Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 62
 
Avatar utilizator
Schumi
Mesaje: 167
Membru din: 27 Dec 2007, 18:20
Localitate: B/BZ
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 15:32

ovi_ice scrie:
Intrebare pt tine Schumi: la varianta Style + Alcantara ai pe usi Alcantara sau textil ? Nu-i intrebare pusa la misto, chiar am cautat zeci de poze pe net sa ma lamuresc, dar am gasit numai FR-uri cu optiunea Alcantara si Style-uri cu piele (unde iar nu m-am prins ce e pe usi).

Iar la FR din ce am vazut e un plastic care imita pielea, nu mi s-a parut vinil...



Iti dau cel mai sincer raspuns: nu stiu :) Dar o sa aflu si te anunt. Din poze e cam greu de observat, intr-adevar.
ex SEAT LEON 1.9 TDI 110 CP - BZ 86 LUK
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 15:55

Cred ca am gasit raspunsul uitandu-ma in lista de dotari :) . La ambele pachete(alcantara si piele) scrie asa: scaune sport cu tapiterie din piele/alcantara. Si atat. Deci presupun ca sunt doar scaunele, altfel ar fi mentionat "panouri usi imbracate in piele", cum am mai vazut la alte modele.
 
Avatar utilizator
Schumi
Mesaje: 167
Membru din: 27 Dec 2007, 18:20
Localitate: B/BZ
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 15:58

Nu este neaparat, pot sa iti dau o gramada de exemple din liste de optionale la diferite marci unde nu mentioneaza. Pe baza acestui rationament ar trebui sa specifice si la Style ca are panourile usilor imbracate cu material textil, sau la FR cu vinil, fata de Reference unde e plastic, ceea ce nu se intampla.
ex SEAT LEON 1.9 TDI 110 CP - BZ 86 LUK
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

22 Aug 2013, 02:10

ovi_ice scrie:
Placerea de a conduce un coupe cu pretentii sportive va fi mult umbrita de faptul ca am o masina cu portiere pline de plastic si ca incepe sa scartie din toate incheieturile dupa primul an...

Cand vine vorba sa iei o compacta de 25k Euro cred ca trebuie sa te gandesti la exploatarea pe termen lung si la ce ai nevoie cu adevarat (+ valoare de revanzare, fiabilitate si lista poate continua). ...

Acu cand am analizat/configurat toate hatchback-urile de pe piata imi dau seama de ce Golf-ul e asa vandut. Ofera calitate aproape de premium la preturi decente (nu sare in sume SF ca Audi A3 sau Volvo V40). Nici pe mine nu ma atrage prin design-ul exterior (asta daca putem vb de design), singurele VW-uri care imi plac sunt Scirocco si Passat CC. In schimb diferenta calitativa la interior intre Golf si Leon 5F e de-a dreptul socanta.

... cand trecem de 21k, treburile se complica...


Cauti o masina bine echilibrata intre confort, design si performanta, cu prioritatile cam in ordinea asta. In zona hatchback-urilor de 21-23k EUR nu vei gasi ceva mai bun ca Golf. Asa cum ai zis si tu, ofera multa valoare pt banii ceruti desi se pozitioneaza ca pret peste toate hatchback-urile non-premium. Are insa si probleme majore. Pe langa pret, e 100% anonim dpdv design, cel putin in configuratia tintita de tine. Daca esti ok cu asta, arunca-ti un ochi si la Auris-ul nou sau, daca esti mai mic de inaltime si te multumesti cu un interior mai inghesuit, la Civic.

Nu sunt de acord ca diferentele dintre Golf si Leon dpdv calitate interior sunt socante dar e clar ca sunt remarcabile destul de usor dupa ce stai un pic in ambele. Am observat ca pare mai bine inchegat Golf-ul si ca, de jur imprejurul soferului, zona inferioara a bordului e de calitate mai buna. Foloseste textil pe cotiera de pe usa si un fel de scai anti-alunecare in buzunarele din portiera. Cotiera centrala si suportul de pahare sunt de mai buna calitate, etc. In plus, la Golf poti comanda tot felul de optionale f. seducatoare, gen scaunele ergonomice, care sunt fantastice.

Mergi pe Golf daca iti e clar ca prio 1 este confort interior, dar 23k nu sunt destui bani ca sa-l faci performant sau mai putin anonim. Nu lua motorul de 140 pt ca e nerezonabil de scump acolo, mergi pe 122. Suspensia adaptiva iarasi nu merita in cazul tau, mergi pe cea normala de pe Highline si cutia in mod evident trebuie cea manuala. Ai putea sa ai pe la 21-23k o masina de un confort interior excelent, cu performante decente si anonima dpdv design.

Leon-ul iti propune un alt echilibru intre valori: design cu personalitate, performante care il scot un pic din anonimat si calitate interiora decenta dar doar cu o aroma vaga de premium.

Poate ai noroc si loveste mai bine cerintele tale Mazda3, pe la 23k, desi dpdv motor clar va fi sub 140-ul de la VW dar macar e buna dpdv mecanic si calitate interioara, cu un design nou care are o oarecare personalitate (nu imi place f. tare dar e ok).

Din pacate, realitatea e ca 23k nu sunt de ajuns ca sa iti iei o masina buna la toate 3 capitolele. In locul tau, daca as avea in iarna 23k, as mai astepta 1 an si mi-as lua ori un GTI bine dotat ori un A-Class, pe la 27k. Paradoxal, A-Class este cel mai ieftin hatchback premium dpdv pret de catalog si daca ii dai un pic la operatie dealer-ului sigur gasesti o oferta ok la 27k in iarna 2014 - 2015. Acolo vei avea un design f. frumos, calitate interioara f. buna si performante mediocre dar... Mercedes. Alternativ, un GTI bine dotat mi se pare o masina extraordinara din toate punctele de vedere. Daca ar fi si 4x4 sub 30k as visa la ea noapte de noapte :). Propunere de vis erotic: Cupra R AWD sub 30k.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

22 Aug 2013, 11:07

Mda, intr-adevar Golful e anonim (eu as fi mai drastic si as zice ca e urat). Iar pachetele R-line (ext + int) inseamna inca 1500 Euro in plus si pot fi luate doar impreuna.

Pentru Golf, la motorizarea de 1.4, intre 122CP si 140CP e diferenta de 2000 euro. Wtf! Nici la Audi A3 nu ajunge asa mult (1800 euro diferenta in acest caz). Deci, corect, poate ca nu merita (hmm...dar cred ca in banii aia intra si multilink-ul spate - grea decizie).

De ce zici totusi ca nu-mi trebuie DCC-ul ? Se intampla des sa merg pe la cunostinte/rude care au drumuri doar cu piatra si as fi vrut o suspensie mai confortabila. In acelasi timp, pe drumuri virajate (asfaltate evident :D), o suspensie mai tare isi spune cuvantul. Pt mine, DCC-ul inclina mult balanta in favoarea Golf-ului (vine pe locul 2 ca si criteriu de alegere dupa calitate/finisaje). Iar pt astea as fi dispus sa inchid ochii si sa trec peste look-ul masinii.

A-Class-ul iese din discutie. Am primit niste oferte la 26k euro dar cu motorizarea diesel entry-level, adica dCi-ul de la Renault. N-am chef sa platesc casco si revizii "premium" pentru o masina frumoasa si cu motor de Sandero. Macar de-ar fi avut tractiune spate. Si sunt si de parere ca sobele n-au ce cauta in clasa compacta.

Apoi mai e si chestia ca noi analizam/criticam masini doar vazandu-le in showroom sau dupa un scurt drive-test. Trebuie totusi privit si in urma atat la istoria Leon, cat si a Golfului si vazut care se comporta mai bine long-term (lucru care se reflecta si in valoarea de revanzare). De aceea am adus in discutie scartieile la interior, deja raportate aici pe forum de unii posesori 5F. M-am ars si eu cu 1P-ul in aceasta privinta si nu-mi mai trebuie. Nu stiu, o fi fabrica din Martorell de vina ? Chiar is curios daca Q3-ul nou care se va ansambla acolo va incepe si el sa scartaie dupa mai putin de 1 an.

De exemplu si Opel-urile is frumoase, dar cu fiabilitatea la pamant. La firma unde lucreaza un prieten s-au achizitionat 40 masini Opel (Insignia, Astra si Corsa - pt sefi, sefutzi si palmasi). Au avut o gramada de probleme, in fiecare luna avand cel putin 2 masini in service. Si am si alte exemple dintre colegi de munca/cunostinte care au patit-o cu Opel-urile. In acelasi timp, colegi cu Honda/Mazda/Subaru/Toyota n-au avut nici o problema in 100.000-120.000 km (evident, vorbim de masini noi, nu sh). Iar cel putin baietii cu Subaru dau in ele ca surdu'n clopot...

In concluzie, in cazul meu pe primul loc vine fiabilitatea, apoi confort, performante si design. Ramane de vazut in octombrie, cand voi face drive-test cu toate modelele de pe lista. Cat despre Leon, a inceput sa-mi placa din ce in ce mai mult SC-ul.
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

25 Aug 2013, 18:21

DCC-ul mi se pare o tehnologie interesanta si probabil spectaculoasa dar pretentioasa si aparent scump de intretinut pe termen mediu+. Vezi aici o prezentare superficiala http://www.youtube.com/watch?v=a7XNYFnI-eI Daca ti-o permiti, e misto de avut dar cred ca trebuie sa te gandesti de N ori inainte.

Desi inteleg ofensa ce poate aparea cand ai Mercedes cu motor Renault, dpdv fiabilitate motoarele diesel Renault sunt f. bune (nu stiu cele pe benzina dar tind sa le dau credit si acolo). Au alte bube (mari) Renault-urile dar la capitolul motoare sunt ok (ca si Fiat, alta firma trecuta cu vederea de snobi la capitolul motoare, pe baza faptului ca majoritatea modelelor Fiat sunt o enorma masa de plastice ~ieftine).

Asa cum am mai zis, atat Golf-ul (la 23k) cat si A-Class-ul (la 27k) pot fi alternative mai confortabile la 5F dar pur si simplu nu ai cum sa obtii si performanta in sumele astea. Daca tot vrei confort, atunci mergi pe ceva care iti da confort cu carul si nu iti mai bate capul cu suspensii si motor. Atat timp cat iei un motor modern de ~120 - 140 CP vei fi la un nivel decent de prestanta in orice situatie.

O ultima mentiune despre japoneze. Eu pana acum nu m-am urcat intr-una de ~20k al carei interior sa-mi placa. Fiecare brand are alte probleme. Impreza (care e mai scumpa decat 20k dar tot e valabil) are materiale si ergonomie din anii '90. Lancer-ul si Swift mai rau. Mazda3 avea bordul f. f. invechit. Auris-ul nou este ingrozitor de plictisitoar / banal / batranesc in interior. Civic-ul vechi parea f. interesant cand s-a lansat dar s-a uzat moral f. repede si pe final de viata arata ridicol (gen boombox cu led-uri). Cel nou pare frumusel, cu materiale ok si a lasat-o mai moale cu prostiile dar mi s-a parut f. scump si inghesuit. In concluzie, cam greu sa gasesti o japoneza bine echilibrata la 23k. Civic sau noua Mazda3 sunt singurele sperante dar ambele sunt in urma la motoare.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

25 Aug 2013, 19:00

Off topic: daca tot vreti o masina puternica, fiabila, motor turbo de generatie noua, cu dotari de top ( navigatie, vopsea metalizata, jante aliaj, etc ) va recomand noul logan :yh :yh full option cu doar 12000 euro ! Motor 0.9 TCE ,in 3 cilindri, cu posibilitate chip, si multe altele :lol:

 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

26 Aug 2013, 07:33

Off topic cam eram deja. Nu sunt asa de ofensat de propunerea Logan sau chiar Duster. Mi se par masini cinstite si le-as fi luat fara prea multe remuscari daca altceva nu-mi permiteam. Fata de Daciile pe care le-a avut taica-miu si pe care mi-am inceput soferia, astea noi sunt Mercedes-uri :).
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

26 Aug 2013, 07:53

Nici pe mine..decat batai multe de cap cu masini "straine" mai bine un logan nou...ce e deranjant e ca nu ai de unde alege optionale...un kit sport ( bari fata spate, praguri, suspensie, jante 16/17 ) ar fi fost frumos..si macar un sfert din optionalele pe care le are vw/seat...si eu personal am o boala cu claxonu ala care e pozitionat pe maneta...... :yh

ca sa revenim la leon, si eu sunt de parere ca e cam singura masina la pretul asta care iti ofera cate umpic ( mai mult ) din toate :) sportivitate, confort, motoare potente, tehnologie avansata, si multe optionale de unde poti alege :hi plus ca nu mi se pare o masina complicata si care sa puna probleme pe viitor..poate la senzori si electrica dar asta e inevitabil la orice masina...in rest..eu zic ca fiabilitatea a fost dovedita de mult in ce priveste seat/vw/audi :hi
 
Avatar utilizator
D_T_Z
Mesaje: 210
Membru din: 24 Iun 2009, 20:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

27 Aug 2013, 13:47

Ar cam trebui mutate posturile la topicul cu Versus .
Ca si parere personala , eu unu nu am gasit masina noua care sa imi ofere tot ce mi-am luat pe Leon, la aceeasi bani. Un Golf 7 similar dotat era cu 6-7k peste Leon.
2013 Seat Leon FR 2.0TDI Nevada White
 
StefanV
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

27 Aug 2013, 20:27

Ieri am primit inapoi FR-ul de 122, deci cei de la Porsche au fost oameni de cuvant :hi Acum sa vedem in cat timp ajunge cea de 140. Am inteles ca a fost urgentata comanda.

Nu pot sa ma hotarasc care suspensie imi place mai mult. Cand trec peste niste denivelari mai mari parca imi lipseste suspensia de pe cealalta echipare, dar psihic ma simt mai in siguranta in cea de pe FR. Adevarul e ca cea de pe FR nu mi se parea tare daca nu mergeam si cu cealalta :)
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

28 Aug 2013, 19:13

Azi am fost la PBV cu intentia de a examina mai indeaproape un Leon FR, eventual sa fac si un drive-test. Mare a fost greseala!

In primul rand aveau doar 2 masini, un Leon 5dr Reference (cred ca acelasi pe care l-am vazut la ei acu vreo 6 luni) si un Leon SC style. Pentru drive-test, doar 1.6TDi si 1.2TSi :(.
Apoi am nimerit o vanzatoare angajata de 2 luni, care stia mult mai putine despre masina decat stiam eu la 1 luna dupa aparitia oficiala (ma refer la preturi + dotari). Imi explica ce mare minune e sistemul de asistenta pt faza lunga, de parca acu l-au descoperit cei de la VAG. Categoric, la intrebari mai subtile (gen, cat e garda la sol la un FR, comparativ cu versiunea normala), nu stia sa-mi raspunda. A, si incerca sa ma convinga ca daca aleg dotarea Seat Sound System voi avea in plus 10 difuzoare fata de cele deja stock pe FR :lol:
Brusc, am ajuns sa vorbim despre bani, mi-a trantit direct oferta pe masa cu 0% discount, calculul pt finantare si casco. Iar daca ma grabesc si vin cu banii saptamana viitoare s-ar putea sa vina masina in prima sapt din noiembrie! Am intrebat-o: "Draga mea, dar masina nu trebuie sa o conduc inainte sa dau banu ?". Ea raspunde: "Pai avem un FR exact pe aceasi motorizare care trebuie sa soseasca pt un client, puteti veni cu o zi inainte sa-l livram ca sa-l incercati" WTF!!!! Adica sa conduc masina omului ? Epic, ce pot sa zic :mrgreen:

Una peste alta, se pare ca tre sa bat iar drumul pana la metrotehnica pentru o discutie de la egal la egal pe tema Leon. Macar am vazut si eu in realitate varianta SC, arata interesant, dar cat timp m-am invartit pe langa ea aveam mereu tendinta sa deschid si usile spate, care evident, lipseau. Ma intreb cate miscari trebuie sa faci cand ai de pus ceva mai mare in portbagaj si trebuie sa rabatezi bancheta spate (din cate stiu nu exista clapete pentru asa ceva). SC-ul era pe culoare Balea Beige care trebuie sa recunosc ca e ok in realitate (in configurator arata oribil), dar nu se potriveste pe nici o varianta de Leon, parerea mea. E o culoare perfecta pt Octavia sau Toledo, masini cuminti, de familie.
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6709
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

28 Aug 2013, 19:35

Unii ar trebui sa vanda rosii in piata in loc de masini.Clar.Cum sa ti se dea astfel de replici, cum sa oferi test drive cu o masina deja "revendicata" ?
In locul tau plecam la alt dealer.
SCul arata chiar bine, eclipseaza golful in 3usi
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

28 Aug 2013, 19:50

TIBI scrie:
Unii ar trebui sa vanda rosii in piata in loc de masini.Clar.Cum sa ti se dea astfel de replici, cum sa oferi test drive cu o masina deja "revendicata" ?
In locul tau plecam la alt dealer.
SCul arata chiar bine, eclipseaza golful in 3usi


Pai rosu era si FR-ul care urma sa soseasca :yh Culmea, a ramas ca ma suna maine pentru detalii. Sunt chiar curios daca se tine cuvant :).

Ce m-a disperat pe mine e faptul ca la Seat era doar copchila asta incepatoare, nimeni care s-o ajute/sa stie sa abordeze un client. In schimb, in aripa cu Audi agitatie mare, o armata de persoane la vanzari, telefoane care sunau, duduiau imprimantele/copiatoarele, ziceai ca-i bursa din Londra, nu alta! La Seat....ca la Hiroshima dupa bomba atomica :mrgreen:

Oricum, mai incerc sapt viitoare la PBA (e aproape de servici) si daca nu, metrotehnica (care e la capatul lumii). Daca stau bine sa ma gandesc, mai degraba vin la o intalnire clubseat si am sanse sa vad mai multe modele/motorizari si sa aflu mai multa informatie "din teren" decat ce-am aflat intr-o ora si jumate cat am stat la dealer :)
 
csaban
Mesaje: 55
Membru din: 13 Mar 2013, 18:49
Localitate: Bucuresti

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

28 Aug 2013, 20:13

Metrotehnica s-a mutat. Cand am fost acum 2 saptamani, am crezut ca am gresit destinatia, a ramas doar service-ul la sediul vechi.
2013 Seat Leon 1.4TSI, 122CP
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 62

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator