Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

03 Noi 2013, 23:33

Cred ca nu ai postat tot pentru ca nu gasesc partea cu "Leon 5F vs..."
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

04 Noi 2013, 09:05

dan.nistor scrie:
Cred ca nu ai postat tot pentru ca nu gasesc partea cu "Leon 5F vs..."

ovi_ice scrie:
...De la inceput zic ca din pacate nu exista termen de comparatie cu Leon-ul 5F in ceea ce priveste interior/exterior, deci in continuare o sa incerc o comparatie cu Golf-ul nou, fiindca e cel mai aproape model VAG in ceea ce priveste calitatea.


La finisaje am comparat cu Golf VII si Civic, fiindca cu Leon 5F chiar nu are rost. De dragul discutiei ma pot gandi la ceva ce mi-a placut mai mult pe Leon: finsajul volanului pe varianta FR - a 3-a spita (cea cu logo-ul FR) arata mai bine ca la MZ3 si volanul e imbracat partial in piele perforata. Singurul aspect pe care masinile sunt egale e din pacate pretul...

Pe partea de condus am incercat sa extrag cat pot de mult din cele 30 min de drive-test, comprand in acelasi timp cu TSi-ul meu. Dupa ce am vazut consumul si cat de relaxat se poate conduce G120-ul, sunt 99% convins ca alegerea va fi benzinar aspirat, deci taiem si Golf-ul de pe lista (au ramas Civc-ul si MZ3). Am zis si cu alte ocazii, prefer finisaje mai bune, confort si un consum corect in detrimentul secundelor la 100km/h.

O intrebare ar fi de ce G120 si nu G165, pe care pusesem ochii de la inceput ?
- primul motiv ar fi exact cel pt care ai ales tu 1.4Tsi 140CP si anume ca ai acelasi cuplu ca la varianta mai mare (1.8Tsi) si consum (teoretic) ca pe motorul 1.4 122CP. G120 are acelasi cuplu ca si G165, dar consumul ca G100. Din toata gama de benzinare (adica 2 motare si 3 versiuni de putere) mi se pare ca e cel mai bun compromis performante/consum.
- al doilea motiv e ca nici un dealer nu planuieste sa aduca G165 la drive-test in viitorul apropiat. Deci va fi aceeasi situatie ca la 1.8Tsi de pe Leon, adica il cumperi "blind". Desi diferenta de pret e mica (1000 euro), n-am chef sa fac experimente pe buzunarul meu si in cel mai rau caz sa constat ca plusul de performanta nu e asa de mare (sau nu e necesar pt mine), dar in acelasi timp sunt penalizat la consum.

Ca idee, astea-s valorile din spec sheet pt motoarele de care am tot vorbit:

Motor:Cuplu/0-100kmh/V.Max/Cons.Urban/Cons.Extra
G120:210Nm@4000/8.8s/195kmh/6.5/4.3
G165:210Nm@4000/8.2s/210kmh/7.5/4.8
1.4Tsi 122CP:200Nm@1400-4000/9.3s/202kmh/6.5/4.4
1.4Tsi 140CP:250Nm@1500-3500/8.2s/211kmh/6.4/4.5

Oricum, iarna va fi un sfetnic bun. Intre timp sper sa apara review-uri video ale celor doua variante, cu acceleratii reale 0-100, teste de consum, s.a.m.d. La primavara cand voi lua G120 pt o tura extinsa o sa-mi dau seama daca are suficiente resurse (momentan nu sunt pe deplin convins) iar in caz contrar voi insista si pt drive-test cu G165.
 
Avatar utilizator
Miky&Bogdan
Mesaje: 506
Membru din: 15 Oct 2009, 19:06
Localitate: Bucuresti

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

04 Noi 2013, 14:56

Mi se pare ca topicul asta se transforma din "Leon 5F vs... Mazda 3 2014" in "De ce e Mazda 3 de 1000 ori mai buna decat Leon 5F si orice alt hatchback VAG"

Poate ar fi bine ca un moderator sa mute toate postarile lui Ovi in sectiunea Alte masini la topicul lui dedicat mazdei 3 (dupa ce o achizitioneaza si o prezinta), ca sa nu mai fie nevoit sa rescrie povestea achiziei mazdei.

Si ca o parere personala, mazda 3 penultimul model imi placea mai mult decat cel nou care arata a mini-mazda 6.
Leon Style 1.9 tdi 135 cp, 310 Nm Upsolute
Imagine
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

04 Noi 2013, 17:34

:D

Eh, fiecare are dreptul la o parere. Lui Ovi se pare ca Mazda e mai buna decat Leonul la toate capitolele, noi (unii dintre noi) credem ca masinile facute de oamenii din coltul ala al planetei ar trebui sa ramana acolo. Daca se poate sa ramana la stadiul de desen pe hartie ar fi si mai bine.

Insa daca lui i se pare Mazda mai ok decat Leonul, cine suntem noi sa-i demonstram contariul? Fiecare e liber sa aleaga ce vrea, iar faptul ca detaliaza alegerea poate fi utila pentru cineva.

Sau nu.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

04 Noi 2013, 17:46

eu am recunoscut din start ca nu imi place mazda, dar apreciez macar ca scrie detaliat si lizibil chiar daca threadul a devenit 'despre Mazda 3 si atat'.

pe scurt as rezuma asa castigatorul pe categorii (FR 5F vs Revo Mazda), asa cum le vad eu:
exterior: FR 5F cu kit aero
interior: in poze Mazda pare sa arate mai bine, dar prefer sa ma abtin pana o sa le vad pe ambele (probabil la salonul de la bxl care vine)
motor: FR 5F fara discutii, oferta mazda este foarta saraca si nu vine cu nimic atragator.
performante dinamice: nu am vazut ceva in genul DCC la mazda, asa ca prefer FR 5F cu multi link si DCC
pret: din ce scria dan.nistor leonul pare sa stea un pic mai bine (foarte putin).

bang, versus closed :)
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

06 Noi 2013, 00:40

Am fost sa vad si eu azi "gaina care naste pui vii". Avand in vedere...
ovi_ice scrie:
De la inceput zic ca din pacate nu exista termen de comparatie cu Leon-ul 5F in ceea ce priveste interior/exterior, deci in continuare o sa incerc o comparatie cu Golf-ul nou
... am zis sa vad si eu minunea Domnului Dumnezeu.

Sar direct la concluzie: Marginal mai buna in puncte care nu conteaza si semnificativ mai proasta in puncte ce conteaza enorm. Ma felicit pentru ca am ales FR-ul. Detalii mai jos.

Am vazut un model Challenge/Attraction (sunt identice la interior).

Leon-ul are un Golf sub piele si asta se simte FOARTE tare. Mazda3 este mai inghesuita la interior si dpdv design si din punct de vedere spatiu fizic. Geamul pe portiere incepe mai sus si bordul are ecranul central ridicat f. sus, peste linia bordului. Consola/cotiera centrala fata este si ea mai sus si mai masiva decat la FR, provocand o separare clara de pasager. In spate, geamul incepe f. sus si e putina lumina si vizibilitate afara. Pe total, senzatia de spatiu inchis este semnificativ mai pronuntata si, la drum, cred ca e chiar deranjant in spate (rau de masina), mai ales daca pui si geamuri fumurii.

Oglinzile sunt mai utile decat la FR pentru ca au extremitatea curbata ca sa vezi mai mult din unghiul mort. FR-ul are ciocul acela la oglinzi si, daca le reglezi bine, acopera aproape la fel de bine campul vizual dar e clar ca cele de la Mazda3 sunt mai utile. In schimb, sunt mai urate pentru ca sunt/par butucanoase.

Vizibilitatea directa spate la marsarier este catastrofala. Si la FR e slaba (si imi pare chiar rau ca nu am luat senzori de parcare in loc de faruri LED) dar macar daca tii capul mai incomod, pe mijlocul spatiului dintre scaune, te ajuta f. mult ochiuletele alea de geam de pe spate. La Mazda3 e jale. In stanga spate ai un unghi mort enorm si este extrem de deranjant/riscant. Senzorii de parcare spate vin pe varianta Challenge si dupa parerea mea sunt obligatorii dar chiar si cu senzori senzatia ca dai orbeste cu spatele este extrem de deranjanta.

In spatele consolei centrale, nu are guri de ventilatie pentru pasageri, ceea ce este un minus major fata de FR, avand in vedere ca e si atat de inghesuita.

Cotiera centrala fata este clar mai buna decat la FR si design-ul cotiera + schimbator este mai bun a.i. iti sta mana mai natural si mai relaxat. In spate, are o cotiera centrala cu suport de pahare integrata in bancheta, o chestie care mi se pare stupid ca lipseste de pe FR pt care poti sa cumperi un cooler/suport de pahare pentru locul din mijloc spate dar e scump, butucanos si o solutie in general mai putin utila.

Din punct de vedere scaune, sta MULT MULT mai prost decat FR-ul. Pun mare pret pe scaune si chiar si cele de pe FR sunt proaste fata de ce se poate pune pe Golf sau Astra. Cele de pe Mazda3 sunt o balega. Au forma sport dar cand te pui pe ele sunt foarte moi/pufoase, cu suport lateral inexistent. Cele de pe FR sunt un fel de Recaro prin comparatie. Ferme, bine conturate si cu multiple insertii de piele, este o diferenta foarte mare (numai asta si ar fi fost o chestiune eliminatorie pentru mine). Tetierele sunt catastrofale. Nu sunt reglabila pe orizontala (nu sunt nici la FR) dar ies prea mult in afara asa ca te forteaza sa stai cu capul un pic cocosat spre in fata pentru ca scaunul e moale si iti fuge fundul in el. Problema cu tetierele este si in fata si in spate unde, in plus, mai dai si cu capul in plafon. Eu am 1.89 si am avut inca un criteriu eliminatoriu ca sa fie spatiu in spatele soferului pentru o persoana ca mine, cu mine la volan. Evident ca Golf/Leon este la fix potrivit pentru gabaritul meu dar la Mazda3, in spate e ridicol. Cu capul in tavan si cocosat un pic in fata, pe intuneric si fara aer conditionat. Ce sa va spun, nu sufera comparatie cu Leon din punct de vedere ergonomie.

Cand cititi aceste remarci tineti cont ca, desi uneori sunt acide, sunt si acurate. Diferentele intre cele 2 masini nu sunt mari cand masori spatiul in cifre absolute dar conteaza enorm cum e plasat fiecare cm iar la acest capitol, Golf-ul de sub FR da clasa Mazdei cu varf si indesat. Ca exemplu, diferenta in lungime intre S-Classe si A-Classe este de ~83 cm, plaja in care sunt toate celelalte modele Mercedes. Orice cm in plus sau in minus conteaza.

Materialele interioare de pe fata usilor si de pe cotiera centrala fata sunt, se simt si arata peste cele de la FR, unde e clar ca nu au mai ajuns banii pentru ceva mai mult decat plastic simplu prin aceste zone. Un alt punct major in favoarea Mazda3 este calitatea mai buna a pielii de pe volan care este mai "carnoasa" si iti da o senzatie mai placuta cand strangi volanul in mana. La FR se simte clar ca pielea de pe volan e doar o coaja subtire peste un plastic deranjat de dur, cu exceptia zonelor unde sunt spitele. Pe total, materialele din jurul soferului sunt superioare dpdv calitativ fata de FR. Ce nu mi-a placut a fost calitatea structurala a usilor. Cand te uiti la ele deschise vezi ca sunt cam subtiri fata de FR si nu se aude la fel de frumos bufnitura aceea placuta atunci cand le inchizi, care iti confirma ca e usa de calitate. Mi-au lasat impresia "pe afara-i vopsit gardul...".

Butoanele de pe volan nu prea mi-au placut. Sunt o groaza si sunt mari cat casa. Cele de pe FR mi s-au parut mai bune si pot sa va spun din experienta ca sunt foarte foarte ergonomice in timp ce conduci. De fapt, toate butoanele din Mazda3 sunt butucanoase. Cred ca te obisnuiesti cu ele dar nu iti dau impresia de modern. Instrumentarul de bord este o gluma fata de FR. Mic, inghesuit tot in jurul cadranului central si cu un display LCD din deceniul trecut pentru computer-ul de bord fata de maxidot-ul VW. Clar mai prost decat pe FR.

Sistemul multimedia / control centralizat are un ecran mai mare dar, mai important, cu rezolutie mai buna decat Media System Plus. Totul se vede mai frumos, mai clar si sistemul poate fi controlat prin touch dar si printr-o micuta consola cu roata / joystick pozitionata la mana, langa cotiera. Sistemul e clar o clona de iDrive, pana si meniurile seamana un pic. Pe total, cred ca este superior acest sistem fata de cel de la FR dar diferenta nu e atat de mare ca atunci cand treci de la LCD stil vechi la TFT. O singura chestie nu mi-a placut si e potential foarte nasoala. La Media System Plus, ai butoanele de langa ecran care te ajuta sa sari direct la functia ce te intereseaza. La acest sistem trebuie sa mulinezi la roata aceea de pe cotiera si sistemul nu raspunde instantaneu la comanda pt ca ecranele au niste tranzitii / efecte. Ma tem ca, in mers, e mai anevoios de controlat acest sistem fata de Media System Plus. In schimb, daca il butonezi doar cand stai pe loc, este superior.

Dpdv al celorlalte dotari, Mazda3 e blindata cu optiuni foarte bune dar are si puncte slabe. Ignoram de acum detaliile legate de ergonomie (pentru mine sunt insa decisive) si facem doar o batalie pe puncte intre FR si Mazda3 Challenge (mai intai) de acum.

Puncte slabe majore sunt lipsa suspensiilor sport, lipsa unui diferential electronic, lipsa optiunii pentru roata de rezerva (are numai kit de reparatie) si dimensiunile rotilor. Challenge/Attraction are jante de 16" (prea mici) iar Revo are de 18" (prea mari). Fix aiurea. Din fericire poti sa-ti cumperi mai tarziu de 17" dar costa extra si ai vrea pe ele anvelope de vara. Dar masina vine deja cu anvelope de vara pentru jante de 16", pe care ai vrea sa pui anvelope de iarna. Poti sa rezolvi problema cu achizitii aftermarket dar costa mult. Alt punct minus este lipsa unor guri de ventilatie spate.

Puncte tari majore peste FR sunt cotierele centrale fata si spate. Alte puncte plus sunt interfata sistemului multimedia mai spectaculoasa si sistemul care pune frana in locul tau la viteze mici daca esti dobitoc si nu esti atent la drum.

Pana acum practic am stabilit acele punctele tari/slabe care nu se pot corecta prin modificarea optiunilor. Hai sa vedem si costurile pt echipari cat se poate de identice dpdv optiuni.

Challenge 120 CP costa 17690 EUR, cu ~570 EUR mai ieftina decat un FR 122 CP cu optiuni adaugate pentru echivalare.

Attraction 120 CP costa 19490 EUR, cu ~640 EUR mai ieftina decat un FR 122 CP cu optiuni adaugate pentru echivalare. Attraction ar mai avea cateva puncte in plus pentru faruri Bi-Xenon in loc de LED si pentru un sistem de monitorizare al unghiurilor moarte.

Revolution 120 CP costa 20490 EUR, cu ~200 EUR mai ieftina decat un FR 122 CP cu optiuni adaugate pentru echivalare. Pe langa Attraction mai aduce puncte in plus prin rotile de 18", un sistem automat de descuiere usi si Head-Up Display-ul (care mi se pare o prostie dar totusi il pun).

Asadar, magica Mazda3 e undeva intre ~200 - 650 EUR mai ieftina decat un FR echivalent si mai are in plus diverse optiuni incluse fata de FR. Cu toate aceste avantaje, mi se pare incapabila sa echilibreze ergonomia net superioara a FR-ului. Asta ignorand ca pentru 720 EUR extra, pe FR poti sa pui motorul de 140 CP care efectiv se **** cu bolta pe alta minune a tehnicii, motorul de 2.0 l si 120 CP.

Dar de motorizare si cutie o sa va povestesc dupa drive-test, pentru care sper sa am timp saptamana asta. Pana acum pot sa spun, cu parere de rau, ca e clar superior sentimentul pe care il da schimbatorul din Mazda3. Are curse mai scurte, mai ferme si e mai teapan cand sta in orice viteza. Il vad la drum si mai vorbim dar partida e deja jucata.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 14:01

Dan Nistor unde ai vazut tu ca tetierele nu sunt reglabile pe orizontala? :)))))))) mor de ras :P
În plus partea cu usile se inchid mult mai misto pe Leon...asta o crezi tu :))) eu am vorbit cu un amic care lucreaza la Porsche Vest 1 si mi-a spus ca la usi mazda e peste golf :)asta am observat si eu...la mazda nu se aude o bufnitura ca la leon...e mult mai silentioasa inchiderea usii...crede-ma sunt f pretentios la asta :)
De TSI sunt satul pana in gat...e masina mea de servici (1.4 tsi 122 Hp)...consuma de rupe....aaaaa ca are performante dinamice pe care 2.0 de la mazda nu le va putea intrece nicicum...asta e alta poveste...dar cand ai 12-13 chiar 14 in oras...te cam iei k mainile de cap...bine ca nu pun eu benzina :)) pune firma...si la drum in afara sub 6 nu scoate nici mort (6% la mers asa ..batranesc.. daca te dai la ea....intre 8 si 10%) Cine a venit cu ideea prosteasca că TSI o sa inlocuiasca TDI a fost un mare prost...ca sa nu mai spun...cand e foarte cald afara nu mai trage atat de bine...ca sa nu mai spun ca trebuie turate bine...la firma sunt 10 golf 6 1.4 tsi...la 2 a cazut turbina dupa aprox 30.000 km...pentru ca cei 2 prosti care le conduceau mergeau asa mai batraneste :))
Acum sunt curios cat o sa consume 2.0 asta de la mazda...cifrele date de ei mi se par ireale :)...în rest mazda e o masina corecta... iar motorul de 2.0 e aspirat...asta inseamna k e mult mai fiabil decat un turbo de 1.4...asta iti spune orice mecanic
Dane ai dreptate intr-o privinta...cine e foarte inalt de genul 1.90...ii sta mai bine cu un golf :) dar in nici un caz leon :))
Eu am vazut leonul acum vreo 2 saptamani dupa ce am vazut Golf-ul...si sincer mi s-a parut varianta cheap a Golf-ului :)) si nu merita...pt 1000-1500 in plus clar as merge pe Golf :) sau pe Mazda

 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 14:19

Dane referitor la tetiere....uite aici un articol interesant... despre pozitia corecta :P
http://www.automarket.ro/stiri/feature- ... 36431.html
 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 14:21

Imagine
 
Avatar utilizator
Schumi
Mesaje: 167
Membru din: 27 Dec 2007, 18:20
Localitate: B/BZ
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 16:12

mralph26, tu esti genul ala de persoana pentru care toti sunt prosti si tu esti cel mai rasarit, nu?
ex SEAT LEON 1.9 TDI 110 CP - BZ 86 LUK
 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 19:08

nu draga :) am fost cat de cat obiectiv spun eu...eu conduc un golf 6 1.4 tsi :) acum esti liber sa te dai cu parerea
 
Avatar utilizator
Schumi
Mesaje: 167
Membru din: 27 Dec 2007, 18:20
Localitate: B/BZ
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 20:52

E clar, din-ala esti... Si ca sa termin cu offtopic-ul, cu permisiunea ta, o sa imi permit sa atasez o poza de consum:

Imagine

A fost obtinut cu un Leon 1.4 TSI 122 CP, intr-o saptamana de mers doar prin oras (Bucuresti), 90% in modul ECO, 10% in modul Sport. Iti multumesc ca mi-ai oferit libertatea sa "ma dau" (?!?) cu parerea.
ex SEAT LEON 1.9 TDI 110 CP - BZ 86 LUK
 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 20:57

noul leon? :) fain consumul...dar ai o problema...ai grija cu turbina:) 90% din drum modul eco? adik pana in 2500-2700 rpm
nu te vad bine peste vreo 15.000-20.000 daca o tii asa :) dar tu stii :P
 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 21:01

sa stii ca patania celor 2 colegi ai mei nu am visat-o azi noapte :)) e foarte reala..sa vezi ce fericit a fost sefu cand i-au spus cei de la service:)) cred k vor primi acum cate un logan...ca nu are turbina :P
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

08 Noi 2013, 21:08

@ mralph: ma bucur ca ti-ai facut user la noi pe forum si ca esti foarte activ inca de la inceput. daca scopul tau este de a face flame la foc automat sa stii ca sederea ta va fi una foarte scurta. threadul este unul de versus in care ar trebui sa ne spunem parerile intr-un mod obiectiv...
intre doua posturi consecutive asteapta sa iti raspunda un coleg de forum, sau foloseste butonul 'edit' daca vrei sa adaugi ceva.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: razvanj și 1 vizitator