Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

04 Apr 2013, 16:35

Te-au intrebat daca esti de acord sa platesti inlocuirea inainte sa factureze?
Sau ti-au bagat factura in fata si au batut cu pumnu'-n masa?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
andys
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 08 Sep 2010, 18:06
Localitate: Bucuresti

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

04 Apr 2013, 16:41

Si mai mult, domnul Petrinel Stanciu, un mare expert in domeniu, fiind la curent cu tot ce se intampla in piata si fiind direct interesat de problemele tehnice ale masinilor din grupul VAG a avut tupeul sa imi spuna ca sunt un caz ghinionist, ca sunt doar cateva cazuri cu probleme similare.

O atitudine de nedescris! Sunt cel putin scarbit de intamplarea de azi si voi merge mai departe, poate cineva isi va invata lectia ca sa nu se mai poarte asa si pe viitor.

Cosmin, pumnu'-n masa! Nu am reusit nici sa aflu ce au constatat exact in urma expertizei tehnice si ce contine dosarul meu care a fost trimis la Porsche Ro!
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

04 Apr 2013, 16:46

Nu ai aviz de la ORNIS sa ai acces la documente secrete. :cheers
:))
Orice factura trebuie sa aibe in spate un deviz, devizul semnat in prealabil de client. Ori asa stiu eu, altfel te trezesti cu di8verse facturi de la cine stie ce servicii pe care poate nu doresti sa le contractezi.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

04 Apr 2013, 16:49

Eu zic sa nu platesti nimic, daca nu ai semnat devizul (parca asa stiam si eu, ca trebuie sa fi de acord cu suma de plata)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Phlom
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

04 Apr 2013, 17:32

@TIBI: Motoarele CBZB la care faceam referire erau din prima generatie, cu distributie pe lant. Le-am dat ca exemplu pentru a avea un reper de pret.

Iar daca 5200RON sunt 30%...nu vreau sa ma gandesc la mai departe.
Din partea grupului VAG mi se pare o nesimtire grosolana. Nu conteaza ca sunt romanii jigodii la reprezentante si isi bat joc de clienti, ca sa nu iasa cumva in pierdere. Iertati-mi limbajul, dar cred ca am tot dreptul sa le spun si pe nume. Si nu generalizez.
Oricum am ramas impresionat de felul cum VAG gestioneaza problema: se fac ca ploua. Nu dau nici un raspuns, nici ca da, nici ca ba. Nu am citit nicaieri vreun document/conferinta de presa sau despre vreun recall general al acestei serii la reparatii si/sau teste. Se bazeaza strict pe faptul ca masinile ies din garantie foarte curand si apoi... vine prostii (noi, clientii) sa repare, ca raman in drum.

Intre timp au avut timp sa incerce fel si fel de carpituri, pana s-au dat batuti si au facut noul motor 1.2 TSI, generatia a II-a, pe curea de distributie. Acela instalat pe Golf7, nu?
Din pacate nu am gasit mai multe informatii si explicatii oficiale despre decizia de a trece distributia pe curea de la lant. pentru ca era mai simplu sa lase acele TSIuri cu lant limitate la 85CP.

Sa ii transmiti acelui director ca ghinionisti sunt cei care au cumparat TSI-urile de 1.2L. Musamalizarea se face, dupa cum vedem, ori prin indiferenta si inlocuiri in garantie, ori prin a face pe prostii.

Eu cand merg la service nu ii las sa repare masina fara sa stau langa ei. Intre doua cuvinte, mai trantesc cate o intrebare legat de fiabilitatea motorului, poate-poate se scapa vreunul sa-mi zica mai mult. Insa ma lovesc de atitudinea de "face pe prostu", ba ca nu a auzit, ba ca a fost doar un lot cu destul de putin masini procentual, ba fel si fel de vrajeli.

Ca si chestie, a incercat cineva sa puna in loc de 1.2 TSI un 1.4 MPI sau TSI sau alta motorizare? E posibil? M-am tot gandit la asta mai demult, daca as putea da jos motorul original, sa il vand si sa caut sa montez altul. Momentan...vis.

Ca referire la problema ta: exista un alt precedent al situatiei tale? Ai idee cum s-a procedat? Mie imi iese din garanie in noimebrie si... cine stie?

Sa-ti ajute Dumnezeu cu problema asta!
 
andys
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 08 Sep 2010, 18:06
Localitate: Bucuresti

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

04 Apr 2013, 18:00

Phlom ai o gandire sanatoasa si o atitudine foarte corecta!

Da, fac pe prostii, asta e strategia numarul 1 de satisfacere a clientilor. Dar daca si acum, cand abunda mediul online cu povestile referitoare la probleme la 1.2 TSI un director de service imi spune cu tarie ca de fapt problema se datoreaza faptului ca sunt un ghinionist, ce dovada mai mare de nesimtire putem primi ca si clienti?

Masina a fost cumparata de noua, se pare ca motorul a fost lansat pe repede inainte pe cheltuiala clientilor-cobai, acum au scos un nou motor cu o alta inovatie - curea cufundata in ulei (din cate am reusit sa aflu), inovatie care tot pe cheltuiala clientilor isi va dovedi fiabilitatea si vor ajunge bietii clienti in service-urile autorizate din Romania (pentru ca in vestul Europei problema a fost tratata total diferit, campanii de rechemari) unde li se va spune ca sunt pur ghinionisti. Ca 2 ani de garantie nu au fost in stare sa identifice nicio problema de functionare a motorului (am solicitat in nenumarate randuri diagnoza), importatorul a bagat capul in nisip precum strutul si a preferat sa ignore problema total si tot asa.

Le platim proastele inovatii prin preturile premium ale masinilor, si apoi platim cu nervi/sanatate si foarte multi bani pentru rezolvarea acestor probleme...

Precedent in Romania inca nu stiu sa existe, poate cineva de pe forum sa vina cu mai multe informatii.

Cat despre factura, evident ca nu am semnat nimic pentru ca eu inca nu stiu ce rezolutie au avut la dosarul meu- dupa cum am spus totul e confidential. Este o factura proforma, se pare, aruncata la deruta!

Deocamdata se mai investigheaza problema de catre fabrica si nu sunt de acord sa platesc nimic pana nu voi stii exact care este pozitia oficiala a fabricii.

Sa speram ca in final cineva, oameni precum domnul Director Petrinel Stanciu, isi va invata lectia.

Multumesc mult pentru sustinerea voastra!
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

04 Apr 2013, 18:14

Sfatul meu este sa te duci cu un avocat peste ei, chiar si cu amenintari cu judecata si apoi sa faci demersurile pentru ca asa jivine de oameni nu merita sa manance o paine din "munca" care o presteaza....nu plati nimic chiar daca iti arata dosarul...nu ai de ce ! si nu te panica, se va rezolva si sunt sigur ca nu pe cheltuiala ta :wink: daca ai nevoie de mai multi oameni ca sa ii intimidezi eu ma ofer voluntar sa te ajut ( si cred ca si alti colegi de forum ) , chiar daca nu am motorizare 1.2 tsi te vom ajuta sa o scoti la capat :hi

 
andys
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 08 Sep 2010, 18:06
Localitate: Bucuresti

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

04 Apr 2013, 18:22

Multumesc mult Bgd pentru incurajari! Asa e, au mancat mult prea multa paine pe spinarea noastra, promit sa va tin la curent cu tot ce aflu si daca voi avea nevoie de ajutor nu voi ezita sa strig.

Deocamdata le pregatesc un expert extrajudiciar - ca sa le dovedesc unde e de fapt "ghinionul" domnilor de la Avia Motors Pantelimon, daca mai aveti si alte idei va rog sa le faceti publice!
 
Avatar utilizator
kalimdor
Mesaje: 94
Membru din: 13 Sep 2008, 09:14
Localitate: Timisoara/Stuttgart

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

05 Apr 2013, 09:23

Defectele cauzate de lantul de distributie sunt cunoscute si in Germania,problema e ca nici aici VW nu recunoaste ca e defect de fabricatie.S-au scris articole despre tema asta in presa.Costurile cu reparatiile au ajuns sa le suporte dealerii/clientii.Poti sa vezi aici un articol http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-m ... .html,sunt 71 de pagini de comentarii ale unor oamenii care au avut probleme cu lantul de distributie la motoarele 1.4 TSI si 1.2 TSI.Articolul e in germana dar cu google translate se intelege ideea.Din pacate nu stiu ce se poate face in privinta asta,daca din punctul de vedere al producatorului numarul de defecte raportat la numarul de motoare produse nu e foarte mare se fac ca ploua desi la cat s-a scris despre tema asta si la cate plangeri sunt ar fi trebuie sa faca un recall la toate motoarele.
Ibiza Signo 1.4 16V (BBY) 2003
 
andys
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 08 Sep 2010, 18:06
Localitate: Bucuresti

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

05 Apr 2013, 09:50

Multumesc kalimdor pentru articolul in germana. Daca nu erai din Timisoara te-as fi putut banui ca esti angajat Avia Motors. Permite-mi te rog sa te documentez cu informatii legate de campanii de rechemari din UK. Nu sunt in germana, sunt in engleza, mai pe intelesul tuturor:

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=347405
Hello,

I was in my local SEAT garage this afternoon having my air con sorted to. When i picked the car up the woman on the desk told me she needed me to book my car in next week due to a recall on the turbo charger in my car. She said they're ordering all the parts in ready, and if it needs sorting they will swop them straight over so I don't have to come back again.

Just wondered if anyone knows any info on what the problem is, or has had it sorted?

Any maybe it will prompt some of you to check if yours needs sorting too!

Sam

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... lo-1-2-tsi
Yes, while in for alignment our Polo had a warranty recall carried out. It relates to the Turbo actuator shaft and is listed on the print out as follows:

24V9 Turbo charger CRIT 10

VO3F 145 371 A WASHER 1
V000 010 006 STICKER 1

I read this was to do with the actuator arms rattling, if you move the arm with the engine off they do move up and down and hence could rattle but am unsure as to the exact reason the recall is being done.

http://www.vwwatercooled.com.au/forums/ ... 69559.html
I took my car to the dealer for some rattles coming from the engine bay at cold start and they said there is a recall active for all 1.2 tsi's to add a spacer on the wastegate and solve this issue.

Cat despre putinele probleme cu distributia la 1.2 TSI, te rog sa citesti mai jos nenumaratele cazuri numai din Romania ale posesorilor de Skoda cu acest motor:
http:.........ro/topic/81634-scrisoare-skoda-12-tsi/page-7

Si pot sa continui cu alte exemple, dar crede-ma ca as umple multe pagini.

Un expert judiciar poate dovedi viciile motorului si daca responsabilii din Romania nu vor realiza gravitatea situatiei - lasand la o parte banii, mi-a fost pusa in joc integritatea fizica si chiar viata mie si familiei mele in orice moment cu aceasta masina, atunci se va ajunge negresit in instanta.

Inteleg lejeritatea unora de a trata subiectul, dar eu in acest moment nu imi permit luxul acesta.

Multumesc de intelegere!
 
andys
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 08 Sep 2010, 18:06
Localitate: Bucuresti

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

05 Apr 2013, 18:54

Revin cu informatii.

Am contactat presedintele Avia Motors cu privire la problema mea si la reactia directorului de service de ieri.
Dupa al doilea e-mail, in care am insistat ca sa se rezolve cumva astfel incat sa mi se puna la dispozitie documentele pe care am cerut sa le vad, respectiv constatarea tehnica cu privire la problemele masinii, precum si rezolutia primita de la Porsche Romania, raspunsul a fost unul evaziv:

"Va impartasesc ingrijorarea in privinta problemei semnalate . Nu am alte informatii in afara de cele din mailul Dvs
dar ma voi interesa personal ce putem face ca sa rezolvam aceasta nemultumire.

Directorul de service va va contacta imediat ce are toate informatiile disponibile.

Cu stima"

Ce au de ascuns cei de la Avia Motors daca nu sunt de acord sa imi arate niciun document inafara de o factura proforma de care am vorbit mai sus?
 
andys
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 08 Sep 2010, 18:06
Localitate: Bucuresti

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

05 Apr 2013, 19:20

Imagine

Imagine

Am atasat si factura proforma, am sters datele mele de identificare. Daca cineva se indoieste de credibilitatea mea, le pot mentiona si pe acestea. Se poate vedea si cum au ajuns domnii de la Avia Motors la minunata suma finala.

Va tin la curent, multumesc!
 
Avatar utilizator
marius_andre2003
Ibiza Owner
Mesaje: 423
Membru din: 20 Mar 2009, 18:38
Localitate: iasi
Contact:

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

05 Apr 2013, 19:32

o cunostinta de a mea a cumparat o jetta cu 1.2tsi. vw i-a schimbat motorul gratis.
asta in iasi.
eu slava domului n-am probleme cu a mea.
LEON COPA white 1.2TSI 105cp
seat ibiza - SOLD viewtopic.php?f=33&t=3000
 
andys
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 08 Sep 2010, 18:06
Localitate: Bucuresti

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

05 Apr 2013, 19:35

Multumesc marius_andre pentru informatie!

La Bucuresti lucrurile stau altfel, dupa cum se vede!

Seara frumoasa!
 
Avatar utilizator
Phlom
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: 1.2 TSI 105CP schimb motor?!?!?!

05 Apr 2013, 23:23

@andys: nu stiu cum sa te incurajez.
Dar sa nu te lasi batut.


Daca ajuta cu ceva, eu mi-am adunat in pc niste informatii adunate de peste tot despre 1.2 TSI si probleme ivite. Le postez aici, poate te ajuta cumva:

Legat de motorul 1.2 TSI cu distributia pe lant, a avut doua probleme:

1. Turbinele faceau figuri si picau. [Charge pressure actuator - Electrical malfunction (event 10478 P334A00 [32])]
S-a rezolvat prin adaugarea unui distantier intre turbina si actuator, actiune oferita gratuit de catre VW. O solutie mai ieftina atat pentru VW cat, mai ales, una mai simplu de aplicat, in loc de a schimba toata carcasa exterioara a turbinei sau altceva.
• Primele update-uri de soft au fost facute ca incercare de a "repara" turbina. Nu s-a reusit asa ca a aparut solutia "distantierul".
• Distantierul are rolul de a compensa jocul din ansamblu de tije de actionare a wastegate-ului turbosuflantei, joc care genera in actuatorul de antrenare a ansamblului un curent parazit si din cauza caruia o lua in balarii calculatorul de motor (adica interpreta ca defect la actuator si "intra" in regim de avarie).
• In prima instanta se schimbau turbinele picate din cauza acelei erori pe actuator FIINDCA nu se livrau actuatoare separat si chiar daca s-ar fi livrat NU SE PUTEA EFECTUA in service adaptarea capetelor de cursa a acelui actuator.
Ulterior, uzinele impreuna cu producatorul turbinelor au dezvoltat intai o varianta de lucru cu o saiba distantier de 1mm si un update de soft, apoi s-a ajuns la montarea unui distantier de 2mm grosime si, eventual, alt soft pe calculatorul de motor (softul nu facea altceva decat sa interpreteze in niste valori cu tolerante mai mari ce se intampla in actuatorul respectiv a.i. sa nu mai genereze defect asa de usor), iar aceasta solutie a si devenit actiune de service. Charge pressure actuator - Electrical malfunction (event 10478 P334A00 [32])

Carevasazica nu a existat nicio turbina defecta mecanic, repet, se schimbau din cauza acelui actuator PANA in clipa in care au aparut solutiile urmatoare.



2. Lantul de distributie. In timp, acesta se slabeste, intinzatorul nemaiputand sa-si faca treaba cum trebuie.

In prima faza lucrul asta genereaza doar un sunet la plecare, din ce in ce mai urat, in functie de cat de slabit este lantul. Lasat in pace acesta poate duce la distributii sarite de pe punct si motoare distruse. La unele masini comportamentul acesta s-a reluat la cateva mii de km dupa schimbul lantului asa ca se pare ca nu s-a gasit o rezolvare inca.
VW ofera schimbul acestuia gratuit cat timp masina e in garantie dar NU dupa ce a iesit din garantie.


________________________________________
(Luat de pe ALT SITE )
6. MAHLE actuators
The tester supports MAHLE turbo actuators. These can be found among others in VW, Skoda with 1.2 TSI engine.
The appearance of typical MAHLE turbo actuator is shown below.

As turbocharger manufacturers state, the actuator is an integral part of turbine and therefore it cannot be repaired or replaced without replacing the entire turbine unit.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori