Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

19 Ian 2015, 18:36

Ce era? Intreb fiindca am aceeasi problema, pe tester nu da nimic.
Am schimbat senzor temperatura, filtru benzina si bujii, voi schimba si filtrul de aer, desi arata ca nou.
Daca pun contactul si astept sa se stinga becuri prin bord, nu o ia din prima cheie, doar la a doua.
Daca pun contactul si dau direct, atunci porneste din prima.
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

21 Ian 2015, 15:51

Imi poate confirma cineva informatia ca o baterie pe ducă, dar inca functionala, poate sa ingreuneze amorsarea pompei de benzina?
La mine se aude amorsarea, dar acel bazait prinde viteza dupa pornirea motorului.
Daca pun redresorul, porneste normal.
Face asa de cand e frig.
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

21 Sep 2015, 10:49

De cand am schimbat bateria nu am mai avut probleme.
 
Avatar utilizator
Undertacher
Mesaje: 1375
Membru din: 21 Iul 2012, 20:04
Localitate: Brasov

Re: Pornire greoaie dimineata.

22 Sep 2015, 05:42

Probabil avea scurt in una din celule si pierdea curent.

Sent by me.
Seat Leon 2005, 1.9 TDI ,74 KW,AXR
viewtopic.php?f=134&t=13781&start=0
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

22 Sep 2015, 15:08

Nu se amorsa pompa de benzina fiindca nu era suficient curent, totusi fara sa moara bateria.
La a doua cheie pornea prin aspirare, cu pompa neamorsata -asa mi-a zis un consultant de service.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Pornire greoaie dimineata.

22 Sep 2015, 19:25

Si tu ai crezut chestia cu aspirarea benzinei? Nici daca rezervorul era pe cupola masinii, masina nu pornea daca nu ai presiune de 3-4 bari in rampa de benzina. Iti pornea din cauza ca reusea totusi sa faca presiune chiar daca nu se rotea la turatia necesara. Neamorsat inseamna ca nu are benzina deloc in ea, ori ea sta in benzina si se presupune ca ai mers cu ea cu o zi inainte si nu ai scos-o din rezervor ca sa se goleasca si nici nu ai umblat la circuitul benzinei.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

26 Sep 2015, 09:15

Nu se amorsa in sensul ca nu se mai auzea acel bazait atunci cand deschideam usa (amorsare care, da, inseamna nu alimentarea circuitului cu benzina, ci aducerea circuitului la presiunea respectiva), iar cand puneam contactul acel bazait (de la pompa de benzina) se auzea foarte slab, masina pornea si se auzea cum pompa incepea sa revina la o turatie normala, ca ea se aude si din mers, daca ai urechi bune.
Am adresat multe intrebari, de ce nu murea de tot bateria, de ce totusi mai pornea etc.
Daca pompa facea totusi presiunea necesara trebuia sa o ia din prima, nedumerirea mea era de ce pornea doar la a doua cheie.
Schimbasem bujii, filtre aer benzina, curatat clapeta etc.
Mi s-a spus ca am pompa defecta.
Am schimbat bateria si e totul in regula de vreun an nu mai am probleme.
Multumesc pt. raspuns.

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Pornire greoaie dimineata.

26 Sep 2015, 10:05

Ciudat. De amorul discutiei: daca bateria era chioara si nu avea curent sa invarta pompa...cum de avea curent suficient sa invarta motorul ca sa porneasca? Si la a doua cheie cum zici ! Pompa ia 8-10 A, iar demarorul nu cred ca e cazul sa spun cat. Iar releul de actionare a pompei la deschiderea usii n-ar trebui sa fie conditionat de tensiune, decat daca e chiar foarte mica, undeva sub 8-9V estimez. Ori la 9V nu mai invarteai motorul cu demarorul! Releul ala e actionat de deschiderea usii (daca switch-ul din broasca e bun), la punerea contactului pentru 4 sec daca nu pornesti motorul si cam atat. De fapt, la deschiderea usii, el vede daca ai sau nu presiune suficienta in rampa. Ai remarcat banuiesc, ca daca opresti motorul, poti deschide usa de cate ori vrei pe o perioada de ceva minute, ca pompa nu porneste. Doar cand presiunea scade suficient de mult actioneze releul! Iar daca stai cu contactul pus, pompa merge alea 4-5 secunde, se opreste (ca face presiune in linie), si, dupa un timp, porneste iar cand presiunea scade iar. Despic firul in 4 acum :lol: Oricum, ciudate manifestarile si rezolvarea. Dar bine ca s-a rezolvat! :hi
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

27 Sep 2015, 09:24

Chiar daca inainte de prima cheie puneam contactul de doua sau de trei ori, tot nu pornea.
Dadea sa porneasca fara sa invarta mult motorul si se oprea imediat.
Pornea doar la a doua cheie dupa ce tineam iarasi contacul pus pana se stingeau toti martorii, foarte rapid, nu prea invartea motorul. deoarece masina pornea la sfert.

Am intrebat la un service de baterii de ce nu murea de tot bateria daca tot era defecta si mi s-a spus ca o baterie e mai eficienta daca are un foarte mic consumator gen led intermitent (dar nu plafoniera uitata aprinsa) sau daca inainte de pornire e trezita putin, fara a fi epuizata.
Asa s-ar explica de ce totusi pornea la a doua cheie.
Era la limita, la prima cheie era sub limita, iar la a doua ajungea undeva aproape de normal.
Este absolut singura explicatie plauzibila pe care am primit-o.

Mecanicul a raspuns ca pornea prin aspirare, nu a precizat ce insemna asta, dar desigur nu se referea la umplerea cu benzina a circuitului.
a zis doar ca la altii porneste astfel la a treia sau a patra cheie pana nu mai porneste deloc.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Pornire greoaie dimineata.

27 Sep 2015, 10:22

Prin aspirare pornesc masinile cu carburator, nu cele cu injectie. In rest...asta o fi explicatia cu bateria.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

28 Sep 2015, 12:49

Da, asa este, multumiri pt. raspunsuri, e extraordinar ca avem colegi de forum pe care ne putem baza oricand.

Fara pretentia unei concluzii, as risca urmatoarea afirmatie:
cand masina da sa porneasca la prima cheie si se opreste, dar porneste normal doar la a doua cheie sau chiar la a treia si face asta repetat la pornirile cu motorul rece - cauza este de regula pompa de benzina.
Inainte de a o schimba, este bine totusi sa faceti cateva porniri la rece cu bateria vreunui amic, ca sa nu schimbati cumva pompa inutil, daca e din baterie.
La mine a fost bateria, o Varta de exceptie cu o varsta de peste 12 ani!
Drumuri bune!
 
Avatar utilizator
Adriannn
Mesaje: 443
Membru din: 07 Aug 2014, 10:33
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

28 Sep 2015, 13:48

Si eu am o problema cam dubioasa de cand am masina, odata la, sa zicem, 10 porniri porneste greu.

Ca sa ma exprim altfel, cam la 1 din 10 de porniri demarorul trebuie sa invarta cam 5-6 secunde pana porneste, iar la celelalte 9 porniri merge la sfert. Se intampla numai cand motorul este rece si (cred) ca si atunci cand este umezeala afara sau mai frig, dar parca sa zic ca facea si asta-vara.

Ce poate avea? Tot bateria oare ? Bujiile au 6000 km si sunt conforme.
Ex: Seat Leon 1.6 16V BCB 2004 Magma - Competition
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Pornire greoaie dimineata.

29 Sep 2015, 09:58

Simptomele descrise anterior difera clar de cele ale pornirii repetate la a doua cheie, iar cauzele sunt, evident, diferite.
In cazul tau nu pare a fi bateria, dar sunt binevenite pareri ale colegilor de forum.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator