Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 10:56

Lumina torpedou

Piese necesare:

Lampa 3B0 947 415 B
Conector 893 971 632
Intrerupator 1J0 947 561 C
Conector 1J0 973 119
Cablaje

ImaginexImagine

Dificultate: 2 / 5
Cost: 2 / 5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 10:56

Lumina suplimentara in portbagaj

Piese necesare:

Lampa 7L6 947 101 A

ImaginexImaginexImagine

Dificultate: 2 / 5
Cost: 1 / 5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 10:56

Lumini in zona picioarelor fata / spate

Piese necesare:

Lampa 3B0 947 415 B x 4 buc
Conector 893 971 632 x 4 buc
Cablaje

Necesita codare cu VCDS. La masinile cu maxidot, intensitatea se poate regla din meniul Light & Vision. In pozele de mai jos lampile nu sunt 3B0 947 415 B (sunt alt model)

ImaginexImaginexImaginexImagine

Dificultate: 2 / 5
Cost: 2 / 5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 10:57

Lumini make-up (vanity lights)

Piese necesare:

Lampa 3B0 947 113 Y20 x 2 buc
Conector 3B0 972 702 x 2 buc
Sun visor with iluminated mirror left 6Q0 857 551 F
Sun visor with iluminated mirror right 6Q0 857 552 F
Cablaje

ImaginexImagine

Dificultate: 3 / 5
Cost: 2 / 5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 10:57

RVC (rear view camera)

Piese necesare:

Camera video 5K0 980 551 (e cea de VW Scirocco)
Suport 3W0 807 210 B
Capac 3W0 807 151
RNS 510 sau RCD 510 cu intrare video
Can gateway de generatie noua (sau update la cel existent pe masina) - in unele cazuri

Dificultate: 4 / 5
Cost: 4 / 5

ImaginexImaginexImagine
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 10:59

Stergator luneta

Piese necesare

Aero Wiper Blade 6Q6 955 425 A
Aero Wiper Arm 6Q6 955 707 B
Cap 6Q6 955 435 B

Dificultate: 1/5
Cost:1/5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 10:59

Sistem spalare faruri

Piese necesare:

Jet carrier with jet left 5P0 955 103
Jet carrier with jet right 5P0 955 104
Cover cap left 5P0 955 109
Cover cap right 5P0 955 110
Pressure cylinder left 5P0 955 099 A
Pressure cylinder right 5P0 955 100 A
Fluid container 1K0 955 453 S
Pump for headight washer 3B7 955 681
Flat contact housing 1J0 973 722 A
Gasket 431 955 465 A
Hose in coils of 5 m 1J0 955 964 F
Junction 7L6 955 873
Connecting part 1J0 955 665 E x 3 buc.
Adapter 1T0 955 665
Angled piece 191 955 976
Clip 447 971 848 x 4 buc
Releu 8K0 951 253
Cablaje
Activare VCDS

Pompa Se poate fixa si pe rezervorul de 3 litri, facand o gaura (locul e pre-marcat). Totusi, eu am schimbat rezervorul cu totul, cu unul de 5.5 l, care avea gaura deja facuta. Singurul inconvenient daca se pastreaza rezervorul de 3 l e ca trebuie umplut mai des.

Stropitoarele Sunt formate din doua parti, una fixa, prinsa pe bara, si un mobila, ce iese in exterior sub presiunea lichidului. Nu exista alte motoare suplimentare, totul functioneaza doar pe baza presiunii cu care pompa impinge lichidul.

Dificultate: 3/5
Cost:3/5

ImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImagine
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 11:00

Senzor nivel lichid de parbriz

Piese necesare:

Water level switch 7M0 919 376
Flat contact housing 7M0 973 202
Seal 7M0 919 382
Cablaje
Activare / recodare VCDS



ImaginexImagine


Dificultate: 3/5
Cost:1/5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 11:00

Monitorizare nivel de uzura placute frana

Piese necesare:
Conector 1J0 973 802 x 1 buc
Protectie conector 1J0 906 102 x 1 buc
Repair wire 000 979 131 x 1 buc
Seal conector 357 972 740 E x 2 buc
Activare / recodare VCDS

Un fir de la conectorul de uzura se leaga la masa, altul la ceasurile de bord.
Asa arata avertizarea (pe display maxidot).



ImaginexImaginexImaginexImaginexImagine

Dificultate: 2/5
Cost:1/5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 11:01

Conversie halogen / bixenon AFS

Detalii despre faurile bixenon Pe modele Seat (Leon 1P, Altea / XL / Freetrack, Toledo 5P) farurile bixenon exista in doua variante. Anterior 2006 , farurile nu aveau si optiunea “adjustable AFS dynamic curve lighting “. S-a introdus la toate modelele odata cu MY 2007.
Farurile bixenon genereaza “faza scurta” si "faza lunga" pe un singur bec (D1S), la faza lunga modificandu-se unghiul de focalizare.
La farurile cu dymanic curvelight, focalizarea e controlata de steering angle sensor (G85). Asta inseamna ca lumina farurilor se misca odata cu unghiul de rotatie al volanului. Miscarea are loc la viteze mai mari de 10 km / h.

Sistemul de lumini bixenon (inclusiv cel AFS) e compus din faruri, 2 senzori de autolevelling (unulm pe bratul suspensiei stanga fata, unul pe bratul suspensiei stanga spate) si o unitate de control pt. autolevelling situata in spatele torpedoului.
Rolul senzorilor e de a corecta constant focalizarea farurilor in functie de incarcatura masinii si denivelarile drumului pt. a nu “orbi” pe cei de pe contrasens. De asta pt. farurile bixenon nu exista buton de reglaj in interior. Pozitia lor e ajustata automat si continuu.
In Europa (unele tari) e reglementat prin lege ca masinile care au faruri cu xenon trebuie obligatoriu sa aiba si sistem de spalare a farurilor. Asta pt. ca eventualele depuneri sa nu cauzeze erori in focalizare.

Diferenta intre bixenon si bixenon AFS consta in uniatate de control diferita, cablajul diferit (AFS are legaturi in plus la calculatorul de coloana de directie (J527)), conector diferit.

Pt. a monta bixenon pe o masina care nu a avut asa ceva din fabrica , pe langa piesele necesare (faruri complete - cu becuri D1S, controller, motor de ajustare a pozitiei, senzori de autolevelling, unitate de control pt. senzori (J341 / J745), cablaje - cablajele se pot face si artizanal sau se pot cumpara ) e nevoie ca masina sa aiba centrala electrica (J519) varianta highline. Daca masina are proiectoare de ceata din fabrica, are centrala highline (valabil doar pt. modelele cu MY pana in 2009. La modelele FL, povestea e diferita)

In plus, farurile cu xenon au un conector cu 14 pini (insa doar 11 sunt folositi), spre deosebire de farurile cu halogen care au conector cu 8 pini. Asadar, e nevoie de un adaptor de la 10 la 14 pini sau de un nou conector cu 14 pini, care il va inlocui pe cel original, cu 10.

Piese necesare:
- faruri complete (carcasa, bec d1s, igniter, AFS control module, motoras de reglaj etc.) Codurile componentelor le-am mai scris de cateva ori, asa ca nu insist.

- senzori autolevelling fata / spate, cu cablaj.
Self levelling sensor with linkage front 1K0 941 247 B
Self levelling sensor with linkage rear 1K0 941 273 E

Se fixeaza pe puntea stanga fata si stanga spate. Se conecteaza la modulul de comanda bixenon si furnizeaza informatii despre nivelul de incarcare pe punti, in acest mod farurile ajustand automat inclinatia.
Cablarea senzorilor se poate face in doua metode: metoda usoara, cu 3 fire de la fiecare senzor pana la unitate sau metoda mai putin usoara, cu cablaj OEM. Eu am ales cablaj OEM, insa aici treaba a fost mai tricky. Cablajul OEM pt. autolevelling vine din fabrica doar impreuna cu cablajul pt. senzorul de rotatie fixat pe fuzeta, intr-o protectie termica si impotriva umezelii. Asa ca am schimbat si cablajul senzorilor de rotatie, recupland la modulul ABS senorii de rotatie de pe partea stanga (fata / spate).

- unitate de control bixenon
Control Unit for automatic range control 5M0 907 357 A

In diagramele ELSA, la Altea unitatea e pozitionata pe undeva pe langa modulul can gateway, sub consola centrala, spre deosebire de Leon, unde e pozitionat ca la Golf 1K, in partea dreapta a plansei de bord, cu acces din lateral.
Masina mea nu avea sistemul de prindere, nici cel din ELSA, nici cel din lateral, am verificat de un milion de ori. Asa ca am ales sa il pozitionez in partea stanga, legat o traversa de sustinere a plansei de bord, mai ales ca toate cablajele le-am tras pe partea stanga. Am pus un burete pt. a absorbi socurile si l-am fixat cu niste colier de plastic.

- Cablaj
Cablajul pt. bixenon OEM e putin mai complicat, in sensul ca fiecare far e cablat pe o siguranta separata, la fel si unitatea de control bixenon. Deci trebuie adaugat 3 noi circuite in panoul de sigurante. E nevoie de repair wires si putina indemanare. Nu detaliez operatiunea, pt. ca panoul de sigurante e diferit la altea fata de leon 1p sau golf 1k (alta dispunere, alta forma, alt sistem de fixare, alta siguranta pt. pini etc)

- Recodare / Basic Settings VCDS

Rezultatul ar trebui sa fie de genul

Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-A.lbl
Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
Component: AFS-Steuergeraet 0142
Revision: 00H04000 Serial number:
Coding: 2555909
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 346318E3A47

Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 A
Component: AFS-Lst.-Modul l 0002
Coding: 00000039

Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 A
Component: AFS-Lst.-Modul r 0002
Coding: 00000039

No fault code found.

ImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImagine

ImaginexImaginexImaginexImaginexImagine

Halogen

Imagine

Bixenon

Imagine

Dificultate: 4/5
Cost:5/5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 11:01

Refill lama stergator aero

Piese necesare

- lama rezerva stergator aero 1K0 955 429 B x 2 buc

ImaginexImagine

Costa in jur de 35 de lei la dealer (insa cred ca se poate gasi si mai ieftin). ATENTIE! Lama de cauciuc are termen de valabilitate marcat pe ambalaj. Aveti grija ca piesa sa fie in termen si nu folositi daca lama se apropie de termenul de expirare.
Pachetul contine o lamela de cauciuc si doua capace.

Procedura de inlocuire a lamei uzate la Altea (la Leon 1P e putin diferit, in sensul ca bratele stergatoarelor nu au capace asimetrice) e destul de simpla. Se scot cele doua capace din capatul bratului (destul de greu, insa perseverati). Se detaseaza lama veche, care e prinsa intr-o clema a bratului, se scoate, se cresteaza lama noua dupa masuratorile de pe cea veche, se introduce lama noua pe canal, se prinde in clema si apoi se pun la loc capacele pe brat. Daca ati reusit sa rupeti capacele vechi, mare atentie ca cel lung nu e disponibil ca reper separat. Cel scurt vine impreuna doar cu lama

ImaginexImaginexImaginexImagine

Dificultate: 0,5/5
Cost: 0,5/5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

27 Noi 2013, 11:02

Door warning / exit lights

Probabil cei care mai cititi pe aici ati observat ca sunt obsedat de lumini. Vreau sa se faca lumina noaptea cand deschid masina. Si cand o descui , si cand deschid o usa. Si cum baietii (si fetele) de la SEAT nu s-au deranjat sa-mi implineasca visul de a pune lumini din fabrica (desi pe celelalte modele PQ35 exista si calculatoarele de usi / modulul convenience suporta functia), a trebuit sa ma apuc singur de treaba. Am folosit piesele de Audi (multumesc Stefan pentru ajutor :hi )

Piese necesare:

Imagine

Door warning light RED 8D0 947 411 x 4 buc
Entry light WHITE 8D0 947 415 x 4 buc
Conector 893 971 632 x 8 buc
Repair wire 000 979 133
Repair wire modul usa 000 979 009 E

Se decupeaza fata de usa (trebuie data jos, pentru ca exista niste "intarituri" pe interior si exista riscul sa faceti decupajul fix acolo - nu ma intrebati de unde stiu chestia asta :) ), se fixeaza lampa, se fac legaturile la calculatorul de usa, se codeaza cu VCDS. Daca sa instaleaza atat door warning light (lampa rosie) cat si door exit light (lampa alba), acestea se leaga in paralel.

Pentru Altea si Leon pana in 2008, lampile pentru usile spate se leaga direct la modulul convenience, prin conectorul din stalpul B. Se codeaza adresa 46 corespunzator (door warning lights installed). Dupa 2008, lampile din usile spate se leaga direct la calculatorul de usa.


ImaginexImaginexImaginexImaginexImagine

Dificultate: 4/5
Cost:1/5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

07 Dec 2013, 22:57

Puddle Lights

Pe modelele SEAT PQ35 (Altea / Leon 1P) nu s-au pus din fabrica luminile respective, asa cum sunt pe VW si Skoda, desi, la fel ca si in cazul luminilor de avertizare din usi, calculatorul din usa suporta functia.

E vorba de luminile din oglinzile exterioare care se aprind in felul urmator:
- la masinile cu senzor de lumina: se aprind in momentul in care descui masina sau deschizi o usa (indiferent care) si afara e noapte
- la masinile fara senzor de lumina: se aprind de fiecare data cand descui masina sau deschizi o usa (indiferent care).

Piese necesare:
- lumini puddle
- cablaj
- codare VCDS


Referitor la lampi, mare problema e ca designul carcasei oglinzii nu permite instalarea reperelor de VW. Exista mai multe modele de lampi la VW si dupa multe teste, astat fizice, cat si din poze, am ajuns la concluzia ca nici unele nu se potrivesc in caracasa de pe oglinda Altea.


VW Golf 6 / VW Passat CC - sunt prea inalte, loveste in mecanismul de reglaj.

ImaginexImagine

VW Phaeton - la fel, unghiul nu permite incastrarea

Imagine

Skoda Superb (1U) - astea ar fi mers, insa sunt extrem de scumpe. Cam 100 de euro bucata.

Imagine

Pana la urma am ales niste leduri de la Oznium. Au fost destul de ieftine, insa transportul cam scump. Am cumparat de aici si am ales asa ceva

Imagine

Referitor la cablaj, treaba e putin cam complicata. Trebuie instalat un fir din oglinda pana in calculatorul de usa si asta implica demontarea fetei de usa. Eu am instalat cablajul pentru puddle lights cand am instalat si cablajul pentru luminile de avertizare, asa ca m-am scutit de demontarea fetei de usa de doua ori.

Imagini:

ImaginexImaginexImaginexImaginexImagine


Rezultatul e asta:


ImaginexImaginexImaginexImaginexImagine

Dificultate: 3/5
Cost:2/5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Seat Altea / Leon 1P: piese, costuri, dificultate

09 Dec 2014, 17:01

RSE (Rear Seat Entertainment)

Pachetul respectiv a fost disponibil pe Altea 5P incepand cu 2007 si costa in jur de 400 de euro.

Imagine

Piese necesare:

- rama fixare ansamblu RSE. Rama nu se mai gaseste ca si reper separat din 2010, vine doar impreuna cu tot plafonul interior.

ImaginexImagine

- ansamblu RSE, cu spatii de depozitare, monitor TFT si cablaj.

ImaginexImagine

- plafon interior cu decupaj pt. rama fixare.

E foarte scump si cum ziceam mai sus, vine cu tot cu rama. Eu am luat de la dezmembrari un plafon si l-am decupat singur.
Problema la plafonul standard e ca rama de fixare are o portiune mai lata intre oglinda interioara si sistemul RSE. Si portiunea aia ramanea libera, neacoperita de material textil. Asa ca a trebuit si aia bricolata. Am taiat suportul in care se fixa ornamentul oglinzii interioare si l-am fixat pe plafon, apoi, din aproape in aproape, am modificat rama RSE ca sa se potriveasca perfect.

Diverse etape in procesul de fixare a unitatiii RSE:

Plafonul standard:
ImaginexImaginexImagine

Plafonul standard decupat si cu sistemul fixat pt. proba:
ImaginexImaginexImagine

Ulterior a trebuit modificat distantierul de polistiren si marcate locurile de fixare a ramei in traversa din plafon:

ImaginexImaginexImagine

- unitate multimedia externa (dvd player sau orice aparat care poate reda fisiere video si are conexiuni RCA)

Eu am folosit un player obisnuit, are si slot USB, telecomanda. Nu luati in considerare bucatile alea de spuma de pe caracsa, urmeaza sa fie curatat. L-am fixat sub scaunul soferului si am folosit sistemul de prindere al unitatii bluetooth. Exista perforatiile in tunelul median si pe partea soferului (caroseria e standard si pt. LHD si RHD).

Imagine

- conector RCA. Se poate folosi conectorul OEM (e in jur de 50 de lei) sau se poate face unul de la zero. Eu l-am ales pe cel OEM. Conectorul AUX IN nu l-am fixat in spatele consolei, langa priza 12V, pentru ca erau la vedere cablurile RCA. Pe langa faptul ca erau inestetice, exista si riscul ca fiica-mea sa calce pe ele. Asa ca le-am fixat sub scaunul soferului, langa unitatea externa.

- casti wireless IR. Asta ca sunetul de la sursa externa sa nu se auda in difuzoarele masinii. Inca nu le am. Asa ca Dear Santa, :roll:

Imagine

- cablaje, sigurante, conectori etc. Se folosete cablaj ecranat, pt. a evita parazitarea semnalului video. Eu nu am mai facut conexiunile si pt. sistemul de sunet al masinii, pt. ca vreau sa iau castile wireless.

Rezultatul arata asa. Like factory fitted :D

ImaginexImaginexImaginexImagine

Multumesc lui Stefan ca a fost pe faza si lui Mihai ca l-am stresat cu intrebari despre casti :hi

Dificultate: 5/5
Cost:4/5
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: DIY Leon 1P / Altea 5P: piese, costuri, dificultate

24 Mar 2016, 23:04

Lumini ambientale Audi Style


Cautam de ceva ani o solutie pentru lumini ambientale. NU ma incanta benzile de leduri, tuburi fluorescente si alte minuni tehnologice. Imi place mult sistemul de iluminare ambientala de la Audi.
Dupa ceva documentare, am ales solutia de pe Audi A8 8E, insa folosit pentru a ilumina spatiul de depozitare din usi (buzunarele usilor) . Am ales sa folosesc ledurile astea:

Imagine

Sunt folosite pe mai multe modele de fapt, le si cumparasem odata cand vroiam sa instalez lumini in manerele de deschidere (proiect abandonat, pentru ca nu se potriveste curbura de la conductorul optic de Touareg 7L pe manerul de SEAT Altea / Leon)

Imagine

Dupa ce am testat ledurile cu cod de Audi mi-am dat seama ca nu prea lumineaza intens ca atare, nefixat in conductorul optic. Arata ceva de genul (poza nu e foarte sugestiva, insa nu era intensitatea pe care o cautam)

Imagine

Asa ca am decis sa folosesc niste leduri cu PN SEAT (5P) si holdere la fel, de SEAT. Codul se vede in poza. Partea proasta e ca mizeriile astea sunt extrem de scumpe. PEste 120 de lei / bucata la dealer. Asa arata:

ImaginexImaginexImaginexImagine

Le-am fixat pe partea interioara a manerulul usii. Nu mai stiu exact ce diametru avea freza pe care am folosit-o. Cert e ca suportul are o protuberanta, iar slitz-ul pentru asta a trebuit sa il fac cu un cutter. Ceva de genu' :

ImaginexImagine

Rezultatul e asta:

ImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImagine

Se pot folosi si holdere de BMW, pentru fixarea in unghi de 45.

ImaginexImagine
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori