Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: ventilator aer conditionat

04 Iul 2013, 19:15

catalinutzu scrie:
nu l-am mai vazut sa ramana pornit,si am mers cu masna in toate stilurile posibile,dar acul la apa nu sa dus peste 90 de grade niciodata ,a stat normal mereu chiar daca erau afara 35-38 de grade


Si la mine la fel..chiar si cand merg constant in 4-5500 rpm, ajung la destinatie si o opresc nu mi-a ramas niciodata ventilatorul pornit..bine nici nu am masina de mult timp..dar acul nu mi-a sarit niciodata de 91-92..deci nu cred ca avem de ce sa ne facem griji..
 
nolimit
Mesaje: 28
Membru din: 17 Dec 2012, 00:07
Localitate: Bucuresti

Re: ventilator aer conditionat

24 Iul 2013, 20:50

salut! treaba sta in urmatorul fel...comanda pentru electroventilator este data de o electrocupla care este montata pe radiator. Aceasta electrocupla are 2 temperatura la care actioneaza, la una cupleaza, de regula cea ridicata si una care decupleaza. In functie de cum este alimentata aceasta electrocupla functioneza si ventilatorulul. Odata poate fi dupa contact sau direct de la baterie....varianta simpla, aici este vorba de calculator si producatorii cred ca au ales solutia sa se opreasca din functionare dupa oprirea motorului, sa nu riste consumul de baterie desi mi se pare mult mai logic sa functioneze ventilatorul chiar daca am oprit motoru. In acest fel pregateste apa din radiator pentru o eventuala repornire. Am facut acest sistem la dacia 1310 si motorul a fost super protejat de temperaturi ridicate in orash, eu am ales direct de pe baterie alimentarea.
Seat Codoba 2004, motor 1,4 16v BBY
Dacia 1310 TLX 1988, motor 1,4
http://forum.4tuning.ro/109-masina-mea- ... 3-fln.html
 
Avatar utilizator
catalinutzu
Mesaje: 1514
Membru din: 12 Oct 2008, 22:55
Localitate: Bucuresti(Ferdinand fost Dimitrov)
Contact:

Re: ventilator aer conditionat

24 Iul 2013, 21:38

nolimit scrie:
salut! treaba sta in urmatorul fel...comanda pentru electroventilator este data de o electrocupla care este montata pe radiator. Aceasta electrocupla are 2 temperatura la care actioneaza, la una cupleaza, de regula cea ridicata si una care decupleaza. In functie de cum este alimentata aceasta electrocupla functioneza si ventilatorulul. Odata poate fi dupa contact sau direct de la baterie....varianta simpla, aici este vorba de calculator si producatorii cred ca au ales solutia sa se opreasca din functionare dupa oprirea motorului, sa nu riste consumul de baterie desi mi se pare mult mai logic sa functioneze ventilatorul chiar daca am oprit motoru. In acest fel pregateste apa din radiator pentru o eventuala repornire. Am facut acest sistem la dacia 1310 si motorul a fost super protejat de temperaturi ridicate in orash, eu am ales direct de pe baterie alimentarea.

Eu sunt deacord cu tine ,dar eu am o singura viteza,la mine nu merge incet sau repede,merge numai repede,asa a fost mereu
Imagine
1,4 16 valve 86 de magari in calduri :))
 
Avatar utilizator
Luci
Mesaje: 147
Membru din: 17 Iul 2009, 22:44
Localitate: Constanta

Re: ventilator aer conditionat

30 Iul 2013, 09:56

Oarecum aceeasi problema o am si eu...
In primavara am incarcat cu freon (0 aer rece si scoatea un sasait la orice accelerare sau decelerare), binenteles cu verificarea instalatiei (pierderi, curatare, etc)...
Dupa 2 zile Surpriza!...aer cald, sasait, am mers la alt service, iar verificat, iar incarcat ( aveam doar 8 grame)....de data asta a durat mai mult, o saptamana!... alt service...etc...(iar nu aveam freon, cu toate ca la nici unu nu au gasit pierderi)...apoi din auzite am fost la un baiat care a verificat el pe acolo si a constatat ca nu imi merge treapta 2 la ventilator-radiator (aceasta ar fi problema, neracind, se creeaza o presiune care arunca freonul, dar ca la drum exterior sau viteza mare il pot folosi fara probleme ca se raceste singur datorita "curentului", aerului care intra)...
Acum intreb daca e problema sa merg cu el asa, afecteaza si racirea motorului? (sau doar in cazul arderii si treptei 1)
Se poate repara sau trebuie schimbat tot ventilatorul? (e vreo 500 minim)
Ibiza 1.4 TDI - Black Magico - viewtopic.php?f=33&t=3826&st=0&sk=t&sd=a
 
Avatar utilizator
catalinutzu
Mesaje: 1514
Membru din: 12 Oct 2008, 22:55
Localitate: Bucuresti(Ferdinand fost Dimitrov)
Contact:

Re: ventilator aer conditionat

30 Iul 2013, 12:12

Eu tare sunt in ceata cu ventilatorul asta,eu de cand am luat masina merge doar o singura viteza,adica foarte repede,de 3 ani imi merge climatronicul impecabil,chiar iesi am surprins in trafic 40 grade,si in masina deja era aeroterma la 2 liniute de viteza,deci este dubioasa treaba asta cu ventilatorul
Tare as vrea sa vad si eu la o ibiza treptele astea doua de viteza a ventilatorului dupa radiator
Imagine
1,4 16 valve 86 de magari in calduri :))
 
cris7y_pui
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 28 Mai 2012, 19:55
Localitate: Bucuresti

Re: ventilator aer conditionat

02 Aug 2013, 14:35

sal baieti.stiti ca am schimbat electroventilatorul si tot numai pe treapta 2 mergea.....am fost la campina si cand m-am intors ce credeti?merge cum trebuie acum treapta 1 pt aer si 2 pt racire motor dar si-a revenit singura nu stiu ce sa zic.
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: ventilator aer conditionat

02 Aug 2013, 15:15

Probabil ceva contacte imperfecte...mergi la cineva mai cu seama sa iti verifice inainte sa iti schimbe piese..si sa imcerce sa repare mai intai ca schimbatori de piese sunt multi

 
Gabelu88
Mesaje: 11
Membru din: 26 Mai 2013, 12:53
Localitate: Dragasani
Contact:

Re: ventilator aer conditionat

05 Iun 2014, 20:26

Va salut,

Un Toledo din 2004 am si eu si am o curiozitate...
Eu am 2 ventilatoare: unul mai mic ce porneste cand dau drumul la clima;
Si cel mare, ce porneste cand ajunge apa peste 92 Gr.

Intrebarea mea este: Cand pornesc clima, oare nu ar trebui sa porneasca amndoua ventilatoarele?
Sau sa porneasca cel mic(de clima) si cel mare pe treapta 1(daca o avea trepte al meu).

Daca mai e cineva cu Toledo sau care se pricepe, astept un raspuns. Va multumesc, o seara faina!
 
Avatar utilizator
cristimoise
Mesaje: 535
Membru din: 19 Aug 2013, 13:56
Localitate: Buzau - București

Re: ventilator aer conditionat

06 Iun 2014, 01:18

eu stiu ca ar trebui aman2 sa plece, cel putin la mine pleaca aman2
 
Avatar utilizator
doomduke
Mesaje: 524
Membru din: 22 Feb 2011, 21:34
Localitate: Bucuresti

Re: ventilator aer conditionat

02 Aug 2015, 09:21

catalinutzu
Nu stiu sigur dar vad ca au fost montante mai multe tipuri de electroventilatoare in functie de climatul tarii in care s-a vandut autoturismul.

Imagine; Imagine; Imagine;

Din aceasta fotografie, inteleg ca este posibil ca acest tip de ventilator (COD: 6Q0 959 455J - 90W 290MM TEMIC) sa aiba o singura treapta de viteza.

Imagine

Ne poate ajuta un coleg mai priceput sa elucidam misterul ?
SEAT Ibiza Mk3 (Typ 6L)
Color LS5V Azul Lluvia
Engine specifications
1,198 cc 12v, 47 kW (64 PS) / 5400, 112 Nm / 3000 AZQ
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: ventilator aer conditionat

02 Aug 2015, 10:28

Pai cate fire are? Daca sunt doua, are o treapta. Daca sunt 3, are 2.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
doomduke
Mesaje: 524
Membru din: 22 Feb 2011, 21:34
Localitate: Bucuresti

Re: ventilator aer conditionat

03 Aug 2015, 08:18

dany19940
Esti tare omule si iti doresc mult succes si sanatate. Cu aceasta ocazie am descoperit ca electroventilatorul meu are doua trepte de viteze.

Am tras aceasta concluzie vazand ca are 3 fire si diametru exterior de 345mm, masurat cu ruleta.
Pe el scrie TEMIC si conform ETKA pentru motorizarea AZQ/ BME exista mai multe tipuri de electroventilatoare doar ca unul are diametru exterior de 345mm si acela are codul 6X0 959 455 C (putere nominala: 250/60W).

Avand in vedere cele spuse, nu reusesc sa imi dau seama daca el porneste pe treapta unu de viteza si cu ce ma poate afecta daca chiar asa e. Tin sa mentionez ca treapta doi (viteza mare) porneste fara probleme cand apas butonul AC sau cand situatia o impune.

Cum pot testa cele doua trepte de viteze ale electroventilatorul ?
SEAT Ibiza Mk3 (Typ 6L)
Color LS5V Azul Lluvia
Engine specifications
1,198 cc 12v, 47 kW (64 PS) / 5400, 112 Nm / 3000 AZQ

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator