Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Ciclistu
Rares
Subiect Autor
Mesaje: 675
Membru din: 28 Noi 2007, 18:17
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Costurile unui WRC

15 Dec 2007, 11:13

Din cate am auzit, nu stiu cat este de adevarat, dar cica ar vrea sa se renunte la WRC in viitorul apropiat din cauza costurilor foarte ridicate...a mai auzit cineva ceva ?

Din cate stiu eu un WRC costa undeva la 700.000 de euro...
VW Bora 1.9 TDI 131 CP
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

15 Dec 2007, 12:37

Costul uuni WRC poate chiar depasi aceasta suma. La care mai adaugi cel putin (!!!) 150.000 euro la 1 (una) etapa de Campionat Mondial.
Daca faci socoteala la 14-15 etape cate sunt intr-un sezon...Si aici nu este calculat daca faci masina praf...
Cica se va introduce treptat grupa Super2000 - masini cu tractiune integrala dar fara turbo in locul WRC -urilor.
Insa motorsportul de performanta costa si nu cred ca vor reusi semnificativ sa scada preturile. S-a incercat si in F1, fara mare succes.
O masina top grupa N (cu care se participa in CRR - Campionatul Roman de Raliuri) costa 150000 euro la care se adauga un buget de participare de circa 200000 euro ca sa te poti lupta la varf.
Acesta sunt si motivele pt care deocamdata am renuntat sa particip in CRR.Fara bani si sponsor nu ai sanse :( Dacat sa fiu figurant cu un Clio sau Saxo mai bine nu partcip sau renunt sa mai fac performanta si ma duc ca hobby de week-end.
Dar ma decid dupa voi vedea de ce bani pot sa dispun pt un sezon competitional.
Dar m-am cam abatut de subiect :kermit:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
Ciclistu
Rares
Subiect Autor
Mesaje: 675
Membru din: 28 Noi 2007, 18:17
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

15 Dec 2007, 13:43

Mie unul nu mi-ar placea sa se scoata din competie WRC-urile, insa acum vom vedea in urmatorii ani ce se va intampla, cine stie cat de spectaculoase vor mai fi atuncea raliurile...

Cei drept asa dupa cum ai afrimat...cam scumpa intratinerea pe perioada unui intreg sezon competitional...
VW Bora 1.9 TDI 131 CP
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

17 Dec 2007, 10:02

Iata un fragment din comunicatul FIA, dat publicitatii cu ocazia anuntarii programului WRC pana in anul 2010:
...In ce priveste regulamentul automobilelor world rally car au fost anuntate modificari in viitorul apropiat. Regulamentul actual va fi valabil pana in 2009, iar in sezonul viitor vor fi introduse noi reglementari, urmind ca in acel an cele doua formule sa convietuiasca. Insa din 2011 nu vor mai exista world rally cars asa cum le cunoastem astazi. Noua formula tehnica se va baza pe grupa N actuala, inclusiv Super 2000, iar FIA este constienta ca automobilele trebuie sa ramana spectaculoase. Noul regulament va fi anuntat la Consiliul Mondial din martie 2008.
Regulamentul privind pneurile se schimba radical cu incepere din 2008. Gata cu sistemul antipana, gata cu taiatul pneurilor, iar Pirelli va furniza pneuri pentru toate automobilele cu tractiune integrala si pentru toate echipele oficiale.
Daca in privinta pneurilor si a automobilelor lucrurile erau cat de cat clare, in ce priveste calendarul sportiv confuzia era totala. FIA a curmat suspansul prin publicarea programului WRC pentru urmatorii trei ani. Practic, consiliul mondial a adoptat din nou regula rotatiei, nominalizind 24 etape, fiecare competitie respectind cu strictete regula “la doi ani in WRC”, indiferent de statut sau popularitate.

Schema rotatiei etapelor WRC

Monte Carlo - asfalt 2006 2007 2008 2010
Suedia - zapada 2006 2007 2008 2010
Irlanda - asfalt 2007 2009
Mexic - pamant 2006 2007 2008 2010
Norvegia - zapada 2007 2009
Argentina - pamant 2006 2007 2008 2009
Cipru - pamant 2006 2009
Jordania - pamant 2008 2010
Portugalia - pamant 2007 2009
Italia - pamant 2006 2007 2008 2009
Polonia - pamant 2009
Grecia - pamant 2006 2007 2008 2009
Turcia - pamant 2006 2008 2010
Finlanda - pamant 2006 2007 2008 2009
Rusia - pamant 2010
Germania - asfalt 2006 2007 2008 2010
Bulgaria - asfalt 2010
Noua Zelanda - pamant 2006 2007 2008 2010
Australia - pamant 2006 2009
Indonesia - pamant 2010
Spania - asfalt 2006 2007 2008 2009
Franta - asfalt 2006 2007 2008 2010
Japonia - pamant 2006 2007 2008 2010
Marea Britanie - pamant 2006 2007 2008 2009

(Sursa: autorally)
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
Ciclistu
Rares
Subiect Autor
Mesaje: 675
Membru din: 28 Noi 2007, 18:17
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

17 Dec 2007, 10:39

Nu ai gasit si cumva ceva articol care sa includa si modificarile care se vor face pana in 2010, ma refer daca se va modifica ceva la masinile de WRC pana la scoaterea lor definitiva din campionat ?
VW Bora 1.9 TDI 131 CP
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

17 Dec 2007, 10:43

Nu, singura modificare anuntata se refera la pneuri (vezi mai sus) si acceptarea Pirelli ca unic furnizor in WRC pt reducerea costurilor.
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
Ciclistu
Rares
Subiect Autor
Mesaje: 675
Membru din: 28 Noi 2007, 18:17
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

17 Dec 2007, 10:52

Asta cu pneurile am citit, dar parerea mea este ca ar trebui sa le lase cum ii acuma, nu mi se pare corect ca din cauza unei pene sa pierzi un raliu...normal un raliu trebuie castigat de cel "care trece primul linia de sosire", sa spun asa, nu de cineva care asteapta, ca un alt participant la raliu sa faca de exemplu o pana si sa piarda secunde pretioase...
VW Bora 1.9 TDI 131 CP

 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

17 Dec 2007, 13:09

Da , asta cu antipana si mie mi se pare cel putin ciudat...
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator