Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
radupop86
Subiect Autor
Mesaje: 4
Membru din: 22 Iun 2013, 09:14

probleme peste probleme

22 Iun 2013, 09:16

Salut,

Am un Seat Ibiza din 2001 - 37kw 50CP tip motor AUC - si de mai bine de o saptamana nu stiu ce sa ma mai fac cu ea. Nici inainte nu am fost lipsiti de probleme, dar saptamana asta chiar a pus capac. Am avut curajul sa plecam o saptamana in concediu si sa o lasam parcata, iar cand ne-am intors, surprizeee.

Cand am ajuns si am pornit-o a inceput sa trepideze la relanti si cand o turam peste 2500 in mers parca se ineca si se scutura toata, chiar mi-a si murit motorul la un semafor. M-am decis sa merg cu masina la prieten, sa o puna pe VAG-COM unde mi-a dat urmatoarea eroare p0303 - OBD-II Trouble Code: P0303 Cylinder 3 Three Misfire Detected. El mi-a spus sa merg sa cumpar fisa de la cilindrul 3 si sa o schimb. Prima intrebare, pentru ca am cautat pe intreg internetul si parerile sunt impartite... CARE ESTE FISA CILINDRUL 3? Unii spun ca numaratoare incepe din stanga cum te uiti la motor (de catre distributie), altii ca din dreapta, altii ca ar fi ordinea 1342 luat din stanga si altii ca e fisa pe care scrie C.

Eu am comandat fisa cilindru 3 si avea lungimea celei de-a doua fise - luate din stanga, de catre distributie si pe care scrie C. Va rog sa-mi spuneti daca am schimbat fisa care trebuia. E drept ca mai trepideaza putin la relanti dar in mers pot sa-i dau si 5000 rpm ca trage si nu mi se mai inceaca.

Problema 2: Am oprit motorul in fata blocului si cand sa o pornesc ciu-ciu. Am desfacut capacul de sub volan am apasat pe mufa de contact si a pornit. Dupa care un eletrician a schimbat contactul cu unul nou si masina a pornit iar la prima cheie, dar... nu mai sare maneta de la semnalizare........... am desfacut bordul si volanul din nou, dar nu se vedea sa fie ceva pus gresit sau rupt etc., iat sistemul care e unul destul de rudimentar parea functional. Cand se semnalizeaza stanga mai sare maneta, dar dreapta mai deloc. MA STRESEAZA!!!

Si problema cu numarul 3, acum am observat ca daca apas butnoul de AC si pornesc clima, masina incepe sa trepideze si sa scuture urat de tot. Face acest lucru mai mutl la relanti, daca e in mers am observat ca doar ii scade puterea mai mult ca de obicei si cel de-al doilea ventilator de sub capota incepe sa se roteasca serios. Ma intreb, e posbil ca sa nu fi pus fisa unde trebuie sau sa fie dusa si bujia nr3, ar putea toate astea sa afecteze atunci cand pornesc AC-ul?

Va rog tare mult sa ma ajutati cu raspunsuri si eventual solutii la aceste intrebari si probleme... Oricum o sa merg cu ea din nou la un atelier auto, dar pana strang ceva banunti vreau sa stiu daca am pus fisa unde trebuie, daca e posibil sa fie si bujia de vina si ce naiba sa fac cu maneta de la semnalizare care nu mai sare dupa ce a fost desfacuta.

Va multumesc in avans si pentru orice alte detali, daca este nevoie va stau la dispozitie!
 
untipdan
Mesaje: 217
Membru din: 11 Ian 2011, 21:51
Localitate: Targoviste/Bucuresti

Re: probleme peste probleme

22 Iun 2013, 11:44

Salut! Nu stiu exact cum arata motorul de la masina ta, a mea de exemplu nu are fise, are cate o bobina de inductie pe fiecare cilindru. Cand mi-a dat si mie missfire pe cilindrul 3, era al treilea cum numeri de la dreapta la stanga. Am schimbat bobina de pe cilindrul 3 cu cea de pe 4 si eroarea s-a mutat pe 4. Incearca si fa la fel cu fisa pe care o suspectezi ca ar fi defecta (asta daca se poate, daca lungimea ei permite, cum am spus, nu stiu exact cum arata motorul tau). Eventual schimba si bujiile intre ele si vezi daca se muta eroarea.
Cu maneta de semnalizare, nici a mea nu mai "sare" uneori. Daca nu ma insel cand semnalizez stanga...Eu n-am umblat niciodata pe acolo dar nu mi se pare atat de deranjant.
Iar cu AC-ul...si la mine trepideaza putin exact in momentul cand il pornesc. Si sapiarda din putere e normal.
Vezi cu missfire-ul ala daca ai rezolvat sau nu problema, desi eu cred ca s-a rezolvat pt ca masina chiar face urat cand ai probleme cu aprinderea.
Sper sa-ti fie de folos. Multa bafta!!! :hi
Cordoba 1.4 2007 BXW
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: probleme peste probleme

22 Iun 2013, 11:46

Legat de ac..daca iti fura curent e posibil..la servis trebuia sa faci o verificare completa : bujii, fise, bobine ; mecanicul iti spunea ce trebuie schimbat si nu cred ca mai aveai probleme. Cand verifici aprindere, verifica si bateria si alternatorul ; la contact, din ce spui tu mufa era problema..de ce a fost musai sa ti-l schimbe?
 
papillon
Mesaje: 1
Membru din: 10 Ian 2014, 18:22

Re: probleme peste probleme

10 Ian 2014, 18:28

salut
am si eu un seat ibizza 1.9 sdi an 2000
am o problema cu stergatoarele
de cind sa ars motorasu original
cel nou merge numai pe treapta 2 de viteza fara sa revina la 0 dupa oprire
am mai citit pe forumuri ca ar putea fi maneta pe care am inlocuit-o si face la fel
cel de pe haion porneste de nebun la o groapa sau soc
am luat si un releu
dar sincer habar nu am unde e localizat releu sa il inlocuiesc
ma puteti ajuta cu un desen sau explicatii
nu de alta dar e incomod rau far stergatoare :(

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator