Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

19 Iul 2012, 17:00

Salutare... asa cum scrie in titlu cam asta ar fi problema 12,1 V la relatiu...cum am descoperit? necazurile au inceput asa cum spuneam in alt post cu pornirea...nu a vrut la prima sau la a doua cheie.. abia la a treia... ok prima data am zis ca e benzina...sau prea cald afara, peste 35 grade.
s-a intamplat iar.... ok hai la doctor.... acolo surpriza neplacuta la diagnoza computerizata... tensiune prea mica.....
baiatul de la serviceul la care am fost masoara cu un aparat tensiunea intre + baterie si un fir de la o mufa de la alternator... 12,07 V.. pe baterie, la borne 12,1 V....cam nasol as zice.. trebuia sa fie 14, 00 cel putin.. optim 14,4.....tipul zice ca e un fir intrerupt sau in scurt si trebuie verificat care este.. dar deocamdata nu are timp.. era pe picior de plecare...riscul e sa raman pe drum.. baterie moarta sau sa nu pornesc deloc
solutii...de remediere pe cont propriu? alt service serios in iasi unde sa incerc?
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

19 Iul 2012, 17:20

Din ce spui tu, s-ar putea sa fie dus regulatorul de tensiune de pe alternator.
Exact aceleasi simptome, le avea un prieten de al meu la un Polo, i-am schimbat regulatorul si s-a rezolvat.
Regulatorul costa 150-175lei, e facut de HUCO sau BOSCH si poti sa I'll schimbi si singur. Insa trebuie sa iei datele de pe alternator (producator si tensiunea de incarcare).
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

19 Iul 2012, 19:55

asta nu ar fi chiar grav...cred regulatorul e montat pe alternator.. o sa verific sa vad ce alternator este.....stie cineva care e procedura?
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

19 Iul 2012, 20:17

Procedura pentru ce? Sa afli ce alternator e?
Deschizi capota, te uti pe alternator unde e lipit un sticker alb pe care scrie Valeo, Bosch, Delphi, etc.si 90A sau 110A.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

19 Iul 2012, 20:24

o noua etapa in diagnoza... dupa pornirea motorului tensiunea masurata la bornele bateriei a fost de 12,1 V (in seara asta)
13,9 V dupa ce am turat motorul la 2500 -3000 rpm.... valoarea tensiunii a scazut apoi la 13,8 V dupa ce nu am mai turat (deci ultima valoare e la relanti). Am pornit niste consumatori (becuri faza scurta)... tensiune tot 13,8, tot la relanti cu consumatori. (numai la dacie aveam oscilatii asa de mari:)).
suspectez si eu regulatorul... dar ma gandesc si la diode...cred ca si astea sunt incorporate in regulator.
cautam procedura pentru schimbarea regulatorului.........
am mai surubarit chestii la viata mea. pe alternator este o eticheta.. dar e intr-o pozitie cam nasoala...acum fiind seara, intruneric nu am reusit sa vad..o sa incerc maine.
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

19 Iul 2012, 20:40

Daca nu ma insel, diodele nu sunt in regulator ci pe infasurarile din alternator.
Ca sa schimbi regulatorul, scoti borna, eliberezi cureaua de pe fulii prin destinderea bratului intinzator ( are pe el hexagon pentru cheie de 19), dai alternatorul jos, si desfaci regulatorul de pe alternator.
Scoti + si - de pe alternator si scoti mufa excitatie si gata regulatorul.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 08:45

Nu stiu daca... e asa cum spui tu cu diodele pe infasurari.... nici nu prea vad cum ar putea fi.. intre timp am zis ca oricum problema trebuie rezolvata si am apelat la moldotrans. I-am explicat tipului care a raspuns la telefon simptomele..si a zis ca la partea de incarcare e normal cum face si sa nu imi fac griji. Partea cu pornirea la a doua sau a treia cheie este cauzata de o o supapa (electrovalva??) defecta care ar costa cam 250 RON....nici nu stiu ce sa mai cred..

 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 08:53

Probabil se refera la supapa de recirculare a gazelor prin canistra de carbon, cam atat costa.
Verificarea incarcarii se face obligatoriu folosind un acumulator incarcat in prealabil cu o capacitate egala cu cea din manualul masinii.
Diodele redresoare Nu se afla in regulator. sunt diode de putere ce trebuiesc racite intrucat disipa multa caldura.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 11:30

Multumesc tuturor pentru idei...
incarcat.... ar fi cam greu la drumuri scurte si cu consumatori multi.. aer conditionat si altele. desigur ideal ar fi sa masor dupa ce fac cam 50-100 km.... faptul ca e 12.1 V dupa pornire si creste dupa ce am turat un pic si las sa revina la relantiu e suparator si imi da de gandit... valoarea de 13.9 V ar putea fi suficienta pentru incarcare.. mai ales ca am citit ca numai servodirectia ar lua cam 40 A... toata treaba e sa nu raman in drum .. vorba aia nu am ramas cu dacia si nu am de gand sa raman nici cu asta :lol:
"supapa de recirculare a gazelor prin canistra de carbon" asta pe unde ar fi.. e greu de localizat..?
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 11:36

Poti da o cautare dupa problemele cu alternatorul si te vei lamuri singur, ar fi trebuit sa faci asta de prima data ca s-a tot discutat.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 12:43

multumesc... am cautat inainte sa postez... dar nu am gasit o situatie de tipul asta...fiind nou proprietar...si nou pe forum e un pic dificil... simptomele mi se par comune dar cauzele difera aparent de la model la model. o sa incerc sa postez unde au mai scris si altii...despre incarcare si respectiv supapa.. chiar daca va trebui sa fa sapaturi sau sa reinvii chesti mai vechi.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 13:15

Nu-i bai, prblemele sunt comune chiar daca pe una scrie leon ori pe alta ibiza, ca in mare difera doar caroseriile. :))
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
catalinutzu
Mesaje: 1514
Membru din: 12 Oct 2008, 22:55
Localitate: Bucuresti(Ferdinand fost Dimitrov)
Contact:

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 17:37

acea electro-valva de recirculare a gazelor este situata in spatele carcasei filtrului de aer(asta in cazul ca ai motor 1,4)este asemanator cu un filtru de benzina de la vechile dacii 1310 dar este de culoare neagra are o mufa in ea si la fiecare capat are cate 1 furtun fara coliere fara nimic
cam asa arata
http://www.google.ro/imgres?q=6Q0+90651 ... x=76&ty=69
Imagine
1,4 16 valve 86 de magari in calduri :))
 
dracu_gol
Subiect Autor
Mesaje: 82
Membru din: 14 Iul 2012, 11:08
Localitate: iasi

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 18:53

buun tare.. am gasit inainte sa vad postul tau asa ceva ... e pe carcasa filtrului de aer... multumesc
furtunul merge pana la capacul culbutorilor... desi parca nu are mufa pentru firele de curent...(nu e alimentata prin urmare)
a facut iar figura cu pornirea un prieten a strangulat furtunul si a plecat la sfert... evident dupa pornire l-a eliberat
 
Avatar utilizator
catalinutzu
Mesaje: 1514
Membru din: 12 Oct 2008, 22:55
Localitate: Bucuresti(Ferdinand fost Dimitrov)
Contact:

Re: Ajutor! necazuri cu incarcarea 12,1 V...

20 Iul 2012, 19:12

dracu_gol scrie:
buun tare.. am gasit inainte sa vad postul tau asa ceva ... e pe carcasa filtrului de aer... multumesc
furtunul merge pana la capacul culbutorilor... desi parca nu are mufa pentru firele de curent...(nu e alimentata prin urmare)
a facut iar figura cu pornirea un prieten a strangulat furtunul si a plecat la sfert... evident dupa pornire l-a eliberat

acela pe carcasa filtrului este altceva,uite-te atent in spatele carcasei filtrului de aer
ce motorizare ai?
Imagine
1,4 16 valve 86 de magari in calduri :))

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator