Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 62
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

20 Aug 2013, 16:06

Schumi scrie:
Salut Ovi,

Pot sa iti confirm faptul ca motorizarea 2.0 TDI de 184 CP este disponibila doar pe varianta Leon SC. Nu este disponibila si pe cel in 5 usi. 1.8 TSI functioneaza excelent cu DSG7, nu vad de ce ti-ai dori o manuala :)


Pai unii pur si simplu nu suporta AT-urile, oricat ar fi de bune. Cei de la autoforum.cz au testat SC_ul 1.8TSi AT si, intrebati de un cititor daca masina ar fi mai fun pe MT, raspunsul a fost scurt: "Yes, the AT does not match the manual". Si sigur nu s-au referit la faptul ca DSG-ul ar fi o cutie proasta, ci doar la preferinte personale. Sunt de acord cu ei ca la o masina cu pretentii sportive merge mai degraba o cutie manuala buna (pai ori suntem raceri, ori nu mai suntem, nu ? :drive ).

Un al doilea motiv ar fi cel financiar. Pentru cutia DSG se platesc extra aproape 2000 euro (ma uit de exemplu la 2.0 TDi 150 CP MT/AT). Sincer, mi se pare nejustificat de mult (repet, doar corelat la nevoile/pretentiile mele) - poate 1k euro in plus ar fi mai uman. Pun pariu ca majoritatea dintre noi ar prefera sa puna dotari de banii astia (culmea, daca ne uitam la prezentarile 5F-urilor de aici pe forum, optionalele nu prea depasesc 2000 euro).

In legatura cu disponibilitatea anumitor combinatii versiuni/motorizari sau transmisii/motorizari, om trai si om vedea. Acum 2-3 luni toti dealerii o tineau sus si tare ca optiuni gen Alcantara sau Lane Assist nu exista si nici nu vor veni anul asta in Ro, si uite ca acum le avem disponibile, precum si motorul TDi de 184CP.
 
Avatar utilizator
Schumi
Mesaje: 167
Membru din: 27 Dec 2007, 18:20
Localitate: B/BZ
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

20 Aug 2013, 16:17

Cu pretul sunt de acord, insa tehnologia care sta in spatele acelei cutii intr-adevar, costa. Cu preferintele personale iarasi sunt de acord, nu se discuta, insa cu treaba cu racerii, nu mai pot sa fiu. Sa fim seriosi, unde mergem 90% din timp cu masina? Cred ca majoritatea dintre noi in oras, unde nu prea ai unde sa fii racer, ci mai de graba ai nevoie de confort. Pe de alta parte, trebuie sa fii un racer foarte bun ca sa schimbi manual la fel de bine ca DSG-ul. Daca te uiti pe cifrele de la comparatia facuta de tine, 2.0 TDI 150 CP DSG are aceeasi acceleratie 0-100 ca si manuala, iar pe 0-1000m este mai rapida. De ce oare? :)

Anyway, legat de versiuni sau combinatii, n-am afirmat ca n-or sa existe. Am spus doar ca nu exista in acest moment.
ex SEAT LEON 1.9 TDI 110 CP - BZ 86 LUK
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

20 Aug 2013, 17:49

Schumi, pt oras exista 1.2 Tsi sau 1.6 TDi. Nu ai nevoie de 180 CP si nici de emblema FR. Alea-s doar ca sa moara de ciuda vecinii sau pt poze pe fesibuc :tongue

O masina de 180CP o cumperi ca sa te dai, nu ca sa te plimbi, nu ? Eu asa zic. A, o cumperi pt o forja intre 2 semafoare sau pe Magheru ? Scuza-ma dar asta e fudulie care, la fel ca si prostia, se plateste scump. La romani, iti iei hot hatch de enspe mii de CP ca sa pari cool la semafor. Iti iei Land Cruiser ca sa mergi la cumparaturi in Cora. Cam asta e mentalitatea.

Na, poate gresesc cu atitudinea asta, dar am vazut prea multi colegi de motor cu SS-uri de peste 100CP care stiau doar Kiseleff si atat. Cand le propui sa faca un track day, deja bat in retragere, ca poate cad si zgarie vopseaua sau combinezonul de piele de 2000 euro. Pai frate, normal ca ai sa cazi pe circuit, ca doar nu te duci acolo sa faci turism, ci sa te dai. Acelasi principiu se aplica si la 4 roti: nu-ti cumpara ceva ce n-o sa stii/vrei sa exploatezi la adevaratul potential !

Revenind la Leon, avem sau nu membri pe forum cu FR-uri si Cupre care se dau pe Nurburgring sau Hungaroring ? Avem! Tot respectul pt ei, fiindca sunt oameni care isi cinstesc masinile.

Daca e sa gandesc practic, in 2000 Euro cat e diferenta de la DSG imi iau pneuri pt track si fac si un curs de pilotaj la nea Titi :drive
 
StefanV
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

20 Aug 2013, 22:32

Dupa inca o intalnire cu dealerul, am ajuns la un compromis: contractul de leasing a fost refacut si nu va trebui sa platesc rate pana la venirea masinii cu motorul corect, s-a refacut comanda (mi-am mai pus cu ocazia asta doua optiuni in plus pe care regretam ca nu le aveam in prima comanda) si voi pastra masina actuala pana la venirea celei corecte. Ma rog, reintru in posesia masinii actuale de luni, ca pana atunci se rezolva cu actele si asigurarile... Pana luni mi-au pus la dispozitie o alta masina (si desi poate parea un detaliu putin important, mi-a placut mult ca am primit-o cu rezervorul plin).

Una peste alta mi se pare o rezolvare corecta, avand in vedere circumstantele. Desi mai toti (inclusiv cei care se ocupa de legal la mine) imi spun ca trebuia sa cer mai mult, scopul nu era sa profit de situatie, ci sa o vad rezolvata intr-o maniera care ma multumeste. Si pot spune acum ca sunt multumit de cum a fost gestionata situatia de catre Porsche Inter Auto si de catre Directorul de Vanzari de acolo :hi Pentru mine asta e mult mai important decat faptul ca s-a gresit si nu m-au pierdut de client.

Sunt si parti pozitive in toata treaba asta: am reusit sa-mi pun cele doua optiuni in plus pe masina (pe banii mei, nu cred ca era corect sa am pretentia sa mi le plateasca ei) si am ocazia sa merg cu motorizarea de 122, cea de 140, plus cateva zile cu cea de 105. Sper sa pot sa pun si pe forum mai multe informatii despre aceste motoare :)

Masina pe care o am pana luni e un Leon Reference cu 1.2 TSI si mici chestii in plus (proiectoare, media system color cu bluetooth). Cateva lucruri observate (lasand la o parte diferentele de interior pentru ca pe alea banuiesc ca le cunoaste toata lumea):

- se simte diferenta dintre rigiditatea suspensiei intre cele doua echipari - recunosc ca pe de o parte imi place suspensia mai moale de pe asta prin oras, dar pe de alta parte nu cred ca mi-as dori un FR cu suspensie mai moale;
- desi mi se parea inutila functia cornering pentru proiectoare, am vazut acum ca e foarte utila pe stradute intunecate (nu am mai avut pana acum si pe FR e dezactivata);
- motorul de 105CP nu e deloc atat de plictisitor pe cat as fi crezut;
- vorbesc mai mult la telefon din masina pentru ca pot sa folosesc comenzile de pe volan ca sa sun (imi place, dar nu stiu daca e neaparat un lucru bun);

Cam atat pentru moment ca deja am inceput sa scriu posturi kilometrice si nu e bine.
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 00:46

@StefanV ma bucur de faptul ca s-a peticit cumva situatia. De la ei am luat si eu masina si ma temeam un pic de genul asta de incurcatura dar speram ca e aproape imposibila. Daca eram in locul tau cred ca renuntam la comanda.

Cam mare ameteala la ei, pe toata linia. Mi s-au parut aglomerati si a trebuit sa insist suparator de mult ca sa obtin informatii despre derularea comenzii. Cred ca radacina problemei e pe la importator - care am inteles ca e diferit de dealer ca entitate juridica - pt ca de acolo trebuiau sa vina datele. Am mai avut parte si de alte ameteli venite de la importator, care a reusit sa furnizeze informatii inacurate direct catre Porsche Asigurari atunci cand cei din urma i-au intrebat despre anvelope / jante suportate.

Solutia gasita mi se pare si mie decenta. Spor la asteptat :)
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 10:07

Stefan, e bine ca se rezolva intr-un final si mai ales ca ti-au dat tot un Leon 5F pe perioada asteptarii. Altii (nu dau nume) ti-ar fi dat o Ibiza din aia obosita (2008) pana ce venea masina ta.

Tot raul e spre bine, ai sa fii cred ca singurul care va conduce pe perioade mai mari cam toate motorizarile entry-level. Presupun ca 1.2-ul 105 il vei tine cel putin o luna (sau poate doua) pana ce vine comanda. Deci vei avea o parere avizata despre gama de motorizari TSi si utilitatea lor in diverse condtii de exploatare (urban/extra). Eu am un Leon 1P 1.2 105 si sincer mi se pare foarte bun pt oras si nici in afara nu ti-e rusine cu el (reprize decente pana in 130 kmh).

Cu suspensia m-ai facut curios. Chiar te rog ca dupa ce vei conduce un timp si masina ta (FR) sa revii cu impresii despre cele doua setup-uri. Ma gandesc ca pt day-to-day driving, adica oras si drum lung, o suspensie confortabila e mai ok. Sa fim seriosi, pentru 2-3 zile pe an cand te dai pe serpentine, nu prea se justifica o suspensie sport care poate fi prea dura in rest.
In fine, intrebarile mele le voi pune de pe acum:
1. Suspensia standard e asa de moale incat masina devine "barca" ? Mie unul suspensia normala de 1P mi s-a parut un compromis ok intre confort (necesar in 95% din timp) si putina sportivitate.
2. Suspensia sport (FR) e asa de tare incat devine deranjanta prin oras/drumuri mai nasoale (adica un procent mare la noi in Ro :D) ? Aduce un plus evident de stabilitate fata de cea normala ?
3. Ai da 900 euro in plus pentru suspensie adaptiva (adica sa ai si Comfort/Normal/Sport) ?

Cred ca vei fi cel mai in masura sa raspunzi la aceste intrebari, pt ca sunt chestii de care (cel putin eu) nu prea imi dau seama la un simplu drive-test. Spor la asteptat si numai bine!
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 10:13

ma bucur ca s-a rezolvat intr-un mod elegant. asteptare placuta la volanul celor doua leoane :)

* 900 euro suspensie adaptiva ? la seat nu exista in oferta asa ceva.

 
StefanV
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 10:51

Dan, si eu vroiam sa renunt la un moment dat, dar m-am gandit ca oricum imi doresc mult masina si daca as fi renuntat si ma duceam la alt dealer trebuia sa astept fara sa am masina de schimb. Asa macar sper sa fie asteptarea mai usoara in compania Leon-ului de 122 :)

Ovi, intr-adevar, si eu am fost placut surprins de 1.2 TSI (momentan doar in oras). Suspensia de pe Reference (care banuiesc ca e identica cu cea de pe Style) este foarte misto la denivelari si la curbe abordate normal in oras si nu te simti ca in barca. Nu stiu cum sta treaba pe serpentine si nici nu cred ca o sa am ocazia sa merg cu Reference-ul in astfel de zone (luni iau inapoi FR-ul). In acelasi timp, desi era putin mai rigida, cea de pe FR nu mi se parea deloc deranjanta in oras (poate o sa-mi schimb parerea acum cand o sa trec din nou pe FR... ramane de vazut si cu siguranta o sa revin cu impresii). Si intr-adevar, ce zice Gamer e adevarat - nu exista suspensie adaptiva pe Leon. Chestia aia cu setarea modului de condus schimba doar comportamentul motorului, al directiei si (cica) al aerului conditionat. Dar daca ar fi existat optiunea la pretul ala, da, cred ca mi-as fi luat-o.
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 11:12

Suspensie adaptiva (DCC) este optiune pe Golf MK7. Am configurat unul aseara (1.4 TSi 140Cp), cu tot ce iti poti dori pe el (inclusiv xenon, susp adaptive, Dynaudio) si nu iese chiar asa scump. Sincer, desi la exterior nu-mi inspira nimic, ma cam bate gandul la un astfel de model. Mai ales ca finisajul la interior e absolut superb. Si parca varianta de 140Cp avea si multi-link...

De aceea sunt curios daca cineva care a codus ambele tipuri de suspensie pe o perioada mai lunga ar opta pt DCC.
 
StefanV
Mesaje: 164
Membru din: 23 Mai 2013, 21:44
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 11:17

De curiozitate, la ce pret a iesit masina configurata de tine?
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 11:37

25.600 Euro pret de lista. Cu o reducere (teoretica) de 10% ajungi la un 23.000.

Oferta o am acasa, iar lista de optiuni e destul de lunga (tipic pt VW care nu iti da nici macar Cruise Control standard, dar in schimb ai senzor de oboseala, un mare bullshit).
Era vb. de un Golf Highline, 1.4 Tsi 140 CP, MT cu urmatoarele (din ce imi aduc aminte):
- jante 17
- xenon adaptiv, DRL-uri, LED spate
- cruise control
- climatronic (nici asta nu e standard, nici macar pe highline)
- pachet iarna
- computer de bord "plus" (asta sincer nici nu mai stiu ce inseamna)
- pachet asistenta (senzori ploaie, lumini, coming home, etc)
- scaune sport cu tapiserie alcantara + textila (imi pare ca astea sunt inlcuse in Highline, deci nu e optiune extra)
- DCC (suspensie adaptiva)
- Dynaudio excite + roata de rezerva + sistem media mai smecher (echivalentul lui Media System plus, doar cu display mai mare). Ultimele 2 sunt obligatorii cu Dynaudio.
+ s-ar putea sa mai fie si alte chestii marunte dar nu mi le amintesc.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 11:51

totul tine de optiunile personale. cu siguranta vw e un brand mai scump. sunt de acord ca iti ofera un "mix" bun pt o masina in clasa ei, dar pretul mi se pare mare.
in banii aia (pret catalog) pot configura un SC 184 cai (motorizarea de varf) cu trapa, navi, full led, jante optionale 18, sound system, sistem optic de parcare, adica toate optiunile scumpe disponibile. ok, nu ai suspensie adaptiva, dar in rest SCul ar castiga la tehnologie, performante, consum. mai departe tine de gusturi si de preferintele personale.
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 14:42

gamer, stiu ce poti configura in aceeasi bani pe Leon, am salvate cred ca vreo 10 pdf-uri cu configuratii Leon 5dr/SC in motorizari atat entry-level, cat si cele de top. Un SC 1.8TSi MT poate ca mi-ar face cu ochiul, dar oare chiar am nevoie de acei 180 CP ? Placerea de a conduce un coupe cu pretentii sportive va fi mult umbrita de faptul ca am o masina cu portiere pline de plastic si ca incepe sa scartie din toate incheieturile dupa primul an. Cand plec la un drum de 3-400 km prin tara noastra cu drumuri "europene", sincer ultimul lucru de care am nevoie sunt greieri in masina. Iar cei 180 Cp ii voi exploata la maxim in foarte putine situatii. Poate in afara, unde exista autostrazi, merita.

Cand vine vorba sa iei o compacta de 25k Euro cred ca trebuie sa te gandesti la exploatarea pe termen lung si la ce ai nevoie cu adevarat (+ valoare de revanzare, fiabilitate si lista poate continua). Nu-mi permit sa cumpar cate o masina la fiecare an. Si nici nu-s baiat de bani gata sa-mi etalez Leon-ul SC cu trapa si alte bling bling-uri in weekend la terase sau mall si in acelasi timp sa am in garaj la tata o masina gen Audi A6 care sa-mi ofere confortul necesar pentru o calatorie mai lunga prin tara.
Acu cand am analizat/configurat toate hatchback-urile de pe piata imi dau seama de ce Golf-ul e asa vandut. Ofera calitate aproape de premium la preturi decente (nu sare in sume SF ca Audi A3 sau Volvo V40). Nici pe mine nu ma atrage prin design-ul exterior (asta daca putem vb de design), singurele VW-uri care imi plac sunt Scirocco si Passat CC. In schimb diferenta calitativa la interior intre Golf si Leon 5F e de-a dreptul socanta.

In fine, eu astept salonul de la Frankfurt, cand vor fi publicate preturile pentru noua Mazda 3, poate vom vedea acolo si niste lansari interesante (noul Scirocco). Apoi trag linie si ma decid.

p.s.: in ultimul timp, tot configurand Leon-ul mi-am dat seama ca o varianta style cu motor pt oras (1.4 Tsi 122Cp sau 1.6 Tdi 105Cp) reprezinta cam cel mai bun raport pret/calitate/dotari din gama. Pui pe ea o culoare frumoasa, niste faruri LED, media system plus si ai o masina care arata bine, cu suficiente dotari, un consum bun, ieftina la achizitie si care nu te va face de rusine nici la cateva drumuri pe an prin tara sau chiar in afara. Daca as avea un buget de 17-18K euro, sigur asta ar fi alegerea. In schimb, cand trecem de 21k, treburile se complica...
 
Avatar utilizator
Schumi
Mesaje: 167
Membru din: 27 Dec 2007, 18:20
Localitate: B/BZ
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 15:00

Diferenta de pret intre Style si FR mi se pare foarte mica, pentru ceea ce ofera FR-ul in plus. Si nu ai doar plastic pe usi, asta e valabil doar la varianta Reference. La FR chiar e un material care imita pielea, iar la Style este textil. La pretul unui Style 1.6 TDI poti sa iei un FR 1.4 TSI care vine cu destule in plus si iti mai raman si bani sa mai adaugi ceva. Este clar ca Golf-ul are ceva materiale mai bune calitativ la interior, insa diferenta nu este in nici un caz socanta. Parerea mea...
ex SEAT LEON 1.9 TDI 110 CP - BZ 86 LUK
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

21 Aug 2013, 15:19

Intrebare pt tine Schumi: la varianta Style + Alcantara ai pe usi Alcantara sau textil ? Nu-i intrebare pusa la misto, chiar am cautat zeci de poze pe net sa ma lamuresc, dar am gasit numai FR-uri cu optiunea Alcantara si Style-uri cu piele (unde iar nu m-am prins ce e pe usi).

Iar la FR din ce am vazut e un plastic care imita pielea, nu mi s-a parut vinil...
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 62

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori