Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

05 Aug 2012, 22:27

Aoleu Baltazare, Baltazare, si tu stai cu masina in parcare cu motorul pornit pana se inacalzeste, nu?
Si dupa ce o alergi un pic pe autostrada (sa presupunem ca ai avea una cu turbina) o lasi sa mai mearga nu?!!!
Noroc ca viata bate filmul...de ulei, desigur.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

05 Aug 2012, 22:39

Nope, eu tin masina pornita pentru a face verificarile ostromentelor de bord, apoi plec, asta daca nu stau sa caut care spuma mari m-a blocat de nu pot iesi din parcare.
Era vorba strict de debraiat la pornirea motorului, in rest nu ma bag, in prezent am benzinara, SIC! :yah
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

05 Aug 2012, 22:46

Aha, deci te urci in masina, pornesti motorul si aaaabiaaa atunci iti dai seama ca te te-a blocat unul.
Prin urmare soarta decide sa lasi motorul sa mearga pana coboara impricinatul sa-si dea gipanul la o parte. :drive
Si sa revenim la subiect: ce poate fi daunator daca pornesti motorul cu masina scoasa din viteze? Se invarte si volanta aia, bat-o vina?!
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

05 Aug 2012, 22:56

Nimicutza, poti sa pornesti motorul cum doresti, dar daca ai si volanta cuplata vei consuma mai mult curent din baterie, daca este una cu o varsta matusalemica si afara sunt -15 grade, risti sa apelezi la cabluri si alte metode pentru a porni masina.
:))
Pornesc motorul pentru a avea curent sa claxonez in voie. :tongue
Oricum, treaba cu plecatul imediat este din ratiuni de poluare, nu pentru o viata lunga a motorului.
Doar nu sunt fraieri sa te tina motorul 20 de ani cand poti cumpara alta masina peste 7 ani.
:))
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

06 Aug 2012, 06:40

BALTAZAR2003 scrie:
Apesi pedala de ambreiaj pentru a evita consumul inutil de curent din baterie.
Demarorul invarte doar motorul nu si volanta care are masa inertiala mare si deci ar consuma mai mult sa o actioneze si pe ea, inutil de altfel.
In cazul temperaturilor scazute, cand capacitatea bateriei este diminuata, vascozitatea uleiului crescuta si temperatura de aprindere a combustibililui mai mare este esential sa ai un consum mic de curent din baterie.
Dai drumu la ambreiaj dupa ce porneste motorul pentru a asigura stabilitatea relantiului pana se incalzeste.
:hi



Dpdv mecanic, pentru cine nu stie inca, volanta este fixata de arborele cotit, deci orice rotire a sa va invarti si volanta. Deci nu mai spuneti ca apasand ambreiajul cand dati la cheie decuplati volanta. Apasand ambreiajul decuplati trenul fix din cutia de viteze doar si atat. Se usureaza sarcina demarorului mai mult iarna, cand uleiul din cutie e aproape marmelada. Vara are cam acelasi efect ca frectia la picior de lemn.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Bogdan_DKE
Mesaje: 110
Membru din: 21 Noi 2011, 14:53
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

06 Aug 2012, 07:53

Roger scrie:
Si dupa ce o alergi un pic pe autostrada (sa presupunem ca ai avea una cu turbina) o lasi sa mai mearga nu?!!!


Pana la urma care-i faza cu lasarea motorului sa mearga dupa o forja mai lunga, este indicata sau nu?
Ma ganesc la mersul pe autostrada sa zic cu o viteza de 140-150km/h, o jum de ora sau o ora dupa care vrei sa faci o pauza si tragi pe dreapta.
Leon 1M 1,9 TDI/66 kw ALH
Imagine

Eşti prost şi vrei să te afirmi? Aprinde proiectoarele! Eşti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceaţă!
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

06 Aug 2012, 08:19

Pai cica asa scrie....undeva, doar in manualul masinii nu.
Eu merg de ani buni foarte des pe autostrazi si cand ajung in benzinarie, nu mai las sa mearga motorul sau alte ghidusii. Opresc si gata. Cu actuala am facut 186.000 km si nu-mi bate turbina in teava ca ar durea-o ceva.

 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

06 Aug 2012, 09:59

Dany asa este ai dreptate, probabil de la bere am gandit una si am scris alta.
:yah :cheers
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Exploatarea motorului DIESEL.

06 Aug 2012, 12:23

O masina ar trebui sa fie lasata la relanti dupa o forja pe autostrada doar pentru re-echilibrare termica si pentru coborarea temperaturii pieselor ce compun turbo in primul rand. Faptul ca tu mergi pe autostrazi asa cum zici, Roger, nu face decat sa te ajute sa mentii turbina curata, de aceea te tine inca.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori