Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

20 Noi 2013, 15:19

Din punctul meu de vedere...si cu asta am terminat....reprezentantii de vanzari Seat nu prea ar trebui sa isi spuna parerea pe aici...e clar ca nu sunt obiectivi...ne furam singuri caciula? dar ce sa zic..unul a lasat blana de oaie jos :)) probabil sunt mai multi
 
Avatar utilizator
ll_her
Mesaje: 982
Membru din: 12 Mai 2008, 08:01
Localitate: Brasov

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

20 Noi 2013, 18:22

Eu cred ca este foarte bine sa isi spuna parerea reprezentantii Seat pe acest forum.
Interesant este ca in ultimii 3 ani nimeni nu a avut de comentat la adresa lor si s-a trezit cineva cu nici 20 de postari sa ii critice - :evil:
Cat despre povestiile tale - cred ca am citit destul...
VR 46

SEAT Altea 1.4 TSI 125 CP Stylance - Mar Blue
Imagine
&
SEAT Leon 1.6 TDI CR 105 CP Copa Edition - Estrella Silver
&
Ex - SEAT Ibiza 1.4 TDI 70CP Fresc - Crono Yellow
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

20 Noi 2013, 22:05

He he....n-am mai intrat de ceva timp pe aici si sincer credeam ca am gresit topicul cand am citit ultimele pagini :lol:

@dan.nistor: Dupa ce am citit descrierea ta despre Mz 3, am ajuns la vorba aia "cate bordeie, atatea obiceie". Cu alte cuvinte, fiecare apreciaza altfel o masina ca si pachet.

Tu zici ca iti place mai mult volanul de pe Mz 3, mie mi s-a parut mai fain cel de pe Leon FR. In ceea ce priveste scaunele, la Leon sunt cam al doilea lucru pe care nu-l suport (dupa fetele de usi) si o sa-ti explic de ce: sustinere laterala aproape inexistenta (la capitolul sportivitate sunt o gluma proasta comparativ cu Leon-ul 1P) si partea de sus (din dreptul umerilor) prea ingusta, de ai senzatia ca stai pe o banca din aceea de la sala. La Mz3 sunt mult mai late in partea de sus si cu o croiala ce intareste acea zona si tocmai asta imi place. Ca sunt mai moi, da, asa e la toate japonezele si e un lucru stiut. In timpul drive-testului nu mi s-au parut a fi prea moi cat sa ma deranjeze sau nici macar sa remarc acest lucru.

La portiere nu ma bag ca n-am stat sa le "ascult". De retinut ca Mz 3 are doua randuri de garnituri la portiere (ca si Golf 7), pe cand Leon-ul 5F are doar un rand. E posibil sa conteze la capitolul antifonare.

Si mie mi s-a parut cam inghesuita la interior (cam ca Civic-ul), dar diferenta nu e asa mare ca sa conteze (cel putin pentru nevoile mele). Zilele trecute m-am suit si pe un model fara geamuri fumurii si parca e mai bine...cel putin in spate nu mai ai senzatia de claustrofobie. Nu-ti place linia geamurilor si volanul ca sunt mai sus ? Pai inseamna ca nu ti-ar fi placut niciodata 1P-ul. Mie asta imi place la 1P, ca stau practic "ingropat" in masina exact ca intr-un automobil sport. Deci iar, tine de gusturi...

Ce intr-adevar nu-mi convine la Mz 3 sunt dimensiunile jantelor. Ia aminte ca "prea mic" sau "prea mare" sunt chestii relative. Eu am pe Leon 1P jante de 16" si simt un disconfort mai mare la gropi/denivelari decat in Mazda de la drive-test cu jante de 18". Problema e ca pe Mz 3 cele de 16" par putin subdimensionate, iar cu cele de 18" articulatiile masinii vor fi mult mai solicitate si in timp vor aparea probleme. Ma gandesc din perspectiva mea, locuiesc in Ilfov si unele drumuri pe care merg nu sunt foarte "prietenoase" cu masina. Si da, nu exista roata de rezerva, dar nu e singurul producator care nu include standard asa ceva. Se poate comanda ulterior probabil contra unei sume de 80-90 euro. Iarasi, eu nu cred ca e un minus asa de mare incat sa influenteze alegerea....

Nu in ultimul rand, mai avem si aspectul consumului. Stiu ca e cool sa ai zvacu' de la turbina si dupa ce scoti la o tura mai agresiva prin oras prietenii/prietenele toti sa intrebe plini de uimire: "Pai cum, e doar de 1.2/1.4 ?!". Din pacate cand ajungi la pompa, nu mai sunt prietenii care sa te sustina, esti numai tu cu cardul. Si sa bagi benzina intr-un motor de 1.2/1.4 ca intr-un Mustang...da-o in ma'sa de treaba :(
Mie motorizarea de 2.0 litri si 120CP de pe Mazda mi-a dovedit ca e net superioara d.p.d.v al performantelor fata de ce am acum (cum era si de asteptat), dar in acelasi timp a scos un consum (mult) mai mic decat 1.2-ul din dotare. Crezi ca daca la drive-test obtineam un consum de 10%, nu-i dadeam dismiss in secunda urmatoare ? Pai m-as fi intrebat de sa platesc impozit/taxe la un motor mai mare cand poti sa consum la fel de mult dar cu un motor mai mic cu morisca ? Si sincer nici nu s-ar mai fi pus problema achizionarii unei alte masini...mai bine raman cu ce am acu.

Toate celelalte aspecte care tin de condus (directie, cutie viteza, suspensii, insonorizare, etc) n-are rost sa le discutam, astea se vad doar la drive-test si cine e cu adevarat interesat va face unul.

Chiar zilele astea ma uitam in configuratoul Seat in speranta ca vor aparea noile dotari despre care s-a tot vorbit (front assist, DCC) si, oricat as trage de mine ca sa-mi placa, pur si simplu nu mai reprezinta un pachet asa frumos cum era 1P-ul. Pe vechiul Leon, indiferent de echipare, primeai aceleasi plastice la interior, suspensie multilink si nu in ultimul rand o masina frumoasa, pe care nu trebuia sa mai pui extra-uri ca sa arate ok. Avea personalitate indiferent de echipare. Cam asta vad eu acum in Mazda 3. Chiar in nivelul de echipare Challenge (fara faruri xenon, fara geamuri fumurii, fara stopuri LED - practic echivalentul unui Leon Style ca si dotari) arata fenomenal (aruncati un ochi pe autovit pt poze reale - nu facute in PS).

Eu vreau sa mai fac inca un drive-test mai lung cu G120-ul sa ma conving daca e suficient pt mine ca dinamica si mai ales sa confirm/infirm consumul obtinut prima data. Poate reusesc si un 130 kmh pe cruise control, chiar sunt curios cat afiseaza CB-ul. Dupa alegerea motorizarii, vedem cum e cu dotarile, discount-uri si alte chestii din astea lumesti...
 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

20 Noi 2013, 22:17

Ovidiu...astept drive-test-ul tau...eu din pacate sunt blocat la Satu Mare urm. 2-3 saptamani :)
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

20 Noi 2013, 22:28

mralph26 scrie:
Ovidiu...astept drive-test-ul tau...eu din pacate sunt blocat la Satu Mare urm. 2-3 saptamani :)


Pff...de ce nu ai citit topicul de la inceput ?

Primele impresii din showroom: viewtopic.php?p=339643#p339643

Si primul drive-test (cam scurt, dar macar a fost): viewtopic.php?p=339867#p339867
 
mralph26
Mesaje: 21
Membru din: 08 Noi 2013, 13:40

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

21 Noi 2013, 00:02

astept ceva mai detaliat :)
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

21 Noi 2013, 10:30

:D :D :yh

Mai omule, spune-ne si noua ce ai fumat, ca vrem si noi :yh

Mai detaliat decat s-a detaliat deja nu cred ca are nimeni rabdare sa scrie aici. Singurul lucru care nu s-a precizat e ce se intampa cand esti la volan si tragi o basina cu sonor.. Scaunul absoarbe doar zgomotul sau si mirosul?

In rest, mare grija cu halucinogenele.. Nu manca ciuperci inainte sa te sui la volan :)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

 
Avatar utilizator
BrasovBogdan
Mesaje: 509
Membru din: 18 Oct 2013, 01:17
Localitate: BV

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

20 Ian 2014, 18:46

astazi am fost intämplätor la un showroom cu mazda,, nu stiu pärerea voasträ : doar cä observasem undeva, cineva ridica masina asta mazda3 in slävi. despre cum aratä ,eu personal am rämas cu impresia unei masini de jucärie chinezeascä ,exterior si interior nu se comparä cu Leon.,(nici materialele folosite nu sunt la fel de bune ca intr-un FR), nu stiu cum se conduce, dar pentru mine Leon a iesit cästigätor din start.
LEON SC FR1.8 DSG

http://postimg.org/image/qap1j0t97/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
eyeheartpi
Mesaje: 3
Membru din: 15 Feb 2014, 00:01

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

15 Feb 2014, 00:12

Salut,

Voiam sa aduc o precizare asupra unui aspect mentionat de ovi_ice si anume costul inlocuirii kitului de reparatie pana cu o roata de rezerva.
Pentru inlocuire trebuie sa cumperi un kit in valoare de 2025 lei pentru varianta sport (hatchback) si 1800 lei pentru varianta sedan. Preturile le-am cerut la dealer, acesta urmand sa scoata spuma/kitul (acesta ramane tot clientului, dealerul doar face inlocuirea) si sa il inlocuiasca cu un alt ansablu care contine printre altele si o roata de rezerva.
Altfel trebuie sa spun ca sunt viitor posesor de mazda 3 dupa ce am testat in prealabil si leonul.
Nu pot sa spun ca am gasit vreun defect la leon dar consumul mai scazut pus in legatura cu simplitatea (a se citi aspirat) motorului m-au facut sa inclin balanta in favoarea mazda.
 
Avatar utilizator
clinlin
Mesaje: 227
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

15 Feb 2014, 13:19

Da-ne niste detalii despre motorizarea si echiparea pe care ai ales-o. M-ar interesa si cu ce versiune de Leon ai comparat.

Oricum, felicitari pentru alegerea facuta. Important este sa ti se potriveasca tie!
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 184CP
 
prapadila
Mesaje: 181
Membru din: 31 Oct 2010, 15:04
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

15 Feb 2014, 20:34

Ai ales cumva si culoarea? :bigsmurf:

Asteptam pareri si impresii...
Seat Leon Facelift 1.4 TSI Stylance -magico black CJ 13 PZY
 
eyeheartpi
Mesaje: 3
Membru din: 15 Feb 2014, 00:01

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

15 Feb 2014, 23:56

E vorba despre varianta Attraction cu motor 2.0 de 120 CP.

Dotari/diferente fata de Leon FR exista dar cred ca poti obtine un pret asemanator pentru dotari asemanatoare destul de usor daca stii ce vrei sau ce iti trebuie.
Am facut test drive pe Leonul FR de la Metrotehnica de 1.4 122 CP. La momentul respectiv mi s-a parut foarte/suficient de fasnet dar, cu toate astea, tinta mea era varianta de 1.4 140 CP.
Traseul parcurs a inclus Str. Panduri, Blvd 13 Septembrie si Calea Rahovei. Consumul obtinut a fost cam 10L/100km. La plecarea din showroom aveam un mare zambet pe fata si eram chitit ca in februarie/martie sa iau Leon.
Am ajuns si la showroomul Mazda, am facut un test drive de vreo 7 km in zona Grivita/Piata Chibrit, mi-a placut mult masina si in urma unor discutii cu dealerul am stabilit un test drive mai lung (18.5km, Soseaua Chitilei - Parc Bazilescu).
Consumul la mers normal/schimbat pana in 3000 ture mi-a iesit cam la 7.7 L/100km pe primii 9-10 km iar pe restul, cu schimbari inclusiv la 5500/6000 rpm a crescut pana la 8.5 L/100km.

Cert e ca in cazul ambelor masini am simtit o diferenta enorma fata de Opelul Astra G diesel pe care l-am condus cam 3 ani de zile :).

Printre lucrurile care nu imi plac la Mazda sunt:
Lipsa rotii/kitului de rezerva. Am mentionat mai sus pretul si mi se pare absolut jignitor sa ceri suma asta de bani pentru o roata, polistiren si ceva scule cu care desfaci roata.
Lipsa gurilor de ventilatie spate
Turometru digital mic, indesat intre instrumentele din spatele volanului.

La Leon, desi calitatea per total mi s-a parut ok nu am gasit ambientul care sa ma atraga. In continuare sustin ca daca nu as fi luat Mazda as fi luat Leon chiar daca in lista de producatori la care m-am uitat cand am inceput sa caut masina s-au aflat Ford, VW, Alfa (cea mai cheala Giulietta) sau Fiat.

Cat despre motorizari/mecanica, mi se pare un pic aiurea sa ai doar turbo pe benzina, fara nicio optiune de aspirata si sa pui punte semirigida la o masina atat de scumpa. Nu imi trebuie neaparat multilink, nu merg cu 90 in curbe spre Brasov dar e vorba despre respectul aratat clientului prin calitatea echipamentului instalat in masina.
E valabil acelasi lucru si despre Mazda cu lipsa unei motorizari turbo de cilindree mica dar, din fericire pentru mine, nu asta imi trebuie :).

Inca ceva: 2.0 120CP nu mi-a parut o motorizare mai puternica decat 1.4 122 de la VAG ci doar una mai aproape de gustul meu.

Cam atat, toate bune!
 
Avatar utilizator
BrasovBogdan
Mesaje: 509
Membru din: 18 Oct 2013, 01:17
Localitate: BV

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

16 Feb 2014, 00:59

Pärerea mea este ca nu prea are relevanta consumul facut in test drive de 20 km. .
Ma gandesc ca e posibil sa conteze diferenta intre o masina de test drive si una personala.
A mea personala ,cand am luat-o am pornit cu un consum,in jurul valorii de 12 Litri. asta a fost in primii 0-50 km. apoi treptat a scazut , acum am 4400 km ,si s-a stabilit la un consum de 6.6 media. precizez ca am obtinut si cel mai economic consum ,cu o medie de 5.5 Litri /mixt .cu un motor nu tocmai mic. 1.8 de 180 cutie automata .
oricum mazda 3 arata binisor ,dar nu da pe spate cu nimic.sa fie poate fiabilitatea mai buna ?? nu stiu asta vedem in timp,depinde si de fiecare.
Sä o stäpänesti sänätos ,important e ca este masina nouä ,nu a 14-ea mänä sau picior :-) adica x14 Second Hand
LEON SC FR1.8 DSG

http://postimg.org/image/qap1j0t97/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

17 Feb 2014, 17:58

@eyeheartpi:

- pretul pt roata de rezerva (tot "kit-ul") e nesimtit de mare. Cu banii aia iti cumperi toba Sebring/Cork Sport plus accesorii complete interior (gen covorase cauciuc, floor mat pt portbagaj). E suspect pt ca, in US, roata de rezerva e inclusa standard, iar pretul uneia aditionale (in caz ca..nu stiu...o pierzi pe cea originala :D) e putin peste 100$.
- turometrul acela mic digital (pe echipari Challenge/Attraction) ma everveaza si pe mine. Pot zice chiar ca Mazda a dat-o in bara cu acest aspect. Daca vrei acel turometru analog (de pe Revo), intreaba la dealer cat costa piesa + manopera. Eu chiar am deschis un topic pe forumul mazda in legatura cu schimbarea turometrului..teoretic piesa ar trebui sa coste maxim 100 euro + resoftare CB + manopera (aici e cam delicat, ca trebuie demontat bordul). Repet, o intrebare la dealer nu strica, eu eram chiar pornit cu treaba asta...dar nu stiu daca imi mai iau Attraction :P .
- ai dreptate, motorul de 120CP face acelasi lucru ca cel de 122CP de la VAG (puteri si cuplu apropiate), dar o face cu mai mult rafinament (parerea mea). Pt mine a contat mult si calitatea interiorului, design interior/exterior, tehnologie la interior, suspensia independenta, pretul f bun (raportat la dotari) si nu in ultimul rand drive-testul. Iar noul Leon nu imi mai transmite nici o emotie cum o face actualul 1P+.

Una peste alta, sa o stapanesti sanatos. :cheers

Eu as vrea sa ma bag pe G165 Revo (cum am zis initial), asta daca vom mai avea program rabla si in 2014. Daca nu...tot G120 Attraction :tongue

p.s.: ce culoare e masina si ce termen de livrare ai primit ?
 
eyeheartpi
Mesaje: 3
Membru din: 15 Feb 2014, 00:01

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

18 Feb 2014, 12:07

@ovi_ice:

Din ce m-am tot uitat la reviewuri, foarte multe din afara tarii intrucat cele din tara sunt putine, am vazut ca difera (suficient) lista de dotari standard asa ca nu cred ca-i foarte ciudat ca americanii pot cumpara inca o roata de rezerva. Poate la ei nu se fura masinile ci doar rotile :).
Am vazut posturile tale si de pe forumul mazda dar, cel putin pentru mine, alte modificari aduse masinii nu sunt de dorit. In vechiul Opel Astra si-au bagat destui mainile si nu prea sunt fan chiar daca interventia e una autorizata.

Ca sa nu fim doar offtopic, as vrea sa prezint si ceva costuri ale Mazdei:
RCA: Omniasig: 830 lei pe 12 luni, Astra: 1120 lei pe 12 luni, Groupama: 4200 lei
Casco: Omniasig: 640 euro pe 12 luni, de altele nu imi mai aduc aminte ca la asta m-am hotarat.
Taxa de mediu: aproximativ 100 euro.

Pentru Leon nu am cerut nicio cotatie de pret dar motorul de 1.4 vine cu costuri semnificativ mai mici, chiar si la revizii, conform datelor furnizate de Metrotehnica. Intervalul de service e un pic mai mare la Mazda (la 20k km).
Daca nu ma insel, prima revizie Leon: 290 lei, prima revizie Mazda: 170 euro?.

Spre comparatie, mi-a placut mai mult la Leon (de altfel, la toate masinile din grupul VAG) faptul ca vine ca o masina complet pregatita: trusa prim ajutor, triunghi reflectorizant, extinctor etc.
Si eu as spune ca Mazda e mai bine pregatita dpdvdr al finisajelor dar cred ca asta tine de gusturi si de preferinte personale.

Cat despre ce spunea BrasovBogdan, mie imi e inca neclar care ar putea fi problemele reale ale unui motor turbo neturat corespunzator pentru a obtine consumul cel mai mic. Nu voi merge la 1100 rpm ca unii dintre reviewerii romani de masini dar, macar pentru cei nehotarati, ar fi bine daca ar interveni cineva sa explice daca vor aparea probleme la condus in modul Eco.

Culoare Blue Reflex, termen de livrare aproximativ 21.02.2014. Masina e luata din stoc, fabricatie 2014.

Ah, foarte important de stiut, toate masinile comercializate de acum inainte vor fi fabricate in Mexic, termen de livrare iunie/iulie. Nu stiu despre voi dar prefer masina facuta in Japonia/Europa (Leon) decat in Mexic chiar daca in practica nu ar fi nicio diferenta.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori