Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 62
 
Alexhsv
Mesaje: 89
Membru din: 13 Iun 2013, 14:13
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

14 Iun 2013, 10:34

Pe versiunea romaneasca apare 200 Nm pentru cel de 1.4. Cu siguranta e o greseala la ei. Si ambele motoare sunt EURO5. Cel putin la noi, nici pe A4 nu este Euro6 din cate stiu eu.

Mai multe info aici: http://www.seat.ro/noul-leon/date-tehnice&tmr=260

ovi_ice scrie:
O intrebare scurta despre versiunile 1.4 140CP si 1.8 180CP. In brosura Leon de pe seat.co.uk apar acleasi cifre de cuplu pt cele doua motoare:

Maximum torque (Nm / lb.ft / rpm): 250/184/1500-3500. Singura diferenta pt 1.8TSI fiind plaja de 1500-3900.

Alta chestie ce mi-a sarit in ochi: 1.4 140CP este Euro5, iar 1.8-ul Euro6.

Sunt adevarate afirmatiile de mai sus sau e o greseala in brosura celor de la Seat ?
 
Avatar utilizator
sony
Mesaje: 344
Membru din: 04 Mai 2009, 22:24
Localitate: brasov
Contact:

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

14 Iun 2013, 11:32

http://m.youtube.com/watch?v=ZGWcvJELOt4
faina masina, si melodia

Sent from my P4
leon 1m 1.9tdi fr limited ed monza

nu fura de la mine guvernul uraste competitia


Imagine
 
Avatar utilizator
danbenq
Mesaje: 43
Membru din: 14 Mar 2013, 11:15
Localitate: Heilbronn

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

14 Iun 2013, 14:15

Alexhsv scrie:
Pe versiunea romaneasca apare 200 Nm pentru cel de 1.4. Cu siguranta e o greseala la ei


200 Nm are motorul de 1.4 122CP. 1.4 140CP si 1.8 au ambele 250 Nm.
Problema e ca motorul de 1.8 TSI vine si in combinatie cu cutia automata DSG care nu merge cu motoare ce au cuplul mai mare de 250 Nm, de aceea cuplul asa "mic" la 1.8. Cel putin asa stiu eu.
Seat Leon 5F FR
1.4 TSI 140PS
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

14 Iun 2013, 15:21

https://s3.amazonaws.com/uk.seat.btd/br ... n_2013.pdf

E trecut acelasi cuplu pt ambele versiuni de 1.8Tsi (cu/fara DSG). Iar DSG-ul e pus si pe TDI-uri cu 320Nm, deci mi-e greu sa cred ca nu suporta cuplu mare...

In fine, nu cred ca-i important la momentul de fata (poate doar pt cineva care se gandeste serios la un FR 1.8TSi).
 
Avatar utilizator
matraguna
Mesaje: 70
Membru din: 28 Mar 2013, 11:47
Localitate: Cluj Napoca

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

14 Iun 2013, 18:34

Alexhsv scrie:
Pe versiunea romaneasca apare 200 Nm pentru cel de 1.4. Cu siguranta e o greseala la ei. Si ambele motoare sunt EURO5. Cel putin la noi, nici pe A4 nu este Euro6 din cate stiu eu.

Mai multe info aici: http://www.seat.ro/noul-leon/date-tehnice&tmr=260




Motorul 1.8 TSI e Euro 6, si la noi in Ro. Incoming...
Seat Leon FR 1.8 TSI DSG 180CP Universo Black, 2013
viewtopic.php?f=206&t=15969

Seat Leon Style 1.4 TSI 125 CP Black, 2010-2013
 
Avatar utilizator
matraguna
Mesaje: 70
Membru din: 28 Mar 2013, 11:47
Localitate: Cluj Napoca

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

14 Iun 2013, 18:40

Apare aici norma corecta la fiecare motor: http://www.seat.ro/countries/ro/files/p ... s/le12.pdf

Nelamurirea mea fata de acest motor, am mai scris aici pe forum, fara succes, e:

Ce caracteristici reale are pana la urma 1.8 TSI-ul de pe Leon 5F?

In manual (https://www.dropbox.com/s/cgrfe09argy7n ... 370_EN.pdf), pe site-ul din Germania si parca am mai vazut undeva(1.8 TSI pe Skoda octavia), zice:

Putere: 132(180) / 5100–6200
Cuplu: 250 / 1250–5000

iar pe seat.ro, seat.es, seat.co.uk, etc:

Putere: 132 (180) / 4000-6200
Cuplu: 250 / 1500-3900

Sunt niste diferente destul de relevante. Care sa fie totusi cea reala, ca ma gandesc ca nu sunt doua motoare diferite?
Seat Leon FR 1.8 TSI DSG 180CP Universo Black, 2013
viewtopic.php?f=206&t=15969

Seat Leon Style 1.4 TSI 125 CP Black, 2010-2013
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

14 Iun 2013, 22:20

Alexhsv scrie:
Din punctul meu de vedere (iar asta este o parere strict personala) interiorul ar trebui sa fie prioritar atunci cand iti configurezi masina...

... am ajuns la concluzia ca imi pot cumpara cu aceeasi bani (si un mic discount de la dealer) un Leon FR cu aproape aceleasi dotari, dar cu un motor mai puternic...

Seat driver profile... e doar fita care nu va avea niciun efect asupra masinii?


Ai zis bine, e o parere strict personala. Ca exemplu, eu pun pe primul loc versatilitatea stilului de caroserie apoi brand-ul pt fiabilitate / incredere, apoi motorizarea / mecanica pt sportivitate si abia apoi confortul. Prioritatile unui om se schimba in timp. Dar si un brand are o lista de prioritati asociata in imagine. "Problema" cu Leon e ca SEAT a modificat destul de abrupt lista de prioritati asociata cu FR, din cauza ca avea urgenta nevoie de vanzari mai mari. Si eu sunt de acord ca FR a devenit pur si simplu o afacere buna. Imediat ce incepi sa adaugi cateva chestii pe Style, te duce pretul peste FR care le cam are in standard. Doar ca daca vrei si ceva performanta, asa cum era mai demult pe orice FR, trebuie sa te cam uiti doar la motorizarile de varf.

SEAT Driver Profile mi se pare o fasaiala. Probabil o sa-l pun in Sport si am uitat de el. Uite aici din manual:

Manual SEAT Leon 5F scrie:
Depending on the equipment fitted in the vehicle, SEAT Drive Mode can operate on the following functions:

Engine

Depending on the profile selected, the engine responds more spontaneously or more in harmony with the movements of the accelerator. Additionally, when eco mode is selected, the Start-stop function is automatically activated.
In vehicles with DQ (dan.nistor: DSG??) transmission, the gear change points are modified to position them in lower engine speed ranges (eco) or higher (sport). Additionally, eco mode activates the Inertia function, enabling the consumption to be further reduced.
In manual vehicles, eco mode causes the gear recommendation indications that appear on the instrument panel to vary, facilitating more efficient driving.

Steering

Power steering becomes more robust in sport mode to enable a more sporty driving style.

Air conditioning

In vehicles with Climatronic, this can operate in eco mode, especially restricting fuel consumption.

Ambient lighting

The ambient lighting guides located in the interior front door panels of the Leon FR change colour from white to red when sport mode is activated.



Asadar... la motor e o abureala de marketing dar, acceleratia fiind drive-by-wire cred ca e vorba doar de o modificare a interpretarii vitezei cu care apesi pe acceleratie. Daca nu ai DSG, ai pierdut cea mai interesanta functie care probabil influenteaza cel mai tare consumul, adica modificarea comportamentului cutiei a.i. in Eco sa nu lase motorul sa se tureze prea tare. La cutie manuala, beneficiezi de mega functia ca iti afiseaza el pe ecran cand trebuie sa schimbi, in functie de profil. Mare branza. Eu nu pot sa schimb vitezele daca e muzica prea tare si nu aud motorul. In niciun caz nu stau cu ochii pe ecranul ala, sa-mi spuna el cand sa schimb.

La servo, cred ca e oricum variabila intarirea volanului in functie de viteza, indiferent de profil. Sper ca in Sport sa nu fie volanul prea tare la viteza mica a.i. sa nu fie deranjant in oras.

Asta cu aerul m-a spart. Trebuie sa ai Climatronic dar in esenta face aerul sa mearga mai prost, indiferent cat de tare il dai. Genial.

Cu luminile... in Sport, se aprind pe la usi niste led-uri rosii (nu chiar de casetofon din ala cu led-uri din anii '90 dar aproape) si ceasurile mi se pare ca se fac si ele rosii. Jenant si deranjant pt mine fiindca nu imi place deloc rosul ca lumina de bord.

In concluzie, mare schema nu e, in special daca nu ai DSG. Tot daca nu ai DSG, influenta la consum este ca si inexistenta.

danbenq scrie:
200 Nm are motorul de 1.4 122CP. 1.4 140CP si 1.8 au ambele 250 Nm.
Problema e ca motorul de 1.8 TSI vine si in combinatie cu cutia automata DSG care nu merge cu motoare ce au cuplul mai mare de 250 Nm, de aceea cuplul asa "mic" la 1.8. Cel putin asa stiu eu.


Sigur nu e asta cauza cuplului pt 1.8 L. La un moment dat stiu ca erau limitate la un cuplu maxim DSG-urile dar chiar si atunci era mai sus maximul asta. Si-a luat un amic Golf 5 GTI cu DSG in 2005 si sigur avea cuplul peste 250 Nm. Golf-ul 7 are DSG pe 320, 350 si chiar 380 Nm. Pe langa toate astea, prin alte tari 1.8 L se poate comanda cu cutie manuala, care are tot 250 Nm.

ovi_ice scrie:
O intrebare scurta despre versiunile 1.4 140CP si 1.8 180CP. In brosura Leon de pe seat.co.uk apar acleasi cifre de cuplu pt cele doua motoare:

Maximum torque (Nm / lb.ft / rpm): 250/184/1500-3500. Singura diferenta pt 1.8TSI fiind plaja de 1500-3900.

Alta chestie ce mi-a sarit in ochi: 1.4 140CP este Euro5, iar 1.8-ul Euro6.

Sunt adevarate afirmatiile de mai sus sau e o greseala in brosura celor de la Seat ?


Aproape sigur, 250 Nm este valabil si pt 1.4 L 140 CP si pentru 1.8 L. Este specificat acest lucru in brosura de pe seat.es (vezi pag 32) unde poti sa vezi si ca au cutii etajate identic (intr-o alta brosura, nu mai stiu care, erau trecute si id-urile cutiilor iar acolo aveau id-uri identice cutiile manuale de pe cele 2 modele) iar in brosura de Golf 7, motorul de 1.4 L 140 CP are tot 250 Nm (vezi pag. 20). Trag speranta ca motorul asta e aproape identic cu cel de pe Leon, doar ca nu are Active Cylinder Technology.

Treaba cu EURO 5 si 6 e un pic mai cetoasa. Este aproape sigur ca 1.8 L va fi incadrat de RAR ca EURO 6 dar siguranta nu e absoluta. Trebuie sa astepti si sa vezi ce se intampla la omologare. Avand in vedere ca deja la Rabla se tine cont de motoarele EURO 6, cred ca s-a inceput si la noi inscrierea lor ca atare. Riscul era ca sa fie omologat tot ca EURO 5 daca legislatia nu era pregatita la noi.

http://www.seat.es/content/medialib/sea ... e/leon.pdf
http://www.volkswagen.ro/media/Kwc_Basi ... i_2013.pdf

cata_tase scrie:
... este o splendoare... o splendoare... o splendoare... o splendoare... o SPLENDOARE!!!!!!!!!!!!!!!!


Deci. Ca sa inteleg... e o splendoare sau nu? :) Enjoy!
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP

 
cata_tase
Mesaje: 63
Membru din: 19 Mai 2013, 16:01
Localitate: Bergamo-Italia

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

15 Iun 2013, 01:13

d-le dan.nistor v-ati spus parerea si poate aveti dreptate, nu contestez dar eu mi-am spus parerea despre masina mea pe care ma face sa zic ca e o splendoare. A, daca vreti sa vedem acul in carul cu fan, pai cred ca sunt multe exemple si la alte marci. spun si nu-mi place sa ma repet eu detin deja primul model de leon(1,9tdi/110 cp ,cumparat nou in 2006 martie, era ultimul restyling dar fara multe dotari) pe care ma satisfacut din punct de vedere prestatie al motorului. PS.m-am adresat cu d-le pentru ca nu stiu ce varsta aveti (eu am 37).
leon 2013 2,0 tdi fr 150 cp
 
cata_tase
Mesaje: 63
Membru din: 19 Mai 2013, 16:01
Localitate: Bergamo-Italia

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

15 Iun 2013, 01:42

deci eu sunt satisfacut de masina asta. fiind o persoana mediocra va spun ca nu stiu multe depre motorizari (si multe alte detalii) dar va pot spune ca adrenalina pe care imi da masina pe care o conduc, sunt si ma fac un mic pilot.PS. jos palaria pentru acele persoane care stiu si pot dezvolta subiecte despre motorizari ,prestatii ,tehnologie.
leon 2013 2,0 tdi fr 150 cp
 
foficris
Mesaje: 11
Membru din: 12 Apr 2013, 21:18
Localitate: Bucuresti

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

15 Iun 2013, 05:08

apropo de subwoofer, eu am preferat sa il pun de la inceput, dealeru ma asigurat ca nu ocupa deloc spatiu din portbagaj, pt mine asta era esential daca sa il iau sau nu, si ca te obliga sa iei o roata de rezerva cu dimensiuni reduse oricum toate rotile de rezerva pt leon sunt de dimensiuni reduse doar ca pt subwoofer e diferita de celelalte
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

15 Iun 2013, 11:36

cata_tase scrie:
d-le dan.nistor v-ati spus parerea si poate aveti dreptate... m-am adresat cu d-le pentru ca nu stiu ce varsta aveti (eu am 37).


Mi-a placut entuziasmul tau din postarea cu multe splendori. Pare ca ai inteles ca fac misto dar nu era asa. Momente de bucurie mare sunt destul de putine in viata iar cele in care iti iei o masina care iti place mult, chiar daca nu sunt maximele vietii, sunt totusi destul de sus. Asa ca ma bucur pentru bucuria ta. Avem varste f. apropiate deci d-le nu e deloc necesar.

foficris scrie:
apropo de subwoofer, eu am preferat sa il pun de la inceput, dealeru ma asigurat ca nu ocupa deloc spatiu din portbagaj, pt mine asta era esential daca sa il iau sau nu, si ca te obliga sa iei o roata de rezerva cu dimensiuni reduse oricum toate rotile de rezerva pt leon sunt de dimensiuni reduse doar ca pt subwoofer e diferita de celelalte


Nu ocupa. L-am comandat si eu si l-am si vazut intr-un model de drive test. Partea proasta cu montarea lui in roata de rezerva redusa este ca poate fi furat oricand f. usor, cu tot cu roata. Singura consolare este ca e acoperit de CASCO fara alte formalitati sau costuri extra pentru ca face parte din dotarile originale ale masinii.

Din pacate, cred ca roata de rezerva normala nu se poate pune pe Leon nici daca vrei, pentru ca acea scobitura din podeaua portbagajului nu e suficient de adanca a.i. sa incapa o roata normala. Ar trebui sa mai cumperi (sau sa mesteresti) niste suporturi care sa inalte podeaua in jurul rotii a.i. sa sustina presul ala care se pune deasupra, ceea ce mi se pare o complicatie exagerata.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
cata_tase
Mesaje: 63
Membru din: 19 Mai 2013, 16:01
Localitate: Bergamo-Italia

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

15 Iun 2013, 19:19

as vrea sa-mi pun subwoofer pe masina, ce parere aveti e simplu sau complicat?.normal ca o sa ma duc la o firma autorizata dar avand in vedere ca este totul incorporat in plansa mie mi se pare ca este greu de adaptat. astept pareri, merçi
leon 2013 2,0 tdi fr 150 cp
 
dan.nistor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

15 Iun 2013, 22:05

cata_tase scrie:
as vrea sa-mi pun subwoofer pe masina, ce parere aveti e simplu sau complicat?.normal ca o sa ma duc la o firma autorizata dar avand in vedere ca este totul incorporat in plansa mie mi se pare ca este greu de adaptat. astept pareri, merçi


In primul rand trebuie hotarat ce fel de upgrade vei face, decizie pentru care ai nevoie de un specialist. Eu nu cred ca merge pus doar subwoofer. Sistemele audio cu subwoofer au de obicei amplificator separat care are si sarcina de a distribui joasele catre subwoofer si restul catre boxe. Asadar probabil va trebui sa platesti pentru amp + sub cel putin.

Tot un specialist trebuie sa determine daca si cum poti combina restul de boxe si sistemul audio din standard cu un nou amp si sub. Daca nu se poate face o asemenea combinatie, atunci trebuie adaugate si boxe noi in locatiile existente si cablate catre noul amp. In cel mai rau caz, sistemul audio standard ar putea avea amp incorporat, fara posibilitatea de a fi conectat la un amp extern. Daca ajungi in cazul asta cred ca trebuie sa renunti pentru ca nu imi imaginez cum ar fi adaugata in bord interfata catre un sistem audio in paralel cu ce exista deja.

Dupa cum vezi, ai nevoie de un specialist care sa evalueze ce este posibil si cam cat te costa. Acesta trebuie sa umble in usi si in bord, pe langa diversi senzori relativ delicati, in special pe langa senzori ABS. In plus, modelul de masina e relativ nou si e probabil ca e nevoie ca specialistul sa fie bun in general ca sa o poata modifica, nu e suficient unul care s-a experimentat prin modificari anterioare pe alte 5F-uri. Aduna faptul ca manopera e delicata si posibil extensiva, cu faptul ca e nevoie de un specialist bun si rezulta ca numai costul acestuia va fi destul de mare. La care mai adaugi si costul materialelor (sub, amp, eventual boxe, etc.)

In final, o alta complicatie si un cost extra poate veni de la asigurari. Sistemul audio nou nu va fi luat in calcul pentru despagubire daca se intampla vreun incident in care e deteriorat sau furat. Ca sa fie luat in calcul, trebuie facuta o modificare la polita de asigurare, care va implica un cost suplimentar. Pe langa asta, este posibil ca asigurarile sa iti ceara vreo certificare de la specialist, care sa ateste ca siguranta masinii nu a fost afectata in niciun fel de modificarile facute. Daca ajungi aici, e aiurea rau pentru ca ar trebui ca specialistul sa poata emite o asemenea certificare si cred ca sunt si mai putini cei care pot face asta.

In concluzie, parerea mea e ca e complicat si scump sa adaugi subwoofer. Asta e si motivul pentru care am indurat costul mai mare si l-am pus din fabrica.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
farkas_levi
Mesaje: 85
Membru din: 20 Mai 2013, 19:55
Localitate: Brasov

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

15 Iun 2013, 22:13

Se mai pierde si garantia, partial sau total, nu stiu exact...
 
cata_tase
Mesaje: 63
Membru din: 19 Mai 2013, 16:01
Localitate: Bergamo-Italia

Re: New Seat Leon 2013 - Mk3

15 Iun 2013, 23:20

merçi dan.nistor. ce sa zic , mai dezamagit din punctul bun de vedere si o sa vad "daca" o sa-mi pun subwoofer.ma voi interesa si la dealer seat la mine in Italia de unde am cumparat masina sa vad ce spun si ei. ps. in Italia unde sunt eu acum subwoofer-ul se poate achizitiona impreuna cu navigator , altfel nu se poate.nu stiu cum este in Romania?
leon 2013 2,0 tdi fr 150 cp
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 62

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator