Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Tutorial montare spalatoare faruri

26 Apr 2013, 16:12

M-am gandit sa fac un tutorial pentru cei ce vor sa-si monteze spalatoare de faruri pe masinile lor. Nu voi descrie totalitatea operatiilor incepand cu demontarea barii, ci voi scrie cam ce aveti nevoie de pe masina donatoare, montarea pieselor fiind destul de usoara.
Deci aveti nevoie de:
- vasul de lichid de spalare de 5,5 litri, cu pompa de inalta presiune pe el (e cea dinspre farul dreapta).
- spalatoarele de faruri
- instalatia de furtune aferenta intre pompa si spritiere
- capacele spalatoarelor
- din interiorul masinii, de pe panoul cu relee - releul combinat pentru stergatoarele de parbriz, luneta si spalatoare faruri ( e releul dublu ca marime dinspre coloana volanului, din randul de jos. Pe al meu scrie 389 mare), nu am luat si codul lui.
- luati si mufa care se cupleaza pe pompa de inalta presiune

Dupa ce montati toate astea pe masina dvs. (luati pompa pentru stropit parbrizul de pe vasul vechi de 3 litri), veti avea de gaurit bara fata in dreptul spalatoarelor, ca sa puteti pune capacele de pe bara. Aici va dovediti insusirile de meserias, intrucat gaurile nu sunt marcate pe interiorul barii. Sunt niste decupaje, dar sunt enorm de mari, depasind cu mult dimensiunile capacelor. Sau faceti ca mine, cereti cuiva sa va faca niste sabloane pe exterior si decupati dupa ele.

Acum urmeaza partea cu modificarea instalatiei electrice:
1. Duceti un fir de la pinul 11 al T/17( comutatorul de lumini) la pinul 9 al T18a (soclul in care intra releul combinat de stergatoare parbriz, spalatoare de faruri)

2. Duceti un fir de la o sursa de tensiune prin contact (corect ar fi siguranta 33 din panoul de sigurante - la mine era gol, dar e bun orice al punct similar) la pinul 15 al soclului T18a. Puteti pune un soclu de siguranta separat, atasat de suportul releelor (asa am facut eu).

3. Duceti un fir de la pinul 6 al soclului T18a prin cutia de jonctiune de sub stergatoare, prin tubulatula de cabluri, pana la pompa pentru spalatoarele de parbriz, care este pompa pozitionata spre farul din dreapta. Cea din spatele vasului de lichid este pompa pentru parbriz. La mufa pompei, firul maro este masa. Celalalt este firul"cald", ce tocmai l-ati adus din pinul 6 al releului combinat.

Cel mai greu este sa desfaceti soclul releului combinat.Trebuie sa eliberati blocul roz, cel care blocheaza pinii in partea neagra a soclului. Cel mai usor ar fi sa faceti rost de un alt soclu de la dezmembrari, cu tot cu ceva fire, pe care sa exersati eliberarea si scoaterea pinilor. Totodata puteti folosi pinii scosi la masina dvs. Sau cumparati de la dealer fire de reparatie cu tot pinii potriviti..daca stiti codul lor.
Totodata, puteti insera in soclul de pe masina si pini pentru un eventual viitor senzor de ploaie. Pinii respectivi sunt la pozitiile 10 si 14.

Daca mai aveti nevoie de ceva sfaturi sau indicatii...pretioase, va stau la dispozitie.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
grasuraul
Mesaje: 1087
Membru din: 14 Dec 2008, 21:57
Localitate: Bistrita
Contact:

Re: Tutorial montare spalatoare faruri

26 Apr 2013, 16:21

Perfect, sa ne traiesti domnule Dani, o sa ma apuc si eu de montat spalatoarele :)
My Toledo 1.9 TDI
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Tutorial montare spalatoare faruri

03 Mai 2013, 21:53

Azi am descoperit ca exista o varianta a releului combinat pentru stergatoare si spalatoare de faruri, scrie pe el 192. Functioneaza identic cu 389, desi au alt cod scris pe ele.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
grasuraul
Mesaje: 1087
Membru din: 14 Dec 2008, 21:57
Localitate: Bistrita
Contact:

Re: Tutorial montare spalatoare faruri

04 Mai 2013, 00:12

Poti sa ne spui mai in detaliu care ar fii diferenta intre cele 2 relee si de ce ai facut schimbarea respectiva?
dany19940 scrie:
Azi am descoperit ca exista o varianta a releului combinat pentru stergatoare si spalatoare de faruri, scrie pe el 192. Functioneaza identic cu 389, desi au alt cod scris pe ele.
My Toledo 1.9 TDI
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Tutorial montare spalatoare faruri

04 Mai 2013, 07:28

Nu am facut schimbarea, il aveam pe cel cu 192 de mai multa vreme. Am scris in topic ca am modificat timpul de actionare a spalatoarelor si le-am desfacut pe amandoua. Desi schema interna difera, am vazut ca functioneaza identic. Unul are cod cu 1J0....si celalalt 4D0....Primul ar fi de Golf 4 dupa cod, al doilea de A3, Passat B5...Amandoua contin 3 relee normale: unul pentru actionarea stergatoarelor, unul pentru spalatoare faruri, iar al treilea banuiesc ca e ori pentru stergator luneta, ori senzor de ploaie. Dar inclin spre stergator luneta.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Tutorial montare spalatoare faruri

10 Mai 2013, 06:55

Facusem niste poze cu baza releului combinat, dar uitasem de ele. Asa ca le postez acum:

Imagine

Imagine

Imagine

Se vad taburile care trebuiesc departate ca sa se scoata partea roz pentru a permite introducerea noilor pini, le-am marcat cu sageti aici (sunt 4 la numar, una in fiecare colt):

Imagine
Se pot taia niste tablite late de 5-6 mm si introduce toate in acelasi timp ca sa departati taburile, apoi sa incercati extragerea partii roz.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori