Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 26
 
john.s
Subiect Autor
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

28 Noi 2012, 17:50

aaoleu ma inebuniti :) nu merg frate in regim de curse nici daca am 1000 cp! NU ai nevoie de mai mult daca nu conduci mai repede decat o faceai inainte, corect?

Daca inainte de la 100km/h la 0 te opreai in 10m, tot in 10m te opresti si acum indeferent de ce cip ai facut!
aaa, ca acum ajungi la 130 in timpul in care ajungeai inainte la 100...asta-i altceva.
Daca ai si cascaval si in loc de bani bagati in copii,femei,etc ii poti baga in frane, go4it, dar nu la modul panica, " :!: " si alte alea...
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

28 Noi 2012, 23:21

Mersi Geo!
In alta ordine de idei: Un turbo "se duce" atunci cand nu este intretinut cum trebuie. Se stie ca ungerea turbo-ului la TFSI se face din baia de ulei, asadar, fiind o piesa in continua miscare, la temperaturi mari si care lucreaza la RPM ridicat, are nevoie de cel mai bun tratament cu ulei ca sa functioneze corect. Lagerele "stau" pe o pelicula de ulei, iar daca acesta este prea subtire sau nu mai are consistenta necesara, ungerea nu se face complet! In acest caz este recomandat la aceste motoare ca revizia sa se faca undeva la maxim 8.000 - 10.000 km pentru a pastra cat mai mult calitatile si proprietatile uleiului.
Motorul de pe S3 este aproximativ acelasi cu cel de pe Cupra, cel putin ca turbina, injectoare, axe, etc. Sunt modificari din cate stiu la nivelul bielelor care tin mai mult cuplu si din nou la unghiul superior al pistoanelor, care din nou si la S3 ofera un alt raport de compresie, ceva mai avantajos. Oricum la S3 se pune accent mare pe cutia S-Tronic si pe tractiunea integrala, doua retete pe care le urmaresc si eu de ceva timp...
Intre distanta de franare pe care o necesita franele de 312mm de pe FR si franele de 345mm de pe Cupra/S3 nu este o mare diferenta, suprafata necesara pentru franare este aproximativ aceeasi, ambele merg pe discuri ventilate fata, racirea este aproximativ similara. Diferenta este facuta cu adevarat de etrier si de raportul de impartire al fortei de franare pe care il face acest tip de etrier de pe Cupra si S3. Avantajul major este deci constituit de faptul ca efectul de "fade" este cu mult mai mic spre inexistent la franele de Cupra. Efectul de "fade" apare atunci cand se face o franare violenta de la 200 km/h la 100 km/h de exemplu, se ajunge la valoarea dorita, se elibereaza pedala de frana insa este nevoie de o noua franare, de la 100 km/h la 0 km/h sa spunem. Aici apar problemele si aici face diferenta etrierul de Cupra, care imparte la fel franarea si pe acest interval final de 100 - 0 km/h, in timp ce un etrier mai mic pierde forta si ofera senzatia neplacuta ca masina nu va opri din scurt.
Ca si utilizare in oras, un turbo K03 este mult mai permisiv si mult mai flexibil ca un K04, incarca mai de jos, si de multe ori nu necesita retrogradarea treptei de viteza ca masina sa lucreze la fel de confortabil si fara a intra in subturatie. Probleme apar sus dupa stage 2+ cand K03 nu mai reuseste sa faca presiunea pe care poate sa o faca un K04 si astfel pierde boost, implicit putere.
400CP real pe K04 cam greu de obtinut fara modificari de genul pompe de inalta si joasa presiune suplimentare, injectie cu methanol si altele... Un 360-370 CP real, dovediti pe strada si nu in dyno-uri trucate se fac, intr-adevar lejer cu un K04 insa cu cateva sute bune de euro...
Sunt din pacate multi cu Cupre care viseaza 400 CP pe masinile lor pentru ca asa au fost mintiti la randul lor sau pentru ca asa le place sa creada, si cand apar masini de 350 CP reali langa ei, diferentele sunt cu caracter invers :)
Franele sunt genul de capitol "cu cat mai mari, cu atat mai bine", distanta salveaza de cele mai multe ori vieti, fie ca sunt din interiorul masinii, fie ca sunt din afara ei, asadar din punctul meu de vedere nu reprezinta o simpla modificare, ci o necesitate! Din acest motiv le-am cumparat inainte de a umbla la motor :)
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
john.s
Subiect Autor
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

29 Noi 2012, 01:00

mda...cu tine nu mai ma joc ca ai citit prea mult :D , bravo!
eu merg civilizat, dar vre-au un cip pt. momentele in care trebuie sa depasesc si pt. pura placere cand o apas in linii drepte, unde se poate.

acum ce zici tu de cupre...nush,posibil sa sti mai multe,dar e pe youtube o cupra in 2010 de 650+ whp,se poate cauta (e rosie si pare real)



citat "2.0TFSI Seat Leon Cupra with a precision 6262 turbo, fully built engine, 40 shot, C16 fuel, alcohol injection and custom software. Original Direct injection/ MED9.1 ECU fully functional. Engine built by GCtech, software provided by sporttune. Higher power without nitrous was 628 HP"
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

29 Noi 2012, 02:20

Discutia era referitoare la Cupre cu setup K04, atentie! Limitele pe care le-am dat ca exemplu sunt legate strict de aceasta turbina!
Baiatu ala cu 6262 detine o turbina de pe o semanatoare :) e normal sa scoata cifrele alea cu tot motorul schimbat, benzina de curse, methanol & alte chitzibusheli...
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
john.s
Subiect Autor
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

29 Noi 2012, 09:25

am inteles acum...totusi ma gandesc ce faci cu 650hp+ pe doua roti... cred ca are scartz si in a 5-a :))
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
 
Avatar utilizator
mususk266
Mesaje: 4241
Membru din: 27 Ian 2009, 02:17
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

29 Noi 2012, 11:22

Așa e cu frânele "cu cat mai mari cu atât mai bine" și dacă vor fi cât mai mulți care conștientizează cu atât mai bine pentru siguranța șoferului, pasagerilor...

Eu rămân la ideea ca pe tracțiune față mai mult de 350 cp nu e nevoie, vrei mai mult, treci la o mașină cu integrală sau convertește cupra la tracțiune integrală de aceea la câți bani a băgat în cupra aia de 600+ cp mai bine își lua un sti sau un evo.
Altea Freetrack - viewtopic.php?f=79&t=12288"

Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în jur! (Mahatma Gandhi)
 
john.s
Subiect Autor
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

29 Noi 2012, 22:00

doar de curiozitate, ca am vazut ca sunt un neinitiat printre priceputi :) spuneti-mi si mie, pt. un mic + la sunet, daca se renunta doar la toba finala? probleme cu fum mai mult (sunt putin ecologist:D)? sunetul e ok sau e de toba sparta si deranjez lumea pe strada?

thankiu :hi
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!

 
Ciosmi
Mesaje: 1560
Membru din: 28 Noi 2007, 17:18
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

29 Noi 2012, 22:43

Mai bine scoti intermediara. Nu va fi un sunet de toba sparta ci doar acel + pe care-l vrei :P
 
john.s
Subiect Autor
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

30 Noi 2012, 01:08

hmm...interesant, intermediara e toba mai mica sa inteleg :D
dar cea mare de ce nu e bine? face galagie mai multa? nu stiu care e rostul lor in parte..ma gandesc ca cea mica atenueaza putin din zgomot si fum, iar cea mare mai mult ? :?
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
 
Ciosmi
Mesaje: 1560
Membru din: 28 Noi 2007, 17:18
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

30 Noi 2012, 01:23

Eu nu am inteles o chestie. Ai tdi sau tfsi?
Daca ai tfsi,nici nu se pune problema de fum.Majoritatea am avut catalizatoarele scoase (2 la numar) pe tfsi si nu aveam pic de fum .
Nu e nimic rau in a renunta la toba finala.Doar ca va suna putin mai tare. Rolul finalei fiind de a atenua...cam tot ce se intampla pe evacuare :P.
Atat timp cat pastrezi diametrul de 63mm(parca),nu ar trebui sa fie o problema de genul zgomot "infernal",daca renunti la toba finala.
Oricum,ca sa renunti la toba intermediara,iti trebuie o bucata de teava cam de 70cm lungime,un flex si un aparat de sudura :))).Mai in gluma mai in serios,dar cam de atat ai nevoie.
Cost...cam 100 ron. Pt finala...ceva mai mult.
 
john.s
Subiect Autor
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

30 Noi 2012, 01:32

am tfsi,dar zic de fum pt. ca dupa ce spal masina, la 2-3zile tevile sunt iar cam negre :)
mai vazui tot aici pe forum,mai multe persoane care au renuntat la finala si nu se auzea tare, totusi aveau 1.9 si 2.0 TDI

mi-e frica ca daca scot finala, o sa faca foarte urat dar daca zici ca nu, atunci e ok. oricum, merg si eu undeva, nu ma apuc sa tai eu ca nu ma pricep si nu prea am nici cu ce :)
intermediara aia (intre timp am citit rolul tobelor:D) nu as scoate-o ca am inteles ca mai are si alt rol, ceva cu presiune-contrapresiune si alte alea.
(poate daca ai un motoras mai tunat,atunci e pt. performanta, nu ?)
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
 
Ciosmi
Mesaje: 1560
Membru din: 28 Noi 2007, 17:18
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

30 Noi 2012, 01:48

contrapresiunea e mai mult valabila pt motoarele aspirate.Nu ai asemenea probleme la turbo,in cele mai multe cazuri.
Dar da,iti poti pune problema de back-pressure cand refaci evacuarea,folosind un diametru total aiurea...sau o combinatie de "diametre".
Ideea e ca poti merge si cu teava goala pe un turbo.Nu vei face decat bine...pe partea de performanta.
Sfatul meu e sa renunti intai la intermediara.Ar trebui sa rezulte acel "plus" pe care il cauti.Observ ca esti cam pretentios si mi-e sa nu fie prea tare pt tine lipsa tobei finale :P
 
john.s
Subiect Autor
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

30 Noi 2012, 01:53

prea tare pt. pretentiosi :))
nu ca sunt pretentios, dar nu vreau sa se uite toata strada la mine cand plec de la semafor :P sa o ard mai dubios asa :P

sti pe cineva pe aici care are scoasa finala aia sa imi fac si eu o idee cum se aude?

aaaaaa, si inca ceva, probleme cu pozai/rar daca o scot ? :D:D:D
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
 
Ciosmi
Mesaje: 1560
Membru din: 28 Noi 2007, 17:18
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

30 Noi 2012, 01:55

Poftim,o cupra fara intermediara. Cam asa ar trebui sa sune si fr-ul tau
http://s518.beta.photobucket.com/user/D ... rt=3&o=101

Nici o problema la rar
 
john.s
Subiect Autor
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Seat Leon FR - "RedLion" :D

30 Noi 2012, 02:08

cred ca nu trebuia sa zici ca sunt pretentios, ci surdo-nesimtit :D ca eu nu aud nici o diferenta fata de cum suna a mea acum! sa inteleg ca finala e optiunea mea in cazul asta?

a,si ai idee si cum se cheama finala asta in engleza,poate gasesc pe youtube o masina asemanatoare fara doar fara finala sa vad daca ma sperii sau nu :D (deh, limbile astea uneori ca si almanahele:)
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 26

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator