Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
olyndor
Subiect Autor
Mesaje: 70
Membru din: 08 Feb 2011, 23:39
Contact:

mazga alba pe busonul de ulei

07 Dec 2012, 17:49

salutare in primul rand. Cateva zile in urma am verificat uleiul, si cand am deschis busonul de sus ca complectez....surpriza. pe buson si pe gatul care vine din capacul de la culbutori era o mazga alba. va rog sa imi ziceti parerea voastra inainte sa o duc la doctor "sau sa ma murdaresc ca un....."
am citit despre acest fenomen si am vazut ca poate fi din mai multe cauze, la mine nu e nici putina nici multa mazga, este alba-alba, iar daca ar fi garnitura sau chiar chiulasa fisurata ar fi trebuit sa bage lichid de racire in ulei si cica ar trebui sa fie bule in ulei pe joja, la mine nu am gasit bule de aer sau numic altceva in ulei si e schimbat recent (300 km), am verificat in vasul de expansiune si nu e nici urma de ulei iar nivelul este la jumate ca introdeauna, mentionez ca de 2 saptamani fac doar drumul munca si acasa, pe deasupra temperatura scade pana la 0 grade dimineata cand merg la munca si e o distanta de 1,7 km pe care il fac de 4 ori pe zi, tot timpul cu motorul rece.
eu as zice ca asta e cauza, dar daca intr-adevar ar fi ceva fisurat la chiulasa sau la garnitura, ar intra lichidul de racire si in pistoane si rezultatul ar fi fum alb, iar la mine scoate fum alb dar numai la pornire si numai cand motorul este rece iar fumul are un puternic miros intepator de ulei ars fara nici o indoiala
VA MULTUMESC!
I love TDI [color=#000000]POWER[/color]
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: mazga alba pe busonul de ulei

07 Dec 2012, 18:38

E doar condens, din cauza ca mergi doar pe distante scurte si motorul nu prea ajunge in temperatura de lucru, acel condens nu apuca sa se mai evapore. Mai fa si drumuri mai lungi, sa mai scapi de el.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
duican
Mesaje: 8
Membru din: 06 Dec 2012, 17:05
Localitate: craiova
Contact:

Re: mazga alba pe busonul de ulei

07 Dec 2012, 22:33

am si eu problema asta. e o mazga , o gelatina asa , nu ?
mare grija , pt k iti poate face probleme , la dizelachele meu de 110, asv ... i`am distrus turbina din cauza asta , sau cel putin asa mi`au explicat de la service. pe capacul de la culbutori sau cum se zice , k nu stiu exact .. pe langa capacul de la ulei , mai e si un epurator de gaze ... prin ala ar trebuii sa treaza doar gase , ce urmeaza a fi arse din nou. pt asta ele sunt bagat in turbina prin admisie. formandu`se gelatina asta in ;oc de gaze ,.,., mie unu mi`a disrus paletii de la admisie. pt k in loc de aer, paletii sunt loviti de gelatina asta. asa k mare grija.
oricum ,,, se pare k nu ai ce`i face, decat sa scoti toate astea sub masina printr`un furtun. astfel sa nu`i mai dai voie sa intre in turbo.
app cati km are masina ta ? e vorba de uzura motorului. al meu are 370.000 .. deci e normal.
de ce tzipa masina asta ? e de placere sau de ce tzipa masina asta ?
 
Avatar utilizator
olyndor
Subiect Autor
Mesaje: 70
Membru din: 08 Feb 2011, 23:39
Contact:

Re: mazga alba pe busonul de ulei

08 Dec 2012, 11:33

a mea e arl si are 163k, si nu cred ca la mine e atat de multa incat sa o aspire furtunasu de reciclare vapori, la mine este doar pe capac si gat, si cand le-am dat jos sa le spal, m-am uitat cu o lanterna inauntru, si nu sa vazut mazga ci doar ulei curat
e foarte posibil sa fie doar condens asa cum a zis si dany19940, altfel eu personal nu inteleg cum de se poate ciupii garnitura sau mai rau, cum se poate arde chiulasa in timpul iernii fara ridici temperatura motorului mult peste limita si pentru mai mult timp, cel putin eu asa stiu ca se arde sau cuipeste garnitura sau chiulasa
din cate am ciit despre motoare, cel mai mare risc sa se duca garnitura sau qlasa este la motoare pe gas (gpl-metan) la care temperatura de lucru este mult mai mare decat motoarele pe benzina sau diesel, si pe locul 2 ar fi benzinarele, cunosc mai multe persoane care au avut probleme cu qlasa (mescedes s 320 si un opel calibra 2.0i), dar la un diesel mai rar sa aiba probleme de genu
I love TDI [color=#000000]POWER[/color]
 
duican
Mesaje: 8
Membru din: 06 Dec 2012, 17:05
Localitate: craiova
Contact:

Re: mazga alba pe busonul de ulei

08 Dec 2012, 13:57

deh .... si eu asa stiu , k la ale noatre diesel , da e mai greu.
de ce tzipa masina asta ? e de placere sau de ce tzipa masina asta ?

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator