Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 14:15

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... o-11294420

Varianta 2.0 165CP MT in echipare Revo e 21.490 Euro (fara vopsea metalizata).

Revo Top va fi probabil cu piele, audio Bose, Keyless Entry/Start, extra-urile care erau de obicei puse pe ultima varianta de echipare la toate Mazdele.

Cand vor aparea detaliile despre fiecare nivel de echipare (adica ce include), vom putea face un comparativ intre Mazda 3 pe o anumita echipare si un Leon FR cu acelasi dotari.
 
Avatar utilizator
ll_her
Mesaje: 982
Membru din: 12 Mai 2008, 08:01
Localitate: Brasov

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 14:24

VR 46

SEAT Altea 1.4 TSI 125 CP Stylance - Mar Blue
Imagine
&
SEAT Leon 1.6 TDI CR 105 CP Copa Edition - Estrella Silver
&
Ex - SEAT Ibiza 1.4 TDI 70CP Fresc - Crono Yellow
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 14:42

Multam.

Varianta de 165CP vad ca e disponibila doar in nivelurile de echipare Revo si Revo Top. Si doar in 5 usi, pe sedan nu e deloc 165-ul.

Oricum, sunt spec-uri facute in graba si pot vedea cateva "scapari":
- nu zice nimic de parbriz incalzit (care ar trebui sa fie inclus pe Atrraction). Asta stiu sigur, ca am vazut buton acolo :P
- pe Revo Top, sistemul inteligent de franare (SBS) si pilotul automat adaptiv (MRCC) sunt din cate stiu doar pt transmisie automata (cel putin asa e la Mazda 6). Deci, implicit doar pe 2.0i 120Cp si 2.2-ul diesel de 150CP.
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 19:39

So...am aruncat o privire pe nivelul de echipare Revo si un Leon FR 1.4 140CP similar ar veni cam asa:

FR-ul de baza + LED + Media System Plus + Seat Sound + jante 18" + senz. parcare spate + pachet iarna + pachet viz (senz. ploaie/lumini) = 21.616 Euro

Mazda 3 2.0 165CP in echipare Revo = 21.490 Euro

Ambele in culoare de baza, nemetalizata. Bun, acu sunt ceva diferente pe care o sa le enumar mai jos:

Mazda are in plus (intr-o ordine a relevantei sa zicem)...
- suspensia spate multi-link
- asistent de franare pt oras (SBCS) - asta-i ceva similar cu Volvo City Safe, la viteze sub 50kmh iti franeaza singur daca e pericol de impact cu vreun obstacol
- monitorizare unghi mort (RVM)
- display de 7" (fata de 5.8" pe MS+)
- senzori de parcare si pe fata
- keyless entry (oare si start ?)
- head-up display
- sistem de comanda multimedia HMI (buton rotativ/joystick)
- buton pt pornirea motorului
- cotiera centrala spate

Leon FR are in plus...
- airbag genunchi
- XDS-ul
- Seat drive profile
- slot pt card SD (nu stiu daca exista pe Mazda)
- sertare sub scaunele fata ?

Ce difera intre cele doua (desi sunt dotari similare d.p.d.v functional sau al denumirii):
- farurile LED pe Seat, pe Mazda bi-xenon (atentie, nu adaptiv - AFS-ul face parte din nivelul Revo Top)
- in dotarile "de iarna", Leonul vine cu indicator nivel lichid spalare parbriz si duze spalare parbriz incalzite, pe Mazda va fi parbrizul incalzit (inca nu e confirmat, dar sunt 90% sigur)
- sistemul audio Seat are si subwoofer, cel BOSE de pe Mazda nu (doar boxa centrala si inca vreo 2 difuzoare plasate habar n-am unde)

Na, ca am despicat firu-n patru despre dotari :tongue. Ramane sa vedem cum se descurca la proba condusului :drive
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 20:44

Si ca sa facem treaba pana la capat :mrgreen: :

- Vopsea metalizata: Mazda 390 €, Leon 567 €
- Vopsea premium: Mazda Soul Red 510 €, Leon Alor Blue 901 €
- Navigatie: Mazda 500 €, Leon 932 € (dar aici inseamna alt head unit cu display mai mare + ecranul color al CB)
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 21:01

Ma asteptam sa fie mai scumpa. La ~21500 EUR Revo e intr-adevar un concurent dur pentru FR 140. Bine ca am luat FR-ul ca daca vedeam lista asta de azi probabil mai asteptam pana in iarna cand as fi putut sa evaluez si Mazda3.

Dpdv dotari sta f. bine dar putin din ce are in plus Revo e mai valoros pentru mine fata de FR 140 + optionale. Bi-xenoanele (neadaptive), multi-link-ul si cotiera spate sunt singurele chestii pe care as fi fost tentat sa le pun pe FR 140, daca erau disponibile la un pret ok. As mai fi fost interesat sa vad calitatea materialelor de la interior in zona inferioara a bordului, usilor si cotierei. Aici FR-ul are f. mult plastic si sunt curios daca arata / se simte mai bine Mazda3. Tind sa cred ca da.

Senzorii de parcare fata + spate sunt optionali pt FR (sunt 2 versiuni, una cu senzori doar pe spate si una cu senzori si in fata), trebuia sa ii incluzi in pretul cu optionale al FR-ului si sa-i scoti de la chestii in plus pt Mazda3. Ecranul de 7" e mai bun doar daca are rezolutie mai mare decat cel de 5.8" si daca software-ul e mai ergonomic. Ramane de vazut. Ti-ai raspuns singur la intrebarea "oare si start?" cu cateva randuri mai jos "buton pt pornirea...".

Restul dotarilor sunt cool dar ma lasa rece daca le am sau nu (pun intended), cu exceptia rotilor de 18" care nu imi plac deloc ca sunt obligatorii pe Revo. In .RO e jale cu ele. Are un coleg Mazda6 cu roti de 18". A indreptat / inlocuit jantele de cateva ori in 3 ani.

In final, are si FR-ul ceva net superior: SEAT Sound System :)

Oricum, una peste alta, Mazda3 are un pret bun pt dotarile pe care le pune la dispozitie si o sa fie la cutite cu 5F-ul, poate chiar o sa-i ia binisor fata peste vreo 2-3 ani cand se aseaza si reducerile si se maturizeaza modelele.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
gabi1988
Mesaje: 801
Membru din: 12 Feb 2012, 18:21
Localitate: Snagov

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 21:07

O intrebare, motorul asta de pe mazda de 2 litri este aspirat sau turbo?
Daca e aspirat, cred ca este un pic sub seat la feeling de condus si la faptul cum este livrata puterea.
Pare un pic depasit in secolul 21 sa mai faci motoare aspirate de 2000 cmc, cand vag-ul a renuntat de tot la aspirate si nu sunt singurii!
Si consumul sigur e maricel fata de seat, ma refer in viata de zi cu zi nu ce dau producatorii.
Leon 1.6 16 v 2004 Bifuel

 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 21:37

Tehnologic, motorul aspirat nu e depasit, chiar are unele avantaje (e mai simplu, mai fiabil si mai ieftin de intretinut) dar nu mai e potrivit pentru obiectivele masinilor comune (cilindree mica, consum mic, putere maricica pe hartie). Din aceste motive exista un trend spre motoare turbo pe masini comune.

G165-ul e aspirat si performantele dinamice si de consum sunt f. asemanatoare vs FR 140.

G165: http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=342441
FR 140 SC (performantele sunt identice cu 5 usi, SC-ul e mai usor cu 20 kg): http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=348744

Ambele fac 0-100 km/h in 8.2s si au viteza maxima la ~210 km/h. Consumul (teoretic) in oras e de 7.5 l/100 km pt G165 si 6.4 l/100 km pt FR 140. Chiar daca pare un mare avantaj pt FR, nu e asa. Eu am peste 2000 km facuti si nu am reusit sa obtin mai putin de 9.5 in traficul "normal" din Bucuresti. G165 poate chiar consuma mai putin pt ca are cilindree mai mare si cuplu mai mare in treapta 1, ceea ce poate fi util cand mergi cu 5 km/h, cum mi se intampla mie f. des.

Diferenta mare intre ele este intr-adevar in felul in care livreaza cuplul. Unii spun ca aspiratele sunt mai placut de controlat pentru ca livreaza cuplu de la turatii f. joase si nu ai de gestionat turbina care cand incepe sa livreze cuplu poate sa te suprinda iar cand nu e in functiune (cam sub 1800 rpm) iti da senzatia ca e lesinata masina. Totusi. FR 140-ul are 250 Nm cuplu intre 1500 - 3500 RPM pe cand G165-ul are doar 210 Nm la 4000 RPM. Daca iti place sa conduci un pic mai turat, nu mult, doar un pic a.i. sa tii motorul peste 2000 RPM, parerea mea este ca e mai placut de experimentat TSI-ul. Imi place enorm in oras cum se duce in a 2-a si a 3-a dar e drept ca uneori simt un pic lag-ul turbo-ului.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 21:44

gabi, motorul e unul aspirat. Eu l-am condus pe cel de 145 (sau 150CP) pe Mazda 6 2013 si e foarte rafinat si liniar. Iar in 4500-6500 ture nu se chinuie asa cum fac turbo-urile mici. Dupa ce il conduci iti dai seama de ce japonezii nu au nevoie de turbo si ca intr-adevar se pricep la motoare pe benzina (si amintesc si aici TypeR-ul 2.0 de 240 CP care se duce in 8000rpm).

E alegerea fiecarui producator ce tehnologie foloseste pt motor. Nu toti urmeaza trendul downsizing-ului. Kia au si ei GDI-urile aspirate.

Despre consum eu am mai scris cateva pagini mai sus pe acest topic:

ovi_ice scrie:
Hai sa-ti prezint niste fapte in ceea ce priveste consumul:

1. Leon-ul meu 1.2 TSI are un consum dat de prod de 6.5%. Eu nu-l scot sub 9-9.5% in Bucuresti, in regim de mers normal. Daca o calc, se duce fara nici o pb la 10.5-11%. Cifre dupa 2 ani de mers, verificate de la plin la plin (si confirmate si de CB care arata mereu +-0.1%). Asta inseamna 50% mai mult decat cifrele oficiale. 50%, Dane! Cred ca doar BMW minte mai mult la motoarele pe benzina. Anual, eu platesc pt consum urban 6000 ron pe benzina, iar conform spec-ului ar trebui sa cheltui 4000 ron. Daca ai sa te uiti pe forum, ai sa vezi ca nu am nici un post in care m-am plans de acest lucru, de fiecare data cand pun mana pe un covrig din gupul VAG sunt constient ca voi avea un consum mult mai mare decat cel oficial. Dar ti-am prezentat aceste cifre ca sa-ti faci o idee despre ce inseamna corectitudinea VAG.

2. Am 2 colegi de servici, unul cu VW Tiguan 1.8Tsi, altul cu Mazda CX-5 2.0 Sky-G. Ambele cu AWD. Baiatul cu Tiguan scoate urban (Buc.) 13.5%. Cel cu Mazda CX-5 scoate 8.9%, iar masina aia are doar 3000km. Si vorbim aici de doua masini mari, grele. N-am timp sa caut acum consumurile oficiale, iti las tie placerea, dar cifrele din viata reala spun multe. Chiar o sa ma uit sa vad daca au ajuns, si cobor pana in parcare sa vad cat au scos astazi pe drumul casa-servici.




dane, Mazda 3 apare in showroom-uri pe la sf lui octombrie. Sunt foarte curios cum "se simte" la interior si, evident, pe sosea. Si eu credeam ca va fi mai scumpa si deja imi facusem o configuratie aproape finala pe Leon FR 1.4 Tsi 140Cp. Acum ma gandesc ca doar un 1.8Tsi MT poate ca m-ar face sa uit de Mazda (ar trebui sa fie undeva la 20k pret de baza - asa e la Octavia).
In legatura cu dotarile, avantajul la europene e ca pui ce vrei pe ea, dar din aceasta cauza si timpul de asteptare e maricel (3-4 luni). La japoneze, dotarile sunt organizate in niveluri de echipare facute tinand cont de o "piramida a necesitatilor", iar extra-uri sunt foarte putine (de obicei navi, trapa). In schimb, masina vine in maxim 2 luni si asta din Japonia.

O sa va tin la curent cu acest comparativ si cu impresii despre Mazda 3 din moment ce va fi disponibila la drive-test.
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

05 Sep 2013, 21:56

Da, chiar vroiam sa mentionez 1.8 MT. Mi se pare o decizie grea intre FR 140 si Revo G165 daca sunt cam la acelasi pret. Chiar daca are niste clopotei in plus Revo, nu ar fi fost decisivi pt mine. Dar SEAT poate usura aceasta decizie f. f. mult, daca aduce in .RO 1.8 MT si il pune la 800 EUR peste FR 140, asa cum era in configuratorul seat.es. Atunci e game over pentru Mazda3, din punctul meu de vedere, pt ca la 178 CP si multi-link spate ar avea tot ceea ce mi-as dori la acel pret.

Later edit: Din pacate vad ca e la 1200 EUR peste FR 140 acum. Daca ar fi fost la 999 EUR peste era ok. Se rezolva prin negociere :)
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

30 Sep 2013, 10:06

Desi e varianta diesel, primul review mai de doamne ajuta de la noi (ca cel de pe promotor puteam sa-l scriu si eu fara sa fi condus masina :P)

http://www.automarket.ro/test-drive/maz ... 53182.html

off-topic: intre 10-20 octombrie se tine SAB-ul (Salonul Auto Bucuresti). Sper ca noua Mz 3 sa fie expusa acolo. Oricum, e un prilej bun pentru a vedea sub acelasi acoperis noul Leon (posibil oare sa fie adus si ST-ul ?), noua Mazda 3 si alte modele din clasa compacta care pot prezenta interes (Astra si Civic-ul de exemplu).

@dan.nistor: tinand cont de diferenta de pret intre 1.4 140Cp si 1.8 180Cp MT pe noua Octavia (adica 1500 euro), tind sa cred ca Leon FR 1.8 MT se va invarti in jurul sumei de 20k euro (19.900 - 20.100). Asta daca vor baga motorizarea respectiva, macar de la inceputul anului viitor.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

30 Sep 2013, 11:52

cred ca e prea proaspat STul ca sa ajunga deja la bucuresti...
 
Avatar utilizator
Schumi
Mesaje: 167
Membru din: 27 Dec 2007, 18:20
Localitate: B/BZ
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

30 Sep 2013, 13:24

Momentan exista un semn de intrebare in dreptul prezentei marcii SEAT la SAB 2013, pentru ca importatorul nu este de acord cu aceasta prezenta. APIA nu sustine acest eveniment. ST-ul va ajunge in tara dupa anul nou, deci oricum pica.

Exista deja un comparativ intre Leon si Mazda 3 in Autobild. Este vorba despre versiunile pe benzina 1.4 TSI 122 CP, respectiv 2.0 Skyactive 120 CP. Castiga Leonul la toate capitolele (caroserie, grup motopropulsor, confort, conducere si costuri/protectia mediului) si este descris ca fiind mai agil si mai incisiv decat decat concurentul sau japonez.
ex SEAT LEON 1.9 TDI 110 CP - BZ 86 LUK
 
Avatar utilizator
Vlad.
Mesaje: 1108
Membru din: 26 Feb 2012, 18:24
Localitate: Targu Mures/Cluj-Napoca

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

01 Oct 2013, 20:39

Am citit si eu cu mare interes tot topicul asta. Sa-mi spun si eu of-ul, pana la urma...
In primul rand, nu as cumpara niciodata o masina noua, indiferent ce masina e aia. DAR, pentru ca eu si ceilalti ca mine sa avem parte de masini SH, trebuie sa le cumpere cineva si noi. Deci respect celor ce cumpara masini noi. Asta ca o paranteza.
Cat despre subiectul topicului: Am avut ocazia sa conduc un FR 5F diesel. Mi s-a parut o masina extraordinara, mai putin calitatea materialelor de la interior, cat si a vopselei. Dar nu imi dau ferm cu parerea, pentru ca nu detin acest model. De asemenea, m-am jucat putin si cu configuratorul de la Seat. Optionalele mi se par destul de putine si scumpe, dar daca as lua un 5F nou, clar as lua farurile cu LED, cat si acea trapa, care mi se par foarte "cool".
Dupa cum spuneau si colegii mai sus, sunt si eu de parere ca o Mazda nu prea imi inspira nimic. Si ca o paranteza, am fost detinator de Mazda. Si inca ce Mazda... O 323F din '95. :yh Am citit postul lui Cosmin de la inceput. Pot sa confirm ca butoanele de deschis geamurile de pe Mazda mea de 700 euro din '95, erau identice cu butoanele folosite de japonezi si in zilele de astazi. La fel si celebrul ceas cu butoane. Penibil.
Daca totusi as cheltui peste 20.000 euro pe o masina noua din aceasta clasa, clar as merge pe Leon. Poate sunt subiectiv, insa am impresia ca japonezii au uitat sa supuna evolutiei toate elementele de pe masinile lor.
Motorul de pe acea Mazda iti ia ochii la inceput cand citesti caii. Dar cand vezi specificatiile, iti cam dispare zambetul de pe fata. Iar consumul ala? 5 litri pe un aspirat benzinos de 2.000 cm3? :yh Da, bine, pacat ca nu m-am nascut ieri.
Nu stiu cum este motorul 1.4 TSI de 140 cp, dar la prima vedere, clar as alege un motor turbo.
Sincer, ca si calitate over-all (trecand peste imperfectiunile fiecarui model), as alege Seat-ul.

Si bineinteles, sa fiu si eu putin hater... Acele chestii pe care Mazda le propune ca fiind extraordinare si nemaintalnite si Revo si special edition si tot :yh , precum piele, Bose si xenon adaptiv, le are A4-le meu din 2001. Vorba aia, masina de 100 ani.
La banii astia, as alege un A4 b8 din 2011-2012, 2.0 TDI de 170 cai. Dar sa nu fiu acuzat de fanboy-ism, un Passat putin rulat de pe la sfarsitul lui 2012, inceput de 2013, il iei tot in banii astia. Dar, cum am spus la inceput, sunt unii care prefera masinile noi si trebuie sa le respect decizia.

PS. Seat a fost prima mea masina, si sincer, i s-a potrivit sloganul de Autoemocion, chiar daca era o Ibiza de 100 cai.

:hi
Actual: 2007 Audi A4 2.0 TDI 170 hp / 1997 Honda Prelude 2.0i 133+hp
Ex: 2005 Seat Ibiza 6L 1.4 16v 101 hp / 2001 Audi A4 1.9 TDI 152 hp, 390 nm by LVB
 
prapadila
Mesaje: 181
Membru din: 31 Oct 2010, 15:04
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

13 Oct 2013, 20:59

Am citit cu mult interes acest topic deoarece de ceva vreme ma uit si eu dupa mazda3 modelul nou si o gasesc cu adevarat frumoasa.
Eu, daca as cumpara-o as alege motorizarea diesel (pentru servici)...

Ca masina personala am Leon 1p 1.4TSI 125 CP si sunt foarte multumit de ea dar as incerca si altceva. Am avut deja 2 Fiat, 2 Seat si cu siguranta voi schimba constructorul pe viitor iar masinile japoneze ma tenteaza. Stiu ca au cam mult plastic la interior dar Seat-ul nu vrea deloc sa imbunatateasca latura asta asa ca...c'est la vie! Mazda3 citesc ca, calitatea materialelor e mai buna.

Cand va apare Mazda3-ul in reprezentante,cu siguranta voi merge sa il vad, sa il testez si pe urma as putea sa ma pronunt. iar daca va fi sa fie...mi-ar place sa o am ca masina de servici. Date si alte informatii de pe hartie nu cunosc decat ce am citit de la voi de-aia va multumesc.

Consider acest topic unul util, contradictiile colegilor la fel si daca imi permiteti sa va dau un sfat: Traim doar o data, de ce sa nu incercam si altceva?

Salut! :hi
Seat Leon Facelift 1.4 TSI Stylance -magico black CJ 13 PZY
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator