Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

martor check engine aprins.... cauze si solutii...

09 Feb 2013, 17:43

Acum vreo trei saptamani mi s-a aprins acest martor minunat...bun...am zis ca o fi de la benzina..sau de la umezeala... (ningea de nu se vedea + zapada umeda pe sosea+ ceva polei)
Dupa vreo 5 porniri-opriri s-a stins.
am ajuns acasa m-am pus cu calculatorul pe ea...eroarea p0136... descrierea e aici inclusiv remedii...http://www.obd-codes.com/p0136... totusi nu sunt multumit de ce zic ei... cam asta se si povesteste pe toate forumurile:P0136 code refers to the second oxygen sensor on Bank 1 Unde se afla montat acest senzor?? ca sunt 2...are cineva vreo poza?
Peste o saptamana s-a aprins iar... buun zic in ambele cazuri s-a aprins pe vreme umeda.. conditii ca mai sus.....iar pun calculatorul pe ea aceeasi eroare .. o sterg.... bun...
A treia oara azi.. uscat pe jos... singura chestie care am facut-o a fost sa las masina in frana de motor in apropierea unei intersectii... tid sa cred ca de fapt de fiecare data s-a aprins dupa o frana de motor... in primele doua cazuri am folosit-o din cauza poleiului in cel de-al treilea pentru ca nu mai avea rost sa accelerez...

Intrebarea este: care e cauza de apare aceasta eroare doar in astfel de situatii?.... filtrul de aer are vreo legatura in toata povestea? e singurul lucru care nu l-am schimbat dintre consumabile de cand am masina...
Multumesc de raspunsuri...
Sper sa nu dati cu parul si sa spuneti ca s-a mai scris...am tot cautat dar cateodata trebuie sa ai si noroc...
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: martor check engine aprins.... cauze si solutii...

09 Feb 2013, 17:54

Am gasit o discutie despre acest martor, in fix 30 de secunde de la citirea topicului tau:http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=72&t=7686
Este cu 15 topicuri mai jos de cel deschis de tine!
In fine, problema ta este la sonda Lambda nr. 2 aflata dupa catalizator. Da, sunt doua: una o vezi cum deschizi capota motorului si te uiti la galeria de evacuare, pe langa filtrul de ulei. A doua este pe teava de esapament dupa catalizator.
La aceasta sonda, se strica senzorul de temperatura aflat in capatul ei, senzor care nu mai citeste corect temperatura gazelor evacuate, rezultand erori in modul de dozare a combustibilului si a aerului.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Re: martor check engine aprins.... cauze si solutii...

09 Feb 2013, 23:59

Multumesc... desi se pare ca ai sarit un pic cu maciuca..crede-ma l-am citit pe ala...si restul de pe forumul asta si altele...nu numai romanesti..
ca si initiatorul zeusik la fel am ajuns si eu...
"Salutari azi mi s-a aprins martorul "check engine". Am citit o groaza de posibile disfunctii, si de aceea s-ar fi aprins acest martor; ceva la pedala de frana, sau din cauza benzinei...deci spunet-mi ce ar putea fi sau ce sa fac. Mersi"
insa explicatia ta de la sfarsit suna bine...multumesc.... e cam greu sa intru sub masina.. nu am rampa sau canal sa vad ce e cu senzorul si cu traductorul de temperatura...in rest motoare desfacute, suruburi sau tevi de esapament am mai vazut... chiar si senzori/traductoare mai complicati decat lambda 2....de asta prefer sa rezolv personal...il desfac si il curat cu acid azotic... am mai facut la altii..pe opel vectra din 94
totusi de ce face asa dupa frana de motor? ce nu-i place....in rest masina se comporta ok.....daca nu va face fite la consum sau alte probleme...mai vedem
 
 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Re: martor check engine aprins.... cauze si solutii...

08 Apr 2013, 13:14

foarte buna treaba...
de atunci si pana acum s-a aprins si s-a stins de mai multe ori... cred ca nu-i place vremea umeda ca in rest nu face probleme..
 
doryn
Mesaje: 85
Membru din: 09 Ian 2010, 20:49

Re: martor check engine aprins.... cauze si solutii...

20 Oct 2013, 17:25

Am avut aceeasi problema care a disparut total doar dupa ce i-am schimbat sonda lambda de reglaj (prima sonda,cea de pe galerii dinaintea catalizatorului);chiar si vagcomul ti-a scris ca a aparut eroare pe ea;cel mai ieftin pret l-am gasit pe internet la un magazin online (530 lei),precum cea originala,NTK Japan;la magazine in Constanta ma costa cca 700 lei iar la service DONA SEAT costa 1000 lei;am schimbat-o de cca juma de an si nu s-a mai reaprins in bord "diagnoza".
 
doryn
Mesaje: 85
Membru din: 09 Ian 2010, 20:49

Re: martor check engine aprins.... cauze si solutii...

07 Iul 2016, 17:26

Problema s-a rezolvat de tot abia dupa ce am segmentat motorul. Nu se mai aprinde nimic in bord, nu mai consuma ulei si nu mai trepideaza la relanti.

 
Avatar utilizator
bounceone
Mesaje: 33
Membru din: 19 Aug 2008, 16:08

Re: martor check engine aprins.... cauze si solutii...

01 Noi 2016, 10:02

Salutare!
De doua zile mi s-a aprins martorul engine. Am fost la un service si au pus tester-ul pe masina, dar surpriza nu le da nici o eroare. Au resetat tot, s-a stins dar cind am pornit din nou masina iar s-a aprins. Sa fie senzorul Lambda 2, despre care se vorbeste pe aici?
Orice raspuns imi este de ajutor. Multumesc!
Seat Cordoba 2007
1.4 16V 86 CP Rosu Emotion
 
doryn
Mesaje: 85
Membru din: 09 Ian 2010, 20:49

Re: martor check engine aprins.... cauze si solutii...

01 Noi 2016, 10:56

Imposibil sa nu dea eroare la scanarea VAG. Daca se aprinde in bord ceva, chiar si daca se va stinge mai apoi, acea eroare ramane stocata in computerul de bord. Din propria experienta, de cca 7 ani de cand am cumparat Cordoba 6L, este vorba de sonda lambda de reglaj (nr.1, cea care este infiletata pe acea evacuare galerii) sau valva EGR. Sonda lambda de avarie (nr.2, se afla montata imediat dupa catalizator) nu prea da erori deoarece o "menajeaza" catalizatorul. Parerea mea este sa te cam obisnuiesti cu acel "engine" in bord, mai ales daca atunci cand este aprins masina functioneaza normal (asta este o "boala" des intalnita la motoarele pe benzina). Apropo, nu cumva iti "ciupeste" ulei ? Eu unul nu am reusit sa mentin stins acel "engine" decat dupa ce am segmentat motorul (ajunsese sa-mi consume ulei 1ml/km; pe tijjele supapelor de evacuare era lipit mult ulei ars).
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: martor check engine aprins.... cauze si solutii...

01 Noi 2016, 16:31

Corectie: daca se aprinde check-ul motorului in bord si se stinge singura apoi, eroarea nu ramane in computerul de bord, ci in calculatorul motorului - ECU. Iar daca la scanarea la acel service nu a iesit nimic, cauta pe cineva ce are alt tester, nu cel folosit de service care se pare ca nu prea "stie" multe lucruri. Un VCDS, VAS sau macar BOSCH KTS.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori