand n a mai pornit de nici un fel (am luat toti senzorii la control,controlat daca vine benzina,bujiile curatate si probate la scantee am si Impins -o) .Nimic! Mentionez ca seara am mers cu i-a fara probleme (In afara de faptul ca ma toca la consumul de ulei si cu fumul albastrui Inecacios care Il scotea restul era bine)Acum e acum... am mers la un service (la indicatile unui vecin ,stiti... mecanic testat ,bun etc.)Am dus masina trasa la sufa 20Km deoarece mecanicul indicat nu a vrut cu nici un chip sa se deplaseze.Cu promisiunea ca dupa 2 zile motorul va fi pornit gata chiar si segmentat sa nu mai manance ulei si sa scoata fum.Pretul de manopera, reparatie motor stabilit fara alte piese fix 500 ron.Dupa o lista de piese facuta rapid de mecanic mai trebuia aprox.400ron.Am dat un avans asteptand informatii., dupa doua zile am sunat nici nu o desfacuse cu motivatia ca sunt alte masini Inainte a mea si sa stu linistit ca o sa iasa traba buna.Dupa alte 2 zile ma suna sa mi spuna ca a desfacut -o ,si a gasit-o sarita de la punct dar trebuie sa schimbe si discul de ambreaj ca este terminat.Am mai asteptat o saptamana sa vina discul(bucuria mecanicului lasat lejer)alti 460ron.Deci dupa doua saptamani ma chiama sa mi arate piesele schimbate si sa facem inagurarea motorului reparat si pus pe masina normal si achitarea .La antrebarea de ce a sarit de la punct a spus ca anteriorul nu o pusese bine(fostul propietar mentionand ca mai sarise si la el o data cu o luna pana sa o vanda... asta mi a spus dupa) si ca patina si lantul nu necesita schimbare.Pornirea a fost greoaie deoarece a necesitat sa chemam pe cineva cu VAG ul sa regleze clapeta de acceleratie si sa stearga eroriile alti 40 ron.Intr un final am plecat ,pe drum la nici un Km sa aprins martorul presiune ulei(ceea ce mie nu mi facuse anainte) am sunat imediat pe mecanic zicand ca este posibil sa fie si pompa de ulei defecta si sa revin dupa 2 zile lunea.Am mers asa si i am Invatat melicul daca treceam peste 2000 de ture In orce trepta se potolea din piuit si apoi din licarit si nu mai m- am dus .I am schimbat si uleiul cu unul mai gros , am bagat si aditiv de angrosare ,mai piuia decat foarte rar cand era motorul foarte ancins si o fortam sub 2000 de ture.IERI de dimineata na mai pornit iar sunt sigur ca a sarit de la punct .Sunt dezamagit total de aceia va rog spuneti de ce piuia senzorul de presiune ulei si de ce a sarit de la punct de 3 ori an 3 luni(Inaintea de reparatia motorului si dupa reparatie)Va multumesc! :cry
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: SEAT IBIZA cu belele

10 Sep 2013, 13:02

valioval scrie:
(In afara de faptul ca ma toca la consumul de ulei si cu fumul albastrui Inecacios care Il scotea restul era bine)

Am dat quote la fraza asta, fiindca aici este raspunsul: motorul este uzat, din cauza asta nu ai presiune de ulei la relanti si iti aprinde martorul.
Ce inseamna acest lucru? Arborele cotit, cuzinetii de biela si palier, segmentii, sunt uzati si in loc sa formeze cu pelicula de ulei presiune, uleiul scapa in camera de ardere si iti iese pe esapament albastru.
E foarte posibil ca din acesta cauza sa nu mai porneasca, fiindca in loc sa se lubrifieze, piesele respective au frecat in gol si motorul s-a gripat.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
valioval
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 10 Sep 2013, 10:16
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: SEAT IBIZA cu belele

10 Sep 2013, 13:17

Sal. Dar am specificat ca am reparat motorul a schimbat mecanicul segmentii,supape etc , fum nu mai scotea iar uleiul dupa aproape 2 luni era nivelul cum la-m pus si am mers cred 1500 km In aceasta perioada. Dar ma deranja cand si cand avertizarea de presiune ulei numai cand era motorul foarte ancins si sub 2000 de ture, pana cand de dimineata cand am dat cheie sa auzit un clant si nu mai porneste (se anvarte frumos si an gol nici urma de compresie sau aprindere rateu stranut etc)
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: SEAT IBIZA cu belele

10 Sep 2013, 13:51

Parerea mea sincera, e ca s-a gripat motorul. Acel invartit "frumos si in gol" este electromotorul care se invarte in gol.
Cand mecanicul a schimbat segmentii si supapele, a rectificat arborele cotit? A schimbat cuzinetii?
Fiindca o reparatie de motor ca lumea, se face cu rectificare la cota, se iau toate piesle dupa cota noua de reparatie.
Cel mai simplu, e ca un mecanic s-o urce pe elevator, sa-i dea baia de ulei jos si sa invarta arborele cotit.

Ce norma de ulei si ce marca ai folosit? Sa nu fi pus un ulei prea subtire si care atunci cand se incalzeste motorul, nu mai face ungerea.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: SEAT IBIZA cu belele

10 Sep 2013, 14:01

Off eu nu va inteleg de ce va faceti viata grea cu lacatusi dastia...daca ai vazut ca nu e serios si ca te plimba dupa o zi pe alta trebuia sa`i dai cu flit...macar nu face greseala sa platesti din nou pentru nepriceperea lui..indiferent a cui cunostinta e s.a.m.d...trebuia mai intai sa faca o verificare amanuntita exact cum a spus si cornelius..nu sa schimbe doar ce credea el de cuviinta de la fostele 1310..

p.s: tu nu ai verificat masina inainte sa o cumperi?
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: SEAT IBIZA cu belele

10 Sep 2013, 14:28

Dupa ce repari un motor abia dupa 5-10000km poti spune ca operatia este reusita si fiara este ok.
Una din principalele operatii care se face cand desfaci un motor este verificarea circuitului de ungere, asta impune si pompa de ulei, sorb, supape de sens si restul.
Nu este admisibil ca dupa o reparatie capitala sa nu ai presiune de ulei, se monteaza manometrul si se masoara presiunea dupa ce s-a asamblat motorul.
Intai fara sa-l pornesti, doar cu demarorul sa vezi ce presiune ai la relantiu si daca este ok se porneste bestia si monitorizezi pana esti sigur ca ungerea corespunde si dupa ce s-a incalzit motorul.
La prima umplere dupa reparatie se pune un ulei cat mai bun calitativ, niciodata motorina ori un ulei ieftin "sa spele de span" intrucat de obicei frecarile sunt mai mari datorita pieselor noi si nepasuite.
Dar pe mecanici nu`i doare ci chiar le convine, ca tot la ei vei ajunge si cu cat mai repede cu atat mai bine pentru buzunarul lor.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
valioval
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 10 Sep 2013, 10:16
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: SEAT IBIZA cu belele

10 Sep 2013, 20:36

Da asta ase este din pacate cam toti mecanicii parca sunt trasi la indigou unii sau calit In nepasare si ciubucareala cat cuprinde(nu toti).Uleiul prima data dupa reparatie a fost 10w40 Aral dupa care la -m schimbat cu Valvoline 10w40 si tot la fel piuia sub 2500 ture am pus aditiv ca mierea , tub de 440g jumatate din el si piue mai rar .Acum ca nu mai porneste si sunt sigur ca s-a decalat iara distributia (face la fel ca data trecuta cand lantul a sarit cateva zale peste pinionul care Il angreneaza)Dupa cateva informatii am sa- mi iau lumea-n cap si o repar personal.Am facut aproape ori ce meserie pe asta cu pozitionarea distributiei nu!Ori la bal ori la spital** :bom: ..de aceia va rog cine a mai schimbat distributie pe lant si se pricepe la acest tip de motor de seat AZQ 1.2 benzina 3 pistoane poate ami da si mie infomatii cum este mai usor. Azi am demontat doar cureaua ,rola antinzatoare ,alternatorul si doua fulii.M-am oprit la desfacut suruburile de la capac distributie cred ca trbuie desfacut si cel de la baie ulei? dupa care trebuie suspendat motorul pe ceva pentru ca are o ureche de ancorare de caroserie tocmai pe capacul ce trbueste sa l dau jos sa ajung la lant sau cum trebuie?**Inca o mie tot pe datorie** :cheers

 
valioval
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 10 Sep 2013, 10:16
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: SEAT IBIZA cu belele

11 Sep 2013, 22:58

Chear nu stie nimeni cum se pozitioneaza(schimba) distributia la acest tip de motor AZQ Seat Ibiza 2002 1.2 trei cilindri benzina? :bounce: Este greu cu ea defecta. Va Multumesc anticipat.
 
vali_s
Mesaje: 2
Membru din: 13 Sep 2013, 12:50

Re: SEAT IBIZA cu belele

13 Sep 2013, 12:56

Inainte sa va apucati de desfacut motorul cautati dispozitivele de blocare a axelor cu came si al arborelui cotit, apoi ganditi-va la supapele ce trebuiesc inlocuite ( sigur s-au strambat ).
Succes
 
valioval
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 10 Sep 2013, 10:16
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: SEAT IBIZA cu belele

14 Sep 2013, 11:10

Am facut rost de dispozitive pentru fixare distributie motoare 1.2 tip AZQ sunt 3 piese ...cea care blochiaza vibrochenul(arborele cotit )unde se pozitioneaza ca nu gasesc.
 
valioval
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 10 Sep 2013, 10:16
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: SEAT IBIZA cu belele

08 Ian 2014, 21:11

Salutari pe 2014!
Revin sa va spun ca motorul 1.2 de Seat s-a rezolvat, demult am facut deja 5,6 mii Km .Am reparat-o singur (nu cunosteam nici unde vin bujiile) noroc cu netul ca nadejdea anumitor mecanici care experimenteaza meserie aveam de tras .Distributia sarea deoarece la o reparatie anterioara un destept a strans suruburile care ghideaza patina dreapta(nu cu Intinzatorul)pana a stricat filetul si a considerat ca le intareste BAGAND SILICON in gauri.Bolturile au iesit, patina forta sa iasa lasandu se in jos, lantul se decala de pe traectorie si sarea peste pinionul mic (arbore)Am marit cu tarodu si bagat alte suruburi(ghidaje patina) am fixat distributia cu 3 piese cumparate (2 pe axe cu came si una pe volant)Pornirea a fost cu succes dar ma avertiza in continuare presiunea de ulei, am desfacut din nou capacul de la baie ,dat pompa jos si desfacuta am vazut ca supapa de presiune ramasese blocata pe la jumatate( facuse joc si se ingradise) se putea repara dar cumparasem alta cu care am schimbat-o. :D Nu a mai sarit de la punct de atunci dar cand a venit frigul cu minus a trebuit sa schimb uleiul cu unul mai subtire 5w pentru ca incepuse un tachete sa bata dupa acest schimb s a potolit.Acum ramane de vazut cat o sa functioneze oricum a mers mai mult ca dupa toate reparatiile facute de MESTERI .Probleme ca Incepator am avut destule (stricat si rupt cateva piese) dar tot nu m am lasat am avut impresia uneori ca o fac piese de schimb ,ca am sa cumpar alt motor etc.Oricum o stricam eu nu altul. :bom: Numai Bine!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori