Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
StefanV
Subiect Autor
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

1.4 TSI 122CP vs 140CP

23 Iun 2013, 13:22

Am tot citit in ultimele zile despre aceste doua motoare si as vrea sa aud si parerile voastre. In general lumea gaseste plusuri pentru motorul pe care il are, dar m-ar interesa niste comparatii ceva mai obiective, ideal de la persoane care au mers cu ambele motoare, pe acelasi model de masina si acelasi tip de cutie (sunt constient ca "acelasi tip de cutie" nu inseamna cutie identica... ma refer doar ca nu ma intereseaza comparatii intre un model cu cutie manuala si altul cu DSG). Concret, vreau sa stiu daca merita aproximativ 800 de euro in plus (atat am inteles ca ar fi diferenta pe un Leon 5F) pentru motorul de 140CP, daca exista vreo diferenta la turatii mici intre lag-ul celor doua versiuni si daca sunt diferente majore la acceleratia in gear.

Si un articol legat de acest aspect: http://www.autobild.de/artikel/drei-vw- ... 70402.html Din pacate nu stiu germana, dar folosind Google Translate am inteles de acolo ca motorul de 122CP ar fi cel recomandat. Deci, voi ce ziceti?
 
Avatar utilizator
danbenq
Mesaje: 43
Membru din: 14 Mar 2013, 11:15
Localitate: Heilbronn

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

23 Iun 2013, 18:32

ala e un articol din 2007 ... astea sunt motoare noi din 2012, asa ca n-are legatura.
Eu am ales motorul de 140CP pt. ca are cuplu mai mare si normal caii putere, dar cu toate astea acelasi consum. Deci pot conduce economic si sa am consum ca motorul de 122CP, dar cand am chef pot condce si sportiv, sau un pic mai sportiv decat cel de 122CP.
Dar trebuie sa recunosc ca n-am testat masina inainte de a o cumpara, asa ca nu stiu exact cum se simte diferenta intre cele doua motoare.
Seat Leon 5F FR
1.4 TSI 140PS
 
StefanV
Subiect Autor
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

27 Iun 2013, 13:13

Pana la urma voi merge si eu tot pe 140CP. Sper sa fie o alegere ok. Din pacate tot nu am reusit sa gasesc pe cineva care a mers cu ambele versiuni ca sa-mi spuna cum sta treaba cu lagul si acceleratia, dar pe hartie, intr-adevar, arata mai bin cel de 140. Cel mai tare m-a mirat ca are acelasi cuplu ca 1.8 180CP. In fine, sper sa pot sa revin cu mai multe detalii dupa ce o sa am masina.

@Danbenq, stiu ca motorul asta opreste automat 2 cilindri la mersul intins (pentru economie de combustibil) si ii reactiveaza automat cand ai nevoie de putere. Este deranjanta/sesizabila treaba asta?
 
korobano
Mesaje: 5
Membru din: 07 Feb 2013, 14:09

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

27 Iun 2013, 16:04

ACT (tehnologia de care amintesti) e disponibila doar pe Audi si VW la motorul de 1.4 (si la V8-ul de 4.0, dar nu intra in discutie).
Cel de pe Leon nu opreste niciun cilindru. Din ce am inteles e posibil sa fie introdusa tehnologia si la Seat insa de la anul, dar nu e nimic sigur.

Cuplul de la 1.8 TSI e limitat de DSG7, cel cu manuala (care nu se vinde la noi) ar trebui sa aiba cuplul mai mare insa nu gasesc acum niste specificatii corecte.
 
StefanV
Subiect Autor
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

27 Iun 2013, 16:14

Interesant ce zici tu. Dealerul spunea ca si TSI-ul de 140CP de pe noul Leon opreste doi cilindri. Nu asta mi-a influentat alegerea, dar poate ca sunt oameni pentru care acest lucru este important si e ciudat ca dealerul sa le spuna asta si apoi sa se afle ca nu e adevarat. Ai un link sau ceva din care reiese ca pe Leon nu e disponibila aceasta tehnologie (ca sa-i arat dealerului)?
 
korobano
Mesaje: 5
Membru din: 07 Feb 2013, 14:09

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

27 Iun 2013, 16:52

singurul link pe care l-am gasit e asta:

http://www.just-auto.com/news/mqb-allow ... 32814.aspx

In 2014, a high performance variant will be launched, the replacement for the turbocharged Cupra R. Another additional version inked in to next year's launch calendar will be powered by the Volkswagen Group's new 1.4 TSI with ACT (Active Cylinder Technology).

Dealerii in cele mai multe din cazuri sunt pe dinafara bine de tot. Nu se specifica in niciun document Seat ca motorul ar fi dotat cu asa ceva, insa cel mai bine iti poate confirma colegul danbenq, care conduce motorul asta pe Leon 5F.
 
Avatar utilizator
danbenq
Mesaje: 43
Membru din: 14 Mar 2013, 11:15
Localitate: Heilbronn

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

27 Iun 2013, 17:19

korobano scrie:
Dealerii in cele mai multe din cazuri sunt pe dinafara bine de tot. Nu se specifica in niciun document Seat ca motorul ar fi dotat cu asa ceva, insa cel mai bine iti poate confirma colegul danbenq, care conduce motorul asta pe Leon 5F.


asa e, Seat nu are tehnologia ACT.
@StefanV: eu iti pot spune ca nu vei regreta alegerea, e o placere sa conduci masina cu mototul asta.
La cel de 122CP au aparut ceva probleme (mici) ... un zgomot, un fluierat ciudat la anumite turatii. Am inteles ca aparut deja o saiba ceva care se monteaza la turbo pt. a rezolva problema.
Seat Leon 5F FR
1.4 TSI 140PS

 
StefanV
Subiect Autor
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

04 Iul 2013, 12:42

Se pare ca sunt ceva confuzii pe net in privinta motorului de 1..4, 140CP de pe Leon. Unii spun ca ar avea tehnologia ACT si distributie pe curea, altii ca nu are ACT si distributia e pe lant. De exemplu, pe http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/se ... ection=bad scrie ca "01-12-12: VAG's new, modular 1.4 litre EA211 TSI is belt cam, not chain cam.", iar pe http://www.honestjohn.co.uk/askhj/answe ... e-engines- scrie ca "1.4 TSI 140 ACT is belt cam. 1.8 is chain cam. I have not yet driven the new Leon, but my testers rate it."

Exista pe undeva date oficiale legate de distributia motorul TSI de 140CP care vine acum pe Leon?
 
csaban
Mesaje: 55
Membru din: 13 Mar 2013, 18:49
Localitate: Bucuresti

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

04 Iul 2013, 12:57

danbenq, asa e. e un suierat metalic intre 2000-3000 turatii, doar cand accelerezi.
eu am problema asta, astept inca piesa de la dealer.

per total, am o experienta nefericita cu leon-ul asta nou. pe langa suieratul asta metalic, am si zgomotul la trapa ce a fost inca neidentificat.
si cativa greierasi in spate.
2013 Seat Leon 1.4TSI, 122CP
 
Avatar utilizator
danbenq
Mesaje: 43
Membru din: 14 Mar 2013, 11:15
Localitate: Heilbronn

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

04 Iul 2013, 13:18

StefanV scrie:
Exista pe undeva date oficiale legate de distributia motorul TSI de 140CP care vine acum pe Leon?


daca intelegi putin germana uite aici:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=712657

daca nu, incearca cu google translate.
Seat Leon 5F FR
1.4 TSI 140PS
 
StefanV
Subiect Autor
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

04 Iul 2013, 22:20

Danbenq, nu am reusit sa ma lamuresc din documentul ala daca motorul de 140 are distributie pe lant sau nu, dar e interesant documentul. Multumesc.
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

05 Iul 2013, 02:21

StefanV scrie:
Am tot citit in ultimele zile despre aceste doua motoare si as vrea sa aud si parerile voastre.


am mers cu 122 cp la drive test si detin motorul de 140 cp de o saptamana. sunt incomparabile. 140-ul are un cuplu mai mare livrat mult mai repede. se simte mult mai bine cand este condus nervos. 122 cp mi-a dat impresia ca e in general lenes, cu exceptia momentelor in care il turezi tare.

StefanV scrie:
... nu am reusit sa gasesc pe cineva care a mers cu ambele versiuni ca sa-mi spuna cum sta treaba cu lagul si acceleratia...

@Danbenq, stiu ca motorul asta opreste automat 2 cilindri la mersul intins (pentru economie de combustibil) si ii reactiveaza automat cand ai nevoie de putere. Este deranjanta/sesizabila treaba asta?


simt un mic lag undeva intre 1500 si 2000 rpm, daca il tin peste 2000 nu apare. acceleratia este superba pana pe la 100 - 120 km/h

motorul asta este f. apropiat de 140-ul de pe Golf7 dar NU are ACT.

korobano scrie:
Cuplul de la 1.8 TSI e limitat de DSG7, cel cu manuala (care nu se vinde la noi) ar trebui sa aiba cuplul mai mare insa nu gasesc acum niste specificatii corecte.


nu este adevarat. dsg-ul era limitat la ~400 Nm dar nici macar limitarea asta nu mai exista. cutia manuala de pe 1.8 are acelasi cuplu cu cea dsg si este identica cu cutia de pe 1.4 140 cp (acelasi id, aceleasi rapoarte).

StefanV scrie:
... Dealerul spunea...


dealerii, in marea lor majoritate, nu stiu mai mult decat ce scrie in brosurile de marketing, uneori nici macar atat. in general nu conteaza ce zice daca nu poate sa sustina cu ceva in scris.

StefanV scrie:
... Exista pe undeva date oficiale legate de distributia motorul TSI de 140CP care vine acum pe Leon?


este pe curea. verificata la mine, ochiometric.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
danbenq
Mesaje: 43
Membru din: 14 Mar 2013, 11:15
Localitate: Heilbronn

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

05 Iul 2013, 07:46

StefanV scrie:
Danbenq, nu am reusit sa ma lamuresc din documentul ala daca motorul de 140 are distributie pe lant sau nu, dar e interesant documentul. Multumesc.

acolo scrie ca toate motoarele pe benzina din noua serie EA211 sunt pe curea ce are o durata de viata egala cu masina.
Seat Leon 5F FR
1.4 TSI 140PS
 
StefanV
Subiect Autor
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

05 Iul 2013, 10:16

Am vazut acum. Google Translate traduce sectiunea aia ca "The Renaissance of the belt in the valve train" :) Eh, pana la urma cu curea sau cu lant, cu ACT sau fara, tot nu mai am rabdare sa-mi vina si mie masina :bounce:

@dan.nistor, multumesc pentru detalii, acum sunt si mai convins ca am facut alegerea buna mergand pe motorul de 140, desi intre timp am mai mers putin si cu motorul de 122 si chiar pot spune ca nu mi-ar fi parut rau deloc nici daca as fi ales varianta aia.

@korobano, aici sunt specificatiile de la 1.8 fara DSG, mai pe la sfarsitul brosurii https://s3.amazonaws.com/uk.seat.btd/br ... n_2013.pdf Intr-adevar, se pare ca dan.nistor are dreptate si nu este DSG-ul cel care limiteaza cuplul
 
StefanV
Subiect Autor
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 1.4 TSI 122CP vs 140CP

19 Iul 2013, 22:50

Cateva informatii relevante pentru acest topic care au fost postate de dan.nistor (multumim, Dan) intr-un alt topic: viewtopic.php?p=327678#p327678

Azi mi-a venit si cartea de identitate a masinii. Poate mai cauta cineva ca mine diverse tehnicalitati despre 5F 140 CP asa ca le dau aici. Bine ca cere EU certificatul asta de conformitate pt ca asa putem avea informatii de incredere.

Informatiile de mai jos sunt si in cert. de conformitate (eliberat de SEAT si venit de la fabrica) si pe cartea de identitate, daca nu se specifica altfel.

Cod exact pt model: BCHPAX0
Masa totala maxima autorizata: 1720 kg
Producator motor: Volkswagen AG
Cod motor: CHP
Cilindree: 1395 cc
Putere: 103 kW @ 4500 rpm
Anvelope + jante autorizate:
195/65 R15 91V + 6Jx15 ET43
205/50 R17 93V + 6Jx17 ET48
205/55 R16 91V + 6.5Jx16 ET46
205/55 R16 91V + 6Jx16 ET48
225/40 R18 92V + 7.5Jx18 ET51
225/45 R17 91V + 7.5Jx17 ET51
225/45 R17 91V + 7Jx17 ET49
Nivel emisii: EURO 5 J

Singura veste proasta este ca nu e EURO 6.

Vestile bune sunt mai multe.

Prima ca motorul este CHPA, acelasi care are ACT pe Golf7. Vedeti aici: http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf_VII#Ottomotoren si aici http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... 00871&nmt= Motorul este fabricat in Cehia de Skoda pt tot grupul VW (SEAT, Skoda, VW, Audi). Vedeti aici: http://www.volkswagenag.com/content/vwc ... ngine.html

A 2-a veste buna este libertatea mare la combinatii de jante si anvelope.

A 3-a veste buna este pentru cine nu crede in garantie :):

Cu 700 EUR se poate face motorul de 177 CP: http://www.speed-buster.de/en/chiptunin ... 928420181/

Exista deja kit-uri de accesorii: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... ms&cad=rja

Diverse "pese": http://www.easycarparts.nl/seat/leon-ha ... ta-09-2012

Enjoy

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator