Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
RazvanSeat
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 11 Iun 2013, 12:03
Localitate: Braila

Problema 1.9 TDI Gaze sub forma de abur la busonul de ulei

11 Iun 2013, 12:28

De curand am achizitionat din pacate de la un samsar un seat leon neimatriculat. Aparent totul parea ok , doar niste ulei de dedesubt, am desfacut tubulaturi , omul a parut de inceredere si a zis ca a schimbat turbina ca l-a lasat prin ungaria, doar ca nu a mai curatat si uleiul din intercooler ca se grabea.Am scos primul set de numere rosii sa pot circula, i-am desfacut tubulaturile si le-am curatat de ulei + intercoolerul , schimbat toate filtrele + uleiul, iar dupa 100 de km mi s-a oprit motorul in mers la 135 km/h. Am incercat vreo 3 ore sa il pornesc, electromotorul invartea dar nu se intampla nimic. L-am dus cu slepul la un mecanic care mi-a desfacut turbina si mi-a aratat-o.Axul era rupt iar paletii din capat unu a fost blocat iar la celalalt i s-a desprins piulita din capat si era tot macinat. A desfacut tot , de la catalizator la baia de ulei , intercooler, etc. sa vada daca nu s-au dus bucati de pilitura si pe acolo. A montat un alt turbo reconditionat complet cu garantie 1 an de zile ( inclusiv la montare) si din nou uleiul plus filtre, masina merge perfect, nu are nimic , dar mi-a zis ca e ciudat faptul ca imi scoate atunci cand motorul este cald un gaz sub forma de abur pe la busonul de ulei, si poate sa fie dus si motorul. Inainte de toata chestia asta am observat ca masina scotea un fum alb cand era rece si pornea greu la cald. Am cheltuit o gramada de bani si mi-e teama sa nu fie in zadar si sa trebuiasca sa ii mai schimb si motorul.
Daca a mai patit careva asa ceva astept o parere. Multumesc frumos.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Problema 1.9 TDI Gaze sub forma de abur la busonul de ulei

11 Iun 2013, 12:55

salut
Nasoala patanie cu turbina.
Este normal sa ai o oarece presiune in carter si vaporii de apa rezultati in urma arderii combustibilului si stersi de segmenti de pe cilintru sa se evapore datorita temperaturii ridicate a uleiului.
DAr, fiecare motor are dat de producator o anumita presiune pana la care se considera ca ar fi o uzura acceptabila.
Daca presiunea in carter depaseste o anumita valoare se impun verificari si inlocuiri de piese.
Vezi la un mecanic bun care stie ce inseamna un motor si nu masoara presiunea in carter cu podul palmei sa faca ceva masuratori, inclusiv presiunea uleiului cu un manomentru bun si compresia in cilindri, la cald si rece.
Nivelul in vasul de expansiune ramane constant? culoarea vasului este uniforma si fara urme de ulei ori funingine?
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Problema 1.9 TDI Gaze sub forma de abur la busonul de ulei

11 Iun 2013, 13:12

Eu am avut o problema asemanatoare..verifica daca se formeaza spuma pe buson..eu banuiesc garnitura de chiuloasa arsa/ chiuloasa fisurata. cum a zis so baltazar, verifica si compresia la cilindrii
 
RazvanSeat
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 11 Iun 2013, 12:03
Localitate: Braila

Re: Problema 1.9 TDI Gaze sub forma de abur la busonul de ulei

25 Iun 2013, 06:05

Se poate inchide....Multumesc frumos.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori