Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 61
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 216
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

29 Iul 2012, 20:44

40 ron dai pe un filtru 40 ron face.....oare daca ai avea de ales intre un Durex si ceva ieftin de 1 ban in ce ti-ai baga 'increderea'? :lol:
 
Avatar utilizator
IulianFR
Mesaje: 260
Membru din: 31 Ian 2012, 12:51
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

30 Iul 2012, 07:17

Eu am spus mai sus "de proba"pana cumpara admisia. Nu e ceva permanent
Seat Leon 18 20VT Tomason tn1 18,ground kit,cupra rear bumper,fabia wiper,cold air intake,custom exhaust,soft revo, led design. Soon: alcantara interior,prosport evo boost gauge ,red stiching,under mirror led,engine dressing ..etc.
DANGER!!!! SEAT UNDER CONSTRUCTION
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 216
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

30 Iul 2012, 09:34

Hmmm, de ce trebuie neaparat filtrul sa fie conic si spre exemplu nu cilindric? De ce trebuie sa dea jos BOV-ul cand instaleaza filtrul, care e legatura din punct de vedere mecanic dintre cele doua piese?
 
Avatar utilizator
IulianFR
Mesaje: 260
Membru din: 31 Ian 2012, 12:51
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

30 Iul 2012, 19:52

FILTRUL CONIC ARE 50%MAI MULTA SUPRAFATA DE FILTRARE DECAT CILINDRIC.
Fiind conic are un sunet specific .
Bov-ul care de fapt este un divert valve setat pe modul atmospheric mode pus pe orice 1.8t si reglat cum vrei tu nu va functiona cum trebuie si vei avea lag si pierdere presiune daca nu inchide cum/cand trebuie. 80%il monteaza pt sunet, daca pui filtru conic pe 1.8t ai un sunet mult mai sportiv care inlocuieste bov-ul (divert valve pt 1.8t) Recomand amisia cold air intake pt 1.8t cu filtru conic logic.
Divert valve adevarat pentru performanta(nu se sparge membrana la fel de repede ca la bosch-ul stock e mult mai rigid si daca faci soft la masina nu ai prob) il ai atasat in poza dar ala nu face fasss. Admisia care personal mi-a placut si merge in ziua de azi pe 2 masini care le cunosc personal (pe una de 3 ani) toyo sports, e atasata si ea mai jos.

Imagine

Imagine
Seat Leon 18 20VT Tomason tn1 18,ground kit,cupra rear bumper,fabia wiper,cold air intake,custom exhaust,soft revo, led design. Soon: alcantara interior,prosport evo boost gauge ,red stiching,under mirror led,engine dressing ..etc.
DANGER!!!! SEAT UNDER CONSTRUCTION
 
Avatar utilizator
IulianFR
Mesaje: 260
Membru din: 31 Ian 2012, 12:51
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

30 Iul 2012, 20:06

Vw_g60 scrie:
Hmmm, de ce trebuie neaparat filtrul sa fie conic si spre exemplu nu cilindric? De ce trebuie sa dea jos BOV-ul cand instaleaza filtrul, care e legatura din punct de vedere mecanic dintre cele doua piese?

Legatura din punct de vedere mecanic e urmatoarea. Bov-ul (divert valve la 1.8t) il setezi tu are 56 de click-uri daca imi aduc aminte bine, nu il setezi cum trebuie pierde presiune automat el nu mai da presiunea recirculata in admisie o da in aer si asa nu se mai aude nici filtrul (nu mai trage aer cum trebuie) daca pui doar admise / filtru conic fara bov vei avea un sunet mult mai sportiv nu vei avea nevoie de bov/divert valve si masina merge in parametrii. Concluzie lasi divert valve stock de plastic bosch daca nu ai bani de unul pus in poza mai sus de mine + admise sport si ai compromisul perfect performanta /sunet sportiv
Seat Leon 18 20VT Tomason tn1 18,ground kit,cupra rear bumper,fabia wiper,cold air intake,custom exhaust,soft revo, led design. Soon: alcantara interior,prosport evo boost gauge ,red stiching,under mirror led,engine dressing ..etc.
DANGER!!!! SEAT UNDER CONSTRUCTION
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 216
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

30 Iul 2012, 21:03

Iulian apreciez ce ai scris dar sper sa nu te superi daca iti spun ca argumentatia e putin haotica iar anumite notiuni le amesteci cand n-ar trebui.

Hai sa o luam usor si pe rand, incepem cu filtrul de aer conic/cilindric.
-In cazul filtrelor fie ele conice, cilindrice, ciuperca sau alta forma, forma nu are legatura directa cu capacitatea de aer absorbit altii sunt factorii care determina acest aspect. E adevarat cu unele filtre cum ar fi cele dublu con dupa spusele producatorilor asigura o turbionare superioara blah blah ...marketing greu de verificat daca ma intrebi pe mine.
-Forma este diferita pentru simplul motiv ca spatiul alocat este diferit iar producatorii incearca sa satisfaca o gama cat mai larga de aplicatii si astfel fiecare sa isi poata alege ceea ce ii este necesar in functie de cat spatiu are disponibil.
-Unele firma au bunavointa sa spuna in cazul filtrelor conice/cilindrice ce putere pot sustine (vezi ITG) altele pas prin urmare mergi la ghici pentru ca zgomotul produs la suctie inca nu e un criteriu de alegere a unui filtru de performanta.
-Dupa mintea mea daca ar fi sa vedem in mod real ce filtru e mai capabil din punct de vedere al performantei ar trebui luata o masina masurata pe dyno in cadrul aceleiasi sesiuni cu cele x filtre diferite pe rand si comparate rezultatele, restul sunt doar supozitii si presupuneri pur teoretice.

Acum sa trecem la BOV.
BOV-urile se impart in 2 categorii distincte: atmosferice(descarca in afara sitemului surplusul de aer ramas in traiectul de admisie in momentul in care iei piciorul din gaz) si cu recirculare (intorc inapoi in sistem aerul ramas in traiectul de admisie in momentul in care iei piciorul din gaz).
Scopul ambelor tipuri este de proteja turbina iar fasaiala produsa de cele atmosferice este un efect colateral nu un scop in sine pentru care a fost dezvoltata aceasta componenta. Avantajul supapelor de recirculare este ca impiedica aparitia turbo-lagului pastrand sistemul oarecum permanent in presiune. In cazul aplicatiilor cu spool-up rapid si presiuni mari nu mai e necesar ca BOV-ul sa fie de recirculare pentru ca turbina are capacitatea de a "umple" traseul cu aer extrem de rapid si prin urmare se poate opta pentru BOV atmosferic scapand astfel de niste furtune/ tevi in plus in compartimentul motor.

Acum sa discutam strict de 1,8T al VAG. Ei bine varianta cea mai simpla si ieftina este FMCL007P o supapa de recirculare simpla si robusta ce inlocuieste supapa de fabrica ce nu mai face fata in cazul folosirii unei presiuni sensibil mai mare decat cea stoc. Acestei supape ii poate fi ajustat domeniul de lucru pt diverse presiuni prin schimbarea arcului din interior.
A doua varianta este mai costisitoare si anume FMDVSPLTR ce poate fi folosita atat ca supapa cu descarcare atmosferica cat si de recirculare in functie de cum e ajustata prin intermediul reglajului cu clickuri, vezi filmuletul --->http://www.youtube.com/watch?v=5Xc-6UnGVd4&feature=related
E adevarat ca in cazul instalarii unei supape BOV atmosferice pe 1,8T masina poate intra in safe mode deoarece interpreteaza aerul degajat in afara sistemului de BOV-ul atmosferic ca o pierdere de presiune in sistem prin urmare = avarie. Aceasta problema poate fi rezolvata din electronica masinii astfel incat senzorul responsabil pentru acest semnal sa fie suprimat/pacalit.

Ca sa concluzionam cele 2 elemente respectiv filtrul de aer conic/cilindric si BOV-ul nu au nimic in comun din punct de vedere tehnic si nici macar al sound-ului pentru ca unul, respectiv filtrul produce zgomot pe acceleratie cand turbina incepe sa faca boost consistent iar celalalt respectiv BOV-ul produce zgomot cand iei piciorul din gaz deci turbina inceteaza sa mai produca boost consistent si intervine presiunea negativa (vacuum).

Sper ca nu am plictisit sau suparat pe nimeni cu acest post destul de lung dar consider ca pentru a face alegeri corecte sau a trage concluzii pertinente trebuie sa ai informatii complete si bine structurate.
 
Avatar utilizator
IulianFR
Mesaje: 260
Membru din: 31 Ian 2012, 12:51
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

31 Iul 2012, 12:23

Eu nu ma supar. Argumentatia mea e testata la mine cel putin. Eu am luat un bov (3.5mil ) l-am dat in pierdere evident dupa nspe mii de setari masina cand mergea ok cand nu inchidea bov-ul si boost-ul meu se ducea in atmosfera . Nu are rost sa continui .... CINE VREA FAS FAS SI SA MEAGA MASINA OK SA IA FILTRU CONIC SI BOV STOCK NU ATMOSPHERIC.
CINE VREA PERFORMANTA SA IA FILTRE DE AER DE 250 EUR CA LUCREAZA SI MAMA SI TATA LA BANCA.
Crezi ca mie nu mi-ar conveni in loc de ADMISIE toyo sports sa iau un rahat de FILTRU ITG SH de 300RON ? Asta e compromisul saracului un simplu sfat care il spun unui posesor de 1.8t care face parte ca si mine dintr-o anumita clasa sociala si vrea ceva diferit si suportabil la pret pt masina lui.
Seat Leon 18 20VT Tomason tn1 18,ground kit,cupra rear bumper,fabia wiper,cold air intake,custom exhaust,soft revo, led design. Soon: alcantara interior,prosport evo boost gauge ,red stiching,under mirror led,engine dressing ..etc.
DANGER!!!! SEAT UNDER CONSTRUCTION

 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 216
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

31 Iul 2012, 21:59

Discutia era strict una tehnica si nu una legata de cati bani are sau n-are fiecare in buzunar, iar din punct de vedere tehnic ceea ce ai afirmat tu ca BOV-ul este corelat din punct de vedere tehnic cu filtrul de aer este total eronat. Filtrul de aer este un element pasiv care doar permite trecerea unei cantitati de aer predeterminate punct.
In cazul tau daca ai avut supapa FMCL007P si zici ca nu functiona corect si ori nu deschidea ori ramanea deschisa problema nu era legata in nici un fel de filtru pur si simplu reglajul era brambura. Forge ofera 4 arcuri de culori diferite plus niste banuti distantieri. Tot ce ai de facut pentru a seta corect functionarea supapei e sa sti boostul maxim generat de turbina si sa alegi arcul corespunzator iar reglajul fin se face cu ajutorul acelor banuti. Cei de la Revo cunosc prea bine cu ce se mananca treaba asta iar la cate masini 1,8T cu nspe configuratii si varii modificari au operat pe partea de software imi vine greu a crede ca taman la masina ta s-au impiedicat in a regla corect BOV-ul.
Daca ai avut o alta supapa mirifica gen Monza sau vreo chinezarie atunci misterul e rezolvat pentru ca marea majoritate lucreaza dupa ora de la Beijing.
 
Avatar utilizator
IulianFR
Mesaje: 260
Membru din: 31 Ian 2012, 12:51
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

31 Iul 2012, 22:23

Nu am afirmat eu ca am fost la REVO sa-mi regleze mie divert valve. Nu sufar de mine in asa hal. Divert valve am avut si Monza si Forge original si masina a mers mult mai bine fara el si mai am exemple tot de forge orig cel cu 56 de setari.Imi dadeam seama dupa sunetul produs de filtru cand nu imi inchidea cum trebuie divert-valve, si ca nu era boost suficient logic. Imi pare rau ca devine OTV topicul asta.
Si nu ai inteles discutia e strict legata de bani dati un pic aiurea . Mult mai bine cumpara admisie in loc de divert-valve. Se bucura mai mult garantez. Si nu afecteaza performanta cum face divert-valve si doar o imbunatateste. Sper sa ii foloseasca aceasta informatie proprietarului ca asta e si ideea.
Seat Leon 18 20VT Tomason tn1 18,ground kit,cupra rear bumper,fabia wiper,cold air intake,custom exhaust,soft revo, led design. Soon: alcantara interior,prosport evo boost gauge ,red stiching,under mirror led,engine dressing ..etc.
DANGER!!!! SEAT UNDER CONSTRUCTION
 
Avatar utilizator
andrei.toledo
Subiect Autor
Mesaje: 1229
Membru din: 27 Apr 2008, 16:31
Localitate: Galati
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

31 Iul 2012, 22:35

Eu am deja montat un DV FMCL007P .Daca voi monta si kitul de admisie prezentat voi avea vreo problema?Momentan masina trage cum trebuie si nu am simtit niciun fel de lag.
2008 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI BWJ
ex 2001 Seat Leon Sport 1.8 20vT AUQ Alor Blue Metallic
ex 1993 Volkswagen Corrado 53i ex 2.0 16v 9A / 1.8 20vT AEB
ex Seat Toledo 1.6 16v 2002 AZD
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 216
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

31 Iul 2012, 22:54

"Nu am afirmat eu ca am fost la REVO sa-mi regleze mie divert valve"- am presupus ca ei s-au ocupat de BOV-ul tau de moment ce in semnatura scrie soft REVO. Totusi cine ti-a setat supapa aceea Forge?
"forge orig cel cu 56 de setari" - te rog da-ne un link cu acea supapa cu 56 de reglaje pt ca chiar sunt curios despre ce model de supapa vorbesti?!
"Imi dadeam seama dupa sunetul produs de filtru cand nu imi inchidea cum trebuie divert-valve, si ca nu era boost suficient logic" - cum iti dai seama dupa sunetul filtrului de aer ca nu se inchide BOV-ul ??????????????? Eu stiu ca valoarea boostului se poate monitoriza printr-un ceas de boost sau prin loguri cu VAG-com. Nu vreau sa jignesc dar ce afirmi tu suna a "lautarie" iar mecanica e departe de a fi un domeniu al ghicelii.
"Si nu ai inteles discutia e strict legata de bani dati un pic aiurea" - imi pare rau doar poate pt tine e o discutie legata de bani, eu prefer sa o pastrez strict tehnica
"Mult mai bine cumpara admisie in loc de divert-valve. Se bucura mai mult garantez. Si nu afecteaza performanta cum face divert-valve si doar o imbunatateste." - m-ar amuza concluzia asta daca nu ar fi trist sa afirmi cu atata naturalete o traznaie luand in deradere munca a foarte multi ingineri ce au dezvoltat acest produs special pentru obtinerea de performante superioare imposibil de realizat cu piesa de fabrica.
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 216
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

31 Iul 2012, 23:01

@ andrei.toledo - nu e nici o problema cu FMCL007P doar sa alegi arcul din interior conform valorii de boost care o face turbina ta. pentru treaba asta vezi aici---> http://forgemotorsport.co.uk/content.as ... ct=FMDVTUN

Legat de admisia in cauza avand in vedere ca nu am observat ca ti-ai dori sa faci un upgrade major de putere ce sa implice multe modificari poti merge linistit pe filtrul de aer de fabrica sau in cel mai buna caz un filtru sport panel care intra in cutia originala. Daca vrei fass fass asa cum zice Iulian si esti gata sa sacrifici ceva performanta si ceva banuti cumpara-ti admisia in cauza. Mai ai si varianta in care poti avea fass fass si performanta dar asta implica un CAI de calitate cu heatshield si tot tacamul si implicit o cheltuiala mult mai mare.
 
Avatar utilizator
IulianFR
Mesaje: 260
Membru din: 31 Ian 2012, 12:51
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

01 Aug 2012, 07:54

Uite aici 223lire fara transport si comision care de regula e de 10lire.
Aprox. 13mil
http://www.ebay.co.uk/itm/K-N-Typhoon-I ... 46033568be
Seat Leon 18 20VT Tomason tn1 18,ground kit,cupra rear bumper,fabia wiper,cold air intake,custom exhaust,soft revo, led design. Soon: alcantara interior,prosport evo boost gauge ,red stiching,under mirror led,engine dressing ..etc.
DANGER!!!! SEAT UNDER CONSTRUCTION
 
Avatar utilizator
andrei.toledo
Subiect Autor
Mesaje: 1229
Membru din: 27 Apr 2008, 16:31
Localitate: Galati
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

01 Aug 2012, 18:24

Singurul lucru pe care il doresc in plus este cuplul pe care am vazut ca il pot obtine printr-o resoftare.Eu sunt multumit de felul in care se comporta acum masina dar vreau sa am parte si de beneficiile unei resoftari.Nu am planuri de 300 de cai , curse etc.Voi monta acel kit de inductie pt a ajuta motorul sa traga mai mult aer si pentru sunet.Iulian imi poti trimite un pret pt PM pt cele 3 bobine ?
Din pacate nu am arcurile de modificare pt DV.Se pot gasi separat?
2008 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI BWJ
ex 2001 Seat Leon Sport 1.8 20vT AUQ Alor Blue Metallic
ex 1993 Volkswagen Corrado 53i ex 2.0 16v 9A / 1.8 20vT AEB
ex Seat Toledo 1.6 16v 2002 AZD
 
Avatar utilizator
IulianFR
Mesaje: 260
Membru din: 31 Ian 2012, 12:51
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: Seat Leon TopSport 1.8 20vT AUQ

01 Aug 2012, 19:40

Sal domnu. Ai PM.
Seat Leon 18 20VT Tomason tn1 18,ground kit,cupra rear bumper,fabia wiper,cold air intake,custom exhaust,soft revo, led design. Soon: alcantara interior,prosport evo boost gauge ,red stiching,under mirror led,engine dressing ..etc.
DANGER!!!! SEAT UNDER CONSTRUCTION
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 61

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori