Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
 
Avatar utilizator
danbenq
Mesaje: 43
Membru din: 14 Mar 2013, 11:15
Localitate: Heilbronn

Re: Seat Leon 5F - test drive

23 Mar 2013, 13:37

TIBI scrie:
Din profil e iluzie, depinde ce anume privesti sau la ce iti concentrezi atentia :tongue
De sus pare mai mare,am parcat una langa alta in ziua cat mi-a fost lasata pt test drive.


chiar iluzie nu e, noul Leon e cu 5 cm mai scurt decat precedentul :)
Seat Leon 5F FR
1.4 TSI 140PS
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6709
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Seat Leon 5F - test drive

23 Mar 2013, 15:57

5cm chiar nu-i poti observa cu ochiul liber,mai ales privita de la etaj sa zic
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
Horjoaga Lucian
Mesaje: 335
Membru din: 13 Apr 2011, 18:09
Localitate: Targoviste, Dambovita
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

05 Apr 2013, 15:32

Astazi am facut si eu test drive cu noul Leon la reprezentanta Pex Seat din Ploiesti, masina pe care am condus-o era echipata cu un motor 1,6 TDI 105 CP, era o versiune mai scumpa in jur de 20 000 euro, deoarece avea farurile si stopurile pe led, inclusiv faza scurta si lunga, mii s-a parut destul de interesanta. De afara pare mica, dar in interior ai foarte mult loc, chiar nu ma asteptam, un singur lucru nu mi-a placut, acel plastic din fata schimbatorului, mii se pare cam mare, oricum ce sa mai zic, imi place, dar totusi, putin cam scumpa :hi
ImagineImagineImagineImagine
Volkswagen Passat -2006- Albastru 2.0 TDI 140 CP
Seat Cordoba -2006- Rosu Emocion 1.4 MPI 16V 86 cp
viewtopic.php?f=68&t=11475
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

19 Apr 2013, 01:35

Zilele trecute am avut si eu pe mana un Leon FR 5F, 1.4 benzina, 122CP cu care m-am jucat impreuna cu userul Prototype, timp de 2 zile si o noapte. Revin cu poze si impresii in curand!
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
Avatar utilizator
Rarazvan
Mesaje: 54
Membru din: 22 Mar 2011, 23:53
Localitate: Brasov

Re: Seat Leon 5F - test drive

11 Iun 2013, 15:49

Ceva noutati despre test drive-ul cu FR 1.4 122?
Seat Leon 5F 2014
FR 1.4 TSI
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

11 Iun 2013, 15:55

rezultatul test drive-ului a fost ca Prototype si-a comandat FR 5F, deci putem presupune ca le-a placut masina :glasses
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

14 Iun 2013, 18:37

Asa cum spuneam cu cateva posturi in urma, am gasit intr-un final timp sa astern aici parerile adunate in urma unui test-drive de un weekend facut cu colegul de forum Prototype la mijlocul primaverii care tocmai ne-a parasit, alaturi de un Seat Leon FR "5F" 1.4 TSI 122 CP.
Am adunat impresiile mele atent intr-un notepad din telefonul mobil, exact la momentul testului, pentru a nu sari peste anumite aspecte care mi s-au parut atunci a fi importante, astfel ca desi vin la ceva timp de la drive-test, parerile raman cat mai obiective cu putiinta.
Voi simplifica aceste impresii cat de mult voi putea, si le voi sintetiza sub forma unor minusuri si plusuri pe care le-am atribuit acestui drive test, implicit acestui model testat. Voi incepe cu minusurile, pentru ca, la finalul articolului gustul ramas sa fie unul placut, avand in vedere ca masina nu m-a surprins, insa mi-a lasat o impresie frumoasa...

- INCHIDERE GEAM. O prima bulina neagra primita de masina se refera la zgomotul major produs de geam la inchiderea in rama superioara. atunci cand geamul este jos si inchiderea se face total, zgomotul se accentueaza. Aici insa astept si parerea celor care au primit deja masina, sunt curios daca este un zgomot general sau individual, insa suna cel putin ciudat, e ca si cum geamul s-a lovi intr-o suprafata de lemn aflata in rama superioara. In spate insa, totul este diferit si e liniste!

- PEDALA DE ACCELERATIE. Ar putea fi incadrata deopotriva si la minus si la plus, insa am trecut-o aici pentru ca aceasta a fost prima impresie care m-a lovit cand am vazut-o. din cate stiti majoritatea, s-a renuntat la pedala de acceleratie tip autobuz, cu punct de plecare din podea, si s-a revenit la pedala normala, cu punct fix superior, la fel ca ambreiajul si frana. Probabil inginerii au realizat studii si exista un motiv clar pentru care "s-au intors in timp" la vechea constructie. Ard de nerabdare sa aflu un raspuns oficial Seat in legatura cu asta!
Am spus ca ar putea fi un inconvenient deopotriva trecut si la "plusuri", si asta pentru ca impresia noii constructii m-a surprins pozitiv intr-un final, pentru ca totul este facut astfel incat in timpul utilizarii, pedala sa nu lase impresia ca este una cu punct de sustinere superior. Am condus in perioada 2004 - 2008 trei masini cu sistem similar de prindere al pedalei, si desi estetic sunt la fel, tehnic este diferenta mare, dovada faptului ca s-a avut grija ca acest pas retroactiv sa fie facut cat mai insesizabil cu putiinta. Tot respectul la acest capitol, la calcarea acceleratiei efectul este total diferit fata de o pedala similara, insa pe model vechi...

- DISPLAY + BUTOANE NAVI MICI. Desi vorbim de varianta maxima de dotare si de anul 2013, display-ul este redus la maxim posibil. O miscare pe care nu am inteles-o de acum cativa ani, cand celebrul RNS-510 a fost inlocuit de RNS-310, care desi era teoretic un model evolutiv, se "claustrofoba" ca si diametru si rezolutie!
Adica doar VW Touareg si Audi A8 au voie sa treaca la aproape 10 inch diametru la display-uri care nu isi mai gasesc locul in bord si devin rabatabile din lipsa de spatiu?!? Aici din nou, alt aspect la care simt nevoia unei explicatii oficiale Seat! Butoanele, si ele mai mici si inghesuite, insa aici parca se mai poate trece cu vederea.

- HUSA SCHIMBATOR. Cand am atins acest material, am avut impresia ca ploua si trebuie sa imi iau din cuier pelerina de ploaie, inainte sa plec. Un "feeling" foarte ciudat la atingere, un material gros care "croncane" ciudat cand il strangi intre degete. Cel de pe Leon 1P (pe care l-am schimbat cu altul de piele naturala autentica) era mai bine realizat, mai sociabil, mai prietenos. Sa fie oare unul din aceste aspecte care au scazut costurile de productie ?!?

- IMBINARI STALP "A". Comparativ cu modelul pe care il detin, imbinarea dintre stalpii A si plafon mi se pare usor facuta fara prea multa concentrare din partea designerului de interior. Materialele sunt diferite ca reactie la atingere, dar ceea mi se pare si mai grav, si ca estetica! Consider ca se putea face treaba mai buna aici, insa din nou probabil ca intentia de scadere a costurilor de productie imi va inchide gura si de aceasta data.

- SUSPENSIE. Aici din nou ma lovesc de un aspect care ar fi deopotriva trecut si la plus, insa motivul pentru care am stabilit ca-si are locul aici este lipsa suspensiei independente pe spate la aceasta motorizare. Atunci cand masina trece de exemplu peste un sant aflat transversal si usor oblic pe sensul de mers, puntea spate zdruncina toata partea inferioara a masinii. Este logic veti spune, avand in vedere ca este vorba de o suspensie semi-independenta, insa confortul dispare, si indiferent ce spune fabricantul, nu consider ca acest tip de suspensie ales pentru anumite motorizari ale lui 5F isi va face simtita prezenta doar impreuna cu un condus sportiv si la viteze superioare.
Se simte si la 10, si la 20 si la 30 km/h atunci cand sunt de trecut gropi sau denivelari serioase! Plusul este ca desi vine pe o masina normala sa spunem, fara pretentii sportive, este o suspensie inchegata, nu este deloc moale, si nu dezamageste in curbe, acolo unde masele isi fac jocul lateral si unde suspensia preia ferm si cu brio eforturile si intensitatile la care este supusa. Sa vedem pe parcursul utilizarii in Bucuresti, cum se va comporta. Aici ne vor ajuta din nou colegii care detin modelele noi :)

- STROPITORI. Personal nu agreez stilul de improscare "pic-cu-pic" si prefer stilul "spray". Din pacate am vazut ca la 5F, mai mult se picura apa pe parbriz, ceea ce inseamna ca suprafata este acoperita mai putin uniform...
1P avea optiunea de modificare si printr-un opritor cu supapa montat pe traseul de apa, lichidul sa nu revina de tot in vas dupa ce se efectueaza operatiunea de spalare, ci sa ramana pe furtun si sa creeze o udare cat mai rapida la urmatorul jet, de preferat INAINTE de trecerea stergatoarelor de parbriz.
Am observat la masini din clasa premium, ca atunci cand speli parbrizul si maneta este accesata lung, stergatoarele nu pornesc decat la o accesare ulterioara, si asta direct pe parbrizul deja ud! Un mod ingenios de a conserva si a prelungi viata parbrizului si calitatea vizibilitatii in timp!

- CONSUM. Am avut ocazia sa testez masina timp de doua zile, consumul in trafic aglomerat de zi (la fiecare semafor eram a 4-a sau a 5-a masina la rand), cu functia de intrerupere motor dezactivata. Adica motorul nu se oprea la stationarea masinii, iar consumul a urcat destul de usor la 11-12%. Am considerat-o un minus pentru ca vorbim de un motor mic, care nu a fost omorat pe autostrada si aruncat in ture, ci doar a stat in repaos. Probabil functia START/STOP de care spuneam mai sus mai economisea un litru-doi, insa si eu si colegul Prototype nu agreem acea zecime de secunda pierduta la calcarea ambreiajului inainte de plecare :) Sa spunem ca nu suntem inca obisnuiti si senzatia este usor ciudata...

Plecand de la faptul ca in legatura cu orice lucru vei afla pareri pro si contra, si in general parerile contra prevaleaza, pentru ca un om nemultumit are tendinta sa critice mai mult decat are unul multumit interesul sa laude, sa trecem la aspectele pozitive pe care voi incerca sa le grupez laolalta...

Per total, uitandu-ma in gama din care face parte si uitandu-ma la pret, masina este OK! Probabil faptul ca posed deopotriva o masina inferioara (Leon 1P) dar si o masina superioara (Honda Accord) fata de acest Leon 5F, ma face sa creez in aceste randuri o comparatie cat mai obiectiva cu putiinta (sper si cred sa fie asa!)
Calitatea bordului si a display-ului navigatiei sunt clar dovezi de evolutie, si dincolo de dimensiuni, navi se vede clar, functia interactiva prietena cu degetul aratator face dupa parerea mea toti banii! Infotainment-ul din bord vine cu detalii interesante si ridica mult masina in clasa ei, pe partea de electronica interactiva comparativ cu modelele noi, iar 5F troneaza clar undeva acolo sus in clasa lui! Recomandarea de a schimba treapta este iarasi un aspect care trage consumul in jos si care odata urmat, creeaza o senzatie de usoara robotizare in conducere, ceea ce conserva si protejeaza motorul pe o perioada lunga de timp!
Am observat ca stergatoarele de parbriz, desi date pe normal, maresc rata de stergere asemenea unui temporizator, astfel ca nu mai este nevoie sa alegi treapta care ti se pare tie a fi cea mai potrivita comparativ cu numarul picaturilor de ploaie sau cantitatii de apa cazute pe parbriz. Un aspect foarte confortabil din punctul meu de vedere!
Ringtone-ul ales pentru piuitul centurii este de aceasta data la un nivel auditiv inferior, nu mai urla tare, in schimb este continuu pe doua tonalitati si muuult mai disperant ca ding-dong-ul de la 1P, seamana de data asta cu o alarma de pompieri in opinia mea :)
Pot spune ca m-am indragostit de manetele de semnal si cruise, din pacate insa, nu se pot adapta la 1P, asa ca dezamagirea este maxima referitor la aceasta modificare. Dincolo de asta, extrem de facile si accesibile, aproape imperceptibile la atingere, deci la capitolul asta, tot respectul pentru fabricant!
In final, ca si concluzie finala, daca ar fi sa aleg aceasta masina acum, as face-o fara echivoc, si asta inaintea modelelor de clasa similara, gen VW Golf, Toyota Corolla, Ford Focus sau chiar si Honda Civic.
Estetica exterioara este reusita, chiar daca geometric vorbind, "echerul" dicteaza de data asta, si nu "linia curba" cum era pana acum la 1P. Initial nici estetica aleasa de noul Ibiza, considerat predecesor al lui 5F, nu mi-a suras, insa pe parcurs m-am adaptat si a inceput sa fie digerata cu succes. Leon 5F a avut insa parte de un plus inca de la inceput, si sunt convins ca pe parcurs, o sa descopar la el si aspecte mult mai interesante!

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc

 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Seat Leon 5F - test drive

14 Iun 2013, 21:01

Felicitari pt review ! Pentru mine conteaza mult mai mult parerea unui posesor de 1P decat a zece oameni veniti de pe masini net inferioare Leonului (nu dau nume) si care se entuziasmeaza ca niste pusti cand vad farurile LED sau mai stiu eu ce touchscreen :tongue

As avea totusi o curiozitate legata de insonorizarea masinii. Daca ai reusit sa prinzi o bucata de autostrada (sau centura de nord a Buc), cum se comporta la viteze mari ? La mine in Leon 1P FL incepe sa fie cam neplacut la urechi de la aprox 120 kmh in sus. Ma refer atat la zgomotul provenit de la motor, cat si la cel exterior la rulaj/vant. S-a imbunatatit ceva la acest capitol ?

Iar la partea cu consumul, e ok cat ai scos. Eu cu 1.2TSI in primele 2-3 luni de rulaj aveam un 14% in traficul aglomerat din Bucuresti. Acu s-a mai lasat si, in acelasi conditii, am 10% (poate chiar si 9.5%); iar iarna cu incalzire urca la 11%-11.5%.
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

15 Iun 2013, 00:08

Nu am alergat-o prea tare, si afara din oras nu prea am iesit, am stat mai mult sa analizam comportamentul strict "city", pentru ca acolo ne concentram activitatile si noi, si masinile.
Din cate am observat, cifrele aerodinamice sunt bune, iar asta deobicei ajuta la ameliorarea zgomotului de fond. La motor nici nu poate fi vorba de zgomot, pentru ca era un 1.4 amarat si benzina pe deasupra :)
Nu sunt in masura oricum sa ma pronunt la capitolul cu zgomotele pentru ca Leon-ul meu cu evacuare pe 76" nu are nicio legatura :) Poate colegul sa fi constatat ceva in legatura cu asta...
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

23 Iul 2013, 11:09

Dear Sir,

I have good news
The new Leon FR 2.0L 184ph is available for test drive.


s-a descurcat repede rojerinho. revenim cu detalii :drive
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Seat Leon 5F - test drive

23 Iul 2013, 15:03

Am stabilit pentru sambata 27.07.2013 la ora 11:00 la Contact Center. Durata test drive 5F FR 184 CP, o ora.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

23 Iul 2013, 15:18

super, avem timp sa ii testam si suspensia independenta si toate celelalte in detaliu :drive
 
StefanV
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

23 Iul 2013, 16:12

O sectiune "mythbusters" pentru suspensia aia chiar ar fi interesanta.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 5F - test drive

29 Iul 2013, 11:16

pentru moment am apucat doar eu sa fac un test drive scurt cu versiunea 2.0 TDI 184, o sa incercam saptamana viitoare sa obtinem masina pentru mai mult timp si sa o analizam mai in detaliu. impresiile mele dupa primul contact cu masina sunt bune. inainte de detalii, un pic despre masina : a fost tinuta doar in modul sport, avean jantele stock pe 17, in test drive am mers cu aerul conditionat pornit si cu ESP cuplat.

- motorul este mult mai plin de viata fata de 2.0 TDI 150. aveti in video de mai jos niste reprize scurte
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t5VXKIzVTOY[/youtube]
ca si idee, e mai rapida decat 1P ul meu cu stage 1 (setup in care aveam ~180 HP), pot reveni cu mai multe detalii pentru cei interesati.
- directia a fost pe gustul meu si la viteze mici si la viteze mari. volanul un pic mai subtirel, chestie observata si la celelalte masini testate, dar nu mi s-a parut deranjant.
- tinuta de drum a fost buna, iar comfortul a fost mai bun peste gropi comparat cu 150 ul (care avea, ce-i drept, jantele optionale de 18)
- sunetul este interesant in interior, probabil este ajutat de sound actuator, dar rezultatul e unul placut.
- despre consum nu va pot spune nimic pentru ca nu m-a interesat aspectul.
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Seat Leon 5F - test drive

29 Iul 2013, 13:07

Nu se aude rau deloc...imi aduce oarecum aminte de sunetul motorului Subaru H6 :drive

La denivelari cum e ? Se simte diferit cu multilink ?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator