Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 15:12

nakano: Consider ca este nevoie sa ma repet, probabil ca nu ai citit bine ce ti-am scris eu si colegii mei de pe forum: Daca tu vrei soft eco, de 25 CP din 50 pe care ti-i ofera majoritatea tunerilor, de ce vrei admisie daca acest lucru nu iti trebuie pentru gradul de modificare pe care ti-l doresti ?!? La fel si cu evacuarea, aceeasi poveste... oamenii pe care ii vezi in topice cu CAI si TB vor altceva de la masina decat vrei tu, e normal ca faca aceste modificari. Eu merg momentan pe o setare de 265-270 CP, e normal sa pun CAI si TB pe masina, sa scot catalizatorul si sa urmez varianta cu modificarile pe care le vezi in semnatura, pentru ca asta e reteta pentru asa ceva. Urmeaza sa schimb turbo cu altul mai mare si sa urc mai sus, e normal sa intre in schema alte modificari pentru acest urmator pas... toate aceste piese sunt o parte dintr-un puzzle, pe care vad ca tu nu vrei sa il creezi. De ce sa cumperi piesele?!? Raman la ideea mea, fa-ti un stage I la tunerul unde inclini mai mult procentual, sau cum vrei tu, asteapta sa vezi daca masina iti ofera dupa aceasta modificare gradul de satisfactie pe care il cauti, apoi, dupa pasul software poti trece mai sus, la hardware pana la saturatia totala a ego-ului tau. Renunta sa iti faci atatea probleme, de genul: "de ce ala are CAI", de ce are "CAT-BACK si nu TB", "ce fac daca-mi moare tunerul", etc...
Renunta la benzina de 95, alterneaza macar o jumatate de rezervor de 95 cu una de 98-100, nu o sa faci performanta niciodata daca continui sa pui benzina de 95 in TFSI, calitatea arderilor si cantitatea lor sunt esentiale ca masina sa mearga bine. Nu-ti bate joc de motorul asta daca tot vrei sa te bucuri de el timp indelungat si urmeaza indicatiile de pe capacul de la rezervor!
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 15:13

 
nakano
Subiect Autor
Mesaje: 83
Membru din: 19 Iun 2012, 12:31
Localitate: Bucuresti

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 15:52

LIFEPHORM, cateva precizari. Pun benzina de cca. 1100 ROn/luna, pt. care am card gratuit dar numai pe 95. Tu ai arunca 1100 ron pe luna doar sa mergi pe 98 ? E drept , mai pun jumatate de plin pe luna si cu EVO100, dar 85% este 95. (nici sa arunc cu banii pe fereastra...).

Benzina e foarte buna si la noi, eu pun de la Rompetrol si MOL si nu am avut in 10 ani cu 2 masini diferite nici o problema. Flote intregi de masini care sunt alergate peste 600000km/an pun din acelasi loc, benzina,motorina,managerii au moatoare Tfsi/TSI etc... din nou,fara probleme la nici unul. Dar aici e alta discutie...

Am vazut la tine de mult, ai multe modificari, peste ce imi doresc eu momentan DAR daca tot fac ceva, sa fac cat pot de mult inainte de a face un soft, pe care dupa ce dau banii, imi iau si evac/cai si opaaa... trebuie alt soft, lati bani. E ilogic dpdv. financiar, nu crezi?

Poti sa ma sfatuiesti daca crezi ca ar trebui sa schimb bujiile inainte de un cip ? Masina e din 2007 si are 59000 km (sper ca reali :D) sau daca ai mai schimbat sau curatat ceva. (gen injectoare,alte chestii?). Thx.
 
nakano
Subiect Autor
Mesaje: 83
Membru din: 19 Iun 2012, 12:31
Localitate: Bucuresti

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 15:58

BOGY26 scrie:


Merci!
nu am o problema ca este socond dar .. nu prea il vad eficient pe asta... cel pt. TSI mi se pare 8)

Daca vezi pe undeva un capac de motor sh la un pret decent...poate imi arunci si mie pontul :)
(nu nu as lua inca unul nou cand nu stiu cum ramane cu admisia)
Mc!
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 16:04

Pai tu ai TFSI :tongue poate faci un "swap" si treci la TSI :mrgreen:
eu personal am luat legatura cu userul Grecutzu si o voi face custom, la el...te ajunge maxim 700 lei(depinde de filtrul care il vrei, recomand ITG), dureaza toata operatiunea 3 ore si o face la service-ul lui, daca vrei iti dau nr. lui de telefon...
 
nakano
Subiect Autor
Mesaje: 83
Membru din: 19 Iun 2012, 12:31
Localitate: Bucuresti

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 16:10

Inca ceva, nu este vorba ca nu vreau putere mai multa, dar nu vreau aceasta putere numai din cip! (cred ca aici am gresit in exprimare)
Adica, de ex, orice cip pt. mine creste automat presiunea in turbina cu ..0,2-0,3..sau 0,5. Ei asta nu prea imi place. Ce imi doresc eu este un "overclock" cat mai uniform! pe mai multe componente.

Nu as vrea in loc de +0,2 BAR in plus in turbina sa am +0.3 doar pt. a mai castiga 10CP cand acesti 10CP ii pot castiga din CAI+TB. Se intelege mai clar asa?
 
nakano
Subiect Autor
Mesaje: 83
Membru din: 19 Iun 2012, 12:31
Localitate: Bucuresti

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 16:14

BOGY26 scrie:
Pai tu ai TFSI :tongue poate faci un "swap" si treci la TSI :mrgreen:
eu personal am luat legatura cu userul Grecutzu si o voi face custom, la el...te ajunge maxim 700 lei(depinde de filtrul care il vrei, recomand ITG), dureaza toata operatiunea 3 ore si o face la service-ul lui, daca vrei iti dau nr. lui de telefon...


Lasa-mi daca poti, dar poti detalia putin cum anume custom? ai vazut, ai materialele, din ce, cum,etc etc...

 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 16:24

Aici nu e vorba de aruncat bani, nu asa trebuie vazuta problema... subiectul era legat de arderi, de calitatea si de cantitatea lor, si e mult mai complex decat pare la prima vedere.
In plus de asta, crede-ma ca nu are nicio treaba diferenta de pret dintre 95 si 98 aici... Citeste ce este calamina si ce face ea intr-un motor cu ardere interna. O sa poti face apoi o paralela simpla la ce spuneam in postul anterior si la ce am reamintit si aici, calitatea si cantitatea arderilor in motor.
Modificarile se fac in momentul in care "te ridici pe varfuri, privesti la distanta si ai o destinatie de urmat". Afla care este aceasta, strict si la subiect, masina si modificarile ei sunt matematica, nu e loc de variatiuni...
Daca nu stii ce bujii sunt pe masina te sfatuiesc sa le schimbi cu unele cu o clasa mai reci decat ce recomanda producatorul. Din cate imi amintesc, din 2012 si producatorul a trecut la o clasa mai rece, deci esti ok si "legal" cum iti place tie sa spui :)
TFSI e din pacate un motor care "arde murdar", iar la injectia directa si acolo unde aprinderea se face in capul pistonului, nu mai trece benzina prin supape cum trece la 1.8T de exemplu, iar curatarea e mai anevoiasa. E recomandat la 50.000 km sa desfaci chiuloasa si sa cureti supapele. E la fel ca la diesel, daca mergi cu masina prea usor cu gandul de a o proteja, mai rau ii faci. E exact ce ti-am spus si mai sus legat de benzina de 95. Arderile nu sunt complete, reziduurile de carbon se depun pe piesele din angrenaj, turbina mai scapa putin ulei (e ceva normal), diferite reziduuri mai trec de filtru de benzina, etc, iar de-aici numai probleme...
Se poate ajunge in final sa produci atata mizerie acolo incat unele supape sa nu mai inchida bine, sa scapi benzina, sa descoperi missfire-uri la relanti si benzina in ulei, etc. Scoate capacul de la ulei, de curiozitate si adulmeca daca simti miros de benzina.
Nu sunt kilometri la care sa iti faci probleme, nu vreau sa te sperii, sunt doar niste aspecte de care trebuie sa tii cont. Injectoarele la TFSI nu e nevoie sa fie curatate pentru ca functioneaza la presiune mult prea mare ca sa cauzeze depuneri in timp, indiferent ca e vorba de cele stock pe care le ai sau de cele de S3, sau RS4, in cazul unei modificari.
Verifica uzura tachetului (cam follower) care calca pe axul cu cama ce antreneaza pompa de benzina (e in interiorul acesteia). Se uzeaza foarte repede la TFSI si daca se sparge, nu e bine deloc. Costa 150 RON, se schimba foarte repede. 06D 109 309 C e codul piesei.
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
nakano
Subiect Autor
Mesaje: 83
Membru din: 19 Iun 2012, 12:31
Localitate: Bucuresti

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 16:49

Multumesc LIFEPHORM, o sa tin cont de ce mi-ai spus! (mai ales legat de 95 vs 98, poate reusesc sa dau cardul cuiva ...)

Acum pe rand daca poti si ai timp...
Ce buji sa pun, pot cere la dealer? sau le cumpar eu si le schimb la ei? (sau recomanzi un alt loc?)
NGK, altceva...nu stiu ce imi trebuie cu exactitate si nici cum sa aflu !?

De desfacut chiulasa si curatat supapele..la fel, pot cere la dealer?in alta parte? cam ce costuri implica?
Tachetul, la fel...unde pot face "manevra" ?


Multumesc anticipat!


PS: Schimbat uleiul din cutie crezi ca este necesar acum?
Si de curiozitate, mergi pe ambreiaj stock?
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 17:08

Uleiul din cutie se schimba la 120.000kn(recomandat), poti verifica forte usor, ridici masina pe elevator si verifici la cutie, are un "surub" cu fil si refil(parca), daca, curge cand desfaci este ok, daca nu trebuie alimentat...
Faza cu uleiul am verificat-o si eu acum si intr-adevar miroase, astept si eu raspunsul lui LPH in ce consta operatiunea cu desfacutul, curatatul si verificatul compresiei, si eventuale costuri :mrgreen:
Multumerc frumos ptr. sfaturi LPH :cheers
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 17:10

Vezi la mine in topic, am schimbat cu niste NGK anul trecut inainte de iarna. Sau daca vrei sa dai mai multi bani, e un model de Iridium, tot ce la NGK, cateva pagini mai in spate... Cu o cheie de bujii le schimbi si tu in fata blocului, doar sa verifici in primele 2 saptamani din nou daca sunt stranse. Daca nu s-au desfacut, atunci raman stranse definitiv si e ok. In general o bujie buna se vede la pornire si atunci cand nu da missfire-uri pe cilindru respectiv pe care lucreaza.
La un dealer Porsche ora de manopera fara TVA este 140 RON, nu vreau sa ma gandesc cat ai plati pentru aceasta operatiune. Gaseste un service bun care sa iti faca operatiunea, nu obsinuiesc sa orientez oamenii catre un loc anume, totul tine de multumirea fiecaruia pana la urma. Techetul il poti face la dealer, nu o sa te "descalte" chiar asa rau.
Uleiul din cutie nu l-am schimbat pana acum, am ~75.000 km. Totul merge ca inainte, o sa fac treaba asta anul viitor probabil, dupa restul de modificari pe care le am in calcul. Le poti vedea in topiucl meu de asemenea...
Ambreiajul si volanta mea sunt stock, da. Acest ansamblu tine pana undeva la 430 Nm, deci o setare de stage 2 impins pana undeva la 280 CP. Pana acum nu a dat semne de oboseala, deobicei ambreiajul stock se plafoneaza acolo unde se plafoneaza si turbina K03, adica in limita ei de a face presiune, undeva la 290 CP. Oricum ambreiajul este o variabila pentru ca rezistenta lui este strans legata si de cum a fost folosit pana in acel moment...
Nu cunosc costurile acestor modificari, nu detin service auto si nici nu am efectuat pana acum curatarea de care am amintit intr-un post anterior.
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 18:50

nakano scrie:
BOGY26 scrie:
Pai tu ai TFSI :tongue poate faci un "swap" si treci la TSI :mrgreen:
eu personal am luat legatura cu userul Grecutzu si o voi face custom, la el...te ajunge maxim 700 lei(depinde de filtrul care il vrei, recomand ITG), dureaza toata operatiunea 3 ore si o face la service-ul lui, daca vrei iti dau nr. lui de telefon...


Lasa-mi daca poti, dar poti detalia putin cum anume custom? ai vazut, ai materialele, din ce, cum,etc etc...

Uite aici: viewtopic.php?f=14&t=2523&p=264274&hilit=admisie#p264274
 
nakano
Subiect Autor
Mesaje: 83
Membru din: 19 Iun 2012, 12:31
Localitate: Bucuresti

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 22:41

LIFEPHORM, deci m-ai panicat! Am adulmecat capacul si miroase a benzina bine :D Deci:

1. trebuie desfacut si curatat supapele, trebuie sa sun pe la service-uri sa vad unde se pricep si cat ma costa (banuiesc ca e ceva de munca si necesita pricepere mare?)
- sa schimb intai uleiul ?
2. alte bujii,ngk mai reci (nu gasesc cum aflu ce clasa sunt ale mele ca sa cumpar cu 1 clasa mai reci (noob))
- la ngk pe site nu au modelul meu de masina sa caut. (sti pe la noi unde se gasesc sa sun sa-mi recomande ei dupa VIN)
- au mai multe modele, sunt altele mai bune (chiar daca sunt mai scumpe dar sa mearga si iarna:)
- stiu ca bujiile e recomandat sa fie puse cu o cheie dinamometrica? nu dupa ochi.
3. tachetul (cam follower) din interiorul pompei de benzina o sa cer la un dealer sa-l schimbe daca zici ca nu e mult si e usor.

4. am facut mai multe calcule si o sa merg cu 101, nu e dif. asa mare (cam 1mil/luna in plus) ; m-ai convins:)
- observ si eu partea cu arderile ca iese putin fum negru si se murdaresc tipsurile de la evac ...

PS: am facut test de compresie si turbo la porsche acum 1 luna si au iesit ok.

BOGY26 , sa-mi lasi nr, trebuie sa vb cu el sa ne vedem cand are timp si sa vedem daca merita ceva la mine,daca iese cum as vrea gen carbonio pt. TSI care imi place foarte mult cum e gandita.

Desfacut si capacul si intradevar sunt rupte 2suruburi care strang partea in care este filtrul si nu se mai etanseizeaza bine..lipit cu UHO momentan zona pana iau alt capac sau pun alta admisie. (mare porcarie prinderea...inginerul dormea cand a gandit-o)
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 23:05

Acele suruburi se cumpara, costa ceva dar se gasesc la dealer.
0723123252 Grecutzu
 
nakano
Subiect Autor
Mesaje: 83
Membru din: 19 Iun 2012, 12:31
Localitate: Bucuresti

Re: Leon FR 2.0 TFSI - Sfaturi pt. upgrade

28 Iun 2012, 23:08

BOGY26 scrie:
Acele suruburi se cumpara, costa ceva dar se gasesc la dealer.
0723123252 Grecutzu


E rupt locul unde intra..nu surubul propriuzis. Nu ai ce schimba :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori