Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
eu_razvan08
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 19 Aug 2012, 14:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

presiune pneuri

19 Feb 2013, 15:07

Salutare,

Acum vreo 3 saptamani, am facut o pana si mergand la vulcanizare sa rezolv problema l-am rugat pe tipul de acolo sa imi faca presiune 2.2 la toate rotile ( pe fata era 2.2, pe stape a mai desumflat putin ). Acum cateva zile urma sa fac un drum lung cu 4 persoane + bagaje si am mers sa imi fac presiunea 2.4. Cel de la vulcanizare ( alta decat cea cu pana ) mi-a spus ca am 2.4, a verificat la toate si cica aveam 2.4....suspicios, stiind ca am 2.2 am mers la o alta vulcanizare imediat dupa aceea, si surpriza, cel de acolo mi-a spus ca am 2.5 si mi-a mai desumflat toate rotile putin..repet eu stiind ca am 2.2. Dupa aventura asta, cand am ajuns acasa, am scos (pentru prima data) compresorul din kitul de repratie si am verificat presiunea...aveam 2.2 pe compresor..asta dupa ce eu stiam ca am 2.2..unul mi-a zis ca am 2.4 si altul 2.5 si mi le-a desumflat....le-am facut 2.4 cu compresorul masinii....

Intrebarea mea este: voi folositi compresorul masinii? ceea ce indica, este cat de cat aproape de realitatea din pneu? pentru ca m-am convins ca cei de la vulcanizarile de cartier sunt VARZA...de acum imi voi monitoriza/modifica presiunea doar cu compresorul meu, macar sa stiu ca este acelasi 'aparat' de fiecare data...
 
sandman
Mesaje: 1134
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: presiune pneuri

19 Feb 2013, 15:13

unu la mana: care compresor? nu am nici un compresor al masinii.

da, la vulcanizarile de cartier difera presiunea la roti ca si gradele de la bucuresti la brasov.

personal, verific presiunea la benzinarii. cam 2.4 le tin.
Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011 -AICI
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
Avatar utilizator
eu_razvan08
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 19 Aug 2012, 14:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: presiune pneuri

19 Feb 2013, 15:53

da si eu m-am gandit la benzinarie, sa fie macar acelasi aparat/manometru, dar daca tot am compresorul...probabil tu ai roata de rezerva daca nu ai compresor. eu nu am roata de rezerva, am un kit de reparatie cu o substanta care se baga pe valva masinii, cand ai pana, si un compresor pe care il bagi la priza de bricheta si umfli roata...

cam asa arata "dracovenia"
Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: presiune pneuri

19 Feb 2013, 16:44

si eu am acest compresor, dar vine doar la masinile livrate fara roata de rezerva (si mai exista si tub cu spuma pt reparatie temporara in kitul original). din pacate nici la mine nu am aceleasi valori. cu compresorul masinii mi le setam cum trebuie, apoi la benzinarie verificat aveam cel putin 0.2 mai putin, si oricum vizual rotile pareau dezumflate. deci iti recomand sa iti cauti un loc de incredere unde au un compresor cu manometru bun, nu m-as baza pe cel de masina...
 
sandman
Mesaje: 1134
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: presiune pneuri

19 Feb 2013, 16:49

da, eu am roata de rezerva.

incearca la benzinarii. gaseste una buna si verifica doar acolo. eu ma duc la mol.
Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011 -AICI
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
Avatar utilizator
eu_razvan08
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 19 Aug 2012, 14:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: presiune pneuri

19 Feb 2013, 17:01

da, interesant...cum am zis si mai devreme, compresorul meu arata cu 0.2 mai putin fata de vulcanizare, deci invers fata de tine (gamer555).

oricum voi merge si la o benzinarie, si la o vulcanizare autosoft ( cel putin par ca au aparatura mai profesionala ), apoi voi compara si cu compresorul meu, sa imi fac o idee...
 
Avatar utilizator
GabitZZu
Gypsy
Mesaje: 320
Membru din: 18 Sep 2012, 18:13
Localitate: Giurgiu/ Basel

Re: presiune pneuri

19 Feb 2013, 18:50

La benzinarii nu prea e bine,nu le regleaza nimeni ,le lasa in voia sortii,cel putin asa e la mine,cauta un service bun mai bine si fati-le numai acolo,ceva profi,nu te baza pe cel de la masina !
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see.

 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: presiune pneuri

22 Feb 2013, 17:10

Pentru ca setarea sa fie corecta trebuie ca anvelopele sa fie reci. Ori in drumul spre vulcanizare, deja le-ai incalzit iar presiunea devine alta in ele..E de ajuns sa mergi si 2-3 km ca deja apuca usor sa se incalzeasca chiar si iarna, iar presiunea masurata la oprire cu siguranta difera
Eu am devenit oarecum obsedat de presiunea in roti dupa ce am stricat un set bun si scump de anvelope bazandu-ma pe presiunea care imi era facuta la vulcanizari. Mai exact s-au uzat foarte tare pe interior..desi geometria era perfecta...
Odata ce am cumparat setul nou de anvelope monitorizez presiunea 1 data pe saptamana cu un compresor de calitate. Mi-am cumparat un compresor cu afisaj electronic si functie de oprire automata la atingerea presiunii stabilite. Am tinut neaparat sa-mi iau asa ceva pt ca ii setez exact presiunea pe care o doresc. De cand am aparatul asta ma putut sa vad cat de mari sunt variatiile de presiune in functie de temperaturile exterioare...
De cand fac treaba asta anvelopele se uzeaza perfect uniform. Foarte important e sa tinem presiunea asa cum e recomandata pt tipul respectiv de masina/motor. La vulcanizari toti stiu sa bage 2.2 pe toate rotile. La mine e 2.4 fata si 2.2 spatele. Le tin mereu asa chiar daca la 2.4 pare un picut mai rigida..
A, si..apropo: tot de cand am compresorul si ma joc mereu cu el, mi-am daramat si mitul conform caruia presiunea cu azot ramane constanta. Vax albina..Variaza si aia aproape la fel ca cea normala cu aer. Cred ca singura varianta prin care presiunea cu azot ar putea ramane costanta este aceea in care in anvelope ar fi 100% azot! Ori asa ceva nu se poate decat daca s-ar vida anvelopa inainte de a o umfla :D Altfel in anvelope este doar un amestec de aer si azot, iar aerul ala produce variatii..
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
dragosh81
Mesaje: 36
Membru din: 12 Iul 2012, 09:48
Localitate: Targoviste

Re: presiune pneuri

17 Iun 2013, 13:29

salut,
corect cu referire la azot
daca anvelopa este vidata presiunea ramane constanta (are diferente maxim 0.1 - 0.2 cxand sunt calduri mai mare de 31-32 grade in aer) - eu asa le am

cowboy scrie:
Pentru ca setarea sa fie corecta trebuie ca anvelopele sa fie reci. Ori in drumul spre vulcanizare, deja le-ai incalzit iar presiunea devine alta in ele..E de ajuns sa mergi si 2-3 km ca deja apuca usor sa se incalzeasca chiar si iarna, iar presiunea masurata la oprire cu siguranta difera
Eu am devenit oarecum obsedat de presiunea in roti dupa ce am stricat un set bun si scump de anvelope bazandu-ma pe presiunea care imi era facuta la vulcanizari. Mai exact s-au uzat foarte tare pe interior..desi geometria era perfecta...
Odata ce am cumparat setul nou de anvelope monitorizez presiunea 1 data pe saptamana cu un compresor de calitate. Mi-am cumparat un compresor cu afisaj electronic si functie de oprire automata la atingerea presiunii stabilite. Am tinut neaparat sa-mi iau asa ceva pt ca ii setez exact presiunea pe care o doresc. De cand am aparatul asta ma putut sa vad cat de mari sunt variatiile de presiune in functie de temperaturile exterioare...
De cand fac treaba asta anvelopele se uzeaza perfect uniform. Foarte important e sa tinem presiunea asa cum e recomandata pt tipul respectiv de masina/motor. La vulcanizari toti stiu sa bage 2.2 pe toate rotile. La mine e 2.4 fata si 2.2 spatele. Le tin mereu asa chiar daca la 2.4 pare un picut mai rigida..
A, si..apropo: tot de cand am compresorul si ma joc mereu cu el, mi-am daramat si mitul conform caruia presiunea cu azot ramane constanta. Vax albina..Variaza si aia aproape la fel ca cea normala cu aer. Cred ca singura varianta prin care presiunea cu azot ar putea ramane costanta este aceea in care in anvelope ar fi 100% azot! Ori asa ceva nu se poate decat daca s-ar vida anvelopa inainte de a o umfla :D Altfel in anvelope este doar un amestec de aer si azot, iar aerul ala produce variatii..
 
sisu_stelistul
Mesaje: 5
Membru din: 27 Apr 2016, 09:10

Re: presiune pneuri

23 Mai 2016, 10:02

Salut,

Eu am un Seat Leon 1P din 2008 1.6 benzina achizitionat de curand cu roti 205/55/R16, nu am scrisa presiunea recomandata pe capacul de benzina. Am gasit pe internet ca ar fi 2.4 in fata si 2.2 in spate cand nu este incarcata masina la maximum. Voi ce presiune utilizati?
Seat Leon 1P 2008 1.6 BSE
 
pityku96
Mesaje: 213
Membru din: 25 Oct 2013, 10:10
Localitate: Bucuresti

Re: presiune pneuri

23 Mai 2016, 10:05

sisu_stelistul scrie:
Salut,

Eu am un Seat Leon 1P din 2008 1.6 benzina achizitionat de curand cu roti 205/55/R16, nu am scrisa presiunea recomandata pe capacul de benzina. Am gasit pe internet ca ar fi 2.4 in fata si 2.2 in spate cand nu este incarcata masina la maximum. Voi ce presiune utilizati?



Aceeasi presiune o folosesc si eu si este cea recomandata de pe capacul de benzina !
Seat Leon 1P 2012 1.4 TSI
 
Avatar utilizator
Kenzo9
Mesaje: 16
Membru din: 02 Iun 2015, 17:00
Localitate: Pitesti

Re: presiune pneuri

30 Mai 2016, 22:58

eu am seat leon 2011 cu 205/55/r16 , si pe capacul de benzina scrie pe fata 2.7 pe spate 2.8 , sau invers ... cand am montat cauciucurile de iarna tipii de acolo mi au bagat 2.5 pe ambele si am stat cu senzorul aprins crezand ca e din vina azotului ...
Seat Leon 1.6 TDI 105cp 2011 Ecomotive

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator