Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Schimbare baterie

28 Oct 2012, 19:09

Salut. Momentan pe masina am baterie de 50 A. Am masurat cutia de protectie si ar incapea o baterie de maxim 280 mm... Am nevoie de o baterie cat mai puternica, deoarece am subwooferul care consuma f mult si imi palpaie luminile la volum ridicat. Ca sa se potriveasca in cutia de protectie am gasit doar ceva de genul:

http://www.v-auto.ro/varta_black_dynami ... 44064.html 70 A de la Varta sau
http://www.acumulatori.ro/Rombat/Bateri ... pID16.html 80A de la Rombat.

Ce imi sugerati? Imi doresc o baterie cat mai mare, chiar de 90 de A daca s-ar putea, insa din cauza spatiului mic pe care il ofera cutia de protectie... nu cred ca ma pot apropia de asa ceva.. Sau se poate demonta cutia? O baterie de 90 A poate fi incarcata de alternatorul de 90 A? Astept sfaturi!

Inca ceva: daca curentul de pornire oferit de baterie este mai mare... imi poate afecta cumva motorul? Intreb deoarece o baterie de 50A ca a mea ofera 480 A curent de pornire, insa o baterie de 80A ofera 720 A curent de pornire.
 
umfrider
Andrei
Mesaje: 1519
Membru din: 14 Mar 2010, 18:23
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimbare baterie

28 Oct 2012, 19:22

Iti recomand un condensator pentru subwoofer....
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Schimbare baterie

28 Oct 2012, 19:32

Am condensator insa nu am facut mare lucru cu el. Mi s-au atenuat palpaielile insa... bateria clar trebuie schimbata. Sunt curios daca trec iarna asta cu ea.
Am gasit alta varianta de la VARTA http://www.e-acumulatori.ro/intre-61-ah ... 00078.html

Din cate am citit cele Black dynamics nu sunt bune, sunt pentru consum redus de energie. Silver ar fi cele mai avansate.

Condensatorul auto este cel de aici: http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii ... uice/JW2D/
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Schimbare baterie

28 Oct 2012, 19:51

Un lucru este cert, o baterie de capacitate mai mare nu va asigura suplimentul de curent pe care-l va consuma statia daca nu o vei icarca suplimentar pe redresor.
Fa un calcul si vezi cat trebuie sa mergi cu motorul pornit pentru a incarca bateria in conditiile in care curentul de incarcare este de 10% din capacitatea bateriei?
Poate ar fi cazul sa te gandesti mai degraba la un alternator de putere mai mare, ceva de 1000w, ori sa montezi unul suplimentar.
Curentul acela este curentul debitat in conditii de scurt la borne, de obicei cat mai mare cu atat mai bine.
Asta inseamna ca bateria poate converti energia inmagazinata in placi foarte rapid, lucru util cand dai la demaror ori alimentezi bujiile incandescente si de ce nu, cand trebuie sa dea pulsuri de curent pentru basul din portbagaj.
Condenzatorul nu este decat sa fie un tampon intre consumator si baterie, ori alternator, daca alternatorul nu are de unde sa dea curent nici condensatorul nu are de unde sa se incarce.
:)
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Schimbare baterie

29 Oct 2012, 09:51

Pai si ce alternator imi recomanzi, daca actualul este de 90 A? Se potrivesc si de pe alte masini sau trebuie neaparat de pe un Seat ?
 
Avatar utilizator
al bundy
Mesaje: 172
Membru din: 11 Feb 2010, 20:29
Localitate: Bucuresti

Re: Schimbare baterie

30 Oct 2012, 08:54

Alternatorul de 90A este suficient de mare pentru a incarca o baterie de 800Ah, asa ca, nu de asta se monteaza alternator mai mare. Dieselurile au un element de incalzire electrica suplimentara si asta e cauza montarii unui alternator mai mare din fabrica.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator