Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Felix
Subiect Autor
Mesaje: 20
Membru din: 28 Sep 2008, 18:28
Localitate: Bucuresti

probleme pornire Cordoba 1.4, 2008

28 Sep 2008, 18:39

Salutare, am cumparat recent un Seat Cordoba (are o luna si jumatate si 350 km) si am o problema suparatoare: daca nu merg zilnic cu masina, de exemplu daca o las nepornita 2 - 3 zile nu mai porneste la cheie, mai exact motorul incepe sa se invarta subturat cateva secunde apoi se opreste; cat a fost cald (30 grade) si nu o porneam 2 zile pornea la a doua cheie, astazi insa (la 14 grade) a pornit abia la a patra incercare (masina nu a fost pornita ieri insa alaltaieri mersesem cu ea). Deja ma ingrijoreaza aspectul asta, ati mai auzit de problema asta cu pornirea? ceva sfaturi, cum ati rezolvat-o, daca schimb benzina o sa fie o imbunatatire? orice pareri sunt binevenite, multumesc anticipat.
Seat Cordoba 1.4, 86 cp, 2008
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

28 Sep 2008, 18:57

Poate nu ai bateria incarcata?
Chiar daca mergi zilnic cu masina prin oras, bateria nu se incarca decat ceva mai mult de jumatate din capacitatea ei, in schimb daca parcurgi distante scurte cu porniri dese nu are cum sa se incarce nici atat.
incearca sa incarci bateria pe un redresor si acum in anotimpul rece este bine macar o data pe luna sa o incarci pe redresor.

De ce nu prezinti si tu masina? :D
Poate vii si la intalniri? nu de alta dar vin destul de putine cordoba! :lol:
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
one_ship
Mesaje: 42
Membru din: 03 Sep 2008, 20:36
Localitate: Bucuresti

Pornire

28 Sep 2008, 19:57

De unde pui benzina? si de care?
Respect in trafic!
 
Felix
Subiect Autor
Mesaje: 20
Membru din: 28 Sep 2008, 18:28
Localitate: Bucuresti

28 Sep 2008, 20:01

Am bagat Luckoil pana acum, astept sa se goleasca rezervorul si sa incerc cu benzina de la Petrom; oricum , mare dezamagire cu motoarele vw
Seat Cordoba 1.4, 86 cp, 2008
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

28 Sep 2008, 21:41

Nu este de la benzina, incarca bateria.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Felix
Subiect Autor
Mesaje: 20
Membru din: 28 Sep 2008, 18:28
Localitate: Bucuresti

28 Sep 2008, 22:21

Teoretic bateria este incarcata, nu se aprinde semnul de la baterie dupa ce pornesc demarorul si invarte tare electromotorul.
Masina este Cordoba Fever alba, 85 cp, geamuri electrice fata - spate, oglinzi electrice, ABS, radio-cd cu mp3 Sony, proiectoare ceata, servofrana, servodirectie, aer conditionat. Imi place foarte mult la aspect (este desenata de designerul de la Alfa Romeo), imi place cum merge insa ma dispera pornirea. Am zis sa iau masina cu motor german, teoretic mai fiabila dar am prieteni care si-au luat Peugeot si Fiat care pornesc si dupa 2 saptamani fara probleme, la prima cheie. Urmatoarea masina va fi o japoneza insa cativa ani trebuie sa merg cu seatul pt ca abia l-am luat.[/url]
Seat Cordoba 1.4, 86 cp, 2008
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

28 Sep 2008, 22:29

Pai daca este luata de curand probabil a fost fabricata odata cu a mea prin ianuarie 2008 ... si de atunci zace in vama langa Oradea.
Doar nu crezi ca dealerul a pus bateria pe redresor sa o incarce? si mai este si de 44Ah, adica cea mai mica .
Becul de baterie se aprinde in cazul in care tensiunea in circuit scade sub 13v ori trece de 15v, dar atata timp cat motorul porneste consumatorii sunt sustinuti de alternator.
Nu are nimic motorul si nici benzina, eu alimentez doar de la luk fara probleme pana acum.
Incarca bateria. :shock: :D
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

 
Felix
Subiect Autor
Mesaje: 20
Membru din: 28 Sep 2008, 18:28
Localitate: Bucuresti

28 Sep 2008, 22:38

Fabricatie mai 2008; intr-adevar a stat cam o luna si jumatate pe la Curtici dar am facut cateva drumuri de cate 35 Km, ma gandeam ca ar ajunge. (la batrana Dacie 1310 un drum din asta ajungea sa incarce bine bateria) Da, bateria are 44 Amperi, cea mai mica, desi am citit in carte ca merge pusa baterie pana la 65 Amperi parca.
Tu vad ca ai acelasi motor ca al meu, ai lasat vreodata masina cateva zile fara sa mergi cu ea? si dupa acele zile a pornit imediat la prima cheie?
Seat Cordoba 1.4, 86 cp, 2008
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

28 Sep 2008, 23:11

De cand am luat masina am vazut ca porneste la limita si am incarcat bateria, acum sta cate o saptamana si porneste fara probleme.
La 44Ah ar trebui tinuta la incarcat cam 18 ore pe un redresor pentru a fi la 90% din capacitate.
Partial ai dreptate cu batrana dacie, la toate masinile moderne releul regulator din alternator pastreaza o tensiune constanta in circuit de 13,8pana la 14,4 cand este mai frig afara.
Cam asa se intampla si la releul de dacie dar ... putin diferit.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
manciux
Mesaje: 48
Membru din: 02 Oct 2008, 10:37
Localitate: tg.neamt
Contact:

Pornire cordoba!

02 Oct 2008, 11:11

Eu am avut aceiasi problema dar nu la cordoba ci la un hyundai accent!A fost o problema de soft!Am fost la reprezentanta unde au schimbat softul si a fost ok
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

02 Oct 2008, 11:27

Pentru a gasi cauza mai usor, incarca bateria asa cum ti-a recomandat colegul BALTAZAR2003, si daca problema persista mergi la un service pentru o diagnoza.
Insa este foarte posibil sa fie bateria.
 
Felix
Subiect Autor
Mesaje: 20
Membru din: 28 Sep 2008, 18:28
Localitate: Bucuresti

03 Oct 2008, 13:45

Multumesc pentru sfaturi (daca mai sunt pareri, va rog sa postati in continuare).
Seat Cordoba 1.4, 86 cp, 2008
 
Felix
Subiect Autor
Mesaje: 20
Membru din: 28 Sep 2008, 18:28
Localitate: Bucuresti

06 Oct 2008, 23:30

Stie cineva ce marca au bateriile puse pe Seat din fabrica? Ma gandesc sa pun o varta de 60 Ah in loc de cea originala de 44 Ah, insa nu stiu daca incape si daca e compatibila, am auzit ca trebuie conectat si un furtun de evacuare a gazelor si nu stiu daca Varta are locasul necesar; sau sa pun una de la seat de 60 Ah, insa nu stiu ce marca pun ei.
Seat Cordoba 1.4, 86 cp, 2008
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

07 Oct 2008, 10:55

Este simplu.
Deschizi capota si vezi ce marca este bateria, de asemenea poti masura ce dimensiune maxima este acceptata de suport, cu aceste date poti cumpara o baterie noua, ori poti sa mergi direct la dealer si rezolva ei.
Din cate stiu bateria este un no-name de 44Ah care este destul de buna comparativ cu ce se vinde pe piata noastra.
Daca te uiti pe net dupa baterie de obicei sunt date si dimensiuinile de gabarit.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Felix
Subiect Autor
Mesaje: 20
Membru din: 28 Sep 2008, 18:28
Localitate: Bucuresti

07 Oct 2008, 11:51

M-am uitat acum, bateria este Tudor (spaniola din cate stiu) de 44 Ah si 360 A (EN); de masurat e un pic cam dificil dar o sa ma straduiesc. La reprezentanta o baterie de 60 Ah costa 3.400.000 lei, banuiesc ca tot Tudor este, dar cam tot atat costa si o Varta Sylver Dynamic in autovit, si 3.000.000 o Varta Blue dynamic, 60 Ah
O sa ma uit pe net la dimensiunile unei baterii Tudor de 60 Ah, care ar trebui sa intre in lacas, urmand ca cea pe care o cumpar sa fie la aceleasi dimensiuni.
Seat Cordoba 1.4, 86 cp, 2008

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori