Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
ClauSiAlin
Subiect Autor
Mesaje: 22
Membru din: 10 Sep 2012, 19:20
Localitate: Moreni-Dambovita

Compresor AC

07 Feb 2013, 19:14

Salut,am un leon 1.4 16v,si de ceva timp se aude un suierat de la compresorul de AC.Ce asi putea sa-i fac,are rulmenti ceva care ar trebui schimbati?In prima faza un mecanic mi-a spus ca sunt rulmentii de la alternator dar azi m-am bagat sub ea cu motorul pornit si acel suierat se auzea de la compresor.Ce ma sfatuiti sa fac?
 
ClauSiAlin
Subiect Autor
Mesaje: 22
Membru din: 10 Sep 2012, 19:20
Localitate: Moreni-Dambovita

Re: Compresor AC

11 Feb 2013, 20:29

Chiar nimeni nu stie nimik despre acel compresor??? :roll: Astept raspunsurile voastre.
 
George-Urs
Mesaje: 41
Membru din: 24 Noi 2011, 17:22

Re: Compresor AC

26 Mar 2013, 13:27

Chiar daca raspund asa tarziu sper macar sa vada altii...da compresorul are un rulment care din cauza ploilor daca nu ai scut la masina ramane fara ungere si de la el se aude acel zgomot deranjant...cauta un mecanic bun,se schimba in max o ora rulmentul.Ai grija sa aiba si aparat de bagat freon pentru ca va trebui scos si bagat la loc...
 
ovidescu
Mesaje: 36
Membru din: 31 Dec 2012, 09:36
Localitate: madrid

Re: Compresor AC

10 Iul 2013, 15:48

salutare la toti :hi .am si eu o problema,dar cred ca e mai mult o problema de ventilatoarele de racire decat de compresor,am un leon 20VT cu clima,si tot timpul cand pornesc compresorul de ac,adica cand apas butonul automat sau cel cu fulgul de zapada imi pornesc si ventilatoarele indiferent de temperatura apei,daca apas din nou butonul cu fulgul se opresc si ventilatoarele.adica cat timp merge compresorul merg si ventilatoarele. am mai citit pe aici ca ventilatoarele au un calculator al lor,ar putea fi de acolo?
 
ovidescu
Mesaje: 36
Membru din: 31 Dec 2012, 09:36
Localitate: madrid

Re: Compresor AC

11 Iul 2013, 16:48

ce se intampla chiar nimeni nu vrea sa isi dea cu parerea despre problema masini mele.de la ce ar putea fi,nu a mai patito nimeni ?
 
Avatar utilizator
Costel93
Mesaje: 101
Membru din: 15 Iul 2012, 20:00
Localitate: Suceava

Re: Compresor AC

11 Iul 2013, 16:56

da cat timp compresorul este pornit pornesc si ventilatoarele pentru a raci radiatorul climei
si da ventilatoarele sunt comandate de un modul care are un senzor pe radiatorul motorului care se numeste termocupla, cand radiatorul se incalzeste prea tare pornesc ventilatoarele.
si inca ceva, ventilatoarele pot sa mai functioneze si dupa ce opresti motorul, daca este foarte incins
Seat Toledo 1.9 TDI 130 HP
 
ovidescu
Mesaje: 36
Membru din: 31 Dec 2012, 09:36
Localitate: madrid

Re: Compresor AC

12 Iul 2013, 10:00

sa inteleg ca este normal,ma-m speriat speriat degeaba? Si ar mai fi ceva compresorul face un zgomot ca un huruit doar cand e activat, parca ar fi un rulment stricat sau poate sa fie si de la supape ca e putin freon in instalatie?se aude parca sar freca fer pe fer. :cheers

 
Avatar utilizator
Undertacher
Mesaje: 1375
Membru din: 21 Iul 2012, 20:04
Localitate: Brasov

Re: Compresor AC

12 Iul 2013, 10:16

Citeste postarea nr 3.

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2
Seat Leon 2005, 1.9 TDI ,74 KW,AXR
viewtopic.php?f=134&t=13781&start=0
 
yonutz07
Mesaje: 8
Membru din: 20 Noi 2014, 09:52

Re: Compresor AC

24 Apr 2015, 22:13

Am si eu o problema cu instalatia de AC. Este proaspat incarcata cu freon ..la vidare totul ok mai avea 500 gr de freon. Ventilatoarele din fata pornesc dar compresorul nici nu vrea sa se clinteasca. L-am legat pe direct si cupleaza fara zgomot infraneaza motorul destul de puternic . Am verificat mufa si nu ajunge curent, am verificat inclusiv sigurantele din tablou si de deasupra bateriei.
Am pus Vag-Com-ul si nu apare nici o eroare. Are cineva idee ce ar putea fi sau unde ar fi pozitionate releele sau sigurantele pt AC ca sa le pot verifica? Am inteles ca la unele ar fi sub bord un releu 267 care da comanda compresorului dar eu nu il am . Ar mai fi releul care comanda si ventilatoarele. Aveti idee unde este pozitionat si cum l-as putea verifica? Daca ar fi mai ieftin l-as schimba direct dar parca 850 lei este exagerat.

Imagine
Seat leon S, 1.4 16 v, 2003
 
Avatar utilizator
Mylux
Mesaje: 4627
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Compresor AC

24 Apr 2015, 22:25

Releul care comanda ventilatoarele il gasesti pozitionat sub baterie?
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
yonutz07
Mesaje: 8
Membru din: 20 Noi 2014, 09:52

Re: Compresor AC

24 Apr 2015, 22:27

asa am inteles ca ar fi undeva sub lonjeron ..
Seat leon S, 1.4 16 v, 2003
 
Avatar utilizator
Mylux
Mesaje: 4627
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Compresor AC

24 Apr 2015, 22:30

Asa arata releul pentru ventilatoare:

Imagine
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
yonutz07
Mesaje: 8
Membru din: 20 Noi 2014, 09:52

Re: Compresor AC

24 Apr 2015, 22:32

multumesc frumos de ajutor. ai idee daca acest releu da si semnal la compresor sau are treaba doar cu ventilatoarele? cand apas pe ac pornesc ambele ventilatoare dar la compresor nu ajunge curent.
Seat leon S, 1.4 16 v, 2003
 
Avatar utilizator
Mylux
Mesaje: 4627
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Compresor AC

24 Apr 2015, 22:34

Sincer nu stiu sa-ti zic daca are legatura,poate vede Dany postarea si te ajuta cu info. :hi
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
yonutz07
Mesaje: 8
Membru din: 20 Noi 2014, 09:52

Re: Compresor AC

24 Apr 2015, 22:51

am gasit niste pasi de verificare . Multumesc colegului Al Bundy !

Cum se diagnosticheaza sistemul AC la generatia 4 de Golf (si celelalte de pe aceasta platforma)

La aceste tipuri de masini, ventialtoarele de pe radiator si compresorul de aer conditionat sunt controlate de J293, fan control module, situat sub baterie, prins de lonjeronul stanga cu 2 suruburi. Acest modul are 2 mufe, T14 cu 14 pini si T4a cu 4 pini. Se incepe diagnosticarea cu mufa cu 14 pini.

1. Porniti motorul . Porniti AC si selectati ventilatia pe maxim.

2. Verificati daca sunt 12V pe pinul 8. Aceasta tensiune vine de la butonul AC si comanda ventilatoarele de pe radiator pe treapta mica pornirea compresorului.

3. Verificati daca exista 12V pe pinul 9. Aceasta tensiune vine de la contact cand este trecut pe ON.

4. Verificati daca exista 12V pe pinul 4. Aceasta tensiune vine direct de pe baterie prin siguranta S16

5. Verificati daca exista masa pe pinul 6.

6. Verificati daca exista 12V permanent pe conectorul T4, pinii 1 si 3. Aceasta tensiune vine direct din baterie prin sigurantele S164 si S180

7. Treceti cheia in pozitia OFF. Masurati daca exista continuitate intre pinii 5 si 14. Aceasta continuitate este data de senzorul de temperatuta exterioara pentru Ac F38. Contiunuitatea trebuie sa existe doar daca temperatura exterioara este mai mare de 5 Grade celsius.

8) Check pin T14/2 using a duty cycle meter. If the refrigerant charge in the system is normal, about 30 percent to 35 percent duty should be indicated at pin T14/2 without the compressor engaged. The duty cycle signal is supplied by the G65 pressure sensor in response to system pressure changes. A duty cycle above 90 percent or below 20 percent will command the compressor off.

9. Verificati daca exista o tensiune de referinta de 11 V la pinul 3. Aceasta tensiune este generata de J293 si poate fi pusa la masa de ECU in anumite circumstante (full throtle, kick dowe, etc ) si opreste functionarea compresorului de AC.
Daca tensiuea acolo este de 0 V, atunci ECU comanda compresor OFF sau firul respectiv este in scurt catre masa. Turati motorul la peste 2500 rpm si masurati tensiunea la pinul 3 . Daca aceasta ajunge la 12V si compresorul porneste, atunci este nevoie de un basic –settings asupra clapetei de acceleratie (la motoarele pe benzina).

Daca toate aceste teste au fost trecute cu succes, verificati prezenta tensiunii de 12V la pinul 10. Aceasta tensiune comanda cuplarea ambreiajului la compresorul de AC. Daca nu exista tensiune aici, atunci modulul de comanda este defect.


Nu stiu ce este un duty cycle, asa ca punctul 8 il sariti la verificare.
Seat leon S, 1.4 16 v, 2003

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator