Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

22 Iul 2013, 20:14

Azi am reusit sa ajung cu masina acasa pt inmatriculare si am avut ocazia sa-i fac poze intr-un cadru pitoresc pana mi-au facut numerele.

Asadar... drum roll... va prezint primul 5F cu motorizarea 1.4 L 140 CP din .RO (imi place sa rereamintesc :tongue ca este primul, in caz ca uita cineva). Dotari optionale: Faruri full led, SEAT Sound System

ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

Am sa pun un update despre parerea curenta (doar ce am trecut de 1500 km) dar mai intai am sa adaug posturi mai vechi puse in alte parti.

P.S: Prima poza e un cadru mai larg :) daca va uitati cu atentie in mijloc, se vede o mica pata rosie cam la 1 km departare.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

22 Iul 2013, 20:27

Motorizarea se poate comanda prin Porsche Bucuresti Nord printr-o comanda speciala (deocamdata). Pretul cu care mi-a fost dat mie a fost de +720 EUR peste pretul versiunii de 122 CP. Dezavantajul comenzii speciale este ca e greu urmaribila. Practic nu veti sti mare lucru despre evolutia comenzii pana in ultimele faze, atunci cand masina e in drum spre .RO.

Reproduc in continuare primele mele impresii:

dan.nistor scrie:
Acum ca au trecut 8 ore de cand sunt oficial mandrul posesor al primului FR 140 CP din .RO pot sa va spun parerea mea:

Motorul era cel care speram sa ma incante si o face cu brio. Am avut momente cand mi-a cam scapat de sub control. In special in a 2-a la viteza mica daca apas acceleratia mai nervos cam jumatate de cursa, raspunde imediat si ferm dar conform asteptarilor pt cel mult o secunda dupa care intra turbina si vine un val de cuplu pe care viteza urca dubios de repede (cel putin pana la 100 km/h m-a lasat masca) dupa care il decuplez cu ambreiajul si invariabil ma injura cu un marait pana scade turatia. La un moment dat o sa controlez iesirile astea dar deocamdata vad ca trebuie sa cam am grija cu acceleratia. Nici nu am stiut cate spatii se pot gasi in trafic atunci cand ai cu ce sa le ocupi. Depasirile la viteze de oras sunt o formalitate.

140-ul cred ca este semnificativ mai bun decat 122. Nu am condus 122 decat vreo 10 + 10 min, in 2 teste. Mi-a lasat impresia ca incepe sa dea cuplu care chiar se simte doar peste 4000 rpm pe cand 140-ul se simte f. voios de pe la 2000 - 2500.

Imi place f. tare pedalierul, atat dpdv raspuns la comenzi (ofera control pe toata lungimea cursei) cat si dpdv confort (sunt excelent potrivite in rezistenta a.i. sa nu fie moi dar sa nu fie nici obositoare)

Volanul este ok dar cumva, in trafic mi se pare mic desi in showroom mi se parea mare. Oricum, e ok.

Schimbarea vitezelor nu prea mi-a placut initial. Mi se parea ca joaca prea tare schimbatorul in fiecare viteza si am avut senzatia ca m-am intors la Dacia 1300 pe care am facut scoala, la care nu era niciodata clar doar din schimbator in ce viteza se afla si avea capacitatea sa intre din orice viteza in orice viteza fara sa te mai deranjezi cu ambreiajul. Parerea era sustinuta si de calculatorul de bord care imi tot spunea sa trec din a 3-a in a 5-a din cauza ca am turat-o cam tare. Cert e ca dupa cateva ore de plimbare m-am obisnuit si acum e ok dar mergea sa fie schimbatorul un pic mai scurt si mai rigid atat cand sta in viteza cat si pe durata curselor (asa am vazut la GT86 si mi-a placut f. tare dar e la alta categorie de pret)

Suspensiile sunt ferme, clar se simte ca sunt mai tari dar nu sunt brutale. Pe sosea nu simt niciun disconfort iar pe drumuri de piatra e tolerabila situatia dar trebuie mers mai incet.

La 225/45, anvelopele arata masiv / de incredere iar jantele standard au talon f. potrivit pentru drumurile mele si spitele rare lasa f. bine sa se vada discurile / etrierii.

Farurile LED sunt misto, clar mai bune decat cele clasice dar nu pot sa zic ferm ca sunt magice de la volan. Arata insa fenomenal atunci cand te uiti din exterior la masina. Din pacate pot sa confirm ca nu includ spalator daca nu se pune si pachet iarna. Rusine.

Design-ul general mi se pare excelent. Totul arata modern si armonios. Notele sportive aduse FR-ului sunt placute dar mi-ar fi placut sa fie optionale stemele de FR. Nu pentru ca am ceva cu brand-ul ci pentru ca nu imi place sa scrie nimic pe masina, nici macar marca, motorizare, etc. la fel cum nu imi place sa am abtibilduri ramase lipite pe nicaieri dupa ce imi cumpar ceva.

Sistemul audio SEAT Sound System face toti banii. Subwoofer-ul se simte dar nu acopera restul boxelor care sunt f. bune si dau un sunet PUTERNIC, clar si fara distorsiuni. Dat aproape la volum maxim, nu flutura nimic, nu scartaie bordul, se aude pur si simplu f. bine si TARE.

Tapiteria este ok, arata bine in special din cauza partilor din piele.

Scaunele sunt mai bune decat duzina dar inferioare celor ergonomice de la Golf sau Astra. Imi pare tare rau pentru asta fiindca am avut ocazia si sa iau si sa incerc acele scaune si sunt net superioare. Oricum, ceva sustinere laterala au si sunt in general ok doar ca as fi vrut scaune exceptionale.

Calitativ mi se pare f. buna masina. Nu scartaie nimic, nu troncane nimic, antifonare f. f. buna, sunetul motorului si al evacuarii este f. placut (un marait care se aude prin antifonare si se si simte un pic in vibratie), motorul nu este incapsulat, totul e accesibil si e f. compact, toate panel-urile sunt din metal mai putin barele fata / spate (pot sa stau cu fundul pe capota fara nicio frica).

In concluzie, sunt multumit, este exact masina de care aveam nevoie, din toate punctele de vedere si o recomand oricui vrea la un pret decent o masina moderna, bine dotata si capabila de o performanta superioara tonelor de motoare obosite omniprezente pe piata.

P.S: Poze nu are rost sa pun pentru ca este un FR rosu standard, 90% identic cu cel din catalog si din toate materialele de marketing 5F.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

22 Iul 2013, 20:35

Cutia este 6M, desi cred ca a fost evident.

La un moment dat a intrebat cineva de turbo lag. Asa cum am spus si in primele impresii, exista dar este f. scurt. As spune ca e undeva pana la 2000 rpm dar e ~subtil, se termina repede si imediat dupa incep zambetele (nervoase).

In continuare mai multe detalii tehnice, dintr-un post anterior

dan.nistor scrie:
Azi mi-a venit si cartea de identitate a masinii. Poate mai cauta cineva ca mine diverse tehnicalitati despre 5F 140 CP asa ca le dau aici. Bine ca cere EU certificatul asta de conformitate pt ca asa putem avea informatii de incredere.

Informatiile de mai jos sunt si in cert. de conformitate (eliberat de SEAT si venit de la fabrica) si pe cartea de identitate, daca nu se specifica altfel.

Cod exact pt model: BCHPAX0
Masa totala maxima autorizata: 1720 kg
Producator motor: Volkswagen AG
Cod motor: CHP
Cilindree: 1395 cc
Putere: 103 kW @ 4500 rpm
Anvelope + jante autorizate:
195/65 R15 91V + 6Jx15 ET43
205/50 R17 93V + 6Jx17 ET48
205/55 R16 91V + 6.5Jx16 ET46
205/55 R16 91V + 6Jx16 ET48
225/40 R18 92V + 7.5Jx18 ET51
225/45 R17 91V + 7.5Jx17 ET51
225/45 R17 91V + 7Jx17 ET49
Nivel emisii: EURO 5 J

Singura veste proasta este ca nu e EURO 6.

Vestile bune sunt mai multe.

Prima ca motorul este CHPA, acelasi care are ACT pe Golf7. Vedeti aici: http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf_VII#Ottomotoren si aici http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... 00871&nmt= Motorul este fabricat in Cehia de Skoda pt tot grupul VW (SEAT, Skoda, VW, Audi). Vedeti aici: http://www.volkswagenag.com/content/vwc ... ngine.html

A 2-a veste buna este libertatea mare la combinatii de jante si anvelope.

A 3-a veste buna este pentru cine nu crede in garantie :):

Cu 700 EUR se poate face motorul de 177 CP: http://www.speed-buster.de/en/chiptunin ... 928420181/

Exista deja kit-uri de accesorii: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... ms&cad=rja

Diverse "pese": http://www.easycarparts.nl/seat/leon-ha ... ta-09-2012

Enjoy
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

22 Iul 2013, 21:13

Si acum parerea curenta.

Sunt in continuare extraordinar de multumit de masina. Nu am nimic sa-i reprosez ceea ce mi se pare incredibil. Tot fara troncaneli, fara sunete ciudate, antifonare excelenta (inclusiv la 140 km/h) pare f. bine inchegata si de f. buna calitate.

Motorul e tot superb, am avut ocazia sa fac aprox. 1000 din cei 1500 km de pana acum pe A2 iar restul in Bucuresti. Consumul mediu este de ~7.7 l / 100 km pentru cei 1500 km parcursi.

Am testat pe A2 intre 1000 si 1500 km consumul la diverse viteze pe cruise control (toate datele sunt pentru treapta 6, per 100 km, cu aerul conditionat pornit si pe o perioada lunga de rulaj).

90 km/h: ~4.7 l
110 km/h: ~5.8 l
140 km/h: ~7.6 l

In manual scrie ca rodajul inseamna sa nu forjezi deloc atunci cand motorul e rece (si explica exact ce inseamna "rece", ceea ce imi place f. tare) si sa nu depasesti 2/3 din turatia maxima (adica 4000 rpm). In treapta a 6-a, 4000 rpm inseamna ~180 km/h :shock:. E cam greu sa depasesti din greseala 180 km/h dar nu imposibil.

La 130 - 140 km/h motorul sta la ~3000 rpm si nu da absolut niciun semn ca e suprasolicitat (temp stabile, zgomot acoperit aproape total de anvelope / aer). Loc de acceleratie mai are. Nu fulminanta dar suficienta pentru aproape orice ai putea face si sa ramai si cu carnetul.

In concluzie, daca as avea rabdare sa o las la 110 km/h pe cruise control pe autostrada as scoate la un moment dat cam 5.5 l / 100 km, ceea ce mi se pare decent.

In oras consumul variaza f. tare, in functie de aglomeratie. Daca ma tarai la 10-20 km bara la bara atunci scot ~11.5 l / 100 km. Daca merg la o viteza medie de ~40 km / h atunci scot ~9 l / 100 km. Media in oras a fost pana acum un pic sub 10 l / 100 km. Mi se pare posibil sa scada spre 8-9 dar e nevoie de efort semnificativ pt modificarea stilului de condus spre unul economic.

Seat Sound System e demential. Se aude tare si clar iar subwoofer-ul e bine echilibrat. Merita absolut toti banii.

Farurile led mi se par in continuare o chestie care ii incanta mai mult pe altii decat pe mine. Sunt misto dar simt o placere mult mai mare de la aproape orice alta dotare. Daca era disponibil 1.8 cu cutie manuala sunt aproape sigur ca renuntam la led-uri pentru motorul ala si bine as fi facut.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
tibetan_afurisit
Mesaje: 923
Membru din: 10 Ian 2009, 16:53
Localitate: Braila

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

23 Iul 2013, 07:25

O masina frumoasa.
S-o stapinesti sanatos si sa aveti parte de clipe frumoase impreuna.
Seat Cordoba 1,4/100CP
http://exmeislibris.blogspot.ro/
Psihologu' de serviciu.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

23 Iul 2013, 10:24

masinuta merita un thread al ei ! arata ca in catalog, cum zici tu, dar e frumoasa ! rosul i se potriveste de minune.
multi km fara probleme cu PRIMUL 1.4 140 din romania :drive :hi
 
StefanV
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

23 Iul 2013, 12:43

Citesc si eu pe aici sperand sa-mi fie asteptarea mai usoara pana imi ajunge masina, dar uneori mi se pare ca mai rau imi fac :)

Apropo de Seat Sound System, din cate am inteles foloseste difuzoare Canton. Eu am fost surprins cand am aflat asta pentru ca la astfel de difuzoare ma asteptam ca pretul optiunii sa fie mai mare (nu este un brand tocmai ieftin).

 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

23 Iul 2013, 19:17

@tibetan_afurisit, @gamer555 mersi pt urari :cheers

@StefanV asteptare cat mai usoara, stiu cum e :). Nu am cum sa-mi dau seama de la cine sunt difuzoarele dar cert e ca se aud f. f. bine. Nu m-ar surprinde sa fie de la o firma de calitate.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Razvannu
Mesaje: 1
Membru din: 26 Iul 2013, 09:29
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

26 Iul 2013, 09:37

In primul rand, sa o stapanesti sanatos!!!

Foarte frumoasa masina, si in principiu ce as vrea sa cumpar si eu dupa ce vand masina actuala. Eu am intrebat la DONA, in Constanta daca aduc motorul de 1.4 TSI de 140 cp si mi-au spus ca nu e in lista de pret dar se poate aduce pentru 713 Euro in plus.

Chiar sunt curios cum e motorul de 140cp fata de 122cp. Cel de 122 nu m-a impresionat deloc. Mai mult parca mi-a placut cel de 1.2 TSI 105cp.
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

26 Iul 2013, 21:20

Mersi!

dan.nistor scrie:
am mers cu 122 cp la drive test si detin motorul de 140 cp de o saptamana. sunt incomparabile. 140-ul are un cuplu mai mare livrat mult mai repede. se simte mult mai bine cand este condus nervos. 122 cp mi-a dat impresia ca e in general lenes, cu exceptia momentelor in care il turezi tare.

Vezi thread-ul asta pt mai multe detalii viewtopic.php?f=205&t=15934
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

03 Noi 2013, 06:56

Azi am ajuns de abia la 2814 km si revin cu date despre consum. Ultimele 3 plinuri (~1350 km) au fost numai in Bucuresti si cel putin 70% din distanta a fost in aglomeratie maxima, adica stat pe loc sau mers 5 secunde / stai 15 secunde / mai mergi 5 secunde / mai stai / etc. (start & stop nu se pune problema). Stilul de condus a fost in medie echilibrat, am avut si multe perioade cand i-am dat blana chiar daca nu avea niciun rost intre 2 stopuri dar si multe momente de mers calm.

In aceste conditii consumul real - calculat batraneste in functie de cati litri baga pompa pana la plin si cati km spune calculatorul de bord ca am parcus - este de ~10.7 litri / 100 km, cu variatii de +/- 0.2 l pe ultimele 3 plinuri. Deci hai sa spunem ca este 11 l / 100 km, in cel mai rau caz.

Consumul real este mai mare cu ~ 0.6 l fata de ce arata calculatorul de bord in conditiile de mai sus. Diferenta scade la ~ 0.4 l la drum intins.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

03 Noi 2013, 07:03

In caz ca mai e cineva curios, dau mai jos versiunile aratate de sistemul Easy Connect pentru hardware si software. Nu imi e clar daca aceste versiuni se refera doar la partea de sistem Easy Connect care gestioneaza audio-ul (SEAT Sound System in cazul meu) sau se refera la tot software-ul central al masinii.

Pentru a vedea informatiile trebuie apasat pe butonul Car si in "caruselul" ala principal cu optiuni trebuie selectat Setup. Apare o lista in care este disponibil "System Information".

Asadar:

Device part number: 5F0035824A
Hardware: 040
Software: 0407
Media codec:
N/A
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

01 Apr 2014, 22:33

Re-post de aici: viewtopic.php?f=205&t=16902&p=339794&hilit=jante#p339794

dan.nistor scrie:
Am luat combinatia 205/55 R16 91V + 6.5Jx16 ET46 dar am folosit anvelope 94V XL. Am intrebat la RAR si este ok dar anvelopele 94V XL necesita o presiune mai mare in pneuri si sunt mai rigide (au pereti laterali mai tari).

Am luat Vredenstein Wintrac Xtreme 205/55 R16 94V XL si am intrebat la Vredenstein care este presiunea recomandata pentru aceste anvelope pe 5F. Din pacate mi-au dat doar presiunea recomandata pentru incarcare maxima: 2.6 bar / 38 psi fata si 2.8 bar / 41 psi spate (ambele cu 0.2 bar mai sus decat pentru anvelope 91V). Pana la urma le-am zis ca o sa merg si eu la bun simt si le folosesc la 2.4 bar fata si 2.2 bar spate pentru incarcare medie. N-au avut nimic de obiectat.

Apoi am purces la cautarea unor jante cu ET potrivit in magazinele online din .RO. Am gasit doar 3 modele, toate din acelasi loc si se aduc doar pe comanda. Le listez mai jos, poate mai ajuta pe cineva.

556 ron - DEZENT TC 6.50x16 5/112/46/57,0, TTCZ8SA46V
534 ron - DEZENT TD 6.50x16 5/112/46/57,0 TTDZ8SA46V
444 ron - DEZENT RE 6.50x16 5/112/46/57,0 TREZ8SA46E

Se gasesc prin intermediul mai multor magazine, de exemplu anvelope.ro. Eu am luat modelul RE.

Rezultatul final arata asa: Imagine

Pata albastra din mijloc e o tipla pe care o sa o dau jos cand le pun pe masina.

Later edit: Era sa uit. Costul pentru toata distractia este in jur de 3500 - 3600 ron daca luati totul dintr-un singur loc. Eu nu am luat de la anvelope.ro dar daca luati de la ei, au, de exemplu, Nokian, similare cu ale mele, si dau reducere 10% la jante daca iei si anvelopele de la ei. Doar asa ajungi sa te coste ~3530 ron.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
Andrei
Admin / PR
Mesaje: 4927
Membru din: 05 Oct 2008, 09:27
Localitate: Londra

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

01 Apr 2014, 22:42

Felicitari, arata foarte misto! :hi
SEAT Ibiza 6J SC Limited Edition
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Seat Leon FR 1.4 L 140 CP

01 Apr 2014, 23:00

Mersi. Sunt destul de banale, cred ca sunt relativ grele si imediat dupa achizitie le-am verificat si erau deja un pic ovale. A trebuit sa indrept jante noi (a presupus mecanicul ca mi-au trantit rotile cu anvelopele montate si asa s-au ovaluit) si oricum pana la urma tot am avut nevoie la 2 din ele de 50-70g plumb pt echilibrare. Pe de alta parte, sunt f. utile. Am putut pune anvelope 205, mai ieftine, spitele rare permit curatare usoara si iarna asta am luat mai urat vreo 5 gropi, la care daca aveam 17" cred ca atingeam cu janta.

Din pacate, cu roata de vara de 225 nu patinam asa tare la plecarea de pe loc. Cu astea de 205, patinez la orice demaraj mai vioi (nu brutal, doar mai urgent un pic). Asa ca de abia astept sa am timp sa trec la loc pe cele de vara.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator